
In de strijd tegen CO2 moet in iedere hoek naar oplossingen worden gezocht en ook de Formule 1 ontspringt de dans niet. In deze tak van sport draagt men vanaf 2009 verplicht een steentje bij met Kinetic Energy Recovery Systems (KERS). Energie die vrijkomt tijdens het remmen wordt opgevangen en kan bijvoorbeeld weer worden ingezet voor een extra boost tijdens het inhalen. Techniek die nog in de kinderschoenen staat en dus goed getest moet worden en waar getest wordt, gaan dingen mis. Gelukkig maar, want anders zouden we nooit meer testen. Een medewerker van BMW kan je daar alles over vertellen.
Hij raakt de F1 bolide aan direct nadat deze de pitstop was binnengereden en door het afremmen nog even lekker wat power had verzameld. Een stevige stroomstoot zorgen voor lichte verwondingen aan zijn hand en arm. Nog even goed testen dus. Vrijwilligers die willen voelen? Sla mij maar over, want ik vind het al irritant als ik een lullig schokje krijg wanneer ik statisch geladen ben.
Met dank aan iedereen voor de tips!





da’s ook alweer meer dan een week geleden, maar gelukkig maakt het spectucalaire fimpje veel goed ;)
Bzzzt! BMW maakt rijden schokkend :)
au!
Enorm veel geluk da ze nog niet aan het tanken waren. Klein vonkje en een beetje benzine…
Duidelijk een schwalbe….
Dat soort dingen zou ik graag bestuderen als ik ouder ben… Maar dan enkel van F1 auto’s en dergelijke.
Goed anti-diefstal systeem
En nu, een kabeltje naar de grond om aarde te maken of zo?
Geef de auto’s dan ook gelijk een stalen pin die in een sleuf steekt. Die sleuf gaat door de hele baanlengte. En geef paar kinderen de afstandsbediening. :?
Ik begrijp niet helemaal hoe zo’n systeem op plekken rond de cockpit bloot kan liggen?
Neem aan dat er een paar flinke condensatoren in zitten die zich ontlaadden toen de beste man de auto aanraakte?
Hoe wordt de energie weer teruggebracht in de aandrijflijn?
in de meeste pitstraten zijn rechtstaande strips voorzien om statische ladingen af te leiden. (of ze plaatsen die bij F1 wedstrijden waar dat ik denk dat ze verplicht zijn )
BMW is gewoon hot ;)
@quanti: die plaatsen ze alleen tijdens de wedstrijden van F1, tijdens de trainingen ed liggen ze anders teveel in de weg…
Dirrect afschaffen die onzin, F1 is toch een sport voor mensen met een afgunst van geitenwollensokjesdragers?
Dus waarom gaan we dan slijmen bij die geitenwollensokjes?
Shocking efficient dynamics, en zo’n rubberstrip kost niet meer dan €4,50 bij Halfords.
@ DeViNe
Da’s een kapitaal in de f1 dat weet je toch?
Volgens mij hebben ze de regeltjes fout geinterpreteerd… Ze wilde denk ik de mechanics van wat meerpower voorzien zodat de pitsstops nog sneller gaan!
Laaaa laa lala, laaa laaa can’t touch this
haha stel u voor als het onweert… wil ik wel eens zien dat lichtfestijn
ja ofnie word je geraakt door de bliksem rij je ineens 3x zo hard
bmw: a shocking experience :P
on-topic… een F1 is geheel gebouwd uit Carbon, en dat is een zeer goede geleider.
Volgens mij zijn er al meerdere teams die er wat problemen mee hadden (toyota en toro rosso dacht ik)
ja lap eh… en nu ist filmke weer verdwenen :p
haha die andere gozers kijken egt zo van he waar heeft die last van? :lol: