• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lekker of Trekker: Arash AF-10

Auteur: Alwood, gepost 18 augustus 2010 om 22:15 – 50 Reacties

Arash AF10 is egwel badass
Nieuwe foto’s van een supercar zijn altijd leuk. Ze laten de auto van kanten zien die op eerdere persplaatjes verhuld waren op. Een auto lijkt opeens veel mooier, of lelijker.

Arash Farboud begon ooit met het plakken van zijn achternaam op een supercar. Op de eerste plaatjes leek de AF-10 wel heel erg op de Enzo. Een half gesmolten Ferrari Enzo. Toen leek het of hij kikkerogen kreeg, maar in 2008 waren de vooruitzichten weer goed. Tot de laatste live-foto.

Die laatste foto was jammer. Een foto genomen vanuit een erg ongelukkige hoek. Wat de foto niet helemaal goed weergeeft is dat de AF-10 echt wel heel plat en breed is.

Natuurlijk is “Arash” geen gevestigde naam, maar geven wij deze supercar een kans? Uitstraling lijkt hij wel te hebben, performance ook. De 7.0 V8 van Corvette komt er in drie vormen. Er komt een 550pk instapper, voor om en nabij de €400.000,-. Als dat niet genoeg is kan je ook gaan voor 800pk. Speelt geld geen rol dan voorziet Arash de AF-10 voor €2 miljoen van een Veyron SS killende 1200pk. Lekker of trekt dit geval op niks?

Ook interessant!

  • Autoblog video: Marktplaats Top 10
  • Autoblog EV 10 Daagse 2021
  • Top 10 leaseauto's van 2021
    Top 10 leaseauto's van 2021
  • Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro
    Aankoopadvies: Hot Hatch voor 10.000 euro

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

af10, arash, Supercars

Vorig bericht: « Video: Zo ontwerp je een nieuwe Continental GT
Volgend bericht: Vliegveld sloopt Ferrari 458 en vergoedt 36k euro »

Lees Interacties

Reacties

  1. atakan zegt

    18 augustus 2010 om 22:16

    Achterkant lijkt op de Enzo en de voorkant op de Ascari imo :P najah wel lekker!

    Login om te reageren
  2. koreantaxiproductions zegt

    18 augustus 2010 om 22:17

    maar hij lijkt nog steeds op een Enzo…

    Login om te reageren
  3. SimonMc zegt

    18 augustus 2010 om 22:18

    Achterkant is vet, voorkant is goed te noemen, maar zijaanzicht is twijfelachtig…

    Login om te reageren
  4. MDA zegt

    18 augustus 2010 om 22:19

    hij heeft nog steeds erg veel weg van een Enzo. Niet echt heel lelijk, maar zeker niet adembenemend mooi. Net een tikje uit proporties…

    Login om te reageren
  5. MLTB zegt

    18 augustus 2010 om 22:20

    Ascari, Saleen, Enzo enz. enz.

    Tja, lijkt meer op een zolder-hobby-projectje… Prestaties zullen wel in orde zijn. Maar niet bijzonder voor mij dit.

    Login om te reageren
  6. Rouge zegt

    18 augustus 2010 om 22:24

    Kunnen de deuren ook open?

    Login om te reageren
  7. RikBaas zegt

    18 augustus 2010 om 22:24

    Van de voorkant is die wel o.k., voor de rest NEE.

    Login om te reageren
  8. Kor zegt

    18 augustus 2010 om 22:25

    dit haalt het niet bij een echte supercar zoals een Bugatti Veyron qua afwerking en design.

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    18 augustus 2010 om 22:27

    Ik ben even de draad kwijt.

    Farboud veranderde de naam van z’n autofirma in Farbio.
    Farbio is inmiddels door Ginetta ingelijfd.

    Is Arash dus weer onder zijn eigen achternaam verder gaan pielen, of hoe zit dat?

    Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      18 augustus 2010 om 22:53

      @Klassiekerrally: quote van Autoblog.com: “The former Farboud Sports Cars has become Farbio Sports Cars. The change was made because GTS designer and current minority shareholder, Arash Farboud, has another company in the supercar game (Arash) and there still seems to be a lot of confusion about the difference between the two. And so, the two companies decided to distance themselves a bit for clarity sake. Each has a supercar getting ready for release, but the two cars are very different.” Hope this helps ;)

      Login om te reageren
  10. Humanspectrum zegt

    18 augustus 2010 om 22:36

    Wow, wat een ontwerp! Ben wel benieuwd hoe het ding aerodynamisch zo in elkaar steekt als ik denk (niet dat ik een specialist ben in dat gebied, maar toch. M’n complimenten, Arash!

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    18 augustus 2010 om 22:37

    Wanneer geeft hij het eindelijk op… :roll:

    Login om te reageren
  12. JPM zegt

    18 augustus 2010 om 22:37

    Ik denk dat Farboud het gewoon moet opgeven, hoeveel van z’n vaders geld heeft hij er nou al doorheen gejast?
    Heeft hij uberhaupt een auto van z’n laatste model verkocht?

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    18 augustus 2010 om 22:41

    heerlijke auto maar ik denk dat ie het niet echt zal verkopen door de prijs, maar de auto heeft wel potentie, aleen niet voor die prijs :( maak hem betaalbaar en je verkoopt ;)

    Login om te reageren
  14. Rossifummi zegt

    18 augustus 2010 om 22:41

    Mooi Lambo stuur :)

    Login om te reageren
  15. xilver zegt

    18 augustus 2010 om 22:45

    Combinatie Ascari-Enzo? Strak ontwerp wel maar niets voor mij, beetje té racerig

    Login om te reageren
  16. RenesisHP zegt

    18 augustus 2010 om 22:54

    Voorkant is wel dik. Toch ken ik leukere Farbouds.

    Login om te reageren
  17. willem199999999999999 zegt

    18 augustus 2010 om 22:56

    ik vind het best wel leuk, en helemaal niet zo lelijk, er zijn lelijkere dingen zoals bertone hun creaties … die allom geprezen worden maar er in het echt absoluut niet naar trekken. … zucht; dit is gewoon puur om te racen, ja toch?

    Login om te reageren
  18. Fietsblogger zegt

    18 augustus 2010 om 22:57

    Nice try, maar ik zie FAB op de kentekenplaat staan…
    Doet mij ergens anders aan denken iets met design wat geen design is
    Volgens mij kan hij beter een andere afkorting voor zijn naam bedenken. ach wa maakt het ook uit

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      18 augustus 2010 om 23:04

      @Fietsblogger: FAB doet me denken aan de Thunderbirds, maar ok :P

      Login om te reageren
  19. Mario zegt

    18 augustus 2010 om 22:57

    Een AscariEnzo-egg! Top 450! yeah!

    Login om te reageren
  20. Headhunterz zegt

    18 augustus 2010 om 23:05

    Ziet er goed uit, maar houd het maar fijn bij 550 PK ;)

    Login om te reageren
  21. Gerard zegt

    18 augustus 2010 om 23:19

    Met die 1.200 Pk sterke motor zie’k ‘m wel zitten, alleen de binnenafwerking is bij dit model zeer ondermaats te noemen, veel te racerig te noemen zoals reeds vermeld in één van bovenstaande meldingen.
    Ik ben dus ‘ns benieuwd door welke tuner hij van ’n optimaal luxe-interieur zal en kan worden voorzien, hetzij anderzijds door Arash Farboud zelf.

    Login om te reageren
  22. PCCB zegt

    18 augustus 2010 om 23:28

    Ik kijk ernaar en kan me niet ontdoen van de kitcar-impressie. Een samenraapsel van vele bestaande zaken, maar het staat niet op zichzelf.

    Login om te reageren
  23. Randy zegt

    18 augustus 2010 om 23:43

    Niet om aan te gluren. Ik snap dat het voor die man zelf leuk is maar wie koopt dit? Iedere rijke proleet kan wel een dikke motor bij GM bestellen, het ontwerp van een matchbox auto overnemen, zijn naam achterop plakken en roepen dat hij een supercar ontwikkeld heeft. Er is toch geen man die 400.000 betaald om rond te rijden in een in elkaar gebeund hobby projectje van een willekeurige arabier.

    Login om te reageren
  24. Pieter-Jan zegt

    18 augustus 2010 om 23:51

    Dan vind ik een kale Ultima nog sympathieker. Heel graag je naam op een supercar hebben zonder dat je echt een autoliefhebber bent, noem ik dit.

    Login om te reageren
  25. As_long_as_it_is_fast zegt

    19 augustus 2010 om 02:39

    Arash AF10 met de 1200pk sterke bugatti motor, is ie dan sneller als de bugatti en piekt deze dan bij 440+?
    Gewicht ligt op 1200kg, misschien met de zwaardere motor nog een kilo of 100 verschil, neem 1300.
    Kan die dan op tegen de bugatti veyron SS?

    Login om te reageren
  26. Supreem zegt

    19 augustus 2010 om 03:55

    Een Enzo met Corvette-motor en een Lamborghinistuur. Eclectisch…

    Login om te reageren
  27. Crosscabouter zegt

    19 augustus 2010 om 07:22

    Mmmm. Uiterlijk een mix van van alles en aan de binnenkant worden Focus (2000-2006?) onderdelen gebruikt? De beide handels aan het stuur voor ruitenwissers en richtingaanwijzers :)

    Login om te reageren
  28. BmwMPower zegt

    19 augustus 2010 om 07:24

    Komen die ledjes van de Halfords?

    Login om te reageren
  29. Megakix zegt

    19 augustus 2010 om 08:24

    Hoog Enzo-gehalte, en de voorkant kan wel iets van de Carrera GT hebben…maar verder prima in orde. De achterkant is wel heel brrrruuuuut ! Daar helpt geen pollenfilter tegen als je er achter rijdt ! ;-)

    Het interieur blijft altijd (behoudens de nieuwste Ferrari’s of de Veyron) een groot rommeltje…

    Login om te reageren
    • alex79 zegt

      19 augustus 2010 om 09:46

      @Megakix: het Enzo-gehalte is weinig verwonderlijk, aangezien Arash Farboud ooit met dit project is begonnen omdat hij geen Enzo meer kon kopen.

      Login om te reageren
  30. San Sebastiano zegt

    19 augustus 2010 om 09:42

    De voorkant is overduidelijk geïnspireed door de Yamaha OX99-11..! Wie die nog kent, verraad ook gelijk zijn leeftijd ;-)

    Login om te reageren
  31. San Sebastiano zegt

    19 augustus 2010 om 09:43

    http://thekneeslider.com/archives/2006/02/01/ox99-11-the-yamaha-supercar/

    Login om te reageren
  32. XXOOD zegt

    19 augustus 2010 om 11:28

    Voor een trekker vind ik m lekker:P

    Login om te reageren
  33. Tonnie zegt

    19 augustus 2010 om 12:39

    ik vind m wel aardig eigenlijk :D alleen beetj duur, maja als je al dat carbon ziet…

    Login om te reageren
  34. Karel zegt

    19 augustus 2010 om 13:08

    Geinig, maar ik wil wel eens weten waar het verschil zit tussen de instapper en de 1200 pk versie.

    1.6 miljoen euro verschil is wel veel voor ‘wat’ extra pk.

    Login om te reageren
  35. Dimglor zegt

    19 augustus 2010 om 13:17

    Waarom kan ik hier zovele merken in herkennen? Achterkant doet denken aan Noble en doet ook nog altijd denken aan de Ferrari Enzo, voorkant doet denken aan zowel Ascari als de Lotus Evora… (vooral met die koplampen…)
    En waarom een stuur nemen van Lamborghini en er dan zo’n lelijk logo op plakken… Ik ben hier niet meteen fan van…

    Login om te reageren
  36. Vinny_93 zegt

    19 augustus 2010 om 15:12

    Ik vind hem iets te vierkant. En zoals gezegd, het is en raapzootje.

    Login om te reageren
  37. Bart zegt

    19 augustus 2010 om 15:42

    Arash Farboud heeft ook nog een tweede voornaam, mocht hij besluiten om ook dit project in de steek te laten – wat me overigens een goed idee lijkt. Of een fusie met Keating.

    Login om te reageren
  38. veyronlover zegt

    19 augustus 2010 om 16:52

    lelijk eendje hoor

    Login om te reageren
  39. Zjonnie zegt

    19 augustus 2010 om 18:47

    ziet er bruut uit aan de buitenzijde, binnenin een goedekope zooi, vooral die pook wat een lachertje,.. wat betreft het stuurwiel: dat kun je op een audi ook gewoon krijgen hoor, alleen zien die er beter uit (RS4 B7)

    Login om te reageren
  40. Smokin zegt

    19 augustus 2010 om 19:35

    Eén van Leepu’s beste creaties.

    Login om te reageren
    • atakan zegt

      19 augustus 2010 om 22:19

      @Smokin: Haha, het lijkt inderdaad op een creatie van Leepu en die kale engelse gabber :P

      Login om te reageren
  41. fconderkantlat zegt

    20 augustus 2010 om 02:07

    mooie naam ;)

    Login om te reageren
  42. de Sarcast zegt

    20 augustus 2010 om 03:59

    Nee, wat een lelijk hok… Er zitten wel brute vormen in maar het is heel fout afgemaakt, met name die hoekige achterkant… vooraanzicht is wel nice though

    Login om te reageren
  43. Luca zegt

    20 augustus 2010 om 18:15

    de lijnen hebben wat van een Ferrari Enzo en een Koeningsegg en het stuur rechtstreeks uit een Audi, how low can you go?

    Als je alles toch al aan elkaar plakt kan je toch wel de moeite nemen om een exclusief stuurtje te ontwerpen…

    Login om te reageren
  44. Luca zegt

    20 augustus 2010 om 18:17

    En even een vraagje aan de allesweters:

    Hoeveel procent van de wereld is rijdt aan linker kant van de weg?

    Login om te reageren
  45. Kuifje zegt

    21 augustus 2010 om 09:23

    hij ziet er best goed uit, maar voor die prijs koop ik een veyron

    Login om te reageren
  46. diffus zegt

    22 augustus 2010 om 15:30

    Drie keer niks… Beetje stuurtjes uit audi’s slopen en erin plakken.
    Kom dan eens met iets “bijzonders” ipv. knippen en plakken.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North