
Natuurlijk rijdt de champagne-boer niet in een Transporter of Sprinter rond! Een bedrijfsauto kies je naar je waar. Daarom, de Krug Rolls Royce Silver Shadow II.
Deze bijzondere, waarschijnlijk unieke, carrosserievariant is gebaseerd op een 1977 Rolls Royce Silver Shadow II. De Silver Shadow is omgebouwd in opdracht van Krug (champagne) voor promotie-doeleinden. Daarvoor toerde de Rolls de hele wereld rond. Waren de snoepreisjes voorbij, dan stond ze echter niet stil. Tussendoor deed deze auto gewoon dienst als koel-busje voor speciale bestellingen. De uitrusting betrof: 16 gekoelde flessen champagne, twee kisten met acht glazen, twee emmertjes ijs, een koffietafel en vijf klapstoelen.
Na tijdelijk dienst te hebben gedaan bij een Amerikaans garagebedrijf is deze speciale Rolls Royce nu weer terug in Rheims. Terug bij huis en waarschijnlijk een leven als museumstuk toebedeeld. Nu ben ik groot voorstander van het gebruiken van auto’s, maar is dit dan toch een model wat ontzien mag worden? (bron: autoblog.it)
Ik vind de pick-up toch mooier. ;)
http://www.allworldauto.com/blogs/wp-content/uploads/2007/06/1969-rolls-pickup.jpg
In de avond uurtjes gebeunt
NIet echt geslaagd, vind ik.
Tsja, ze kunnen niet anders nu Citroën geen Break maakt van de C6. En Champagne vervoeren in een Daewoo is not done.
’t is natuurlijk wel behelpen tegenover een grote Citroën Break……..
Vern**king.
Op zich heeft het wel wat……
Ik vind ‘m mooi. Alles klopt er aan; kleuren, belettering, white wall tires. Mooi gedaan!
Vind m errug gaaf.
Heb liever wat betrouwbaarders.Doe dan maar een vito of transporter
Mooi hoor. Britishness at its best.
Stijlvolle kleur combinatie, normaal zou je deze kleuren verwachten op een Amerikaan van 00-60 ofzo en dan met veel chroom en prulletjes zodat het er plebejerig uitziet maar hier.
Waarom zou deze in een museum moeten wegkwijnen? Dat ding moeten ze blijven gebruiken voor speciale bestellingen. Heb je geld teveel en een feestje dan laat je de champagne niet aanrukken in een Caddy/Transporter/Vito of Transit maar laat je het via de voordeur aanrukken in een echte Rolls-Royce.
Ik vind het wel wat hebben en champagne dient in alle stijl en comfort te worden vervoerd en geef nu toe, als je als (geslaagde) champagneboer als ‘krug’ in een Renault, Citroën of Peugeot moet rondrijden, dan denk ik toch dat in die kringen waar de boer levert een bepaalde reputatie opbouwd…
Ik vind deze erg stijlvol gedaan!
@massarati: inderdaad, de auto heeft zijn stijl en charme niet verloren door deze make over.
Geweldig ding! En gewoon blijven gebruiken natuurlijk! Ik zie geen reden waarom dat niet zou mogen…
Blasfemie!!
@ Something: Maar een lijkwagen zou wel mogen?
Ik zou d’r mee rond rijden :D
Dit is toch wel een mooi museum stuk ja, maar het zou leuk zijn als die nog eens buiten komt af en toe. Hij hoeft natuurlijk niet meer te werken en mag wel met pensioen :P
@Mr. Dj M.:
museumstuk !!
ik weet niet of je weet wat een museum is ??
ik wil ook wel zo’n van voor m’n windsurf spullen, een soort woody maar dan met net iets meer klasse.
Prachtig prachtig prachtig!! Blijven rijden met zo’n klassieker! Als bedrijf zou ik er alles aan doen om zo’n auto op de weg te houden!
Zo! Wat ziet dat dashboard er afgeragd uit!
Kijk, hiervan kan ik niet anders dan metersbreed grijnzen :D
Blijven gebruiken Krug, perfecter kan het niet. Heerlijke champagne maken ze trouwens.
Een Panel Van, bijna altijd goed… :)
Ziet er een beetje raar uit, niet meteen mijn ding..
Niets ontzien. Dit moet blijven rondrijden. Zoals je zegt, als Champagneboer ga je toch niet met een Transporter je bestellingen doen…
Dit is toch heel wat meer stijl dan een SRV-wagen!
Ben is benieuwd wat Laurent Perrier zal vinden van ’n Stationwagon van de Rolls-Royce Phantom of Ghost.
Een Shampagne Bar is er al exclusief in Antwerpen, waar ik regelmatig vertoef. En is de enige in heel Europa. Wereldwijd weet ik niet, omdat ik dat nog niet heb uitgedokterd tot op heden.