
Die vuile hippies! Dat ze hybride rijden is één ding, maar dat ze gewoon ons asfalt gaan afschrapen gaat wel erg ver!
Geintje Greenpeace, rustig maar. De CT 200h is een hybride die enigszins interessant is te noemen qua uiterlijk. Helaas zijn er sinds het oorspronkelijke goudkleurige concept een hoop van de scherpe randjes verloren gegaan, waaronder de rijhoogte en de kleur. Welnu, daar heeft het bedrijf Air Runner Systems (aka Air Bomber) wel een oplossing voor: instelbare luchtvering en een lik gouden verf.



De Lexus CT 200h komt dankzij de air-ride met het buikje keurig op de grond te liggen. Zeker weten dat de liefhebbers van stance perspectieven zien met deze spulletjes. Nu nog een set fatsoenlijke velgen vinden voor de CT en een flinke performance upgrade en het plaatje begint behoorlijk compleet te raken. Het verschil tussen de hoogste en laagste positie is een indrukwekkende 11 centimeter bij de achterwielen en 10,5 centimeter voor. De bediening van het systeem gebeurt met een fraaie hoogglans controller in de auto. Ook hebben? Je kan hem er vrij eenvoudig zelf onderschroeven en de spulletje passen keurig op de plek van het reservewiel en kosten dus geen bagageruimte.





Schrapen doe je niet met airride. Maar hij kan het wel hebben.
Hangt nu al door z’n veren, moet je nagaan als ‘ie 100.000 km gereden zou hebben ….
@rechercheur: Airride heeft geen veren ;)
ziet er niet uit op de laagste stand :lol:
Voor show doeleinden is dit perfect, en voor wat mij betreft moet dit kunnen. Maar helaas heb ik te veel verhalen gehoord van leidingen die het begeven, er ontstaat een lek, en de auto zakt automatisch zonder dat je er nog enige controle over hebt als bestuurder. Rechtdoor is dit geen probleem, maar als je toevallig in een (lange) bocht zit, en rechtdoor is de enige optie, dan zit je met een dik probleem!
@Pixed:
Dat is toch niet heel veel anders dan de wegligging van de meeste Aziatische auto’s ? …
:-)
@rechercheur: zo te horen heb je er wel verstand van! Wat rijdt jij?
@dotternetta:
Degelijk Duits, met goede wegligging, en aandrijving op de achterbandjes ….
@rechercheur: aha! “premium” ;-)
@dotternetta: premium… right, die term zegt helemaal niets. Ik heb in veel BMW’s gezeten en daar absoluut geen premium gevoel aan over gehouden, zelfde geldt voor Audi’s. Meeste premium gevoel bij een standaard uitvoering krijg je bij een Merc en een Lexus doet daar wat dat betreft absoluut niets voor onder. De andere twee genoemde merken moet je duidelijk nog de nodige euro’s tegenaan gooien om er iets premiums van te maken.
@dotternetta: Volgens mij rijdt hij een fabia :)
@rechercheur: De degelijkheid van Duitse auto’s zit ‘m in het psychologische aspect van de prijs van vervangende onderdelen, niet in het onvermijdelijke pechgeval wat de aanschaf van het onderdeel noodzakelijk maakt.
… Tenzij je een BMW rijdt, die zijn uitstekend.
@Jochempie:
Duits, degelijk, achterwielaandrijving … dan valt er bijvoorbeeld al heel wat uit de VAG-groep af. Maar inderdaad, BMW 325i Touring (2010), prima bak, erg content mee …
Wel grappig om te zien als iemand het woord Premium durft te gebruiken, dat typetjes zoals @gedwongenleaser meteen beginnen te stuiteren. Relax, neem een drankje, en geniet van de zon!
@rechercheur:
De rij eigenschappen mogen dan prima zijn…het is alleen zo jammer dat ie zo lelijk is.
Door de kritiek waren ze al genoodzaakt om de primera achterlichten van de sedan te wijzigen.
@rechercheur: ook bmw gaat toch echt met fwd komen
@rechercheur: grappig dat iemand als jij over typetjes begint (iets met alles haten wat niet Duits is?). Ik plaats een opmerking over wel/niet ergens een premium gevoel van krijgen, nota bene was het niet eens een reactie op een post van jouw, en jij gaat het op de man spelen? Beetje zielig…
Moet je dit nou echt mooi vinden..?
Ziet er mooi uit maar het systeem veert heel erg na op bv heuveltjes op de snelweg, en verneukt je wegligging ik zou het nooit nemen.
Veel plezier in nieuwbouwwijken (daar rijden deze barrels immers het vaakst). In zulke wijken vind je tegenwoordig drempels van soms meer dan 12 cm hoog.
Om het nog erger te maken lopen deze drempels aan de zijkanten vaak af waardoor je wielen bijvoorbeeld maar zo’n 8 cm omhoog gaan en de auto 4 cm dichter bij de bodem komt te hangen. Als je geen sportvering hebt en de auto even door de vering zakt bij het afrijden van de drempel kun je met 10 km/h al je uitlaat-ophanging krom-rijden op zulke drempels.
Met een sportauto kom je dit soort wijken gewoon niet in; het lijkt wel alsof de drempels zijn ontworpen om auto’s die er te snel overheen rijden kapot te maken ipv de rit oncomfortabel te maken. Deze auto zou je ten eerste al frontaal kapot rijden (spoiler eraf), daarna zou je aan de onderkant aanlopen bij deze drempels, en er zelfs op vast blijven hangen; kun je hem als wip gebruiken voor de kinderen in de woonwijk…
Onpraktisch en onbruikbaar dus :P
@Sorcerer: Je kunt hem toch gewoon wat hoger zetten! Dat is het leuke van dit systeem!
@dotternetta: Sterker nog, volgens mij kan zo’n systeem zelfs hoger dan de standaardvering.
Airride is voor pussy’s
Moet mij meteen laten denken aan deze reklame voor de Lotto met de Lamborghini:
http://www.youtube.com/watch?v=ocWlKxExK_g
@dotternetta: kan met het Lamborghini nose lift-systeem ook, alleen zijn daar een paar problemen mee:
1) je ziet zelf de drempel of put-in-de-weg te laat en de auto doet *KRAK*. Zeker in landen als België of Italië gaat dat bijna 100% zeker gebeuren, of in Nederland als het even gevroren heeft.
2) bij Lambo was er ook nog eens het probleem dat het systeem lek raakte als je er te snel een drempel mee nam. Zal hier wel niet zo zijn, maar het zal de auto waarschijnlijk wel gevoeliger maken voor storingen.
Daarnaast is de CT200h nou niet echt een racemonster. Doe dan ook geen wannabe-styling ermee, da’s gewoon een beetje jammer…
@Sorcerer: Wat lul je allemaal, het ging erom dat de auto lichter werd door al het gewicht en dus ‘omhoog’ ging.
ik vindt de CT een tegenvaller. de reclame, de spy shots, en in het echt een koude douche. ik had van Lexus beter verwacht als ik een mooie IS zie.
Denk niet dat ze dit kunnen waarderen op ruigoord.
@negativan:
met LSD doors kan dit wellicht nog veranderen…
ik ken iemand die een opel corsa had met air-ride, wat een herrie dat die compressor maakte was ongelooflijk, en tegen dat die vol was om de auto trug optekrikken kon je op pensioen gaan, had wel zijn tijd nodig.
Dus nee liever een degelijke schroef-kit.
Air-ride heeft zoiets van “ik wil wel, maar durf niet”.
ieder zijn mening natuurlijk ;-)
Triest om zo’n plaatje op autoblog te moeten zien. Lexus zou hun modellen airride anti moeten kunnen produceren, dan wordt het tenminste niet erger dan dat het al is.
Kijk een echte Amerikaanse pick-up tot op de bodem plat is cool, zo ook een slee uit 1965 uit de States, maar iets anders kan niet air-ride.
Ik zie nog meer reacties vanaf een android toestel. Hebben jullie ook zo’n last van bemoeinis voor taalkundig gebruik? Ik wel, en vindt het des te vreemd een Nederlander zoals mij te moeten lastigvallen voor de woorden wat ik zeg. Dit lijken wel Noord Koreaanse toestanden.
Hero Brinkman citerend.