• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Lewis Hamilton ontweek miljoenen aan belasting’

Auteur: RubenPriest, gepost 6 november 2017 om 20:05 – 64 Reacties

Hamilton


Diverse Britse bekendheden staan in hun hemd na bekendmakingen over belastingontwijking. Ook Lewis Hamilton wordt genoemd.

Bono, de Britse koningin en Lewis Hamilton zouden zich schuldig hebben gemaakt aan belastingontwijking, of wellicht belastingontduiking. Uit de enorme Paradise Papers-publicatie blijkt dat de F1-wereldkampioen een privéjet heeft aangeschaft en gebruikt, zonder hier belasting over te betalen.

Advocatenkantoor Appleby heeft de constructie voor Hamilton uitgedacht in samenwerking met multinational Ernst & Young. De registratie van het nieuwe vliegtuig werd in 2013 op het eiland Man in de Ierse zee uitgevoerd. De kist stond slechts 50 minuten aan de grond in Man. In het vliegtuig zaten onder andere Hamilton en zijn toenmalige vriendin Nicole Scherzinger. Het gaat hier om een Bombardier Challenger 605. Aan deze jet hangt een prijskaartje van maar liefst 27 miljoen dollar. Meer dan vijf miljoen dollar wist Hamilton aan belastingkosten te besparen via de Man-constructie.

De zaak wordt nu onderzocht door HM Revenue and Customs. Hamilton was zeker niet de enige. Appleby hielp tientallen andere klanten bij het ontduiken van belasting middels dergelijke constructies. Onderzoek moet uitwijzen of het handelen van Appleby volgens het boekje is gegaan. Zo niet, dan mogen de rijkaards een fiks belastingbedrag gaan terugbetalen. (via The Guardian)

Met dank aan iedereen voor de tips!

Ook interessant!

  • Formule 1-auto van Lewis Hamilton levert miljoenen op
    Formule 1-auto van Lewis Hamilton levert miljoenen op
  • Video: Hamilton is onschuldig (aldus Hamilton)
  • Video: Hamilton wint alsnog met overmacht
  • BREEK: Lewis Hamilton blijft bij Mercedes!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

fraude, geld, Lewis Hamilton, vliegtuig

Vorig bericht: « Hier, de Bugatti Chiron met aftermarket velgen
Volgend bericht: 7 Boxsters die gaver zijn dan een 911 »

Lees Interacties

Reacties

  1. onnes zegt

    6 november 2017 om 20:09

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. nicolasr zegt

    6 november 2017 om 20:12

    Belastingontwijking is goed. Zou iedereen moeten doen.

    Belastingontduiking is natuurlijk verkeerd. Mag niet. Boe!

    Login om te reageren
    • M240i zegt

      6 november 2017 om 20:29

      @nicolasr: precies, ontwijking is legaal. Ontduiken niet. Groot verschil waar de auteurs te gemakkelijk overheen lezen.

      Login om te reageren
    • pomoek zegt

      6 november 2017 om 20:34

      @nicolasr: En dat is het punt. Niet iedereen kan aan belastingontwijking doen. Dit soort ontwijk constructies is alleen bruikbaar als je veel geld hebt. Jan met de pet kan hier niks mee. Of Joe with the cap, want GB. En die betalen dus, uiteindelijk, de belasting die Hamilton nu ontwijkt.

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        6 november 2017 om 21:17

        @pomoek: je kan je afvragen wat Hamilton effectief aan belasting ontweken heeft. Als hij deze belasting zou moeten betalen zou het wellicht lonen om gewoon lekker in Monaco te huisvesten en alles daar af te dragen. Dan ontvangen ze in Engeland niks meer. Gelet op zijn internationale baan is dat voor hem niet zo lastig. Max doet het immers ook, en die verdient nog lang niet zoveel…

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          6 november 2017 om 21:44

          @stefje: Op zich heb je gelijk. Deze mannen verdienen over de hele wereld hun geld. Maar er kunnen genoeg redenen zijn om juist niet in Monaco te gaan wonen en er voor te kiezen om in Londen te gaan wonen. Daarmee
          “onderwerp” je jezelf aan de wetten, rechten en plichten van dat land. Hamilton is hier het voorbeeld, maar het ging mij een beetje om de opmerking dat belastingontwijking goed is. Daar ben ik het dus niet mee eens.

          Login om te reageren
          • scubakabouter zegt

            7 november 2017 om 00:44

            @pomoek: Hamilton betaald keurig zijn belasting, alleen precies wat hij moet betalen en geen cent meer. Hij zegt gewoon tegen zijn financiële team. Ik wil best betalen, en ik wil me ook gewoon aan de wet houden. En ik wil zo kin mogelijk betalen. Zou iedereen doen. En dien honderdduizend Nederlander ook. Als je modaal verdiend is het al interresant om je belastingaangifte door een specialist te laten doen. Anders betaal je teveel. Maar dat vind jij blijkbaar niet zo erg? Wij stellen vragen over de schorsing van onze auto in de vwinter. Hij over waar hij zijn vliegtuig het beste kan laten registreren?️ En dan kan hij ook nog een beetje rond rijden in auto’s. Het is echt oneerlijk verdeeld in de wereld ? Als ze gaan ontduiken, dan heeeeeeel heeeeeeel heeeeeeel hard aanpakken.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              7 november 2017 om 09:19

              @scubakabouter: Wat het eerste betreft: Dat is een aanname, dat weet je helemaal niet zeker. Tenzij je lid bent van “Team Hamilton”. Ik geef toe dat ik niet helemaal gelukkig Hamilton als voorbeeld heb gebruikt. Maar waar het mij om gaat is dat dergelijke constructies niet te gebruiken zijn voor mensen die, zoals in jouw voorbeeld, een modaal inkomen hebben. Mensen die miljoenen verdienen maken gebruik van deze constructies en betalen hierdoor, naar verhouding in ieder geval, minder dan mensen die een modaal inkomen hebben.

              Login om te reageren
          • slickrick zegt

            7 november 2017 om 08:29

            @pomoek: belastingontwijking is misschien moreel niet goed, maar volstrekt legaal. Ik probeer ook zo min mogelijk belasting te betalen als ondernemer, het is een kat en muis spel tussen overheid en ingezetene. De korte termijn visie van de overheid waarbij continu belasting regels op de schop gaan, denk aan MRB vrijstelling voor kleine auto’s en bij succes weer afschaffing , vind ik ook zeer bezwaarlijk. Dit geeft een signaal af dat de overheid geen betrouwbare partner is.

            Om een lang verhaal kort te maken, probeer zo slim mogelijk je geld te beheren, zodat de overheid zo min mogelijk mee snoept.

            Login om te reageren
            • pomoek zegt

              7 november 2017 om 08:38

              @slickrick: ik ben het met je eens dat de overheid, een bestendig en duurzaam fiscaal beleid moeten voeren en dat ze hier, de afgelopen jaren in ieder geval, niet goed mee bezig zijn. Het zo weinig mogelijk willen betalen is logisch en begrijpelijk. Waar het hier echter om gaat zijn constructies de alleen voor de allerrijksten interessant zijn. En dat is unfair.

              Login om te reageren
        • gregorius zegt

          7 november 2017 om 09:10

          @stefje: als je nou het artikel van The Guardian leest, is jouw vraag ook weer beantwoord. Het heeft met BTW te maken; niet met inkomstenbelasting. En Lewis is al belastingplichtig (inkomsten) in Monaco.

          Login om te reageren
    • jelmer zegt

      6 november 2017 om 21:23

      @nicolasr: Er ontstaat een situatie waarbij de bakker belasting betaalt, maar Unilever niet. Waar de werknemer belasting betaald, maar de CEO nauwelijks en de aandeelhouder niet. Een apart fiscaal systeem voor de rijksten.

      Login om te reageren
      • mikeyman zegt

        7 november 2017 om 06:40

        @jelmer: met dit verschil dat Unilever duizenden mensen uit de ww houdt en vrij is om zich elders te vestigen.
        Word een beetje moe van dat ondoordachte Calimero syndroom wat telkens de kop op steekt als het over belastingen gaat.

        Btw, De titel mag wmb ook wel aangepast.

        Login om te reageren
        • jelmer zegt

          7 november 2017 om 07:29

          @mikeyman: De multinationals bieden zo’n twee miljoen Nederlanders werk, het MKB (zoals de bakker) zo’n acht miljoen.

          Login om te reageren
          • jelmer zegt

            7 november 2017 om 07:38

            @jelmer: Het economisch belang van het MKB is vier keer zo groot. Maatschappelijk misschien nog wel weer. Bijvoorbeeld veel sportverenigingen bestaan dankzij sponsoring van het lokale garagebedrijf, niet dankzij Shell. Blijft, en daar heeft @Mikeyman een punt, dat een multinational makkelijker verhuisd. Overigens minder makkelijk dan wel eens gesuggereerd wordt (zeker als het kennis- in plaats van productiebedrijven zijn), maar enfin. Dat vraagt volgens mij om een beperking van de vrijheid van kapitaal in de EU. Ik verbaas me er over dat de maatschappelijke discussie over globalisering inmiddels volledig over migratie gaat, in plaats van het echt onzekerheid veroorzakende vrijheid van kapitaal.

            Login om te reageren
            • mikeyman zegt

              7 november 2017 om 07:47

              @jelmer: de verhouding mkb/multinational doet niet terzake in deze. Ik weet ook wel dat er meer mensen in het mkb werken dan bij multinationals. Punt is alleen dat dat mkb meestal nogal vast zit op hun plek (of land). Maar vergis je niet hoe makkelijk dergelijke bedrijven locaties sluiten of verhuizen. Er wordt jaarlijks tussen de 6000 en 8000 fte naar Nederland verhuist door multinationals. Lijkt niet spannend, maar als je bedenkt dat die fte’s in de WW de belastingbetaler tussen de 300 en 400 miljoen zouden kosten is de rekensom snel gemaakt.
              Grootste punt is, je kunt dit niet als een land op zich omkeren. Zolang er uitwijkmogelijkheden zijn, loop je risico.

              Login om te reageren
      • steiger zegt

        7 november 2017 om 07:07

        @jelmer: Nou de CEO toch voornamelijk wel. Die kan in het uiterste geval een keer tot het randje gaan met zon vliegtuig constructie, maar daarmee ontwijk je nog geen loonbelasting, of vermogensbelasting, of btw over alle producten die je hier koopt, enz.

        Login om te reageren
  3. dennisjuh95 zegt

    6 november 2017 om 20:19

    Als je op een ‘vaak legale’ manier de mazen in de wet kan vinden en miljoenen kunt besparen. Wie is er zo achterlijk om dat dan niet te doen…

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      6 november 2017 om 21:17

      @dennisjuh95: iemand die geen miljoenen verdient.

      Login om te reageren
    • jelmer zegt

      6 november 2017 om 21:33

      @dennisjuh95: Het is geen kwestie van verstand, maar van moraal.

      Login om te reageren
      • Pallas zegt

        6 november 2017 om 22:41

        @jelmer: Als er moraal bestond, waren wetten en regels overbodig…

        Login om te reageren
        • jelmer zegt

          6 november 2017 om 23:07

          @pallas: Oneens. Wetten zijn juist het bewijs van moraal. Maar tegelijk niet alle moraal.

          Login om te reageren
    • itiswhatitis zegt

      6 november 2017 om 22:41

      @dennisjuh95: precies dit dus denk dat iedereen het zou doen. 52% inkomsten belasting is natuurlijk ook absurt….

      Login om te reageren
  4. tarquesh zegt

    6 november 2017 om 20:20

    Belastingfraude of belastingontduiking?
    Belastingontduiking is niet illegaal, wel is het niet netjes.

    Stel dat ik een privé jet zou kopen (Hondajet), ik kan dan gemakkelijk belasting afdragen.
    Ik ben niet Hammilton, wel vind ik dat ik gewoon belasting moet betalen. Ook als ik steenrijk zou zijn.
    Maar Hammilton loopt nu imago schade op, het is waar men voor kiest.

    Login om te reageren
    • peterpann3nkoek zegt

      6 november 2017 om 20:21

      @tarquesh: ik zou alleen geen jet kopen met honda motoren, vallen vaak uit namelijk

      Login om te reageren
    • mnmg zegt

      6 november 2017 om 20:29

      @tarquesh: ik denk dat je belastingontwijking bedoelt. Belastingontduiking is het niet nakomen van belastingverplichtingen en wel strafbaar…

      Login om te reageren
  5. trustmeiamanengineer zegt

    6 november 2017 om 20:23

    Tja, iedereen met geld doet het. En het mag. Maar of je het daarom ook moet willen doen?

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      6 november 2017 om 23:14

      @trustmeiamanengineer: waarom niet? Betaal jij graag de overheid voor het werk dat jij verricht hebt?

      Login om te reageren
      • trustmeiamanengineer zegt

        6 november 2017 om 23:29

        @spykerboy: Er is ook nog zoiets als een moraal. Een mooi land als het onze draait namelijk op belasting. En Jan Modaal heeft geen mogelijkheid tot ontwijken.

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          7 november 2017 om 10:32

          @trustmeiamanengineer: dus als ik je goed begrijp accepteer je ook geen teruggave van de belastingdienst vanwege de moraal.

          Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          8 november 2017 om 14:22

          @trustmeiamanengineer: de enige mensen die zo denken als jij, zijn idd degene voor wie het niet loont om zulke dingen te doen…. anders zou je echt wel anders denken… puur een kwestie van jaloezie dat andere het wel kunnen en voor jou niet loont niet wellicht?

          Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      7 november 2017 om 08:36

      @trustmeiamanengineer: Wat is het ‘moraal’ van bijv 52% aftikken.. ga toch heen joh, niemand betaald lachend de helft van z’n jaarsalaris.. Die gast huurt een bureau in die hem XXX per jaar kost, maar wat hem belastingtechnisch XXXXXX scheelt per jaar, simpel rekensommetje, en er is niemand die daar nee tegen zou zeggen, en als hij/zij zegt van wel, dan is het of George Soros, of een andere liegende moraalridder.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    6 november 2017 om 20:24

    En geef hem eens ongelijk…

    Login om te reageren
  7. 2wheeler zegt

    6 november 2017 om 20:26

    Toch lekker als je eigen koningshuis ook rustig aan het frauderen is… probeer dan maar eens met een stalen gezicht te zeggen dat het niet mag.

    Verder zal het allemaal niet netjes zijn, maar iedereen en zijn moeder zou het doen in zijn plaats. Je kan wel nijdig gaan reageren dat het niet zo is, maar je ziet nu geen miljoenen van je rekening verdwijnen.

    Login om te reageren
  8. hollandsemarokkaan zegt

    6 november 2017 om 20:29

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    6 november 2017 om 20:34

    Ga net zoals Max in Monaco “wonen” ..

    Anders moet je die paupers betalen die zondag je grootste fan zijn ..

    Login om te reageren
    • offroad zegt

      6 november 2017 om 22:49

      @lincoln:
      Hamilton woont ook in Monaco.

      Max laat zich op zijn Nederlandse nationaliteit voorstaan om petjes te verkopen, maar belasting betalen in NL is voor paupers, niet voor wonderkinderen.

      In Amerika doen ze dat beter. Wanneer je de Amerikaanse nationaliteit hebt, ben je belastingplichtig. Ook al woon je op de maan. Zouden ze hier ook moeten doen. Moet Max Monegask worden.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        6 november 2017 om 23:01

        @offroad:
        Als we dan ook de Amerikaanse belastingtarieven gaan gebruiken, zeg ik doen ( Bestelt een nieuwe Stelvio)
        Als je een Amerikaan vertelt dat je hier 52% inkomstenbelasting betaalt, geloven die lui je gewoon niet.

        Login om te reageren
        • jelmer zegt

          6 november 2017 om 23:19

          @desjonnies: Daar staat tegenover dat Amerika een land in verval is. Er zijn bijna net zo veel Amerikanen zonder zorgverzekering als Nederlanders. Tien procent van de bruggen is ronduit gevaarlijk. Voor zestig procent van de bevolking zijn de lonen sinds de jaren zeventig (gecorrigeerd voor inflatie) niet gestegen. De keerzijde van ongelijkheid. Weinig belasting is fijn voor wie een nieuwe Stelvio kan bestellen, maar veruit de meeste bezoekers op AutoBlog zouden er ernstig onder lijden.

          Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        6 november 2017 om 23:16

        @offroad: niet helemaal waar, afhankelijk van hoeveel dagen per kalenderjaar dat je in usa bent moet je betalen of niet… genoeg amerikaanse expats die daarom niet meer dan een x aantal dagen terug gaan omdat als ze meer terug komen belasting moeten gaan betalen

        Login om te reageren
        • madroakley zegt

          7 november 2017 om 03:45

          @spykerboy: het klopt wel wat hij zegt. De VS is uniek in de zin dat iedereen met de VS nationaliteit federale inkomstenbelasting moet betalen, ongeacht waar degene woont. Sterker nog, de VS is ook uniek in de zin dat je de nationaliteit krijgt als je daar geboren bent, onafhankelijk van de nationaliteit van de ouders. Dus iemand die daar geboren is van Nederlandse ouders, als baby terug gekomen is naar NL, en nooit meer in de VS is geweest, moet belasting betalen vanaf het moment dat diegene inkomsten genereert. En sinds FATCA is daar geen ontkomen meer aan. Na FATCA hebben heel veel mensen hun VS nationaliteit dus opgegeven.

          Login om te reageren
          • spykerboy zegt

            8 november 2017 om 14:24

            @madroakley: nou ik ken genoeg amerikanen in buitenland gezien mijn leven als expat kind, en die bleven expleciet max een bepaald aantal dagen ivm de belastingen, wellicht was het een zeer grote verlaging dan, maar zij hadden het er altijd over dat ze anders kapitalen aan belasting gingen betalen als ze meer dan een X aantal dagen per jaar in amerika zaten… ken zelfs iemand die daardoor niet zijn vader kon bezoeken toen die geopereerd moest worden omdat het zoveel koste aan belastinggeld

            Login om te reageren
            • madroakley zegt

              9 november 2017 om 06:06

              @spykerboy: Ah, ok. Kan. Sowieso complex systeem daar. Heb er een paar jaar gewoond, maar ben zeker geen expert. Dus wellicht inderdaad nog andere belasting die ze ook zouden moeten betalen als ze een bepaalde tijd in de VS zijn. Maar puur het staatsburgerschap maakt ze al belastingplichtig. Iets dat we in NL niet hebben vooralsnog…

              Login om te reageren
      • madroakley zegt

        7 november 2017 om 04:07

        @offroad: Ik ben benieuwd waarom je vindt dat Nederland dat ook zou moeten doen. De groep die in het buitenland woont voor belastingontwijking is klein. Er zijn ook honderdduizenden Nederlanders die gewoon in het buitenland wonen en werken en daar netjes lokale belasting betalen. En dus in het lokale systeem van lasten en baten leven. Waarom zouden zij ook nog extra lasten vanuit Nederland moeten krijgen, zonder het recht op de extra baten?

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        7 november 2017 om 09:15

        @offroad: Moeten we hier ook doen?
        ik woon en werk in Zwitserland en ben misschien 10 dagen per jaar in NL. Ik heb geen recht op sociale verzekeringen en ik zit niet in het Nederlandse zorgstelsel. Ik betaal ook geen belasting in NL, want ik betaal al mijn belastingen in Zwitserland, waar ik ook gebruik maak van de voorzieningen.
        Waarom zou ik dan alsnog (inkomsten)belasting moeten betalen in NL?

        Login om te reageren
  10. oxymoron zegt

    6 november 2017 om 20:37

    Dit is hoogstens belastingontwijking. Het eiland Man heft een eigen statuut en rekent voor registratie van zo’n vliegtuig domweg minder dan Engeland. Volkomen legaal dus. Deze coureurs wonen ook voor een groot deel in Monaco, niet omdat het daar zo gezellig is maar omdat het aan belasting goedkoper is. Ze zijn toch grote delen van het jaar onderweg naar circuits. Ook helemaal legaal. Wat de Engelse koningin betreft: die heeft al eeuwenlang een eigen inkomen dat door een trustbestuur belegd wordt. Dat gebeurt uiteraard daar waar het iets oplevert, en dat is niet in GB zelf. Een land dat met deze constructies moeite heeft, kan beter zijn eigen belastingstructuur onder de loep nemen. Deze ontwijking heeft overigens alleen zin, als je beloning van de betrokken fiscalisten kunt missen …

    Login om te reageren
  11. Kvgorp zegt

    6 november 2017 om 21:08

    Als de rijken netjes hun vermogens belasting betalen zoals ieder ander mens dan komt er genoeg geld binnen dit doen ze niet dus blijft de belasting voor ons peupelvolk stervens hoog.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      6 november 2017 om 21:13

      @kvgorp:
      Nee.
      Kardinale denkfout : de staat (welke dan ook) heeft nooit genoeg en dit fictieve geld is al uitgegeven, vraag maar aan de Grieken.

      Login om te reageren
      • jelmer zegt

        6 november 2017 om 21:25

        @desjonnies: Onzin. Argumentloos geklets.

        Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        6 november 2017 om 21:55

        @desjonnies: precies dat, weet je nog van die 21% crisismaatregel…. is inmiddels al meer als een jaar geleden dat duidelijk werd dat we een meevaller hadden. Is toch logisch dat we dan weer terug naar 19% gaan!
        Maar nee hoor weer meer wetten regels en bureaucratie verzinnen.
        We bureaucratiseren NL gewoon opnieuw de crisis in!

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          7 november 2017 om 09:16

          @dutchneon: en het kwartje van Kok!

          Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        7 november 2017 om 08:41

        @desjonnies: Al steken ‘derijke’ hun geld in de fik, de gemiddelde NL’er geniet ervan. Vooralsnog heeft 98% hier vaak genoeg dingen zwart afgerekend of gedownload bijv… dat is dan wel weer ‘normaal’ (terwijl dat, i.t.t. belastingontwijking wél illegaal is)

        Login om te reageren
    • hplh zegt

      6 november 2017 om 21:24

      @kvgorp: nee dan wordt er hooguit meer geld over de balk geflikkerd door de overheid.
      Denk maar niet dat jan met de pet daar beter van wordt.

      Login om te reageren
  12. Rob zegt

    6 november 2017 om 21:21

    Hoeveel belasting heeft Maxje ondertussen ontweken in Monaco?

    Login om te reageren
  13. jelmer zegt

    6 november 2017 om 21:31

    Of je nu een beetje rechtser of een beetje linkser bent: welvaart kan niet zonder belasting. Het tijdelijk geluk van grote olie- of goudvoorraden uitgezondert, voor een florerende samenleving en economie is belasting nodig. Een goed opgeleide bevolking, een voorspelbaar rechtssysteem, een effectieve gezondheidszorg en een stevige infrastructuur is niet gratis. Investeringen voor ons allemaal, vraagt om geld van ons allemaal. En als een deel van de bevolking, juist het deel die het zich gemakkelijk kan veroorloven, haar geld uitgeeft voor niet meebetalen, is dat onverantwoordelijk en immoreel gedrag. Het is een poging om de welvaart van ons allen te verkleinen.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      6 november 2017 om 21:59

      @jelmer: Die rijken betalen met hun consumptie alleen al het 100 voudige wat wij als nederlanders aan belasting betalen. Dus maak je er niet te druk om, met alleen de btw op zn nieuwe mclaren draagt hij in een klap meer aan de staat af dan dat wij met 5 man in een heel jaar werken doen.

      Login om te reageren
      • geertvn zegt

        7 november 2017 om 16:16

        @dutchneon: rijken consumeren in verhouding tot hun inkomen veel minder dan de middenklasse.maw ook bij belastingen op consumptie is vooral de middenklasse en de armere bevolkingsgroep de pineut.

        Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    6 november 2017 om 21:33

    De rijken worden rijker niet omdat ze zich netjes aan de regels houden…

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      7 november 2017 om 08:44

      @rick-dos: idd.. en iedereen die videospelletjes van mij wint speelt vals..

      Login om te reageren
  15. sjeemsbond zegt

    6 november 2017 om 21:36

    Sorry, maar Bono is alles behalve Brits. Sterker nog als je een Ier over de zeik wilt hebben moet je hem vooral een Brit noemen.

    Login om te reageren
  16. geertvn zegt

    7 november 2017 om 04:34

    Documentaire “tax free tour” eens opzoeken op youtube. Geeft een mooi inzicht over de schandalige situatie in de financiële wereld!

    Login om te reageren
  17. eelco74 zegt

    7 november 2017 om 08:07

    Het gaat voorlopig ontwijken en niet ontduiken. Ik raad iedereen aan om een “jan de belastingman” te kijken. Daar zit Hamiltons truc met het vliegtuig ook in. Heel informatief programma.

    Login om te reageren
  18. geertvn zegt

    7 november 2017 om 11:31

    the difference between tax avoidance and tax evasion is the thickness of a prison wall

    Login om te reageren
  19. hotze zegt

    7 november 2017 om 17:31

    De foto: Lewis heeft “An officer and a gentleman” bekeken (de punishment-scene, “You ready to quit now, Mayo”) en dacht, die 100 vrouwen, die kan ik ook wel hebben. De tekst gaat, vrees ‘k, niet door de ballotage, voor de liefhebbers zie youtube.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North