
Voordat we het over Wald International gaan hebben, eerst even een opmerking vooraf: onze rijtest van de Lexus IS-F heb je natuurlijk al lang gelezen en bekeken. Zo niet, ga dat dan alsnog eens heel snel doen, dan kunnen we daarna verder…
De IS-F is door tuner Wald International onder handen genomen. Wald is een tuner van Japanse bodem die we hier al vaker met het nodige maatwerk voor Lexus en Mercedes voorbij zagen komen. Niet zo verrassend dus dat nu ook de IS-F eraan moest geloven.
De styling kit van Wald moet de IS-F een agressiever uiterlijk geven, omdat men van mening is dat z’n standaard looks niet overeen komen met wat zich onder de motorkap afspeelt. Daar ben ik het grotendeels mee eens. Lexus had de IS-F best een net iets potenter uiterlijk kunnen geven, zonder het al te zwaar aan te dikken. Een auto die zich kan meten met de M3 en C63 modellen moet van zichzelf al een bruut uiterlijk hebben, zonder dat daar een tuner aan te pas hoeft te komen.
Of Wald er nu in geslaagd is om de steekjes die Lexus heeft laten liggen, te corrigeren, daarover kun je discussiëren. Smaak blijft immers een behoorlijk persoonlijke aangelegenheid. Na de ingreep van Wald staat de IS-F in ieder geval stijf van de tupperware, wat niet allemaal bij naam ga noemen. Dit kan toch ook niet echt de bedoeling zijn, maar ik zou zeggen: oordeel vooral zelf. (via: motorauthority)
gadverdamme
rare smaak hebben die jongens van Wald
HOppa maar waarom nog steeds die nep uitlaatjes ? Als je toch extreem wilt gaan.
Kreeg spontaan een koude rilling…
nu lijkt het net een Lancer Evo X….
Echter als je gaat kijken naar hun site zie je toch echt wel een aantal geslaagde projectjes. Want dit slaat toch echt alles, origineel had die echt zo’n Japanse stijltje.
voorbumper, dikkere wielbogen, sideskirts, achterbumper, spoiler. Niet zo veel om op te noemen, maar zit er wel een sjonniebak uit zo.
Is trouwens een Photoshop.
Wel dik alleen het spoilertje moet er af.
Ze hadden ‘m net zo goed Lexus IS-F Evo kunnen noemen.
Ze leveren wel topwerk af: zucht.
Als ze aan Duitsers zitten dan worden het asobakken met enorme bijzettafels achter op.
Als ze aan een vrij dure Lexus zitten, maken ze er een Lancer Evo van.
Doe het dan niet!
Extreem…
Extreem lelijk!
Van alle dingen die ze onveranderd konden laten, kiezen zij de nep-uitlaten. Soms vraag je je af waar die Japanners mee bezig zijn…
Ik vind deze wagen echt NIET mooi, eerder echt érg lelijk, de standaard IS F daarentegen is prachtig. Ik had wel wat mooiers en meer ingetogen verwacht van Wald, gezien bijvoorbeeld hun LS 460…
Ook al kreeg ik met het pakket 10.000 korting op de auto, dan nog 1000x liever de originele bak, want die is super strak natuurlijk.
Echt heel slecht gepimpt lijken net van die universele bodykits. Aan de IS-F moet je niks veranderen die auto is bruut genoeg
Hoe kunnen jullie nou weten dat die uitlaatjes nog nep zijn? Misschien is dat ook wel aangepakt; het hele uitlaatsysteem…..
De achterkant ziet er wel goed uit nu. Voorkant gaat wel. Doet me nog wat te veel denken aan een gatenkaas, maar het kan er mee door. De sideskirts vind ik dan wel helemaal misplaatst. Dat hadden ze anders mogen doen, iets minder vouwtjes had mooier gestaan imo. :)
@Arie
Wald doet het niet echt om de performance meer om het uiterlijke verschijnen ;)
NEP -> http://www.autospies.com/images/users/XeroK00L/Cars-with-fake-exhaust-tips/is-f%20exhausts.jpg
En als ze er in Japan een ander uitlaat systeempje onderleggen doen ze het ook goed. -> http://www.g35turbo.com/images/exhaust/Amuse_R1_Titanium.jpg
Volgens mij zie(of zie ik het verkeerd) ik 1 positief puntje… hij heeft kleinere buitenspiegels(ipv die dombo oortjes op de nbormale uitvoeringen..)
ziet er zo goedkoop uit…
Die jongens verpesten gewoon de is-f zonde. Hadden net zo goed de evo een lexus badge kunnen geven.
Oja vind je dit mooi laat je opnemen:D