• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus LFA gespot in Monaco

Auteur: robbie, gepost 28 februari 2010 om 18:03 – 63 Reacties

Lexus LFA Monaco


Als je als supercar wil meetellen gaat het er eigenlijk helemaal niet om hoeveel pk’s je hebt. Of om je rondetijd op de Nurburgring. Het gaat erom dat je wordt gezien op de juiste plaatsen. En daarom is het goed te zien dat de Lexus LFA alvast aan het rondsnuffelen is in Monaco, want daar wil je immers gezien worden als supercar.

Het gaat hier naar alle waarschijnlijkheid overigens om het Europese demonstratiemodel, want de eerste exemplaren zijn nog niet afgeleverd aan klanten. Maar neem maar van mij aan dat het komende zomer zal ‘wemelen’ van de LFA’s in het kleine Prinsendom. (via: gtspirit.com)

Lexus LFA Monaco

Lexus LFA Monaco

Lexus LFA Monaco

Meer foto’s kan je vinden op de Flickr pagina van fotograaf Kyter MC.

Ook interessant!

  • Lexus LF-Z Electrified met 545 pk is hier
  • Gespot - Lexus RC F steelt de show tussen de BMW's
  • Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
    Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Gespot, Lexus, lf-a, wit

Vorig bericht: « Fotofestijn: Audi RS5
Volgend bericht: Binnenkort in Europa: de Tata Aria »

Lees Interacties

Reacties

  1. amstel-hotel zegt

    28 februari 2010 om 18:05

    ik vind het een echt coole auto maar wie wil er nou zo’n dure LEXUS

    Login om te reageren
  2. Job zegt

    28 februari 2010 om 18:06

    Die eerste fotos is erg mooi!
    Op de andere foto’s ook erg bruut, maar kan net zo goed een Toyota of Mazda zijn.
    Die 3 uitlaten zijn iets té.

    Login om te reageren
  3. amstel-hotel zegt

    28 februari 2010 om 18:06

    niemand, goed ook wand elke is al verkocht

    Login om te reageren
  4. Job zegt

    28 februari 2010 om 18:06

    Wat kost ‘ie eigenlijk?

    Login om te reageren
    • jorn_v_v zegt

      28 februari 2010 om 18:18

      @Job: 500.000e

      Login om te reageren
  5. EJS zegt

    28 februari 2010 om 18:06

    Cool! Kan niet wachten er eentje te zien, en vooral te horen! Als ik geld overhad zou er hier zeker eentje komen..

    Login om te reageren
  6. spykerboy zegt

    28 februari 2010 om 18:07

    ik vind hem mooi, maar dat lexus logo doet hem te minder, had er een stijgerend paard op gezet en ik zou hem wel willen kopre

    Login om te reageren
  7. vins zegt

    28 februari 2010 om 18:08

    lekker sjaaak een duitse handelaars plaat erop

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 februari 2010 om 18:17

      @vins: het is toch een fabrieksauto ;) Het Europese hoofdkantoor van Lexus/Toyota zit in Keulen, Duitsland.

      Login om te reageren
  8. sven2 zegt

    28 februari 2010 om 18:08

    Vanvoren is hij spuper, maar de achterkant, ik weet het niet…

    Login om te reageren
  9. CrazyHenkie zegt

    28 februari 2010 om 18:10

    @ Vins

    Idd, ze hadden net zo goed met groene handelaaarsplaten kunnen rijden, maakt evenveel indruk ;) wel bijzondere auto! (qua lijnvoering, technisch ook, maar dat bedoel ik even niet) ben er niet over uit of ik ´m geniaal vind, of kitsch. Neig naar het eerste :P

    Login om te reageren
  10. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 18:12

    een auto die GEHAKT maakt, maar dan ook echt rul gehakt van de rs5…

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      28 februari 2010 om 18:43

      @integralechubasco: Ja, heel gek aangezien het prijsverschil zo klein is en Audi niet eens probeert hetzelfde te doen als Lexus met de LFA..

      Ik vind hem lekker, maar niet voor dat geld. Daar kun je zoveel anders moois voor kopen.. De styling is wel heel erg origineel en ook wel geslaagd imo. Ik vind de uitlaten lekker gewaagd en uniek.

      Login om te reageren
  11. meneersander zegt

    28 februari 2010 om 18:16

    Die dure toyota trekt zelfs wielrenners:)

    Login om te reageren
  12. Hennep zegt

    28 februari 2010 om 18:22

    @Job

    €375.000.- exclusief belastingen volgens mij.

    Login om te reageren
  13. L-Fred zegt

    28 februari 2010 om 18:37

    Ik kan me voorstellen, dat het een sport is onder de wat gefortuneerden onder ons, om zo snel mogelijk in de nieuwste ‘wannahave cars’ rond te rijden. Over een aantal maanden rijden ze weer in een ander karretje rond, alleen maar, om op die manier te laten zien, dat ze rondrijden in het nieuwste van het nieuwste.

    Login om te reageren
  14. Alpinaa zegt

    28 februari 2010 om 18:38

    Mooie auto, maar niet voor die prijs. Daar koop ik me liever een Dbs voor,

    Login om te reageren
  15. demoder zegt

    28 februari 2010 om 18:41

    lelijk hok !!!

    Login om te reageren
  16. Mich zegt

    28 februari 2010 om 18:44

    Op de eerste foto staat trouwens ook een F430 spider :P Ben zelf alleen toen ik heel klein was in Monaco geweest, zie je dat nou echt op elke straathoek daar?

    Login om te reageren
  17. Chrisss zegt

    28 februari 2010 om 18:46

    ik vind het toch teveel geld.. het is wel een keer iets anders.. maargoed er zijn meer mooie auto’s van premium merken te koop.. R8 of SLS hebben dan toch meer mijn voorkeur..

    Login om te reageren
  18. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 18:48

    @mich
    de prijs is de indicatie van de aantallen die verkocht gaan worden.
    hoe vaak zie je niet dat een ferrari naast een porsche gezet wordt met soortgelijke prestaties en specificaties terwijl de ferrari vaak minimaal een ton duurder is.

    Login om te reageren
    • Mich zegt

      28 februari 2010 om 18:52

      @integralechubasco: Het punt is dat Audi met de RS5 niet probeert om echt een supercar neer te zetten om te concurreren met de SLS AMG, R8 en dat soort spul, wat Lexus met de LFA dus wel doet. Een RS5 moet je vergelijken met een M3/M6/SL 63 desnoods en een LFA met een R8, hoewel ze dan nog niet in dezelfde prijsklasse zitten..

      Login om te reageren
      • Chevelle zegt

        28 februari 2010 om 19:06

        @Mich: Moet je de RS5 niet meer plaatsen bij de M3’s, C63’s en de LFA meer bij het rijtje R8 V10, 599’s, 911 GT2 en Murcielago’s?

        Login om te reageren
        • Mich zegt

          28 februari 2010 om 19:28

          @Chevelle: Ja, dat probeerde ik precies te zeggen :P

          Login om te reageren
  19. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 18:59

    @mich
    als je gewoon de specs van het motorblock van de lfa en de rs5 naast elkaar zet dan zie je dat ze beiden hoogtoerige blokken in gedachten hebben met een om en nabij soortgelijke motorinhoud. Als audi pretendeert een RennSport audi neer te zetten dan vindt ik niet meer dan gek dat je de vergelijking aangaat.
    Ik zie bij de lexus veel mooiere specificaties wat betreft het motorblok. en dat is het puntje wat ik probeer te maken. ;)

    Login om te reageren
  20. Flamingo zegt

    28 februari 2010 om 19:01

    Netjes doe maar int zwart!
    echt een vette bak helemaal met dat V10 geluid!

    Login om te reageren
  21. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 19:10

    @chevelle
    de lfa heeft een 4,5 v10
    de rs5 heeft een 4,2 v8
    de r8 heeft een 5,2 v10
    de 599 heeft een 5,9 v12
    de murcielago heeft een 6,3 v12

    raad eens welke 2 een motorinhoud heeft die het meest overeenkomen… niet meteen antwoorden, eerst goed kijken…

    Login om te reageren
    • Chevelle zegt

      28 februari 2010 om 20:43

      @integralechubasco: Maar als we auto’s vergelijken kijken we toch niet alleen naar de motor inhoud. Anders zouden we een Golf 2 liter TDI ook met een EVO IX kunnen vergelijken. We kijken dan toch altijd naar gewicht, pk’s, koppel, prijs. Als de RS5 moest concurreren met een LFA zou het kannibalisme zijn binnen VAG, daarom hebben ze hem die specs gegeven en niet meer.

      Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      28 februari 2010 om 20:52

      @integralechubasco: een corvette met 7.0 v8 vergelijken we toch ook wel eens met een 3,6 6-boxer porsche? bijna 2 keer zo veel inhoud, 2 cilinders meer, maar toch kunnen we ze vergelijken. een honda S2000 kun je ook niet vergelijken met een golf GTI, simpelweg omdat ze beide een 2 liter hebben, de een een turbo, de ander niet. FWD vs. RWD, 4 vs. 2 deuren.

      Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    28 februari 2010 om 19:11

    Tja en die Lexus ziet er veel beter uit dan die VAG orgel.

    Even denken hoe heet dat ding ook alweer?

    DKW R8 ofzo

    Login om te reageren
  23. Thijsj zegt

    28 februari 2010 om 19:26

    Wauw, dit is echt een hele mooie auto!! :D

    Login om te reageren
  24. Jax zegt

    28 februari 2010 om 19:56

    geef mij die F430 maar :)

    Login om te reageren
  25. christophe zegt

    28 februari 2010 om 20:29

    Eens echt dikke poep van lexus dit , dat geluid is bloedmooi!
    Het uiterlijk is wat wennen maar het is zeker geen lelijke auto.

    Login om te reageren
  26. Chevelle zegt

    28 februari 2010 om 20:45

    ….het maakt anders auto’s zoals bijvoorbeeld de R8 V10 overbodig.

    Login om te reageren
  27. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 20:49

    @chevelle
    klopt ook wel wat je zegt. alleen is dit een audi motorblok uit de RS divisie dus die mag je best een beetje met ’the big boy’s’ vergelijken. en als je puur op motorblok specs afgaat, en ik geeft toe dat is een minder zuiver vergelijk maar richt zich wel meteen op het hart van de auto, dan zie ik dat de audi goed presteert en de lexus buitengewoon presteert.

    Login om te reageren
  28. midasracer zegt

    28 februari 2010 om 20:52

    Rommelig ontwerp zonder identiteit. Probleem is dat Lexus niet echt een eigen stijl heeft. Dat ze 10 jaar nodig hebben gehad voor de ontwikkeling van deze auto, spreekt ook niet echt voor ze. Ik vind echter 2 dingen aan deze auto extreem interessant. Dat is de motor die alle fysieke wetten lijkt te tarten en een waanzinnig digitaal dashboard. Maar of de multimiljonairs daar pak em beet een half miljoen voor over hebben? Ik moet het nog zien.

    Login om te reageren
  29. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 20:57

    @NLBUURMAN
    dat hangt helemaal af van de voorwaarden die je stelt.
    ik kijk nu naar het motorblok van beide auto’s en zie daarin overeenkomsten.

    als je van te voren afspreekt wat de voorwaarden zijn dan is het inderdaad ook een idee om en corvette c6 met een 911 carrera te vergelijken.

    Login om te reageren
  30. Doekse zegt

    28 februari 2010 om 20:59

    @integralechubasco….

    De LFA heeft geen 4,5l V10, —> een 4,8l V10!!!

    ff opletten ouwe ;)

    Login om te reageren
  31. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 21:02

    @ doekse
    ohh echt :) fuuck… haal je mijn stelling eventjes onderuit…

    in dat geval vindt ik het blok ietsje te groot voor een goed vergelijk…

    Login om te reageren
  32. Doekse zegt

    28 februari 2010 om 21:04

    @integralechubasco…

    en waarom noem je het hoogtoerige blok van de Carrera GT niet?? das een 5,7l V10 en die staat nog het dichtst bij het blok van de LFA! Hoogtoerig en veel pk’s!

    LFA heeft 116 pk per liter…
    Carrera GT heeft 107 pk per liter…

    Login om te reageren
  33. Doekse zegt

    28 februari 2010 om 21:07

    @integralechubasco…

    excuse me, zag dat je in debat ;) was met Chevelle…
    heb niets gezegd!!!

    Maar de LFA is een uitmuntend, vooruitstrevende verschijning!
    9000 toertjes uit een V10!!! jummie!!! en voor de anderen, hij kost net geen E380.000 euries!!

    koopje toch…en ze maken er geen eens winst op!!!

    Login om te reageren
  34. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 21:08

    @doekse
    of de bmw V10

    ik noemde de rs5 omdat die in een vorige topic aangehaald werd en om een vermeende overeenkomst die niet te verdedigen is… ;)

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      28 februari 2010 om 22:59

      @integralechubasco:
      Oowww shit… Je hebt je er knap uitgered maar wat kwam er net toch voor crap uit je vingers??

      OT: Leuk om hem zo in zijn natuurijke milieu te zien.

      Login om te reageren
  35. Doekse zegt

    28 februari 2010 om 21:12

    @integralechubasco…

    Ja das ook zeker een fijn blokje (M5), tis alleen zo jammer dat ie bijna 1900 kg mee moet sleuren…

    Nu ijshockey mensen ;) have a nice evening!

    Login om te reageren
  36. Bart zegt

    28 februari 2010 om 21:35

    @Robbie:
    Het Europese hoofdkantoor van Lexus/ Toyota is gevestigd in Brussel/ België..

    Login om te reageren
  37. Dimglor zegt

    28 februari 2010 om 21:50

    Deze auto kost gewoon veel te veel voor wat je krijgt…
    Zit misschien wel goed in elkaar, maar als je dit naast de (snellere) 599 zet dan ga je toch gewoon voor die 599… Wie zegt er mja ook al is die lf-a trager ik kies deze boven de 599….. (en hij heeft ook al de looks niet mee….)
    Het enige dat ik leuk vind aan deze wagen is het dashboard… (zoals in dat filmpje van top gear ;) zet ie hem in sportstand en meteen een andere tellerpartij :D)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      28 februari 2010 om 22:43

      @Dimglor: vergis je niet…. in sprinttijden en topsnelheid is de 599 sneller en rechtuit zal de 599 met z’n grote motor wel voor kunnen blijven. Alleen is de 599 (als we de geruchten mogen geloven) geen partij voor deze LFA op het circuit. Niet zo gek aangezien de auto zo’n 200kg lichter is dan de 599 en aerodynamisch beter werkt.

      Login om te reageren
  38. Dana zegt

    28 februari 2010 om 22:41

    Vast een testversie…
    Zelfde kenteken als de Lexus getest door Evo…

    http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/20/video-lexus-lfa-maakt-britse-wegen-onveilig

    Mooie kar :)

    Login om te reageren
  39. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 23:06

    @ferfdinand
    die eerste crap of dat laatste :)

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      28 februari 2010 om 23:11

      @integralechubasco:
      Je vergelijking met de RS5. Mijn mond viel open!

      Login om te reageren
  40. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 23:17

    @ferdinand1
    het gaat om overtuiging… ;) maar ben wel van mening dat je van alles kan vergelijken als je van te voren bepaald waar de vergelijking over gaat.

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      28 februari 2010 om 23:41

      @integralechubasco:
      Over het algemeen wel, maar als je het over auto’s hebt, heb je het over meer dingen. Zo kun je gewoon niet naar alléén de motorinhoud kijken.
      Bijvoorbeeld het feit dat de RS5 meer bagageruimte heeft of meer zitplaatsen. Dat is relevant in de RS5 klasse, maar niet wat betreft een LF-A. Niet te vergelijken gewoon die twee.

      Login om te reageren
  41. integralechubasco zegt

    28 februari 2010 om 23:55

    @ferdinand1
    ben ik met je eens, ik heb persoonlijk nogal een voorkeur voor atmosferische motoren met een hoog vermogen en een lage cylinderinhoud (motorblok van de gt3 rs, 458 of lexus lfa) . dat is vaak mijn drijfveer om een opmerking te plaatsen. voor mij komt dan de opbouw van de auto op een 2e plaats. bovendien ben ik van mening dat bmw (hun huisfilosofie bij de m divisie) en de laatste tijd ook audi, de setup van hun sedans zo aanpassen dat het matched met de echte sportauto’s. en dat zie je vaak aan de prestaties af.

    Login om te reageren
  42. Panamera zegt

    1 maart 2010 om 00:10

    R8 meets Gallardo

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    1 maart 2010 om 00:23

    Ik kan maar niet wennen aan die achterkant… en de prijs… Maar dat geluid maakt veel goed!

    Login om te reageren
  44. Larick zegt

    1 maart 2010 om 00:24

    Waarschijnlijk zijn er dan meerdere Europese demonstratie modellen. Want er staat er tot begin maart ook nog een in London bij de dealer aan Park Lane, die vliegt waarschijnlijk 3 maart richting Geneve.

    Login om te reageren
  45. killioq zegt

    1 maart 2010 om 07:14

    in monaco? daar zijn toch haast geen supercars? ;) hadden wij maar zo’n stad met alleen maar supercars en andere dikke bakken

    Login om te reageren
  46. vins zegt

    1 maart 2010 om 07:40

    @robbie
    En? is nog steeds een handelaarsplaat!

    Login om te reageren
  47. Osca zegt

    1 maart 2010 om 08:19

    een van de weinige auto’s die ik liever heb dan een GTR :P

    Login om te reageren
  48. Mr. V8 zegt

    1 maart 2010 om 09:24

    Hmm, zou die auto alleen kopen om het heeerlijke geluid.. Kippenvel! Maar verder is ie eigenlijk best wel heel lelijk en al helemaal als je naar het prijskaartje kijkt! :o

    Login om te reageren
  49. willemseles zegt

    1 maart 2010 om 12:32

    Die Lexus vind ik prachtig, maar dat geluid wat hij produceert is té heavy. Moet je stationait door die bergstaatjes rijden om overlast te voorkomen.

    Ben zo’n 8x in Monaco geweest en hetzelfde als A’dam:
    hoofdzakelijk toeristen (met bijbehorende auto’s).In Laren/Blaricum kom je veel meer moois tegen in het centrum.

    gr.

    Login om te reageren
  50. vibe zegt

    1 maart 2010 om 15:54

    Hele vette bak die LFA! Kan niet wachten op het moment dat ik er misschien één tegen het lijf loop!

    Login om te reageren
  51. chocomobiel zegt

    1 maart 2010 om 17:38

    wat is ie waard over 3 jaar

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North