• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus IS-F facelift, wat hebben ze veranderd?

Auteur: Alwood, gepost 5 september 2010 om 12:01 – 29 Reacties

Gelukkig niet zo opzichtig
Het is klein en het geeft licht.

Vuurvliegjes! Nee, natuurlijk niet. Waarom zou Lexus vuurvliegjes in de IS-F stoppen, daar ga je niet harder van. Wel is de IS-F update/facelift voorzien van LED’s. Anders hoor je er niet meer bij tegenwoordig. Verder eigenlijk niks nieuws aan de buitenkant.

Onderhuids zijn er veel meer wijzigingen te vinden. Zo voldoet de update aan de Euro5-norm. Een killer-norm die bijvoorbeeld het leven van de Ford Focus 5-cilinders onmogelijk heeft gemaakt. Lexus buigt niet voor Euro-normen. Lexus heeft zich er in vastgebeten en de 5.0 V8 ‘schoner’ gemaakt, zonder vermogen (423pk) of koppel (505Nm) in te leveren. Verder hebben ze vrijwel alle (voorheen) opties standaard gemaakt. Bijvoorbeeld het limited-slip differentieel. Een vrij belangrijk accesoire in een 423pk supersedan.

De bestuurder krijgt het meeste mee van de update, en zo hoort het. Naast het aangescherpte stuurgedrag zijn er nieuwe sportstoelen en een aangepaste klokkenwinkel aanwezig. Een grote toerenteller staat nu midden in het zicht, de kilometerteller is gekrompen en in de hoek gezet. Bepalen hoe hard je gaat doe je gewoon aan de hand van de versnelling en het toerental waar je in rijdt.

In Parijs kunnen we de nieuwe IS-F live bewonderen. Het interieur althans, want er is verder niet zo veel aan te zien. Liever zien we hem in een kracht-meting met de oude rivalen. Zou de underdog het de M3 en C63 moeilijker kunnen maken dan voorheen?

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

is, is-f, Lexus, Parijs-2010

Vorig bericht: « Gewoon naar het strand in de nieuwe Mercedes CLS
Volgend bericht: Video: Ford Focus RS500 vs Porsche Boxster »

Lees Interacties

Reacties

  1. Larick zegt

    5 september 2010 om 12:12

    Van Led’s ga je wel harder?

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    5 september 2010 om 12:12

    Ik zou toch flink twijfelen tussen deze en een C63.. Het gaat er ook om welke auto bijzonderder is. En een IS-F heb ik nog nooit zien rijden.

    M3 is me te scherp voor een sedan. Past gewoon niet bij het soort auto.

    Login om te reageren
  3. DMan zegt

    5 september 2010 om 12:14

    Yes nog een merk dat led’jes in de koplampen verwerkt. Origineel.

    Login om te reageren
  4. Joop zegt

    5 september 2010 om 12:16

    van Led’s ( en Xenon) ga je wel harder! In de avond druk je met gemak iedereen van de weg ! De linker-baan-features !!!

    Login om te reageren
  5. ZeRoo zegt

    5 september 2010 om 12:17

    @Larick van Led’s ga je snoeihard!

    Login om te reageren
  6. floryn zegt

    5 september 2010 om 12:17

    Ik zag gisteren voor het eerst een IS-F rijden. Hij is dik en maakt een lekker geluid. Toch vind ik de C63 een stuk indrukwekkender.

    Login om te reageren
  7. the-budel-guy zegt

    5 september 2010 om 12:32

    doe mij maar een C63 ///AMG.

    wel een leuke wagen

    Login om te reageren
  8. Seroo zegt

    5 september 2010 om 12:34

    ooo oooh! ik weet het *houdt vingertje heel hoog in de lucht* LightEmittingDiodes!!!

    Login om te reageren
  9. speedgeek zegt

    5 september 2010 om 12:35

    haha ik had het goed!!!:D

    Login om te reageren
  10. Steffen zegt

    5 september 2010 om 12:39

    Bij Lexus dachten ze zeker “Led’s do it!” snappie ‘m….???

    Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    5 september 2010 om 13:01

    Deze opgepimpte TOyota kan helemaal niks beginnen tegen en Fantastisch klinkende C63, of scherp sturende M3.

    Login om te reageren
  12. Punk zegt

    5 september 2010 om 13:23

    M3 maakt hard gehakt van de RS5!

    Login om te reageren
  13. Pantoffeldier zegt

    5 september 2010 om 13:30

    Punk is een achterlijke debiel en een BMW-fanboy …
    -.-

    Login om te reageren
  14. BaySideBlueBoy zegt

    5 september 2010 om 13:44

    Als ze nu eens een coupé versie zouden maken met een iets kleinere* wielbasis. En als het kan de V10 van de LFA inlepelen. 8)

    Kleiner is noodzakelijk want anders krijg je zo’n gedrocht als de IS 250C

    Login om te reageren
  15. MRStephan zegt

    5 september 2010 om 13:48

    Neeeeee ledjes :(

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    5 september 2010 om 13:55

    Grappig, elke keer dat er een nieuwe rage op autogebied ontstaat zijn er altijd mensen die zo snel mogelijk schreeuwen hoe verschrikkelijk het is en hoe erg ze het zat zijn.

    Volgens mij om nóg meer bij de tijd te klinken dan de rage waar veel mensen nog niet eens van op de hoogte zijn. Tikkeltje zielig.

    Login om te reageren
  17. Freewarefreak zegt

    5 september 2010 om 14:01

    Zouden ze nou ook eindelijk dat ene lelijke zichtbare schroefje in de stuurkolombekleding hebben veranderd? Vond het altijd geweldig, in iedere test van deze auto in de AutoVisie of Autoweek, werd daar weer over begonnen. Als je het stuur 45 graden verdraaid, en je kijkt door het stuur op de kopse kant van de kolom zie je daar een lelijke kruiskop zitten. Ja Lexus, je wilt Premium zijn of niet..

    OT: LED’s is denk ik een niet uit te sluiten fenomeen. Vraag mij af hoe lang het duurt voor Spee en consorten dagrijverlichting verplicht gaan stellen. Snap alleen niet waarom het altijd in zo een lelijke lichtstring in de koplamp moet. Zet gewoon onder in de bumper twee mooie felle LED pitten, dan heb je toch je licht en het ziet er ook mooi uit, net of je verstralertjes aan hebt staan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 september 2010 om 16:39

      @Freewarefreak: zou dat ook niet een deel van het probleem zijn. Dat Sjonnie volk overdag met mistlampen (verstralers zitten op het dak!) aan rijdt en dat serieuze fabrikanten hun serieuze klanten daar niet in 1 hokje mee willen zetten?

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        5 september 2010 om 21:41

        @mashell: Ja, true, daar valt inderdaad wel iets voor te zeggen. Maar hoe dan? Vanuit esthetisch oogpunt is beide dus niks.. hoe krijg je dagrijverlichting dan wel mooi geïntegreerd? Een normale extra lichtpit in de koplamp unit zelf dan, naast het dimlicht?

        Login om te reageren
  18. Dimglor zegt

    5 september 2010 om 14:09

    Is toch wel best een mooie wagen… Zie je eigenlijk nooit rondrijden…

    Login om te reageren
  19. Feuner zegt

    5 september 2010 om 14:44

    blijft toch een zeeer dikke auto

    Login om te reageren
  20. ferry832 zegt

    5 september 2010 om 16:00

    Volgens mij was Aston Martin de eerste die begon met leds op de V8. Klopt dit ?

    Login om te reageren
    • TinQ zegt

      5 september 2010 om 19:26

      @ferry832: klopt. Alleen waren dit geen officiële Daytime Running Lights. Daarin was Audi de eerste met de A5.

      Login om te reageren
  21. FuelMinded zegt

    5 september 2010 om 17:02

    Kunnen ze die uitlaatsierstukken niet gewoon weglaten, aangezien ze toch nep zijn, en vervangen door een brede en subtiele diffusor? :D

    Login om te reageren
  22. V-Power zegt

    5 september 2010 om 17:04

    Ik vind dat van het tellerhuis een hele slechte,
    oude toerenteller voldeed prima, nu kunnen ze beter de snelheid digitaal gaan weergeven als bij de LFA.

    Verder vraag ik me vooral af:
    Weer die 4 pijpjes, zijn ze nu eindelijk wél alle 4 aangesloten? Bij de vorige waren er namelijk 2 die niet eens functie hadden…

    Verder, tjah, als ik nou 110.000 euro had…..
    Dan had ik een IS220D (zelfde onderstel) en een Lotus gekocht :D

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    5 september 2010 om 21:37

    Met standaard LSD zal de auto veel beter uit de voeten kunnen en ook (nog) leuker zijn, met name op het circuit. Dan wordt het meer nog dan voorheen een serieuze concurrent voor de c63 en ook de M3.
    REMATCH!

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    5 september 2010 om 22:31

    Zonder LSD kwam de IS-F ook al aardig mee…

    IS-F vs RS4
    http://www.youtube.com/watch?v=r77vKZd4qls

    IS-F vs M3
    http://www.youtube.com/watch?v=FRDL5hiEMto

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    5 september 2010 om 22:36

    Auto Express trekt geen conclusies maar zet wel de IF-F tegenover de C63 en de M3
    http://www.youtube.com/watch?v=pXIIieUFH0M

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    5 september 2010 om 22:44

    Tim Schrick met de IS-F en de C63 AMG (deel 1)
    http://www.youtube.com/watch?v=hzp7xHaC4NA

    Deel 2
    http://www.youtube.com/watch?v=QV-OE6xgpxg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North