• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Binnenkort in Europa: de Tata Aria

Auteur: ricardo, gepost 28 februari 2010 om 19:56 – 32 Reacties

Tata Aria

Nog nooit van gehoord? Kan kloppen. We hadden dit SUV-achtige autootje al wel een keer getoond aan jullie, toen was er alleen geen sprake van een Europese introductie. Maar die plannen zijn lichtelijk gewijzigd. Tata komt nu wél met de Aria naar Europa en om alvast te wennen staat ze volgende week paraat in Genève.

De term Aria wordt in de operascene al gebezigd sinds de 14e eeuw (Wiki), maar als het aan Tata ligt dan associëren we het woord binnenkort alleen nog maar met dit ‘voordelig’ geprijsde 4x4tje. In India kost deze Tata bijna €13.400. In Europa zal men wel wat meer moeten lappen maar het blijft een zacht prijsje. Verwacht niet dat je er een hypermoderne auto voor terug krijgt, wel heb je dan een 2.2 diesel (137 pk), navi, airco, cruise control, wat airbags en permanente 4×4. Move over, Duster!

Het vlaggenschip van Tata moet nog wel even langs Euro NCAP voor wat botsproefjes. Zelf verwachten ze daar geen problemen te ondervinden. 4 sterren is de gemiddelde score waar ze op hopen daar in India. Benzinemotoren zijn uitgesloten in de Aria, wel willen ze op termijn een 167 pk sterke oliestoker introduceren in deze Indiase SUV. De meest moderne Tata OOIT zal meer van zichzelf laten zien op de beursvloer te Genève. (bron: Autocar)

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Golf-segment keldert in populariteit in Europa
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2010, India, SUV, Tata

Vorig bericht: « Lexus LFA gespot in Monaco
Volgend bericht: Peugeot Eco Cup: Dag 1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. sven2 zegt

    28 februari 2010 om 19:57

    Hij heeft in iedergeval de koplampen van de Nissan Juke!

    Login om te reageren
  2. florisw zegt

    28 februari 2010 om 19:58

    Bluhh! Hou hem maar in India! Dachten we net van Ssang-yong af te zijn… Komen ze hiermee.

    Login om te reageren
  3. RaKiM zegt

    28 februari 2010 om 20:00

    mss een leuk bedrijfs autotje

    Login om te reageren
  4. BananaFlip zegt

    28 februari 2010 om 20:03

    Dat kunnen ze vergeten in Europa.

    Login om te reageren
  5. Lustigson zegt

    28 februari 2010 om 20:11

    Nou, die ’s niet heel lelijk…

    Login om te reageren
    • JANUS zegt

      28 februari 2010 om 20:41

      @Lustigson: Hallo !?! Rood-witte stok en hondje nodig ?

      Login om te reageren
  6. AMG Powerrr zegt

    28 februari 2010 om 20:14

    @sven2,

    inderdaad die van de 1e Murano.

    Login om te reageren
  7. Avenger zegt

    28 februari 2010 om 20:17

    Zo lelijk is ‘ie inderdaad niet!
    Ik zou er zelf niet een kopen omdat het niet mijn type auto is, maar ik kan de kopers van deze auto wel snappen als ze voor de keuze staan Meriva of deze. Dan was ik ook voor de Tata gegaan…

    Login om te reageren
  8. vale46 zegt

    28 februari 2010 om 20:17

    Slopen! Op de meest wreedaardige manier die er bestaat!

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    28 februari 2010 om 20:20

    Een SUV met de looks van een MPV? Die kenden we nog niet :D

    Gelukkig heeft Tata er wel voor gekozen om de Aria te ontwerpen als *kuch* “moderne” body-on-frame ipv het veel modernere unibody.

    Disadvantages Body-on-frame
    * Heavier than unibody – lower performance and/or higher fuel consumption.
    * Less resistant to torsional flexing (flexing of the whole car in corners) – compromising handling and road grip.
    * No crumple zone – higher rate of death and serious injury.
    * Higher production costs
    * Inferior packaging – comparatively smaller interior for total size

    Login om te reageren
  10. NovaStar zegt

    28 februari 2010 om 20:27

    voordelen van body-on frame:

    *Sterker dan een unibody
    *Beter dan een unibody
    *Je plet een smart met gemak
    *haat aan treehuggers
    *trekhaak van 4ton
    *bedrijfswagen
    *off-road capaciteiten zijn beter dan een unibody.

    TADA BEDRIJFSAUTO!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 februari 2010 om 21:39

      @NovaStar: in Amerika zou het idd een succes kunnen zijn…

      Login om te reageren
  11. Luuk---d zegt

    28 februari 2010 om 20:34

    Deze heeft ook zo’n dakkapel achtige als de Ssang-yong. en een beetje een Amerikaanse achterkant, en de voorkant van een Nissan…3 woorden, VRE-SE-LIJK!!!

    Login om te reageren
  12. lincoln zegt

    28 februari 2010 om 20:35

    ziet er uit als een bak die 500.000 km op zijn duimpje doet ..
    de ingredienten versterken dat idee ..

    Login om te reageren
  13. Rutger1 zegt

    28 februari 2010 om 20:37

    Ziet eruit als een degelijke Ssang-yong. Maar vast en zeker dat ze het design ook wel op orde krijgen in een paar jaar en dan willen we niet meer anders…
    Maar kwaliteit zal prima in orde zijn (bv als ik kijk naar de dakar rally waar de tata trucks behoorlijk roeleren…)

    Op dit moment wel erg benieuwd naar de NL prijs

    Login om te reageren
  14. JohanCelica zegt

    28 februari 2010 om 20:45

    wat erg, echt lelijk!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      28 februari 2010 om 20:52

      @JohanCelica:
      spannend verhaal joh .. ik hang aan je lippen .. suffe ..

      Login om te reageren
  15. ascari15 zegt

    28 februari 2010 om 21:16

    Een beetje erg grote wiel kasten.
    zeker voor de tuners, zodat die er lekker grote
    velgen onder kunnen zetten.

    Login om te reageren
  16. dw zegt

    28 februari 2010 om 21:44

    model is wel gaaf

    Login om te reageren
  17. Dimglor zegt

    28 februari 2010 om 21:51

    Wow en wie in Europa wil hier zijn geld aanhangen??? Niemand…
    Dus volgende topic please ;)

    Login om te reageren
  18. RickB zegt

    28 februari 2010 om 21:52

    En wat is z’n muur-bots-rating?

    Login om te reageren
  19. beemer core zegt

    28 februari 2010 om 22:07

    die gaat zeker potten breken op gebied van verkoopcijfers
    !!!!!!!

    Login om te reageren
  20. thomaz zegt

    28 februari 2010 om 23:31

    @ rutger1

    Dat is volgens mij het tsjechische tatra en niet tata…

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    1 maart 2010 om 00:25

    Deze is wel echt weer extreem lelijk zeg! Denken ze nu echt dat ze hiermee succes krijgen? Bah… Owja, die crashtest? Dat gaat ze vast niet lukken:P

    Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    1 maart 2010 om 12:12

    Voor een cheap-ass bedrijfswagen voor Poolse aannemers en what not is het niet eens verkeerd. Op de koplampen na niet zo lelijk als bijv. een SSangYong. Als je geen grijskenteken LandCruiser of Patrol kan betalen; Who you gonna call? Tata!! :P

    Login om te reageren
  23. mashell zegt

    1 maart 2010 om 17:39

    De hoofdontwerper van SjangJung zit dus ook niet langer werkeloos thuis?

    Login om te reageren
  24. Thijsj zegt

    1 maart 2010 om 18:45

    Ziet er nog best aardig uit..

    Login om te reageren
  25. 007 zegt

    3 maart 2010 om 08:27

    ik zou hem wel willen (:
    ten eerste omdat ik hem mooi vind, ten tweede omwille van de fantastische prijs (je krijgt enorm veel ruimte voor je geld)

    Natuurlijk enkel als de Euro NCAP proeven in orde zijn, dat moeten we nog even afwachten.

    Indien dit zo is: Goooo Tata!

    Login om te reageren
  26. L=Fred zegt

    9 september 2010 om 09:15

    Nieuws uit India:

    Tata Aria is a seven seater premium Multi Utility Vehicle (MUV) from Tata Motors. The concept was first exhibited at Geneva Motor Show in 2000 and later in 2010 the product was unveiled in Delhi Auto Expo 2010.

    Initial launch date of Tata Aria was June 2010 but the latest reports show that Tata Aria to hit India roads by Sep or Oct 2010.

    http://www.zonshare.com/magazine/2010/08/tata-aria-price-features-and-photos/

    Login om te reageren
  27. L=Fred zegt

    9 september 2010 om 09:22

    Tata Aria Price and Mileage

    Tata has not officially confirmed anything about Price and Mileage of Area but the price is expected to be around Rs 12 to 14.5 lakhs.

    Hoeveel euro’s dat zijn? Rond 20.000 euro excl.

    Login om te reageren
  28. hellrider zegt

    12 februari 2011 om 16:53

    Oei. Gaan ze tegen zichzelf concurreren?
    Eerst kopen ze Land Rover over, en dan gaan ze zelf een SUV bouwen. Misschien niet zo’n slimme zet, alhoewel, als je de prijs vergelijkt, geen enkel probleem, dan rolt de deze veel beter van de band, enkel ander logo opkleven, ze hebben nog keuze tussen hun ondermerken Jaguar, Range Rover en Land Rover.

    Login om te reageren
  29. jaguarsaab zegt

    19 juli 2011 om 04:20

    beter dan de nano!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North