• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Levering Peugeot 407 Coupe wordt in Nederland gestopt!

Auteur: autoblogger, gepost 17 maart 2009 om 22:31 – 57 Reacties

Peugeot 407 Coupe
De Nederlandse importeur van Peugeot moet helaas melden dat de 407 Coupé uit het Nederlandse leveringsgamma verdwijnt. Dat is wel een berichtje waard lijkt me, het is immers de enige Peugeot die nog enigszins een aantrekkelijke styling heeft.

De productie van de 407 Coupé zal binnenkort worden verplaatst waarbij er vijf maanden lang geen Coupé zal worden geproduceerd. Daarnaast zal het aanbod na de verhuizing worden beperkt, waardoor er in Nederland geen marktconform motorenaanbod kan worden geleverd.

Oftewel: er is geen hond in Nederland die de 407 Peugeot wil kopen, dus men stopt met leveren. Peugeot laat echter wel weten dat vanaf maart de 1.6 en 2.0 dieselmotoren nog zuiniger worden, met nieuwe energie-labels: de 407 1.6HDiF 110pk (met A-label) en de 407 2.0HDiF 140pk (met B-label).

Ook interessant!

  • duurste Peugeot 406 van Nederland
    De duurste Peugeot 406 van Nederland is bloedmooi
  • BMW 230i Coupé
    BMW 230i Coupé: leukste nieuwe auto in Nederland?
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

407, Coupe, Peugeot

Vorig bericht: « Mercedes SL 65 AMG Black Series door Kleemann
Volgend bericht: Video: M3 + circuit + onervaren bestuurder »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fova' zegt

    17 maart 2009 om 22:41

    Zijn ze misschien bang geworden van de Laguna Coupé?

    Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    17 maart 2009 om 22:41

    Niet heel verrassend dit, je ziet ze maar sporadisch. Wel jammer dit, zeker na de legendarische 406 coupe. Altijd al een keertje in willen rijden met de 3.0 V6 :mrgreen:

    Login om te reageren
  3. Waxweazel zegt

    17 maart 2009 om 22:44

    “Dat is wel een berichtje waard lijkt me, het is immers de enige Peugeot die nog enigszins een aantrekkelijke styling heeft”..

    Dit geeft wel aan hoe saai jullie eigenlijk wel zijn als je enkel van die saaie en lelijke passats, A4’s en golfjes wil kopen.

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    17 maart 2009 om 22:46

    Motorenaanbod wordt beperkt? Niet meer marktconform? Daaruit concludeer ík dat ze de lichtere, goedkopere motoren uit het programma gooien, en alleen de veel te dure V6’en laten leveren? Vreemde zet in deze tijden… Of begrijp ik het verkeerd?

    Login om te reageren
  5. snelste zegt

    17 maart 2009 om 22:47

    Fova, iedereen wordt bang als je weg moet met een Laguna. Dat oude model heeft zijn sporen wel na gelaten.

    Login om te reageren
  6. AutoGeek zegt

    17 maart 2009 om 22:47

    @ Waxweazel

    Jij bent zeker Belg? :P Ik weet niet, ik kom best vaak in België, maar daar zie ik minder exotische auto’s rijden als hier in Nederland… Vaak alleen maar van die nepgetunede autootjes :P

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    17 maart 2009 om 22:50

    God zij dank…Echt héééél lelijk was hij niet, maar deze keek wel op naar zijn ouder broertje, en het was meer willen dan kunnen.

    Ben blij dat ik toch voor het ouder broertje heb gekozen. :)

    Login om te reageren
  8. utrecht-maarssen-curacao zegt

    17 maart 2009 om 23:04

    een auto die 41.000 euro kost beetje duur voor zo’n peugeot.
    met dat geld rij ik liever in een bmw,audi of in een mercedes

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    17 maart 2009 om 23:07

    Ik reed laatst achter een zwart metallic exemplaar en vond ‘m zelfs bijna mooi.
    Maar toch: Dat ze bij Peugeot zelf een opvolger voor de door Pininfarina getekende 406 Coupé gingen ontwerpen was natuurlijk pure waanzin.
    De 406 Coupé is als de Mona Lisa, de 407 Coupé als het zigeunerjongetje met een traan. Ook een schilderij, maar niet zo briljant… bij lange na niet zo briljant!

    Login om te reageren
  10. Hilgert zegt

    17 maart 2009 om 23:11

    Ik trek net als Citrofiel ook de conclusie dat alleen de zwaardere motoren nog maar leverbaar zijn en daar wint Peugeot (in NL althans!) geen klanten mee.

    Er zijn veel meer Peugeot modellen niet leverbaar geweest in NL, omdat we hier allemaal in een prutterig 1.6je willen rijden.
    Wat te denken van de 306 Break. In vrijwel geheel Europa gewoon leverbaar met 2 liter 16 klepper, volleder interieur, tutti lampioni etc etc maar in Nederland was de 1.8-16V het hoogst haalbare.

    Login om te reageren
  11. Vive la FRANCE! zegt

    17 maart 2009 om 23:16

    Nee!! Wat een ramp! Hopelijk betekent dit dat er een nieuw model komt. Anders is dit echt te erg voor woorden!

    Login om te reageren
  12. Rolf zegt

    17 maart 2009 om 23:19

    Hèhè, ik ga m zeker niet missen!
    Heb het niet zo op Franse auto’s. (ervaringen)

    Login om te reageren
  13. Jannn zegt

    17 maart 2009 om 23:33

    @Hilgert Kortom, gewoon in het buitenland rondneuzen. Ik stap in NL de showroom niet eens meer binnen.

    @simonMc Ik vind alles waar 07 of 08 achter staat te lelijk,….Zijn oudere broer staat ook bij mij onder de pannen voor af en toe even touren. Voor dagelijks heb ik mijn heil gezocht in de volvo c70 juist omdat ik de 407 coupe zo lelijk vind.

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    17 maart 2009 om 23:36

    @ Vive; Een nieuw model? Get real… Heb je wel goed gelezen? De levering wordt in Nederland stopgezet, niet in andere landen. Oftewel: De 407 Coupé blijft gewoon bestaan. De opvolger zal pas mogelijk weer in Nederland komen, maar dat duurt nog wel even.

    Login om te reageren
  15. gilein brouwer zegt

    17 maart 2009 om 23:43

    enigszins aantrekkelijk??? nou net zo aantrekkelijk als de 4007 en dat is nou niet bepaald een beauty

    Login om te reageren
  16. SimonMc zegt

    17 maart 2009 om 23:43

    @Jannn: ja, die C70 vind ik ook prachtig en hield ik zelfs in gedachten als mogelijk volgende auto.

    In welke kleur heb je je 406 coupe?

    Login om te reageren
  17. headhunterz zegt

    17 maart 2009 om 23:49

    levering gestopt? ik heb er nog niet eens een gezien! :?

    Login om te reageren
  18. Jannn zegt

    18 maart 2009 om 00:11

    @ SimonMc: 406 Coupé | 3.0 V6 | Gris Hadès | camel leer interieur | 207 RC velgen

    Login om te reageren
  19. Jannn zegt

    18 maart 2009 om 00:14

    @ headhunterz In de showroom van je plaatselijke pug dealer is er vast 1 te vinden. In het wild moet je idd aardig je best doen wil je hem tegenkomen, niet voor niets trekken ze de stekker er uit.

    Login om te reageren
  20. Een betere ontwerper zegt

    18 maart 2009 om 00:17

    Binnenkort op de spotpagina:

    Gespot: 407 Coupe!

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    18 maart 2009 om 00:39

    @Jannn: klinkt prachtig! Ik moet het “helaas” met de 2.0 liter benzine stellen, en heb zwart leder interieur en autokleur is Diablo Red.

    Login om te reageren
  22. Billy Lane zegt

    18 maart 2009 om 00:50

    hou de reclame over de nieuwe motoren dan a.u.b achterwegen…

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    18 maart 2009 om 00:54

    Of het nu is omdat de productie verhuisd wordt (wtf!) of omdat er geen Hollander in geïnteresseerd is, feit is dat je ‘m hier in België zéér maar dan ook zéér met éé weinig ziet rijden.

    Login om te reageren
  24. 20TFSInoVW zegt

    18 maart 2009 om 00:56

    @Billy

    zit niet te zeuren, ze moeten toch ook iets verdienen.

    Login om te reageren
  25. binkie zegt

    18 maart 2009 om 00:57

    Hij haalt het inderdaad lang niet bij de prachtige 406 coupé.. maar dit is toch wel zonde, houden we alleen van die grotemonddingen over..

    Login om te reageren
  26. mrB zegt

    18 maart 2009 om 01:53

    de 406 is geniaal. Toch vind ik de 407 niet slecht. Het is in ieder geval de enige peugeot op dit moment die me wel wat doet

    Login om te reageren
  27. Jannn zegt

    18 maart 2009 om 02:28

    @ SimonMc: Mooi dat diep rood, 1 van mijn projectjes op dit moment is de restauratie van mijn mi16, nu wit met bordeaux rood leer. Het lak is verre van mooi, ik denk er aan hem in “jou” kleur te laten spuiten.

    @ binkie: Het schijnt dat Peugeot op dit moment gerunt wordt door de stagiare’s die het bij concern genoot Citroën niet gered hebben, je ziet dat ze enkel hun grote bek nog hebben overgehouden.

    Login om te reageren
  28. VonStroke zegt

    18 maart 2009 om 07:42

    Peugeot had nooit de 407 in eigen huis mogen tekenen. Waren ze slim lieten ze Pininfarina gewoon terug tekenen.

    Je ziet ze inderdaad slechts zelden. (en dan vraag ik mij telkens af wat de bestuurder bezielde om tot de aankoop over te gaan)

    Login om te reageren
  29. Dirk zegt

    18 maart 2009 om 08:08

    Ben bijna twee jaar de trotse en tevreden eigenaar van een 407 coupé 2.7 HDI.
    Ik ben niet merk gebonden en zal Peugeot niet hoger steken dan nodig maar waarom altijd die vooroordelen dat al wat niet uit Duitsland komt minder goed zou zijn.
    Mijn vorige wagen was een BMW 525d en die reed lekker maar mijn huidige Peugeot is op alle vlakken de betere auto.
    De betrouwbaarheid van de BMW is niet denderend op drie jaar tijd twee keer langs de kant gestaan en heel veel kleine mankementen gehad.
    De hoge restwaarde is ook een fabeltje.

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 09:46

    LOL @ VonStroke: dat gevoel heb ik ook altijd…

    Ik KAN hem maar niet mooi vinden!
    Het probleem van de huidige Peugeots vind ik de ‘houdbaarheid van het design’. Deze 407 lijkt ouder dan de gemiddelde 406 Coupé!! Die heeft echt een tijdloze styling…

    Login om te reageren
  31. VTEC-Tedje zegt

    18 maart 2009 om 09:56

    Nóg meer motoren met een A/B-label… :-(

    Straks heb ik geld en kan ik geen G-label meer krijgen!! Of is een auto met een A-label ook emotie..?

    Login om te reageren
  32. WieAndersDasAuto zegt

    18 maart 2009 om 10:03

    De 406 Coupé is veel en veel mooier dan de 407. Jammer voor Peugeot dat ze stoppen met het leveren van de 407 Coupé. Want persoonlijk vond ik dat wel een redelijk mooie Peugeot.

    Login om te reageren
  33. Sorcerer zegt

    18 maart 2009 om 10:28

    Je ziet ze inderdaad niet zo vaak helaas. Jammer dat Peugeot niet ook gek doet en geen supersnelle motoren erin heeft gelegd zoals andere merken ook doen, maarja…

    De snelste motor die je in de 407 coupé krijgt is de 2.7 diesel V6 (benzine is net wat trager), en die trek je er bijvoorbeeld al gemakkelijk uit met een beetje Volvo T5.

    Login om te reageren
  34. latino zegt

    18 maart 2009 om 10:39

    “Dat is wel een berichtje waard lijkt me, het is immers de enige Peugeot die nog enigszins een aantrekkelijke styling heeft”..

    Ik vond het vanaf dag 1 een misbaksel met dat afgrijselijke cab forward design en veel te grote, lompe vormen, koplampen, achterlichten en grijns.

    Echt een belediging voor de goede smaak na de zeer elegante 406 Coupe.

    Login om te reageren
  35. Recky zegt

    18 maart 2009 om 10:50

    Leuk om te lezen dat er meer mensen de 406 coupe zo mooi vinden. Heb net een week een 406 coupe 3.0 V6. :) Eigenlijk vindt ik dat de enige echte mooie peugeot, de rest is allemaal van dat rare plastic..

    Login om te reageren
  36. danny zegt

    18 maart 2009 om 11:25

    de 407 coupe is bloodmooi, en onnavolgbaar mooier, beter dan de 406 coupe,
    jullie moeten eens nieuwe brilglazen kopen denk ik

    Login om te reageren
  37. Tedje zegt

    18 maart 2009 om 11:54

    Tja, de markt voor die auto was al klein en door z’n leeftijd, de crisis en de komst van de Laguna Coupe is die zo ongeveer gereduceerd tot nul. Dat je daar als importeur verder geen kosten meer voor kunt maken begrijp ik wel.

    Login om te reageren
  38. erce zegt

    18 maart 2009 om 12:03

    @ danny: fijn dat je blij bent met je peugeot

    Login om te reageren
  39. de sjonnies zegt

    18 maart 2009 om 12:53

    Peugeot moet weer terug naar Pininfarina, iedere Pininfarina Peugeot combinatie heeft mooie tijdloze auto’s opgeleverd wat begon met de 403.
    Terwijl de 406 coupe een elegante verschijning is, is de 407 coupe daarentegen een soort rijdende mastodont, waarvan mien, oom de lompheid nog enigszinds te camoufleren de zijkanten heeft voorzien van haaienkieuwen, wat een lompe auto, Peugeot onwaardig gewoon

    Login om te reageren
  40. Mtyn zegt

    18 maart 2009 om 13:00

    @Autogeak, minder exotische auto’s!? Jij komt vast heel weinig in België of in belabberde buurten want er zijn veel meer exoten dan hier. De auto’s zijn stukken goedkoper, en richting kust (knokke anyone?) stikt het van de exoten, ik ken geen plaats in Nederland waar er zoveel zijn als daar. Kijk anders eens op autojunk of autogespot, zoek Knokke en enjoy. Er heeft daar zelfs iemand een Veyron, en die laat je hem graag zien als je het netjes vraagt. In Nederland zie je echt veel, maar dan ook echt veel minder exoten.

    Login om te reageren
  41. Mtyn zegt

    18 maart 2009 om 13:02

    Oh ik lees net dat je er wel veel komt. Maar echt, zoek eens een leuke plaats op. Ze zijn er echt meer hoor! ;)

    Login om te reageren
  42. Pier zegt

    18 maart 2009 om 13:05

    Toch zonde dat het zo heeft moeten zijn. Als je kijkt naar de gehele 406 reeks was die veel mooier dan de 407. Die grote overhang voor klopt gewoon niet, die auto’s lijken uit proportie. Het interieur vind ik daarentegen wel mooi.

    Login om te reageren
  43. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    18 maart 2009 om 13:08

    @ Klassiekerrally: mooie vergelijk!

    Ik dacht dat je deze kant op zou gaan: de 406 Mona Lisa heeft ‘de mysterieuze glimlach’ en de 407 gewoon een grote mond!

    ;)

    Login om te reageren
  44. bmw zegt

    18 maart 2009 om 13:19

    Ik denk dat deze wagen objectief wel potentieel heeft. Echter, het is een peugeot en de mensen die peugeot kopen, hebben een kleiner budget (meestal). De mensen met grotere budgetten geilen meestal op Duitsers. Kijk maar naar de Lancia Thesis of de Alfa 166. Zelfde verhaal.

    Login om te reageren
  45. Wits zegt

    18 maart 2009 om 14:28

    De persoon die ik ken die er een heeft is hierdoor volgens mij meteen eigenaar van een zeldzame auto. Dat gaat misschien op den duur nog geld opleveren haha.

    Login om te reageren
  46. Lars zegt

    18 maart 2009 om 14:47

    Ik vind dit zeer jammer. Ik vind deze auto uniek en ze zijn heel zeldzaam. De hoge prijs zal wel funest zijn geweest.

    Login om te reageren
  47. AMG Powerrr zegt

    18 maart 2009 om 15:02

    Trieste zaak. Een van de enige aantrekkelijke Franse auto :(.

    Login om te reageren
  48. JollyJumper zegt

    18 maart 2009 om 16:30

    jammer en gelukkig. Jammer, want ik vind hem wel geinig en gelukkig, want zo heeft de Laguna Coupé 1 concurrent minder.

    Login om te reageren
  49. tobiman zegt

    18 maart 2009 om 17:42

    staat ie niet een beetje hoog op zn voeten??
    jah, keb veel liever een 406 :p
    pfff, gwn pure rotzooi

    Login om te reageren
  50. SimonMc zegt

    18 maart 2009 om 17:47

    @Mtyn: absoluut gelijk.Een paar jaar geleden op vakantie geweest in De Haan, en daar kwam dagelijks een BMW Z8 voorbij.

    Nooit meer een gezien daarna.

    Login om te reageren
  51. mashell zegt

    18 maart 2009 om 22:15

    Ik ben wel met autoblogger eens, deze is nog best aardig. Niet zo geniaal als de 406 coupe maar heel niet onaardig. Maar waarschijnlijk heeft Peugeot wel gelijk was ie met de verkeerde (te grote) motoren leverbaar en daardoor te duur. Toch jammer.

    Login om te reageren
  52. Erwin zegt

    18 maart 2009 om 22:21

    Ik denk dat, als er een volgende generatie komt, de nieuwe wel weer oogstrelend mooi zal zijn.

    Login om te reageren
  53. Jos zegt

    19 maart 2009 om 22:58

    Heerlijke bak!

    Login om te reageren
  54. eddy zegt

    3 mei 2009 om 00:29

    De 406 coupe heeft een appart design dan 407 coupe,…pininfarinna natuurllijk!!!

    Login om te reageren
  55. Robbb zegt

    23 juni 2009 om 18:24

    Peugeot stopt zoals overal gewoon met de 2.7 mensen. Zowel in belgië als nederland.
    En duidelijk zijn nederlanders meer voor de duitse merken maar zij weten blijkbaar niet dat sommige peugeot’s ook met duitse motoren rijden …
    Mijn vader is handelaar dus ik zal het wel weten. En stop met zeveren als ge het nie weet :)

    Login om te reageren
  56. Geewizz zegt

    9 januari 2010 om 12:11

    Maar goed dat ze de stekker eruit trekken, het is en blijft een lelijk ding met een te dikke “poep”. Nu dat ook nog doen voor de 407 berline/sedan want die zie je ook bijna niet. Dan ook direct al die “grote bek” ontwerpers eruit en weer eens mooie auto’ (laten) ontwerpen.
    Misschien dat ze dan weer een geld gaan verdienen.

    In heel Europa zie je maar weinig 407, sedan of coupe maakt niet uit..
    Ik kom nog al eens in Frankrijk en zelfs daar is de 407 serie niet echt aangeslagen dat zou toch een signaal moeten zijn om snel iets aan je ontwerp afdeling te doen. Misschien is dat al gebeurd want de nieuwe 5008 heeft geen “grote bek” meer…..

    Login om te reageren
  57. Dinky zegt

    31 maart 2010 om 20:20

    Kijk even naar de TUV statiestieken en je begrijpt gelijk waarom het in het zakensegment niet zo goed gaat met Peugeot. De 407 -zakenauto pur sang- en dan met zulke pechstatistieken!
    Van de Coupe wel jammer. Peugeot heeft deceniia lang fraaie coupe’s gemaakt….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North