• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus is bezig met IS-F Evolution

Auteur: robbie, gepost 10 maart 2009 om 21:03 – 35 Reacties

Lexus IS-F Evolution


Eind 2007 schreven we al dat Lexus bezig zou zijn met het ontwikkelen van een ‘hardcore’ versie van de IS-F. En nu duiken deze geruchten weer op. En waar rook is… Volgens Best Car krijgt de IS-F een upgrade waarbij een heleboel carbonfiber gebruik zal worden om het gewicht drastisch omlaag te brengen.

Vorig jaar was Lexus ook al aan het testen met een verbeterde IS-F (lichter en 435 pk), maar die plannen kwamen in de ijskast door de crisis. Nu schijnt Lexus echter twee nieuwe testauto’s gebouwd te hebben. Motorisch blijft alles (helaas) bij het oude, maar dankzij een flinke lading carbonfiber daalt het gewicht drastisch.

Ook heeft Lexus nog eens gekeken naar de remmen en het onderstel verder fijn geslepen. In het interieur vinden we nieuwe Recaro’s. Wanneer we deze lichtere IS-F kunnen verwachten is nog niet precies bekend, maar mij lijkt het wel een goed idee. (via: 7tune.com)

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Deze Lexus heeft officieel het grootste scherm
  • Gelekt: de gloednieuwe Lexus NX

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

is-f, Lexus

Vorig bericht: « Fuck diesel! Dit is Aston Martin’s nieuwe Le Mans racer
Volgend bericht: Officiële launch video Alfa Romeo MiTo GTA »

Lees Interacties

Reacties

  1. TYPHOON zegt

    10 maart 2009 om 21:04

    Hopelijk 2 uitlaten minder :D

    Login om te reageren
  2. Rayner zegt

    10 maart 2009 om 21:04

    Japanners blijven lekker aan de gang

    Login om te reageren
  3. RenJie zegt

    10 maart 2009 om 21:05

    een heleboel carbonfiber gebruik zal worden -> gebruikt .. scheelt een t :)

    OT: gaan we nu ook lichtere versies van sportsedans produceren? Opkomende trend wellicht?

    Login om te reageren
  4. Opel Driver zegt

    10 maart 2009 om 21:05

    leuk

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    10 maart 2009 om 21:09

    Jaah, en dan gooien we gelijk de achterbank eruit, scheelt een boel gewicht! :roll:

    Login om te reageren
  6. Svensson zegt

    10 maart 2009 om 21:15

    @ Citrofiel:

    Een 4-deurs sedan zonder achterbank? FAIL ;)

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    10 maart 2009 om 21:16

    @ Svensson; Smileys hebben soms een essentiële meerwaarde. ;)

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    10 maart 2009 om 21:18

    Hmm BMW maakt geen m3 csl maar Lexus neemt het stokje over en knalt er een berg carbon tegenaan? Cool beans, dat is lef hebben.

    Login om te reageren
  9. Svensson zegt

    10 maart 2009 om 21:19

    @ Citrofiel: Vandaar ook die van mij erachter. :P

    Login om te reageren
  10. freek zegt

    10 maart 2009 om 21:21

    Lijkt me best leuk, maar jammer dat de motor niet word aangepakt.
    Maargoed met een leuk chipje en uitlaatje, moet daar toch een mooi verschil in te maken zijn ^^

    Login om te reageren
  11. hp zegt

    10 maart 2009 om 21:22

    wat n bak joXD

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    10 maart 2009 om 21:23

    @ Svensson; Haha! :lol: Trap ik zelf in de val waar ik jou voor waarschuw.

    Login om te reageren
  13. micheloo0 zegt

    10 maart 2009 om 21:25

    Nu moet bmw ook maar komen met eeen hardcore versie vn de m3 .
    Liefts en m3 gtr.

    Login om te reageren
  14. wotevajjjj zegt

    10 maart 2009 om 21:26

    @ TYPHOON
    waarom zou je nu de linker uitlaten weglaten ?

    Login om te reageren
  15. GOD zegt

    10 maart 2009 om 21:28

    @ micheloo)

    die is er al

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    10 maart 2009 om 21:33

    @ GOD; Niet van de huidige… Toch?

    Login om te reageren
  17. GOD zegt

    10 maart 2009 om 21:38

    ja zekers wel, niet een straat versie maar wel voor de ALMS

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    10 maart 2009 om 21:41

    http://www.youtube.com/watch?v=K2Y8z8C_5TU

    Login om te reageren
  19. Svensson zegt

    10 maart 2009 om 21:41

    @ GOD:

    Ik denk dat micheloo0 meer doelde op een straatversie, maar ik kan het bij het verkeerde eind hebben.

    Login om te reageren
  20. GOD zegt

    10 maart 2009 om 21:45

    hij zij “Liefts een m3 gtr”

    dus toen zij ik die is er al.

    mischien bedoelde hij het anders ik weet niet, is ie nog ergens in het gebouw dan kunnen we het hem vragen :P

    Login om te reageren
  21. viper zegt

    10 maart 2009 om 21:52

    is dit nu de eerste keer dat een automerk een door de crisis gecancelled model weer oppakt?

    Login om te reageren
  22. GOD zegt

    10 maart 2009 om 21:55

    @ viper

    de crisis is al lang voorbij dus kom maar uit je schuilkelder ;)

    Login om te reageren
  23. SimonMc zegt

    10 maart 2009 om 21:58

    En waar rook is…zijn banden.

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    10 maart 2009 om 22:01

    @GOD: ik denk dat micheloo0 eerder bedoelde een concurrent voor deze lexus van bwm, dus in dat geval een straatlegale versie…maar hij zei het inderdaad verkeerd.

    Dus een M3 CSL is er helaas niet ( als ie er ook komt??)

    Login om te reageren
  25. Svensson zegt

    10 maart 2009 om 22:02

    @ GOD:

    Ik snap wat je bedoelt, maar ik had het eigenlijk over een straatversie van de raceauto, zoals je dat ook had bij de E46 GTR:

    http://www.rsportscars.com/bmw/2001-bmw-m3-gtr-street-version/

    Maar zonder opheldering van micheloo0 blijven we beiden in het duister tasten natuurlijk ;)

    Anyway, ben benieuwd of deze speciale IS-F erdoor gaat komen en wat ze er in dat geval van kunnen maken.

    Login om te reageren
  26. GOD zegt

    10 maart 2009 om 22:08

    gewicht en bhp zelfde als de M3, als het onderstel fatsoenlijk maken is het een geduchte concurent.

    Login om te reageren
  27. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 maart 2009 om 22:43

    Ik blijf het ‘normale model’ eigenlijk het mooiste vinden.
    Dit blijft te ‘plastic speelgoedautootje’ ogen…

    Login om te reageren
  28. 007 zegt

    10 maart 2009 om 22:47

    wotevajjjj schrijft:
    10 March 2009 om 21:26
    @ TYPHOON
    waarom zou je nu de linker uitlaten weglaten ?

    volgens mij bedoelt typhoon dat er juist zowel links als rechts 1 uitlaat komt ipv die 2 op elkaar gestapelde uitlaten.; :)

    Login om te reageren
  29. BmwMPower zegt

    11 maart 2009 om 07:29

    Nu nog zorgen dat de electronica niet ingrijpt bij een drift.

    Login om te reageren
  30. IDRFT zegt

    11 maart 2009 om 08:52

    uhm zekering eruit halen doet wonderen!

    Login om te reageren
  31. rider zegt

    11 maart 2009 om 09:55

    ik hoop dat ze er ook een goed werkend diff. in bouwen. minder gewicht is altijd goed, hoeft niet persé meer peekaa’s te zijn, die heeft hij al zat. en meer carbon, ik hoop wel dat het blank gelakt gaat worden en niet in kleur. en idd 2 uitlaten minder is hier echt wel meer!

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    11 maart 2009 om 16:04

    Nice ideetje.
    Alleen dat gestapel met die uitlaatjes hoeft van mij niet.

    En als ie er echt komt en Wouter gaat ermee rijden, kunnen jullie Paul dan ook weer uitnodigen?
    Leuke vergelijking.

    Login om te reageren
  33. CSL zegt

    11 maart 2009 om 16:17

    So dat is niet mis.
    Kan die eindelijk een beetje concureren met de M3 4liter!

    Login om te reageren
  34. micheloo0 zegt

    11 maart 2009 om 16:59

    Ik bedoelde een straatversie :D

    Login om te reageren
  35. Erwin zegt

    11 maart 2009 om 17:29

    @ GOD

    waarom noem je jezelf zo als je niet eens kan spellen? ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North