Nieuwe foto’s van een supercar zijn altijd leuk. Ze laten de auto van kanten zien die op eerdere persplaatjes verhuld waren op. Een auto lijkt opeens veel mooier, of lelijker.
Arash Farboud begon ooit met het plakken van zijn achternaam op een supercar. Op de eerste plaatjes leek de AF-10 wel heel erg op de Enzo. Een half gesmolten Ferrari Enzo. Toen leek het of hij kikkerogen kreeg, maar in 2008 waren de vooruitzichten weer goed. Tot de laatste live-foto.
Die laatste foto was jammer. Een foto genomen vanuit een erg ongelukkige hoek. Wat de foto niet helemaal goed weergeeft is dat de AF-10 echt wel heel plat en breed is.
Natuurlijk is “Arash” geen gevestigde naam, maar geven wij deze supercar een kans? Uitstraling lijkt hij wel te hebben, performance ook. De 7.0 V8 van Corvette komt er in drie vormen. Er komt een 550pk instapper, voor om en nabij de €400.000,-. Als dat niet genoeg is kan je ook gaan voor 800pk. Speelt geld geen rol dan voorziet Arash de AF-10 voor €2 miljoen van een Veyron SS killende 1200pk. Lekker of trekt dit geval op niks?
Achterkant lijkt op de Enzo en de voorkant op de Ascari imo :P najah wel lekker!
maar hij lijkt nog steeds op een Enzo…
Achterkant is vet, voorkant is goed te noemen, maar zijaanzicht is twijfelachtig…
hij heeft nog steeds erg veel weg van een Enzo. Niet echt heel lelijk, maar zeker niet adembenemend mooi. Net een tikje uit proporties…
Ascari, Saleen, Enzo enz. enz.
Tja, lijkt meer op een zolder-hobby-projectje… Prestaties zullen wel in orde zijn. Maar niet bijzonder voor mij dit.
Kunnen de deuren ook open?
Van de voorkant is die wel o.k., voor de rest NEE.
dit haalt het niet bij een echte supercar zoals een Bugatti Veyron qua afwerking en design.
Ik ben even de draad kwijt.
Farboud veranderde de naam van z’n autofirma in Farbio.
Farbio is inmiddels door Ginetta ingelijfd.
Is Arash dus weer onder zijn eigen achternaam verder gaan pielen, of hoe zit dat?
@Klassiekerrally: quote van Autoblog.com: “The former Farboud Sports Cars has become Farbio Sports Cars. The change was made because GTS designer and current minority shareholder, Arash Farboud, has another company in the supercar game (Arash) and there still seems to be a lot of confusion about the difference between the two. And so, the two companies decided to distance themselves a bit for clarity sake. Each has a supercar getting ready for release, but the two cars are very different.” Hope this helps ;)
Wow, wat een ontwerp! Ben wel benieuwd hoe het ding aerodynamisch zo in elkaar steekt als ik denk (niet dat ik een specialist ben in dat gebied, maar toch. M’n complimenten, Arash!
Wanneer geeft hij het eindelijk op… :roll:
Ik denk dat Farboud het gewoon moet opgeven, hoeveel van z’n vaders geld heeft hij er nou al doorheen gejast?
Heeft hij uberhaupt een auto van z’n laatste model verkocht?
heerlijke auto maar ik denk dat ie het niet echt zal verkopen door de prijs, maar de auto heeft wel potentie, aleen niet voor die prijs :( maak hem betaalbaar en je verkoopt ;)
Mooi Lambo stuur :)
Combinatie Ascari-Enzo? Strak ontwerp wel maar niets voor mij, beetje té racerig
Voorkant is wel dik. Toch ken ik leukere Farbouds.
ik vind het best wel leuk, en helemaal niet zo lelijk, er zijn lelijkere dingen zoals bertone hun creaties … die allom geprezen worden maar er in het echt absoluut niet naar trekken. … zucht; dit is gewoon puur om te racen, ja toch?
Nice try, maar ik zie FAB op de kentekenplaat staan…
Doet mij ergens anders aan denken iets met design wat geen design is
Volgens mij kan hij beter een andere afkorting voor zijn naam bedenken. ach wa maakt het ook uit
@Fietsblogger: FAB doet me denken aan de Thunderbirds, maar ok :P
Een AscariEnzo-egg! Top 450! yeah!
Ziet er goed uit, maar houd het maar fijn bij 550 PK ;)
Met die 1.200 Pk sterke motor zie’k ‘m wel zitten, alleen de binnenafwerking is bij dit model zeer ondermaats te noemen, veel te racerig te noemen zoals reeds vermeld in één van bovenstaande meldingen.
Ik ben dus ‘ns benieuwd door welke tuner hij van ’n optimaal luxe-interieur zal en kan worden voorzien, hetzij anderzijds door Arash Farboud zelf.
Ik kijk ernaar en kan me niet ontdoen van de kitcar-impressie. Een samenraapsel van vele bestaande zaken, maar het staat niet op zichzelf.
Niet om aan te gluren. Ik snap dat het voor die man zelf leuk is maar wie koopt dit? Iedere rijke proleet kan wel een dikke motor bij GM bestellen, het ontwerp van een matchbox auto overnemen, zijn naam achterop plakken en roepen dat hij een supercar ontwikkeld heeft. Er is toch geen man die 400.000 betaald om rond te rijden in een in elkaar gebeund hobby projectje van een willekeurige arabier.
Dan vind ik een kale Ultima nog sympathieker. Heel graag je naam op een supercar hebben zonder dat je echt een autoliefhebber bent, noem ik dit.
Arash AF10 met de 1200pk sterke bugatti motor, is ie dan sneller als de bugatti en piekt deze dan bij 440+?
Gewicht ligt op 1200kg, misschien met de zwaardere motor nog een kilo of 100 verschil, neem 1300.
Kan die dan op tegen de bugatti veyron SS?
Een Enzo met Corvette-motor en een Lamborghinistuur. Eclectisch…
Mmmm. Uiterlijk een mix van van alles en aan de binnenkant worden Focus (2000-2006?) onderdelen gebruikt? De beide handels aan het stuur voor ruitenwissers en richtingaanwijzers :)
Komen die ledjes van de Halfords?
Hoog Enzo-gehalte, en de voorkant kan wel iets van de Carrera GT hebben…maar verder prima in orde. De achterkant is wel heel brrrruuuuut ! Daar helpt geen pollenfilter tegen als je er achter rijdt ! ;-)
Het interieur blijft altijd (behoudens de nieuwste Ferrari’s of de Veyron) een groot rommeltje…
@Megakix: het Enzo-gehalte is weinig verwonderlijk, aangezien Arash Farboud ooit met dit project is begonnen omdat hij geen Enzo meer kon kopen.
De voorkant is overduidelijk geïnspireed door de Yamaha OX99-11..! Wie die nog kent, verraad ook gelijk zijn leeftijd ;-)
http://thekneeslider.com/archives/2006/02/01/ox99-11-the-yamaha-supercar/
Voor een trekker vind ik m lekker:P
ik vind m wel aardig eigenlijk :D alleen beetj duur, maja als je al dat carbon ziet…
Geinig, maar ik wil wel eens weten waar het verschil zit tussen de instapper en de 1200 pk versie.
1.6 miljoen euro verschil is wel veel voor ‘wat’ extra pk.
Waarom kan ik hier zovele merken in herkennen? Achterkant doet denken aan Noble en doet ook nog altijd denken aan de Ferrari Enzo, voorkant doet denken aan zowel Ascari als de Lotus Evora… (vooral met die koplampen…)
En waarom een stuur nemen van Lamborghini en er dan zo’n lelijk logo op plakken… Ik ben hier niet meteen fan van…
Ik vind hem iets te vierkant. En zoals gezegd, het is en raapzootje.
Arash Farboud heeft ook nog een tweede voornaam, mocht hij besluiten om ook dit project in de steek te laten – wat me overigens een goed idee lijkt. Of een fusie met Keating.
lelijk eendje hoor
ziet er bruut uit aan de buitenzijde, binnenin een goedekope zooi, vooral die pook wat een lachertje,.. wat betreft het stuurwiel: dat kun je op een audi ook gewoon krijgen hoor, alleen zien die er beter uit (RS4 B7)
Eén van Leepu’s beste creaties.
@Smokin: Haha, het lijkt inderdaad op een creatie van Leepu en die kale engelse gabber :P
mooie naam ;)
Nee, wat een lelijk hok… Er zitten wel brute vormen in maar het is heel fout afgemaakt, met name die hoekige achterkant… vooraanzicht is wel nice though
de lijnen hebben wat van een Ferrari Enzo en een Koeningsegg en het stuur rechtstreeks uit een Audi, how low can you go?
Als je alles toch al aan elkaar plakt kan je toch wel de moeite nemen om een exclusief stuurtje te ontwerpen…
En even een vraagje aan de allesweters:
Hoeveel procent van de wereld is rijdt aan linker kant van de weg?
hij ziet er best goed uit, maar voor die prijs koop ik een veyron
Drie keer niks… Beetje stuurtjes uit audi’s slopen en erin plakken.
Kom dan eens met iets “bijzonders” ipv. knippen en plakken.