• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Letterlijk schokkende BMW F1 bolide

Auteur: Dennis, gepost 31 juli 2008 om 18:12 – 22 Reacties

BMW F1 shocking

In de strijd tegen CO2 moet in iedere hoek naar oplossingen worden gezocht en ook de Formule 1 ontspringt de dans niet. In deze tak van sport draagt men vanaf 2009 verplicht een steentje bij met Kinetic Energy Recovery Systems (KERS). Energie die vrijkomt tijdens het remmen wordt opgevangen en kan bijvoorbeeld weer worden ingezet voor een extra boost tijdens het inhalen. Techniek die nog in de kinderschoenen staat en dus goed getest moet worden en waar getest wordt, gaan dingen mis. Gelukkig maar, want anders zouden we nooit meer testen. Een medewerker van BMW kan je daar alles over vertellen.

Hij raakt de F1 bolide aan direct nadat deze de pitstop was binnengereden en door het afremmen nog even lekker wat power had verzameld. Een stevige stroomstoot zorgen voor lichte verwondingen aan zijn hand en arm. Nog even goed testen dus. Vrijwilligers die willen voelen? Sla mij maar over, want ik vind het al irritant als ik een lullig schokje krijg wanneer ik statisch geladen ben.

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Formule 1, Video

Vorig bericht: « Audi RS4 en RS5 blijven ongeblazen
Volgend bericht: Dierenbescherming: Gooi die autoruit in! Het is je plicht! »

Lees Interacties

Reacties

  1. bramwillemse zegt

    31 juli 2008 om 18:16

    da’s ook alweer meer dan een week geleden, maar gelukkig maakt het spectucalaire fimpje veel goed ;)

    Login om te reageren
  2. Davidov zegt

    31 juli 2008 om 18:17

    Bzzzt! BMW maakt rijden schokkend :)

    Login om te reageren
  3. SjoerdV zegt

    31 juli 2008 om 18:18

    au!

    Login om te reageren
  4. Stefaan zegt

    31 juli 2008 om 18:28

    Enorm veel geluk da ze nog niet aan het tanken waren. Klein vonkje en een beetje benzine…

    Login om te reageren
  5. Timmah zegt

    31 juli 2008 om 18:40

    Duidelijk een schwalbe….

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    31 juli 2008 om 18:44

    Dat soort dingen zou ik graag bestuderen als ik ouder ben… Maar dan enkel van F1 auto’s en dergelijke.

    Login om te reageren
  7. C-ad zegt

    31 juli 2008 om 18:45

    Goed anti-diefstal systeem

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    31 juli 2008 om 18:52

    En nu, een kabeltje naar de grond om aarde te maken of zo?
    Geef de auto’s dan ook gelijk een stalen pin die in een sleuf steekt. Die sleuf gaat door de hele baanlengte. En geef paar kinderen de afstandsbediening. :?

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    31 juli 2008 om 18:56

    Ik begrijp niet helemaal hoe zo’n systeem op plekken rond de cockpit bloot kan liggen?
    Neem aan dat er een paar flinke condensatoren in zitten die zich ontlaadden toen de beste man de auto aanraakte?
    Hoe wordt de energie weer teruggebracht in de aandrijflijn?

    Login om te reageren
  10. quanti zegt

    31 juli 2008 om 19:12

    in de meeste pitstraten zijn rechtstaande strips voorzien om statische ladingen af te leiden. (of ze plaatsen die bij F1 wedstrijden waar dat ik denk dat ze verplicht zijn )

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    31 juli 2008 om 19:25

    BMW is gewoon hot ;)

    Login om te reageren
  12. Rotary zegt

    31 juli 2008 om 19:34

    @quanti: die plaatsen ze alleen tijdens de wedstrijden van F1, tijdens de trainingen ed liggen ze anders teveel in de weg…

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    31 juli 2008 om 19:35

    Dirrect afschaffen die onzin, F1 is toch een sport voor mensen met een afgunst van geitenwollensokjesdragers?
    Dus waarom gaan we dan slijmen bij die geitenwollensokjes?

    Login om te reageren
  14. DeViNe zegt

    31 juli 2008 om 20:38

    Shocking efficient dynamics, en zo’n rubberstrip kost niet meer dan €4,50 bij Halfords.

    Login om te reageren
  15. Frasker zegt

    31 juli 2008 om 20:57

    @ DeViNe
    Da’s een kapitaal in de f1 dat weet je toch?

    Login om te reageren
  16. Maurice zegt

    31 juli 2008 om 22:10

    Volgens mij hebben ze de regeltjes fout geinterpreteerd… Ze wilde denk ik de mechanics van wat meerpower voorzien zodat de pitsstops nog sneller gaan!

    Login om te reageren
  17. Een betere ontwerper zegt

    31 juli 2008 om 22:44

    Laaaa laa lala, laaa laaa can’t touch this

    Login om te reageren
  18. bmwF zegt

    31 juli 2008 om 23:08

    haha stel u voor als het onweert… wil ik wel eens zien dat lichtfestijn

    Login om te reageren
  19. GOD zegt

    31 juli 2008 om 23:32

    ja ofnie word je geraakt door de bliksem rij je ineens 3x zo hard

    Login om te reageren
  20. Peter zegt

    1 augustus 2008 om 08:07

    bmw: a shocking experience :P

    on-topic… een F1 is geheel gebouwd uit Carbon, en dat is een zeer goede geleider.
    Volgens mij zijn er al meerdere teams die er wat problemen mee hadden (toyota en toro rosso dacht ik)

    Login om te reageren
  21. Greg zegt

    1 augustus 2008 om 13:39

    ja lap eh… en nu ist filmke weer verdwenen :p

    Login om te reageren
  22. iFi® zegt

    1 augustus 2008 om 19:49

    haha die andere gozers kijken egt zo van he waar heeft die last van? :lol:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North