De “normale” Lexus GS kenden we al, maar die was alleen maar voorzien van een verbrandingsmotor. Gelukkig heeft Lexus nu ook de extra zuinige GS 450h, oftewel hybride, onthuld. Want wat zou een Lexus zijn zonder hybride aandrijflijn.
De nieuwe Lexus GS 450h is voorzien van een nieuwe 3,5 liter Atkinson cycle V6 en twee elektromotoren en die persen er samen 343 pk en 345 Nm uit. En dat is meer vermogen dan de GS 350 heeft (die overigens niet naar Nederland komt). De GS 450h Hybrid sprint in 5,9 seconden naar de 100 en bij 250 km/u is het afgelopen met de pret.
En het verbruik? Volgens Lexus verbruikt deze hybride GS gemiddeld 6,3 l/100 km en hoort daar een uitstoot bij van minder dan 145 g/km. Prijzen en de introductiedatum worden later bekend gemaakt. Ook is Lexus nog trots op het feit dat de inhoud van de kofferbak gegroeid is met maar liefst 55% tot 465 liter. Dit komt voornamelijk door het gebruik van andere, kleinere accu’s.
Nu alleen nog ff wachten op die Lexus GS-F (het liefst met V10).
5.9 sec… is dat niet een beetje traag..??
wel leuke wagen overigens, zeker kopen als je het geld ervoor hebt (lage garagegevoeligheid, betrouwbaar en zuiging! zeker doen!)
@bigcar: wat traag in wat voor een auto rijd jij dan dagelijks een nissan gtr?
@bigcar: Traag? De gemiddelde auto in Nederland haalt net de 12 seconden… Heb weleens in een TVR gezeten, dat is pas snel, maar dit is vlot genoeg hoor. Dit zijn gewoon V8 waardes met 4 cilinder verbruik.
@jzaero: @mo112: acht dat het wel een beetje staag zou zijn.
kga dagelijks naar huis met vriend: bmw E38 750li (van z’n vader) met een dikke 5.4L. v12 onder de kap..dus.
dat ding knalt ‘m wel bij stoplicht, enige nadeel: hij is garagegevoelig i.v.m. veel dingen die het onder de kap begeven (blok (en caroserie)is perfect alleen alles eromheen begint het langzaam te begeven…
@bigcar: Ik ben zelf ook een BMW fan, maar no offense, die BMW van zijn papa doet er langer over hoor, 6.8 seconden tegen 5,9… Ik rijd ook af en toe in een BMW die er 7.5 seconden over doet en dat is in Nederland vlot zat, sterker nog, met 10 seconden ben je nog veel mensen te snel af.
@jzaero: houd wel rekening: die bmw waar ik het over heb (je weet wel : met die V12) die is ong. (volgens mij) even snel bij 0-100 als die lexus nu, dus het jammere is nat ze na 13 jaar niet echt veel sneller zijn geworden.
verder nix mis mee met dat ding, hele straat / familie rijd toyota, nooit problemen mee ondervonden.
@bigcar: Nou, Lexus heeft hier een 0-100 specs opgegeven die in het echt nog wel een beetje kan uitlopen. Reken op 4.5 sec naar de 100 met de oude GS450h! De nieuwprijs van die 750i was ook een stuk hoger dan deze GS. Don’t get me wrong, ik dacht zelf ook aan een 735i, 740i of 750i te halen, maar onderhoud is gewoon ongelofelijk duur voor een student.
http://www.youtube.com/watch?v=cbv1i6GvE7s
@jzaero: ok, da kan ook.. ja inderdaad, dat is aardig…
@bigcar: ik heb de vorige GS450h gereden… vergeet 0-100, dit ding gaat over tussenacceleratie en daar slaat zo’n hybride hard toe. BLOEDSNEL! hoe snel? 80-120 sneller dan de e60 M5 snel genoeg?
Erg goede zaak dat de kofferbak nu een redelijke maat heeft. Niet echt groot, maar het is te doen.
VOORSTEL: Alle ministers en andere overheidsmensen met een limo van de zaak aan de GS450h!
@w0o0dy: nou mooi niet, en ik dat voor hun betale, vergeethet, ze mogen gewoon goedkoper gaan rijden, geen luxe wagens mee voor hun. als ze toch japanners willen, mogen ze downsizen en dus geen lexus, maar i.p.daarvan toyota gaan rijden.
@bigcar: nog trager zelfs 7.2 sec. De gti petjes schieten je voorbij! Doet de e500 van me pa het toch een stukie sneller! (388 pk 5.2 sec 265mm achterbanden)
@lambo4all: maar het geluid van een V12 overbrugt echt alles. realiseer je wel: het was wel 13 jaar geleden een wagen die in het hele hoge segment zat…dus, er is veel gebeurt in die tussentijd, techniek is veel beter geworden, maar als lexus er nou toch 2 cilinders bij plakt, zou het echt super zijn..
@bigcar: Dan heb je een LS600h, die heeft ook gewoon V12 performance en verbruik van een V6. Weliswaar stuk trager (5 tot 6.5 seconden), maar nog steeds erg mooi, zeker als je bedenkt dat deze techniek nog vrij nieuw is! Tegenwoordig zijn superlimo’s natuurlijk nog veel sneller geworden (denk aan S65AMG of 760Li), maar ook in dit segment doen ze het zeker niet slecht.
@jzaero: dat kan… maar ik ben helaas nog conservatief aan het denken…
waarom verstoppen ze de uitlaten
@kets:
noem eens een chique auto waarbij de uitlaten in het zicht zijn ..
@lincoln: de concurrentie van de GS, de e klasse, a6 & 5-serie?
@arashrsf: Die zijn niet chique, dat zijn proletenbakken.
@Ruben00: Deze vind ik daarentegen zeer mooi.
@Ruben00: Jaguar XF, zeg niet dat deze niet chique is..? Of wat dacht je van een Infiniti?
@Ruben00: Bentley Brooklands chique genoeg?
@arashrsf:
daar ga je al ..
@lincoln: Een Arnage, Phantom, C6 (voor jou), een Hummer H1
@gerard1710: Oh nee, wacht. Bij de H1 is de uitlaat niet zichtbaar, mijn fout.
@gerard1710: maak nie uit, bij de dartz prombon / kombat zijn ze toch wel zichtbaar:
@bigcar: je zou er maar met je “kleine” hummer naast staan… :) :)
@kets: ze verstoppen de uitlaten omdat dit geen tokkiebak is
mooie wagen doet niks onder voor zijn duitse concurrenten,en de techniek absoluut briljant.
Moet dit niet op groen7.nl of zoiets?
en waarom staat dit niet op groen7.nl….? tss, wel consequent blijven hoor..
@Ruben00:
Je was met net voor..
Hopelijk zijn ze overgestapt naar de wat meer eigentijdse LiPo-accu’s.
P.S. Is dit niet wat voor groen7.nl?
Zo, Lxus gaat nu net als de Duitsers alles begrensen op 250 km/h of is dat toeval?
@sdk16420: *Lexus
@sdk16420: Volgens mij doen ze dat al een tijdje hoor
Gewoon knap! Superspecs met zo’n verbruik is gewoon knap. Interieur is nog steeds niet mijn smaak, exterieur netjes
Minder opzienbarend Dan zijn voorganger ten tijde van lancering.
Ook de goedbetaalde autorijder wil wel eens wat spannends.
Ik zou graag de zelfde technologie in de FT86 zien.
Hij ziet er stoer uit en is nog rap ook, deze wil ik wel als dagelijks vervoer en dan gewoon in saai zwart :).
dit is gewoon een fantatische auto mooi uiterlijk en dikke motor maar wel milieuvriendelijk
Erg geslaagde auto, naar mijn mening het meest geslaagde model van Lexus.
Echter, als ze hun waarde willen behouden als Luxe/premiummerk bij Lexus kunnen ze beter direct stoppen met de zogenaamde ‘sportuitvoeringen’ Deze play-mobil-auto’s uit de categorie ‘getjoende CRX’ zijn echt niet om aan te zien.
Nice…mooie specs en dito uiterlijk.
De verborgen uitlaten vind ik toch minder…liever in t zicht en mooi in de bumper verwerken.
mag de uitlaten ook wel graag zien, toch een leuk accessoires op je auto, maar eigenlijk heb ik toch al niks met Lexus dus ze doen maar :)