
Is ‘ie lekker of niet?
Genesis weet ons iedere keer weer lekker te maken met heerlijke concept cars. Zo lieten ze eerder dit jaar de bloedmooie X Gran Coupé en X Gran Convertible zien. Auto’s die de gemiddelde Bentley doen verbleken. En vorige maand lanceerden ze een heuse supercar in de vorm van de Magma GT Concept.
Intussen bouwde Genesis ook nog een hele gave station: de G90 Wingback. Deze werd echter een beetje stilzwijgend onthuld. We moesten het doen met een paar foto’s die op het internet circuleerden. Maar nu is er dan toch een officieel persbericht, met meer beeldmateriaal.



De Wingback is gebaseerd op de tweede generatie G90 sedan, die al sinds 2021 op de markt is. Genesis heeft er niet zomaar een stationwagen van gemaakt, maar meteen een dikke powerstation. De G90 Wingback is laag, breed en voorzien van 22 inch wielen, twee spoilers en vier uitlaten. Dankzij de fraaie donkergroene kleur is het geheel ook nog enigszins stijlvol.
Valt onder sportdivisie Magma
Deze auto valt onder het Magma-label, de kersverse sportdivisie die Genesis heeft opgezet. De eerste productieauto onder dit label is de Genesis GV60 Magma, die potentieel ook naar Nederland komt. Begin 2026 – binnenkort dus – wordt het merk namelijk ook in ons land actief.




Over de specificaties van deze station laat Genesis niks los. De sedan is alleen leverbaar met een 3,5 liter V6, maar in het recente verleden was er ook een 5,0 liter V8. Dat is eigenlijk wel de motor die in deze Magma-uitvoering hoort.
De G90 Wingback oogt aardig af, maar over productieplannen wordt nog met geen woord gerept. Wel laat Genesis weten dat ze een breed gamma aan Magma-modellen willen neerzetten, inclusief coupés en cabrio’s. Dat is heel goed nieuws voor de productiekansen van de eerdergenoemde Gran Coupé en Gran Convertible. Wij zeggen: laat maar komen, en deze G90 Wingback ook!





Wat een dikke blepper! Heel gaaf dit
Is de G90 niet een klasse hoger dan de RS6 (a6). De g90 concurreert met de Audi a8
Heerlijk ding, hopelijk verkoopt ie een beetje.
Ik hoop het ook. Maar ik denk van niet, want ‘geen Duitse premium badge’.
Wel een erg gave auto, zeg.
Vind hem eigelijk ook wel heel dik. Maar wel gigantisch.
Sora 3.7 heeft een Koreaanse BMW M5 Touring in de kleur Irish Racing Grün gecreëerd die 8 dagen per week in de sportschool heeft getraind en NEIN zei tegen anabole steroïden. 🫨
Hmm, de wielbasis lijkt te lang of de verhouding lijkt te gerekt. De RS6 ziet er dik uit, dit een beetje als een lange lijkwagen. Groot fan van dikke stations, RS4/6 en m3/m5 stations en AMG E’s, Panamera’s, maar dit ziet er in mijn optiek nog niet goed genoeg uit.
Wel dikker dan alle KIA’s die er bestaan, dat dan weer wel.
Wel dikker dan alle KIA’s die er bestaan..
Genesis is dan ook het luxemerk van Hyundai..
Die lange ‘gerekte lijn’ wielbasis vind ik net zo mooi en uit de massa springend, net de reden waarom ik een Volvo V90 zoveel mooier dan de V60 vind.
Maar wat zijn de specs dan van dit dikke ding?😯
Ik krijg een Peugeot 508 vibe
Nee, ik vind het nog steeds een lelijkerd. Aan de positieve kant: het is tenminste geen crossover-dinges, maar verder zie ik hier alles wat er wat mij betreft mis is met moderne auto’s. Groot, lomp, overgestileerd en opzichtig.
Te lang, te zwaar op de achterkant. Een mooie stationwagen kan heus wel (Audi en BMW lukt het af en toe) maar het is erg moeilijk. Maar goed, lelijke stationwagens verkopen ook wel want praktisch.
Gewaagd en gaaf design, gouden velgen eronder en klaar..
Ik vind het niks met de RS6 te maken vooral de achterzijde doet me juist denken aan andere legendes uit het Oosten de Mitsubishi Legnum VR-4 Type S of de Nissan Stagea 260RS Autech Version.
Precies wat we nodig hebben in Nederland, nog meer veel te dure auto’s die maar een heel klein groepje mensen kan betalen
Bekijk het van de positieve kant : dan kan je er op kosten van een ander naar kijken. Is ook wat waard 🙂
Dat is wel een heel communistische houding… Sommigen mensen hebben het geld voor zulke auto’s. Anderen mogen dan weer genieten van huursubsidie en zorgtoeslag.
Ik zie dit toch 1000x liever dan de zoveelste nietszeggende ‘SUV’. Gister of eergister verscheen hier een artikel over de tesla model Y concurrenten, er zat echt geen kraak noch smaak bij. Allemaal 13 in een dozijn blikken zonder enige uitstraling. Zielloze plastic zetpillen op wielen.
Het voorscherm hebben ze wel een beetje van de panamera gejat (hoe dat over gaat in de voorste portieren), maar het zou leuk zijn om deze machine af en toe op onze wegen tegen te komen – Ik zou er mijn nek wel even voor omdraaien :).