• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lezersvraag: komt het nog goed tussen Max en Carlos?

Auteur: Author, gepost 21 maart 2016 om 09:54 – 61 Reacties

Lezersvraag: komt het nog goed tussen Max en Carlos?


De hoogst speculatieve vraag die op de lippen van elke Nederlandse racefan brandt.

Het door Max behaalde resultaat was met een schamel puntje niet denderend, zou je op basis van de uitslag denken. Toch is tegelijkertijd de vraag gerechtvaardigd in hoeverre de Limburger daar iets aan kon doen. Gepruts van het team en een behoorlijk koppige teamgenoot (en de bijbehorende emoties) gooiden roet in het eten en zorgden ervoor dat Verstappen een betere klassering op z’n buik kon schrijven. De relevante video’s check je hier.

De Nederlander geeft zelf aan dat hij zich niet druk maakt om de relatie met Sainz. Een vrij logische en vooral volwassen reactie op de gebeurtenissen van gisteren, maar in het post-race interview werd toch wel heel erg duidelijk dat Max er goed de balen van had. En dan drukken we het netjes uit.

Sainz steekt ondertussen z’n kop in het zand en zegt niet te hebben meegekregen dat er überhaupt aan hem werd gevraagd om plaats te maken voor z’n (al de hele race) snellere teamgenoot. Ergens ook weer begrijpelijk, want we herinneren ons allemaal nog wat er vorig jaar in Singapore gebeurde.

Teambaas Franz Tost stelt zich op zijn beurt zeer terghoudend op in de media en rept met geen woord over de fittie tussen Carlos en Max of over de lichte touché tussen beide talenten. Wel lichtte Tost toe dat het team niet klaar was voor de pitstop van Verstappen, maar dat had Stevie Wonder je ook wel kunnen vertellen.

Vraag aan jullie: blijken de incidenten van gisteren slechts een storm in een glas water en waait de boel over, of gaan Sainz en Verstappen hun collega’s bij Mercedes achterna, al dan niet inclusief petjes-smijterij? We zijn benieuwd.

Ook interessant!

  • max regen
    Lezersvraag: gaat Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Carlos Sainz Ferrari
    Video: Carlos Sainz legt Ferrari stuurwiel uit
  • Verstappen: titel verdiend gewonnen
    Wereldtitel is ook goed voor de bankrekening van Max
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Formule 1, franz-tost, lezersvraag, Max Verstappen, Racing, ruzie, toro-rosso

Vorig bericht: « WOAH! De Bentley Continental GT Black Speed
Volgend bericht: Deze RS6 Performance van Audi Exclusive is Polarblau »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasbelle zegt

    21 maart 2016 om 09:59

    Voor de pers vast wel, maar onderling zal er nog een tijdje strijd zijn denk ik.

    Login om te reageren
  2. aquila2003 zegt

    21 maart 2016 om 09:59

    Wat een irrelevant gejank. T zijn toch geen meisjes? Get over it en ga racen.

    Login om te reageren
  3. volvologisch zegt

    21 maart 2016 om 09:59

    Ik vind het enigsainz overdreven, iedereen kan zich wel eens verstappen….. bdumm tsss

    Login om te reageren
    • aquila2003 zegt

      21 maart 2016 om 10:00

      @volvologisch: hahahha niceeee

      Login om te reageren
    • gladanus zegt

      21 maart 2016 om 10:05

      @volvologisch: net zo slecht als die ziggo reclame, te geforceerd

      Login om te reageren
      • volvologisch zegt

        21 maart 2016 om 10:21

        @gladanus: Daarom heb ik alvast de “bdumm tsss” voor je toegevoegd

        Login om te reageren
        • gladanus zegt

          21 maart 2016 om 10:38

          @volvologisch: aah zo, dankjewel, er gaat een wereld voor me open

          Login om te reageren
      • autogijs zegt

        21 maart 2016 om 15:14

        @gladanus: Ze hebben Max ook echt k*t neergezet in die reclame… Heel sullig, en dag is het allesbehalve!

        Login om te reageren
        • vondudenstein zegt

          21 maart 2016 om 21:13

          @autogijs: ja zielig man. Arme jongen. Je zou maar moeten afzien voor een pot goud. Klinkt bijna als werken :p

          Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      21 maart 2016 om 10:18

      @volvologisch: oo nu snap ik m?

      Login om te reageren
  4. lebeaunl zegt

    21 maart 2016 om 10:01

    Denk dat de ‘loyaliteit’ die VES eerder vorige week uit heeft gesproken, nu eel minder zal zijn. Kortom, mooi strategisch spel om hem a) in de kijker te spelen bij andere teams en b) te laten groeien in zijn rol. Want zijn reactie gisteren was, hoewel gepassioneerd, ook wel duidelijk van een jeugdig persoon. Als je sneller bent ga je er langs (hè HAM).

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      21 maart 2016 om 17:14

      @lebeaunl: toch wel leuk, dat die 2 apen de mercedes gewoon iets van 15 rondes achter zich hebben gehouden

      Login om te reageren
  5. willeme zegt

    21 maart 2016 om 10:02

    Zeker bij zo’n juniorenteam lijkt het mij beter dat je een teammaat hebt die je scherp houdt, zowel in de kwalificatie als in de race. Max mocht dan wel sneller zijn, hij kwam niet voorbij Sainz. Dan ben je niet snel genoeg. Daarbij bekijken wij alles door een oranje bril. Sainz was geen mobiele chicane, en als hij voor ligt op Max zie ik geen enkele reden waarom Sainz hem er voorbij moet laten. Zeker na Singapore is het ongepast om te verwachten dat Sainz Max ruim baan geeft.

    Gewoon uithuilen, handje schudden, sorry zeggen en petjes richten naar de volgende race.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      21 maart 2016 om 10:04

      @willeme: Hij gaat natuurlijk niet voorbij Sainz omdat dat dezelfde hoeveelheid gezeik op zou leveren..

      Login om te reageren
    • martinus zegt

      21 maart 2016 om 10:07

      @willeme: Dit.
      Sainz pitsstop was wel bewust onhandig.
      Dat wist Sainz, dat als gevolg daarna het team de banden niet op orde heeft.
      Ligt wel aan het team.

      Dat Max tijdens de race zijn frustratie uitte over de radio, en ook wat minder dan normaal zijn hoofd er bij leek te hebben tijdens het racen, was dan weer niet nodig geweest.

      Bij racen telt [b][i] ‘als..als..als'[/b][/i] niet.
      Dit was een ongelukkige samenloop van omstandigheden,
      Vooral die 7 seconden extra tijdens de pitstop hebben Max uiteindelijk echt de punten gekost.

      In Bahrein een nieuwe kans voor Max & Carlos om zich de top5 in te rijden.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        21 maart 2016 om 10:15

        @martinus: Dan nog. Sainz ligt voor Max. Max haalt hem in, of niet. Niet vragen of je er langs mag. Het is F1, geen theekransje á la Spielberg 2002.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          21 maart 2016 om 10:45

          @willeme: F1 geen theekransje? Leef je nog in 1975?

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            21 maart 2016 om 10:52

            @Jochempie: Was het maar waar!

            Dan had ik gewoon de release van deze nog kunnen meemaken (speciaal voor @Rob en @desjonnies)

            https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiL4Z3awNHLAhXLPxoKHa9dC8wQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.allmusic.com%2Falbum%2Frelease%2Fphysical-graffiti-deluxe-edition-mr0004361149&psig=AFQjCNFjN3Sr9QoQy1Kg0YnJ386RO55xSA&ust=1458640289338320

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              21 maart 2016 om 11:44

              @willeme:
              Hatsaflats, daar is de luchtgitaar en drum…. Bedankt hè…..
              Overigens kwam The Who in 1975 met Squeeze Box. Ging dat nu over een accordeon, of toch iets anders..? ;-)
              En Neerlands trots kwam met Mother Focus in 1975. Dat is wel een lekker fris plaatje om even te plempen, zo aan het begin van de lente…
              https://www.youtube.com/watch?v=atcya4Q122Y

              Login om te reageren
              • exclusieviteitsfreak zegt

                21 maart 2016 om 15:49

                @Rob: Geef mij maar liever deze : https://www.youtube.com/watch?v=EiO1AiIxsqQ , dit noemt men een muzikaal schilderij . . .

  6. borrelnoot zegt

    21 maart 2016 om 10:04

    “gepruts van het team”. Volgens mij kwam Max binnen terwijl het team hem 1 niet verwachtte en 2 hem helemaal niet naar binnen hadden geroepen. Dus tsja…

    Login om te reageren
    • gitaarknul zegt

      21 maart 2016 om 10:25

      @borrelnoot: nou… Saintz ging zonder aankoniging en te vroeg naar binnen, en max zat al tijden op toestemming te wachten omdat zijn banden op waren, en dan gaat hij eindelijk naar binnen, staan ze niet klaar

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        21 maart 2016 om 11:59

        @gitaarknul: en dan moet hij op de blaren zitten!

        Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    21 maart 2016 om 10:06

    Volgens Torro Rossa had verstappen nog helemaal niet binnen mogen komen, ze hadden hem geen okay gegeven en hij ging toch. Als dat zo is dan is het ook een beetje Verstappens eigen schuld.

    Het er niet doorlaten door Sainz vind ik ergens ook wel begrijpelijk. Gewoon stoppen met zeuren (wat ook best even mag als je teleurgesteld bent) en de schouders er weer onder En volgens de tweet van verstappen is dat ook precies is wat hij gaat doen.

    Reacties hier in het VK zijn plots tegen de Verstappen gericht. Zo als spoiled brat en moody teenager. Dat ging wel erg snel mar zo is de media hier. Volgende week is hij weer een held.

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    21 maart 2016 om 10:08

    Tuurlijk komt het goed tussen die twee, waarom niet? Beide heren zijn volwassen genoeg om hier zand over te gooien. Ik denk dat de media het alleen maar erger zou kunnen maken dan het in werkelijkheid is. Het zijn twee jonge knaapjes die nog een hoop moeten leren. Gister zag je duidelijk dat Max nog een tiener is die nog wel wat moet leren. Geef die twee de tijd, laat ze rijden en vechten om elk punt. Dan komt het allemaal heus wel goed. Zo kinderachtig als Lewis Hamilton en Nico Rosberg zijn, worden ze vast niet.

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    21 maart 2016 om 10:12

    Als ik even een Max pet op zet dan zou je zelfs kunnen spreken van sabotage. Sainz dook op een voor Verstappen hoogst ongelukkig moment de pits in. Of hij de banden van verstappen daarbij inpikte is niet helemaal duidelijk, maar het was een vreemde actie. Zijn reactie “oh ik weet niet waar hij het over heeft, ik reed mijn eigen race blala” vind ik een typisch antwoord van iemand die boter op zijn hoofd heeft.

    Aan de andere kant: Sainz heeft een prima race gereden waarbij het zich enigszins revancheerde voor zijn mindere kwalificatie. In de race was hij net wat kiener dan Verstappen en zo heeft hij ‘m weten te verschalken. In topsport worden geen zoete broodjes gebakken. Niet blijven mekkeren over dat het niet eerlijk is. Verstappen heeft het gedaan in Singapore, Sainz dus in Australië.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      21 maart 2016 om 11:29

      @pomoek:

      Banden horen toe aan de wagen, dus je kan geen banden stelen …

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        21 maart 2016 om 12:36

        @Hupke: sterker nog: de banden zijn van het team, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat ze klaar stonden voor Verstappen. Nu ga ik voor de oefening eens enorm ver in mijn redenatie: Sainz wist dat Verstappen slechte banden had en elk moment kon gaan binnen komen. Hij besluit daarom opeens de pits in te rijden en de banden die voor Verstappen klaar staan op te pikken. Verwarring bij het team daardoor en Verstappen verliest tijd.

        Login om te reageren
    • Jer zegt

      21 maart 2016 om 13:45

      @pomoek: Sainz kan de banden van Verstappen niet inpikken, banden zijn gekoppeld aan een auto en Sainz/STR had een straf gekregen als ze een set banden van Verstappen onder de wagen van Sainz geschroefd hadden.

      Wat er mijns inziens mis is gegaan gisteren bij STR:
      – Sowieso een erg slechte call om tijdens de rode vlag geen nieuwe set mediums er onder te gooien. Als ze dat hadden gedaan was P5,6 binnen handbereik geweest. P9,10 is gewoon een teleurstelling.
      – Onervarenheid van Max.

      De strategie wordt aangepast; omdat Sainz veel meer problemen met z’n banden had mocht hij eerder binnen komen. Max was op dat moment nog sneller dan het hele groepje waar hij na z’n pitstop achter kwam te zitten en dus was buiten blijven de juiste call. Groter gat is meer kans om er voor te blijven. Het team MOCHT dat echter niet tegen hem zeggen omdat zulke communicatie verboden is tegenwoordig.

      Hierdoor weet Max niet dat hij nog snel genoeg is om een goed resultaat te behouden en duikt hij vlak na Sainz naar binnen terwijl hij nog 1 of 2 rondjes door had kunnen gaan. Door het te vroeg naar binnen duiken staan er geen banden klaar.

      Ik ben wel een fan van Verstappen, maar als ik m’n oranje bril af zet is volgens mij is hij hier toch echt zelf de fout in gegaan. Het team is aan regels gebonden, en mag Max alleen naar binnen roepen. Ze mogen dus niet zeggen dat hij nog erg snel is en buiten moet blijven.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        21 maart 2016 om 22:05

        @Jer: duidelijk, je hebt denk ik beter opgelet dan ik, dank voor de uiteenzetting!

        Login om te reageren
  10. uncivilsum zegt

    21 maart 2016 om 10:14

    Voor mij is het simpel, gewoon leren van je verlies en je fouten, en ze beide de volgende race gewoon hun eigen gang laten gaan.

    Login om te reageren
  11. freeze zegt

    21 maart 2016 om 10:17

    Ik vind het sowieso raar dat er aan sportmannen wordt gevraagd aan de kant te gaan voor een ander. Dat heeft niets met de sport te maken. Max deed na de wedstrijd een beetje verongelijkt over Carlos maar volgens mij was Max vergeten dat in Singapore hij hetzelfde deed. In Bahrein worden ze gewoon 5 en 6 en dan is er niets aan de hand

    Login om te reageren
  12. koeckenbacker zegt

    21 maart 2016 om 10:17

    Tuurlijk komt het goed. Die zijn volgend jaar toch geen teamgenoten meer. En zoveel belangstelling is er volgens mij niet voor sainz. Of heb ik t mis?

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      21 maart 2016 om 12:01

      @koeckenbacker: Ik denk dat je het mis hebt, nog zo’n weekend en Max zou wel eens lelijk op zijn neus kunnen kijken, met dit gedrag doet hij zichzelf tekort.

      Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        21 maart 2016 om 12:45

        @toniominestrone: dat is waar. Ik denk dat hij daar wat aan moet veranderen. Al doet dat natuurlijk weinig aan zijn race-pace. Die is nog wel dik in orde. Het was mij meer de vraag of er ook zulke belangstelling is voor sainz.

        Login om te reageren
  13. niekie1999 zegt

    21 maart 2016 om 10:20

    NO! (Joke intended)

    Login om te reageren
  14. riddertevoet zegt

    21 maart 2016 om 10:27

    “Gepruts van het team” uhh Toro Rosso valt niks te verwijten hoor. Max dook op eigen houtje de pit in, zonder bevestiging van het team dat ze klaarstonden: “Ik wilde naar de pits, maar ik hoorde niets terug en toen ik de pits opzocht, stonden de banden niet klaar.” http://nl.motorsport.com/f1/news/verstappen-vijfde-plaats-was-mogelijk-geweest-681122/

    Vervolgens kreeg hij een puberale woedeaanval op de boordradio om daarna zijn teamgenoot van achter aan te rijden. Max heeft gewoon erg slecht gereden. Wat Sainz hier allemaal aan kan doen is mij al helemaal niet duidelijk. Gewoon even de roze Max bril afzetten.

    Login om te reageren
  15. Rob zegt

    21 maart 2016 om 10:28

    Ik zou het wel eens willen weten, hebben die twee nu daadwerkelijk een vete of is dat gewoon een stupide verzinsel van paparazzi-achtige media…?

    Maar ik denk niet dat ik hier een betrouwbaar antwoord ga krijgen…

    Overigens ben ik team-Carlos. Gewoon omdat ik Carlos een veel mooiere naam vind dan Max… Go Carlos, go!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      21 maart 2016 om 10:36

      @Rob: Haha +1!

      Dit is geen betrouwbaar antwoord, maar ik denk dat de vete niet bestaat tussen die twee. Ik denk dat het door de paparazzi-achtige media gewoon opgehemeld wordt en iedereen gaat daarin mee want de media spreekt altijd de waarheid. Ja, echt waar, altijd! Uhu…

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      21 maart 2016 om 11:32

      @Rob:

      Papperazzi achtige media, bedoel je AB/Max-fanclub want volgens mij is er niet echt andere media die hem volgt. (niet slecht bedoeld richtin Max maar, nuja de ‘jongste rijder’ interesse is over en nu moet die eerst potjes breken voordat hij meer aandacht krijgt.)

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        21 maart 2016 om 12:01

        @Hupke:
        Achja, de titel is wel van een lekker ‘Shownieuws’-gehalte eigenlijk… Tekst zelf is gelukkig wat genuanceerder, maar ik kan mij helaas niet aan de indruk onttrekken dat het allemaal een beetje op sensatiezucht gebaseerd is….

        Max lijkt mij ook een redelijk coole kikker. Schat hem niet in als het type dat een hoop stampij gaat maken met zijn teammaatje…

        Login om te reageren
  16. norge zegt

    21 maart 2016 om 10:56

    Hoopt stiekum op een nieuwe Prost/Senna fitti , waren mooie tijden met twee wereld coureurs die elkaar letterlijk de baan afreden…Of anders Frentzen /Schumacher, waar Schumi er met Frentzen zijn vriendin vandoor ging… Ach vroeger…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      21 maart 2016 om 16:29

      @norge: ik moet ineens aan Grand Prix 1966 denken… De film welteverstaan. Wie gaat wie de baan afrijden…?

      Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    21 maart 2016 om 11:00

    Ik vond het wel vreemd dat Sainz op een gegeven moment naar binnen ging. Hij reed goed in de punten en was prima bezig Hamilton achter zich te houden, want die kwam er niet langs. Natuurlijk moet je een keer naar binnen maar nu gaf hij het wel heel erg cadeau aan Hamilton. Had op zijn minst nog een tijdje voor je plekje gestreden, dan was je er na twee ronden een keer uitgeremd door de Mercedes en dan kon je vervolgens je banden wisselen. Het leek mij (met m’n Max-bril natuurlijk) erg op onnodig je teammaat dwarszitten. Want wat ik van de commentatoren begreep had Max vanwege zijn positie eerste keus om binnen te komen en die pakte Sainz nu van hem af.

    Login om te reageren
  18. martingtv zegt

    21 maart 2016 om 11:13

    Storm in een glas water. De pitcrew leek wat steken te laten vallen wat betreft de communicatie naar de rijders toe. Volgens mij hebben Max en Carlos niet zo veel problemen met elkaar.

    Ik dacht altijd dat in principe de leidende auto het recht had om als eerste de pitstop te doen. Max had schijnbaar al een paar keer gevraagd om nieuwe banden, maar het team reageerde niet. En toen is hij zelf maar naar binnen gegaan.
    Dat Max hem er niet naast zet lijkt me logisch. Als ze er allebeide afgaan, dan heeft het team helemaal niks. Maar als bij een van de volgende races hij weer het ok van het team krijgt om er langs te gaan, dat hij hem er ook naast zet. Als is het alleen al om een statement te maken.

    Het leek er bijna op alsof Max en het team er andere tactieken op na hielden. Max dacht dat hij kans maakte op de 3de of 4de plek en het team was bezig met 5, 6 of 7.

    Wat ik wel raar vond is dat Carlos in een interview na de race liet doorschemeren dat het team een verkeerd type band er op hadden gelegd.

    Login om te reageren
  19. clarkson zegt

    21 maart 2016 om 11:25

    Ik hoop toch echt dat Sainz even op het matje wordt geroepen. Hij heeft waardig wat puntjes verpeeld voor Max en het team. Aan de andere kant.. Max moet zijn teamgenoot niet sparen met dit soort situaties. Max weet nu hopelijk wat voor nare vent die Sainz is dus gewoon vol de aanval openen de volgende keer. En als Sainz daardoor in de problemen komt jammer dan.

    Login om te reageren
  20. glashelder zegt

    21 maart 2016 om 11:28

    Max moet gewoon niet zeuren. Sainz riep keihard NO. Alleen kwam dat even niet door op de boordradio.

    Login om te reageren
  21. Rick-dos zegt

    21 maart 2016 om 11:30

    Hoewel ik genoot van hetgeen wat er op de baan gebeurde, moet Max denk ik wel oppassen als hij verder wil komen.

    Een Mercedes en Ferrari zien en horen dit natuurlijk ook en kunnen weleens tot de conclusie komen dat ze niet zo’n lastige coureur in het team willen hebben.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 maart 2016 om 13:25

      @Rick-dos: vraag jezelf eens af.. Wil je de heethoofd die per se naar voren wil en die laat zien dat het kan als hij een kans krijgt, of kies je de vent die wel snel is maar niet eens een serieuze poging doet om de voorganger voorbij te komen?
      Feiten 1) Sainz hield Max op want die was consequent sneller maar kan tegen dezelfde auto niet echt een vuist maken. 2) Sainz blokkeerde een undercut in samenwerking met het team maar dat koste Max veel tijd terwijl Sainz er (verder) niets mee opschoot 3) Sainz had een tiental ronden nodig om Palmer voorbij te komen, Max twee bochten…

      Echt.. Als het team Max niet beter steunt dan zijn ze hem kwijt. Maar reken maar dat de interesse van de andere teams in Max heel groot is.. Max is een zekerheidje qua succes als de spullen goed genoeg zijn.. Sainz is wel snel, maar op vrijwel elk vlak niet iets minder… Uiteindelijk denk ik: no contest. Iedereen zou Max kiezen boven Carlos behalve de Spanjaarden.

      Login om te reageren
  22. aj26sc zegt

    21 maart 2016 om 11:40

    Ach beide jongens hebben genoeg professionaliteit om tenminste naar de buitenwereld de schijn op te houden dat alles straks weer koek en ei is.
    Overigens zit (volgens mijn glazen bol) Max volgens jaar in een Mercedes als onderdeel van de deal tussen RB en Mercedes mbt het leveren van als Aston Martin gerebadgde motoren. Kan hij ruzie maken met mooiboy Hamilton. ;)

    Login om te reageren
  23. sleurs zegt

    21 maart 2016 om 12:25

    Ik vind het vooral opvallend dat het zo’n groot ding is. Vind het juist leuk dat er eens iemand emotie laat zien ipv die media getrainde, politiek correcte antwoorden.

    Login om te reageren
  24. subzero079 zegt

    21 maart 2016 om 12:27

    Het echte probleem was naar mijn idee dat Sainz meer bezig was om Max achter zich te houden, dan om Palmer in te halen. Dat is wat Max merkte en hem frustreerde. Ik begrijp Sainz overigens wel, dit was gewoon zijn playback voor Singapore, fair enough. Maar dit had door de teammanager direct opgemerkt en gecorrigeerd moeten worden. Ook die bandenstrategie en de pitstops zijn niet goed gemanaged. Het probleem ligt bij het teammanagement.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 maart 2016 om 13:12

      @subzero079: Yes, vooral dat eerste. In die rondjes dat Sainz en Max achter Palmer zaten, was Sainz 80% van de tijd bezig met Max achter zich te houden, in plaats van Sainz voorbij te gaan. Daarmee heeft hij niet alleen voor Max punten verspeeld (wat vanuit zijn oogpunt niet zo erg is), maar ook voor het team en wellicht hemzelf.

      Login om te reageren
  25. olsie zegt

    21 maart 2016 om 12:46

    O-verstappen naar een ander team :)

    Login om te reageren
  26. terazino zegt

    21 maart 2016 om 13:02

    Max piepelt Sainz, Sainz piepelt Max. 1 – 1. Ophouden met zeuren en ophouden met stoken. Zand erover. Volgende race sportief wraak nemen.

    Login om te reageren
  27. jeppie zegt

    21 maart 2016 om 13:05

    Volgende keer zal het team beter naar de tijden kijken. Laten we hopen dat het een incident is en dat Max de volgende keer voorrang krijgt.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      21 maart 2016 om 13:09

      @jeppie: Precies! Ik ben het volledig met je eens. De snellere coureur moet gewoon voorrang krijgen, zeker als het verschil zoals gisteren bijna 2 seconden per rondje is. Slecht teammanagement en een naaistreek van Sainz hebben Max en het team een vierde of vijfde plaats gekost.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      21 maart 2016 om 13:25

      @jeppie: Volgens mij had Max ook voorrang omdat hij een betere positie had maar ging Sainz voor zijn beurt naar binnen.

      Login om te reageren
      • fastshifter zegt

        21 maart 2016 om 15:15

        @Gulli: Ja, maar dat wil niet zeggen dat je zo maar naar binnen moet gaan zonder dat je ‘Box Box Box’ hebt gehoord.

        Vermoelijk had hij al een paar keer gevraagd om naar binnen te komen en kreeg Sainz toen otoch voorrang. Dat heeft kwaad bloed gezet maar je moet er als rijder vanuit gaan dat het team het beste de teamstrategie kan overzien.

        Login om te reageren
        • lebeaunl zegt

          21 maart 2016 om 17:12

          @fastshifter: dank voor het introduceren van een, voor mij, nieuw woord ‘vermoeilijk’. Ik hoop dat ik het juiste interpreteer wanneer ik in oud-nederlands ‘vermoedelijk’ in gedachten houd ? :-)

          Login om te reageren
  28. schuimbekje3 zegt

    21 maart 2016 om 18:09

    Beetje vreemd om te zeggen dat Max niet naar binnen mocht…
    Carlos had ook niet naar binnen gemogen.
    Dus non-argument.

    Als je al diverse keren aan geeft dat je banden verrot zijn moet je gewoon naar binnen kunnen..

    Tis geen Monaco waar je banden van de andere kant van het dorp moet ophalen.

    Als je als TEAM gaat rijden moet je denken als TEAM, en gewoon de snellere voor laten gaan.
    Als Carlos voor een ANDER team had gereden, had ie gewoon mogen doen wat ie nu reed maar hij is een teammaat.
    Met team mates als dat heb je geen concurentie nodig.
    En dat is jammer. Als je teammaat gaat rijden alsof die voor een ander team rijdt en daarmee weg komt moet of jij snel een ander team zoeken wat voor jou is of het hele team, of moet die stoorzender weg.
    TR heeft hier staan prutsen en dat mag best gezegd worden.

    Dit wordt net zo’n vete als Rossi-Marquez

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North