• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus LF-A mikt op 350 km/u

Auteur: Dennis, gepost 21 december 2007 om 22:27 – 45 Reacties

Lexus LF-A concept


Lexus heeft meer een luxe imago dan een sportief imago. Luxe is natuurlijk prima, maar met de komst van de LF-A in 2009 willen de Japanners bereiken dat men toch net iets anders naar het merk gaat kijken. Lexus wil met dit model laten zien dat het ook prima in staat is om een concurrerende sportauto te bouwen. Om dit te onderstrepen wordt met de V10 aangedreven LF-A gemikt op een topsnelheid van 350 km/u.

Naar verwachting zal de motor goed zijn voor zo’n 510 pk en daarmee wordt het de meest krachtige motor van Lexus en tevens de krachtigste productie motor afkomstig uit Japan. De acceleratie van 0-100 km/u moet onder de 4 seconden blijven. Concurrent Nissan heeft met de GT-R immers al een duidelijke norm bepaald. De topsnelheid van 350 km/u ziet Lexus een soort psychologische grens waardoor je de LF-A in één adem moet noemen met de Ferrari’s, Porsche’s en Lamborghini’s.

Deze zomer werd de LF-A nog gespot op de ring en eigenlijk hadden we ‘m dit jaar op de IAA in Frankfurt verwacht. Volgens ingewijden bij Lexus heeft het model vertraging opgelopen omdat Lexus zichzelf de tijd wil gunnen om echt alle puntjes op de i te zetten. De vormgeving, de prestaties, alles moet kloppen. Tijdens testritten haalt de LF-A al gemakkelijk 330 km/u, maar dat is voor Lexus dus reden om nog even door te sleutelen.

Met een geschat prijskaartje van 300.000 dollar in de Verenigde Staten is het niet alleen de krachtigste Lexus allertijden, maar ook meteen de duurste Lexus aller tijden. De Japanners zullen de productie beperken tot een paar honderd exemplaren per jaar om de exclusiviteit te waarborgen. (via: drive.com.au)

Lexus LF-A concept

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • Lexus RZ
    Lexus RZ is productieversie van LF-Z Electrified
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

Lexus, lf-a

Vorig bericht: « Nissan GT-R voorlopig voor ons nog strikt verboden
Volgend bericht: Nokia Eco Sensor Concept kan uitlaatgassen ruiken »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob gym zegt

    21 december 2007 om 22:30

    wat een geld maar wel een mooie wagen , ziet er goed uit ben zelf meer usa gerricht maar vind het zeker een mooie bak .

    Login om te reageren
  2. rob gym zegt

    21 december 2007 om 22:32

    zit een beetje audi in en een beetje db9 styling , goed gepikt bij nader in ziens .

    Login om te reageren
  3. jela zegt

    21 december 2007 om 22:32

    echt een brute bak! hopelijk blijft hij zo, want wat kleine veranderingen allemaal kunnen doen hebben we bij de c-xf al gezien he

    Login om te reageren
  4. dekster zegt

    21 december 2007 om 22:32

    Stoppen de europeanen met hun pk-race(het ziet er naar uit dat het een beetje gaat minderen), komen de jappaners roet in het eten strooien. :(

    Login om te reageren
  5. Mr. Reddingius zegt

    21 december 2007 om 22:34

    @ Rob?

    Ja inderdaad, een kikker en een giraffe hebben ook allebij vier poten!

    Login om te reageren
  6. STJ zegt

    21 december 2007 om 22:47

    Die geschate prijs is niet de US prijs maar de australiese, hij gaat ongeveer $180000 kosten in Amerika.

    Login om te reageren
  7. wim zegt

    21 december 2007 om 22:52

    liefde op het eerste gezicht…..

    Login om te reageren
  8. Bram zegt

    21 december 2007 om 22:59

    Niet alleen snel maar ook goed, en dat is waar het aan schort bij de italianen en de britten. Lexus is gewoon heel erg goed, superbetrouwbaar en straks dus ook nog eens supersnel. Ik denk dat mijn verlanglijstje voor de kerstman nog even ga veranderen!

    Login om te reageren
  9. ISF Insider zegt

    21 december 2007 om 23:01

    Hij is snel:
    http://www.isf-blog.com/2007/12/lf-a-sets-nurbu.html

    Login om te reageren
  10. NLX zegt

    21 december 2007 om 23:04

    Dat is zeker niet slecht

    Login om te reageren
  11. HJD zegt

    21 december 2007 om 23:05

    300.000 dollar…….

    maar hij is mooi!!!

    Login om te reageren
  12. Patrick zegt

    21 december 2007 om 23:37

    @SJT, leer eens rekenen alvorens je onzin uitkraamt,

    300.000 AUD = 260.145 USD

    en

    180.000 USD = 207.576 AUD

    En nu ga jij jouw rekensommetje eens overdoen.

    Login om te reageren
  13. Nick zegt

    21 december 2007 om 23:52

    @STJ: australiese, kun je dat eten? ;)

    Login om te reageren
  14. STJ zegt

    22 december 2007 om 00:11

    @Patrick

    Jij bent ook niet de slimste, zo kan je de prijs van een auto niet berekenen. Als je ongeveer de prijs wilt van bijvoorbeeld de GTR in nederland dan ga je niet $69000 gewoon in euro’s veranderen want dan krijg je een directe prijs die nergens op slaat.

    Dus denk is na voordat je weer zo iets dom’s zegt.

    Login om te reageren
  15. Klassiekerrally zegt

    22 december 2007 om 00:27

    Het is een fraaie auto, maar ik mis toch iets… Het is alsof de vorm te gecalculeerd is, te koel berekend. Te perfect eigenlijk. Ik mis emotie, die hint van imperfectie die ‘m spannend had kunnen maken…

    Login om te reageren
  16. Trobken zegt

    22 december 2007 om 00:29

    Wat doet dat ‘fantasietje’ achter de B-stijl daar?

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    22 december 2007 om 00:34

    Het lijkt mij ook niet dat deze auto 300.000 dollar gaat kosten (in Amerika). Als dat de prijs wordt dan voorzie ik een mislukking.

    Trouwens ookal zou die in Australie zoveel gaan kosten dan zie ik niet in dat deze auto daar een succes kan worden.

    Login om te reageren
  18. Kevin zegt

    22 december 2007 om 02:03

    ouch @ patrick, haha

    Login om te reageren
  19. colourAgga zegt

    22 december 2007 om 02:07

    Wow :D Wat een fantastisch mooie bak :o

    Login om te reageren
  20. CSL zegt

    22 december 2007 om 02:35

    The next Supra? 300.000dollar?!!

    Login om te reageren
  21. nichos zegt

    22 december 2007 om 09:16

    hoeveel kost een gallardo ongeveer in de USA?
    Want dat lijkt me toch 1 van zijn grootste concurrenten

    Login om te reageren
  22. Apache zegt

    22 december 2007 om 09:55

    @ Nichos

    eerder de Murcielago ;)

    Login om te reageren
  23. Apache zegt

    22 december 2007 om 09:58

    Ik denk dat Lexus er beter aan zou doe om Michiel Van Den Brink hiervoor in te huren, zijn stijl zou bij deze auto passen, maar Michiel kan het een uiterlijk geven die veel beter bij de exclusiviteit van dit segment past.

    Login om te reageren
  24. mark zegt

    22 december 2007 om 10:37

    wat een auto, echt een mooie supercar.
    En helemaal top dat hij van de productieauto’s de snelste tijd op de ring neerzet!!

    Login om te reageren
  25. Incognito zegt

    22 december 2007 om 10:56

    Niet om de pret te drukken, maar ik heb bij Louwman & Parqui opgevangen dat de LF-A niet in productie gaat. Voor mij volstrekt onbegrijpelijk, met name omdat de auto zo uitgebreid getest wordt. De reden van de cancellation kon mij niet gegeven worden.

    Over de auto zelf; absoluut een plaatje.

    Login om te reageren
  26. MJ zegt

    22 december 2007 om 11:50

    Geweldige bak, ik vind alleen die luchtinlaat op de schouderlijn een beetje heel erg lelijk. Japanse kitsch…;-)

    Login om te reageren
  27. Karaya zegt

    22 december 2007 om 12:27

    Mooie auto.

    Login om te reageren
  28. Turbopaultje zegt

    22 december 2007 om 12:47

    Ze gaan voor de……………….overkill ?

    Login om te reageren
  29. Willy zegt

    22 december 2007 om 12:52

    300.000 voor een toyota ?

    Login om te reageren
  30. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    22 december 2007 om 12:58

    @ Willy:
    Ja, en de Ferrari Enzo is een Fiat…

    Login om te reageren
  31. Michiel S zegt

    22 december 2007 om 13:46

    wat een verschrikkelijk geyle bak is dit toch. Alleen dan ‘het geld he? :shock:

    Login om te reageren
  32. RScosworth zegt

    22 december 2007 om 13:50

    Wat een moordwagen. Als hij zo luxe is als het een Lexus betaamt zie ik niet in waarom dit geen concurrent zou kunnen zijn van een Europese supercar.

    Dat gezever van Toyota is natuurlijk bullshit. Ik durf te wedden dat je dat altijd nog minder merkt dan bij een Gallardo met een interieur wat ik onacceptabel veel op een Audi vind lijken cq is. Dat durft niemand na te doen wat ik geheel terecht vind. Laat maar komen die handel vanuit de andere kant van de wereld, tijd voor iets nieuws!

    Login om te reageren
  33. daisy zegt

    22 december 2007 om 15:45

    beetje veel geld maar goed het wordt wel een mooie auto en die 510 pk een beetje weinig

    Login om te reageren
  34. MFX zegt

    22 december 2007 om 16:26

    Toch nog een beetje Lelica uuuhhh Celica.

    Voor de rest mag Michiel (sorry, heer van den Brink) er nog best een penseeltje over strijken ;) zeker dat vreemde wormvormig aanhangseltje.

    Login om te reageren
  35. ELB zegt

    22 december 2007 om 18:06

    Wat een vette bak is het toch. Pure styling.

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    22 december 2007 om 21:56

    Wat de prijs ook is, hij is torenhoog vergeleken met de GT-R. ($70k) En dan is de acceleratie slechter? Onder de 4 seconden klinkt een beetje als nét eronder, en de Nissan doet het in 3.3 s. Qua top is hij dan wel weer beter, maar die haal je vrijwel nooit, tenzij je in Europa woont, maar de meeste LF-A’s zullen in Japan of de VS verkocht worden. Een circuit kan, maar ook daar is de top vaak niet het belangrijkst. (tenzij je de ovals in de VS neemt) Nu geldt dit eigenlijk voor alle sportwagens, maar oke. Ik wil maar zeggen dat de LF-A zich érgens in zal moeten onderscheiden van de GT-R, en heel veel ook!

    Login om te reageren
  37. STJ zegt

    22 december 2007 om 22:18

    @Citrofiel

    De nissan GT-R doet er 7:38 om een rondje om de rind, de LF-A doet het in 7:24. Dat is een groot verschil en natuurlijk de geld waard.

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    22 december 2007 om 22:25

    @ STJ; Een groot verschil? Voor mij is het maar een paar seconden. Maar ik ben dan ook niet thuis in circuittijden. ;)
    Nee, ik snap het nu wel. Dank je voor die cijfers. Ik wist niet dat het verschil zo groot was. Het is voor een race inderdaad een groot verschil. Toch, zou door de daadwerkelijke kopers vaak het volledige potentieel benut worden? Nee. Maar oke, bij een sportwagen gaat het vaak niet om het potentieel, maar om status. En die zal de LF-A met zijn beperkte productie en hogere prijs meer hebben dan de GT-R. Dus het zal wel goed komen, zowel met de LF-A als met de GT-R.

    Login om te reageren
  39. speedlimit zegt

    23 december 2007 om 01:34

    Dikke bak bring it on Lexus!!!

    Login om te reageren
  40. Erwin zegt

    23 december 2007 om 18:40

    Zal de afgeleide van deze dan Toyota Supra gaan heten of is dat concurrentie in eigen huis?

    Login om te reageren
  41. Lexus zegt

    24 december 2007 om 16:49

    Volgensmij is het bij elke nieuw (bijna nieuw) gepresenteerd (gespotte) auto nooit goed. Vb Lexus;
    Nieuwe Lexus > lijkt te veel op ‘weet ik veel welke’ Nieuwe Mazda 6 > Lijkt te veel op Lexus. Er kan uiteraard veel commentaar gegeven worden op ‘hoe erg lijkt de auto op een andere’, maar er zou ook commentaar gegeven kunnen worden op hoe mooi (of lelijk, jouw keus) de desbetreffende auto is.
    Overigens is dit enkelt een constantering, maar misschien kan ‘je’ er iets mee? Zou de comments iets minder oppervlakkig maken….

    Login om te reageren
  42. Erwin zegt

    24 december 2007 om 23:07

    Mee eens! :)

    Login om te reageren
  43. Charu zegt

    30 december 2007 om 14:26

    Super ding”””” Veel beter dan milieu vervuilende europese duur bakken toch???
    We kunnen veel leren van Japanners.

    Login om te reageren
  44. wilco faber zegt

    30 december 2007 om 16:02

    GTR vind ik leuker en bruter. Lexus zie ik dat niet overtreffen, hooguit in de cijfertjes, maar niet in beleving.

    Login om te reageren
  45. ladhani zegt

    13 maart 2008 om 00:58

    Sinds een paar dagen is er een e-brochure met daarin meer over de Lexus IF-A. Klik maar op:

    http://www.lexus.eu/turnpages/lfa/index.html?webtrendsID=EUEN&WT.adsite=CarChapter

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North