• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Uitslag Formule 1: Grand Prix van Australië 2016 [updated]

Auteur: Author, gepost 20 maart 2016 om 08:42 – 83 Reacties

Uitslag Formule 1: Grand Prix van Australië 2016


De seizoensopener zit er weer op!

En het was, na die merkwaardige kwalificatie, een behoorlijk puike race met aardig wat actie. Maar we beginnen bij het begin. De Mercedessen komen matig weg vanaf de eerste startrij. Vettel en Raikkonen prikken hun Ferrari’s tussendoor en tot overmaat van ramp laten de Mercedes-coureurs elkaar erg weinig ruimte.

Hamilton verliest enkele posities en geeft zodoende ruimte aan Max Verstappen om door te schuiven naar P4. Massa ligt op P5 en Hamilton zit daar vlak achter. Massa is al vrij rap een prooi voor de kampioen, maar Verstappen weet ver genoeg bij de Mercedes uit de buurt te blijven om z’n plekje veilig te stellen.

Dan gaat het helemaal mis tussen Fernando Alonso en Esteban Gutierrez, rijdend bij de debutanten van Haas F1. Alonso lijkt compleet verrast te zijn op het moment dat Gutierrez in de ankers gaat en zijn McLaren vliegt ondersteboven en met flinke snelheid de banden in.

Crash Alonso

Gelukkig komt de Spanjaard zelf uit het wrak, al is duidelijk te zien dat Alonso een flinke klap te verwerken heeft gekregen. Helaas voor, met name, Ferrari wordt de race voor 20 minuten stilgelegd om alle rommel op en rond het circuit op te ruimen, terwijl Vettel en Raikkonen zich redelijk comfortabel aan de kop van het veld hadden genesteld. Weg voorsprong.

Raikkonen moet echter z’n race voortijdig beëindigen. Problemen met de aandrijflijn zorgen zelfs voor vlammen uit zijn auto. Vettel zoekt de pits op om een setje mindere banden te wisselen en geeft de leiding door aan Rosberg. Hamilton lijkt nog enigszins aan te kunnen haken, maar Rosberg rijdt uiteindelijk met een comfortabele voorsprong als eerste over de finish.

En Verstappen? Die reed zoals gezegd een poosje op P4, maar een mislukte pitstop gooit roet in het eten van de Toro Rosso-coureur. Bovendien maakt de Nederbelg nog een spin, wat maakt dat hij genoegen moet nemen met P10. Wellicht niet het gehoopte resultaat, daar zullen de meeste fans het wel over eens zijn. Aan de andere kant: het eerste puntje is binnen en de boel bleef heel. Aardige vooruitzichten dus, voor de rest van het seizoen.

Het kwalificatiesysteem

Geheel onverwacht, maar niet heus, wordt het nieuwe kwalificatiesysteem weer de nek omgedraaid. Het experiment is helaas mislukt en dus komt al na één race een einde aan het afvalsysteem. Tenminste, het is nog niet 100% zeker, maar ga er maar gewoon vanuit.

1 Nico Rosberg Mercedes 1h48m15.565s
2 Lewis Hamilton Mercedes 8.606s
3 Sebastian Vettel Ferrari 9.643s
4 Daniel Ricciardo Red Bull/TAG Heuer 34.330s
5 Felipe Massa Williams/Mercedes 58.979s
6 Romain Grosjean Haas/Ferrari 1m12.081s
7 Nico Hulkenberg Force India/Mercedes 1m14.199s
8 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1m15.153s
9 Carlos Sainz Toro Rosso/Ferrari 1m15.680s
10 Max Verstappen Toro Rosso/Ferrari 1m16.833s
11 Jolyon Palmer Renault 1m23.399s
12 Kevin Magnussen Renault 1m25.606s
13 Sergio Perez Force India/Mercedes 1m31.699s
14 Jenson Button McLaren/Honda 1 Lap
15 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1 Lap
16 Pascal Wehrlein Manor/Mercedes 1 Lap
– Marcus Ericsson Sauber/Ferrari Retirement
– Kimi Raikkonen Ferrari Retirement
– Rio Haryanto Manor/Mercedes Retirement
– Fernando Alonso McLaren/Honda Collision
– Esteban Gutierrez Haas/Ferrari Collision
– Daniil Kvyat Red Bull/TAG Heuer Not started

UPDATE: de hoogtepunten van deze race check je HIER.

Ook interessant!

  • Grand Prix Zandvoort
    Er komt GEEN tweede Grand Prix op Zandvoort
  • Stand na GP Abu Dhabi 2021
    Stand na GP Abu Dhabi 2021 en 8 dingen die ons opvielen
  • Stand na GP Saudi-Arabië 2021: plus 6 dingen die ons opvielen
  • Bestel vanaf morgen je kaarten voor de Dutch GP 2022

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

australie, Fernando Alonso, Formule 1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Mercedes, Nico Rosberg, Racing, toro-rosso, Video

Vorig bericht: « Klassieker: Opel Diplomat B V8
Volgend bericht: Highlights! De GP van Australië 2016 in 8 video’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. mike0709 zegt

    20 maart 2016 om 08:43

    Domme fouten bij Torro Rosso, max had een stuk hoger kunnen eindigen.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 maart 2016 om 08:48

      @mike0709: Wat jammer is dat ze waarschijnlijk de 2e helft van het seizoen echt achter de feiten aan gaan lopen. Dan zullen ze bij STR nog wel eens terugdenken aan die 4e/5e plaats die ze hier hebben verprutst.

      Login om te reageren
    • maxhunter zegt

      20 maart 2016 om 09:15

      @mike0709: jup en behoorlijk teleurstellend dat er in het stuk hierboven niets van terug te vinden is terwijl dit een groot deel dan de spanning veroorzaakte. Sainz die ongeoorloofd opeens de pits in duikt. Vervolgens roept Verstappen al tijden dat hij naar binnen omdat wil omdat zijn banden op zijn wat nog eens extra vertraagd wordt door de actie van Sainz. Wanneer Verstappen dan eindelijk de pits in kan staan er geen monteurs met banden klaar en ook nog eens de verkeerde; intermediates ipv de gevraagde softs. Natuurlijk allemaal mogelijkheden in het racen maar erg erg teleurstellend als je je op P4/P5 begeeft en door domme fouten van je team op P10 eindigt.

      Login om te reageren
      • 560pkferrari zegt

        20 maart 2016 om 09:41

        @maxhunter: mediums ipv softs volgens mij, niet intermediates

        Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        20 maart 2016 om 09:49

        @maxhunter: ik heb nergens gezien of gelezen of gehoord dat de verkeerde banden klaar stonden. Weet iemand of dat bevestigd is. Het was natuurlijk een aanname op basis van de reactie van Max via de boordradio

        Login om te reageren
        • maxhunter zegt

          20 maart 2016 om 10:07

          @87sandyd: werd erg duidelijk via boardradio.

          Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      20 maart 2016 om 09:38

      @mike0709: Achja waarom zou je medium banden gebruiken zodat je de race zonder extra stop uit kan rijden? En waarom zou je max er langs laten als Sainz voor de zoveelste keer zijn wielen laat blokkeren en duidelijk veel langzamer rijd? Alleen het feit al dat Sainz door klunzigheid zijn banden laat blokkeren, max afsnijd en er voor zorgt dat max spint, maar vervolgens binnen een ronde tijd weer op 2 seconden afstand zit moet toch genoeg zeggen over de snelheid? Domme beslissingen van torro rosso, irritante sainz die niet snapt dat hij niet goed genoeg is en een ferrari die ook nog eens goed naar zijn strategie moet kijken. Hopelijk is de volgende race beter.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      20 maart 2016 om 09:53

      @mike0709:
      1: 1 slechte pitstop waardoor Max veel tijd verloor
      2: Sainz gaat eerder naar binnen dan geplanned. Dit is een pijnlijke fout van Sainz en dit bracht een kettingreactie in werking.
      3: banden stonden niet klaar doordat Sainz op de banden van Max reed
      4: Max was veel sneller dan Sainz die 12 ronden nodig had om Palmer voorbij te komen.

      Dat het team een fout heeft begaan, prima. Dat Sainz eerder naar binnen gaat is een kwalijke zaak. Dat Max daarna sneller is als Sainz is ook fijn, maar zoals de heren in de studio al zeiden: ik had max er ook niet voorbij laten gaan. Dat deed Max vorig jaar in Singapore ook niet. En ja, ook toen was Max sneller maar toen negeerde hij ook een teamorder.

      Dit is in mijn ogen de objectieve blik…

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        20 maart 2016 om 11:19

        @87sandyd: als 3 klopt heeft Sainz sowieso een probleem, lijkt mij.
        Alle banden zijn geregistreerd etc.

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          20 maart 2016 om 12:10

          @awesome: ik denk dat ze snel van banden hebben gewisselt, dat bedoel ik ermee te zeggen

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            20 maart 2016 om 21:46

            @87sandyd: AH, helder!

            Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    20 maart 2016 om 08:44

    Geniale race, Max heeft mij flink teleurgesteld. Minder zeiken en meer racen Max, nog bijna je teamgenoot torpederen ook.

    Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      20 maart 2016 om 08:47

      @lambo4all: Erm, Sainz blokkeerde voor de zoveelste keer zijn remmen waardoor Max er bijna uitlag. Het geklungel van Sainz heeft Max zeker twee of drie plaatsen gekost, je zag na die spin dat hij 6 seconden achterstand in een paar laps weer weg reed, zijn snelheid was veel hoger.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        20 maart 2016 om 08:56

        @Mairsil: hahaha grapjas, Sainz verremde zich licht (schoot dus door) en alsnog ramde Verstappen hem er achter in, jij hebt geen Oranje bril op je hebt een fucking Oranje sterrenkijker. Max was overduidelijk gefrustreerd en begon foutjes te maken.

        Login om te reageren
        • Mairsil zegt

          20 maart 2016 om 09:03

          @lambo4all: Kan zijn, ik wil het nog wel eens terug zien. Maar dan nog was Sainz gewoon ongelofelijk traag, dus Max’ enige kans om verder te komen was twee man in een keer inhalen, en dan moet je er wel goed dicht op zitten. Hij was zeker gefrustreerd, en nam daardoor misschien te veel risico, maar Sainz maakte fout op fout op fout, elke keer als er een bocht in beeld was kwam er rook van zijn banden.

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            20 maart 2016 om 09:18

            @Mairsil: doe dat maar, dan zal ik ondertussen je tweede punt even onderuit schoffelen:
            Waarom zou Sainz aan de kant gaan? vorig jaar Singapore was het Verstappen die plaats moest maken en toen riep Max “NO!!” iedereen hier stond op stoelen en banken te juichen, maar nu de rollen omgedraaid zijn kan het ineens niet meer? Als Verstappen zoveel sneller was had hij Sainz maar in moeten halen, die zeker langzamer was dan Verstappen. Maar ja als pure snelheid alles is kunnen we maar beter stoppen na zaterdagmiddag lijkt me.

            Login om te reageren
            • Mairsil zegt

              20 maart 2016 om 09:24

              @lambo4all: Ik weet niet wiens punt je “onderuit wil schoffelen”, maar ik heb het er nergens over dat Sainz aan de kant had moeten gaan.

              Login om te reageren
              • lambo4all zegt

                20 maart 2016 om 09:30

                @Mairsil: ho, die moest niet naar jou

            • viezefreddyw zegt

              20 maart 2016 om 09:24

              @lambo4all: Sainz zou aan de kant moeten gaan omdat hij echt langzamer was dan Verstappen. Verstappen was niet langzamer dan Sainz in Singapore. Dus was het nu logischer geweest om van positie te wisselen.

              Login om te reageren
        • awesome zegt

          20 maart 2016 om 11:20

          @lambo4all: Max wilde er daar overduidelijk langs, maar kreeg wederom geen ruimte.

          Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        20 maart 2016 om 10:10

        @Mairsil: gekleurde oranje bril?

        Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      20 maart 2016 om 08:48

      @lambo4all:

      Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      20 maart 2016 om 08:54

      Ho ho niks torpederen… Max zat er gewoon dicht achter en Sainz blokkeerde z’n wiel bij het aanremmen en daarop kon Max niet voldoende mee remmen. Verder dom dat Max zelf naar binnen rijd voor z’n pitstop terwijl het team nog geen ‘We are ready’ aangeeft!

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        20 maart 2016 om 08:58

        @venividivici: max zat er te dicht achter en ramde achter in. The end.

        Login om te reageren
        • mastemaker zegt

          20 maart 2016 om 09:03

          @lambo4all: welke race heb jij zitten kijken joh?

          Login om te reageren
          • lambo4all zegt

            20 maart 2016 om 09:23

            @mastemaker: dezelfde als jij, en voorlopig is het voor mij nog bowlen met al die slappe pro-max argumenten.

            Login om te reageren
            • MJB zegt

              20 maart 2016 om 15:04

              @lambo4all: Je gooit ze vooralsnog wel voornamelijk in de goot…

              Login om te reageren
        • VeniVidiVici zegt

          20 maart 2016 om 10:20

          @lambo4all: Ja nog ff… en je komt met nog meer flauwekul aanzetten zoals dat Max gekort wordt op zijn no-claim korting

          Login om te reageren
    • mike0709 zegt

      20 maart 2016 om 08:56

      @lambo4all: max die was sneller en had eerder de pits in gemoeten. Alle reden om te zeiken, had sainz ook gedaan als de rollen omgedraaid waren.

      Login om te reageren
    • aquila2003 zegt

      20 maart 2016 om 09:17

      @lambo4all: *pakt chips en cola*

      Login om te reageren
  3. easygoingmartin zegt

    20 maart 2016 om 08:44

    Vond het een vermakelijke race. Goeie klap van Alonso zeg! Maar de acties van Sainz.. Die pitsop oké maar dat daardoor én de banden van Max niet klaar stonden én dat ‘ie zo lang wacht met Palmer inhalen of het in ieder geval proberen vind ik niet echt kunnen.. Maar ach dat is racen! Veel gebeurd, had het alleen Vettel meer gegund:)

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      20 maart 2016 om 08:48

      @easygoingmartin: dat was overduidelijk niet de fout van Sainz vriend, Max kwam zeer waarschijnlijk gewoon ongemeld binnen.

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        20 maart 2016 om 08:50

        @lambo4all: Ik had toch het idee dat Sainz opeens besloot binnen te komen.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          20 maart 2016 om 09:22

          @pomoek: Okee laten we dit even objectief bekijken.
          – Sainz komt binnen alles staat klaar.
          – Max komt binnen coureurs komen struikelend en haastend naar buiten en staan half klaar.

          Jouw conclusie: Sainz kwam ineens plotseling onaangekondigd binnen.
          Zelden zulke kromme redenatie gezien, wordt geen advocaat is mijn advies.

          En kom niet aan met “ja maar misschien waren dit de banden van Max”, want de banden zijn van tevoren al gescheiden per coureur, het is niet dat ze 6 zachte setjes hebben en maar zien welke ze onder wie leggen.

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            20 maart 2016 om 09:31

            @lambo4all: Sainz riep op zeker moment, jongens, ik moet nu binnen komen, of iets dergelijks en ramde de auto de pits in. Verder wind je niet zo op, je reacties zijn voor 90% azijn. Zet die tv uit, klap de laptop dicht spring op je fiets en ga een stukje rijden of zoiets, doe daarna een tukje, wordt het misschien nog wel een mooie dag!

            Login om te reageren
          • kilum zegt

            20 maart 2016 om 09:35

            @lambo4all: Heb je de race wel gezien? Ik denk eigenlijk dat het team al klaar stond voor Max. Sainz zegt ik moet naar binnen en binnen 2 bochten duikt hij de pitstraat in en alles staat al klaar. Vond ik knap van Torro Rosso. Maar als dan 1 Ronde later Max binnenkomt en het team staat niet klaar en hij is over zijn zeik omdat hij eerst naar binnen had gemoeten. Ik vermoed dat dit niet zo’n nette actie van Sainz was.

            Login om te reageren
            • 87sandyd zegt

              20 maart 2016 om 09:48

              @kilum: dit is ook bevestigd door Max. De banden stonden klaar voor Max

              Login om te reageren
  4. Mairsil zegt

    20 maart 2016 om 08:44

    Erg jammer dat Max achter Sainz kwam door die trage pitstop, en daarna continu achter hem vast zat. Sainz kan nog wel een cursusje inhalen van Max gebruiken…

    Login om te reageren
  5. rob5nismo zegt

    20 maart 2016 om 08:47

    Max was aardig aan het koken na de pitsstop.
    Maar gelukkig 1punt binnen
    Ik vond het wel een mooie race

    Login om te reageren
  6. uncivilsum zegt

    20 maart 2016 om 08:50

    Ik lees dat sainz door het team is aangesproken, het gaat niet alleen om Verstappen maar ook om de resultaten die het team als geheel boekt. Ik hoop er echt op dat het team dit op tijd oplost want ik wil niet het hele seizoen lezen over de ruzie tussen Verstappen en sainz.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      20 maart 2016 om 14:07

      @uncivilsum: Exact! Je mag best en teamorder negeren, maar dan moet je wel ineens enkele tienden sneller gaan rijden en laten zien dat je extra punten pakt voor het team. Sainz kon dat niet, terwijl Max die snelheid wel had. Dan verpest je gewoon een goed resultaat voor het team en verdien je wat mij betreft een corrigerende tik op de vingers.

      Login om te reageren
  7. nielsnl1 zegt

    20 maart 2016 om 08:50

    Was een mooie race! Vooral ook Hamilton aan het begin over Max: ‘I can’t pass this guy’. Helaas wat fouten in de laatste helft, maar het gaat in ieder geval weer een leuk seizoen worden!

    Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    20 maart 2016 om 08:51

    Sjongejonge mannen. En de race begon zo goed he bij de start. Hamilton die totaal verkeerd wegrijd en aan alle kanten word gepakt door Vettel, Raikkonen, Rosberg en Max Verstappen. Dan begin je te juichen daarvoor zo in de vroege ochtend. En dan een paar rondes later schrik je je kapot. Alonso en Gutierrez met een ongeluk en dan ziet het er heel slecht uit. Maar Alonso stapt levend en wel met alleen wat schrammetjes en blauwe plekjes uit zijn auto. De rode vlag die volgt, samen met slechte pitstops, nekt Max Verstappen. Dood en doodzonde, want een plek in de top 5 was echt mogelijk. Misschien wel ietsje meer dan dat… Voor de rest heeft die jongen wel goed gereden, het lag allemaal niet aan hem als je het mij vraagt. Max heeft vandaag wel laten zien dat ie een betere rijder is van Carlos Sainz. Verder is het weer het oude liedje he. Mercedes op kop, Ferrari er achter en een toch wel jammerlijke P10 voor Max Verstappen. De grootste verrassing van vandaag? Grosjean in de Haas.

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      20 maart 2016 om 08:56

      @viezefreddyw: aardige opsomming

      Login om te reageren
    • mastemaker zegt

      20 maart 2016 om 09:05

      @viezefreddyw: je vergeet de poep in de broek van Alonso ;-)

      Maar prima opsomming van een dito race!

      Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      20 maart 2016 om 09:21

      @viezefreddyw: Helemaal eens, al denk ik dat 5e of 4e er niet in zat, Ricciardo lag wel fors voor, en ook Massa had een aardig gat. Maar 6e was zeker gelukt, Max had op zijn veel versere banden Grosjean wel kunnen inhalen/voorblijven. Maar de auto ziet er in elk geval goed uit, geeft hoop voor komende races. En voorin lijkt Vettel ook wat meer te zeggen te hebben, ook niet verkeerd.

      Login om te reageren
  9. terazino zegt

    20 maart 2016 om 08:55

    Sainz negeerde teamorder volgens Max. Goed, 1-1 wat dat betreft. Zand erover, niet teveel zeiken en volgende keer schouders eronder. Jammer. Blijft toch verbazingwekkend dat mensen bij zo’n crash als Alonso gewoon uitstappen. Goed om te zien.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      20 maart 2016 om 14:04

      @terazino: Als ik Max was, zou ik er toch flink de pee in hebben en met de vuist op tafel slaan bij het team. Als je een team order negeert moet je wel een verdomd goede reden hebben. In Singapore was Max overduidelijk beter dan Carlos, en dus had hij alle reden om de order te negeren. Dat gaf Franz Tost achteraf ook toe. Sainz negeerde een teamorder terwijl hij niet voorbij Palmer kwam en ook nog eens stukken langzamer was dan Max. Dan ben je gewoon een lul.

      Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    20 maart 2016 om 08:56

    Verstappen heeft een geweldige race gereden. Zonder meer is het zuur als je dan door een fout tijdens de pitstop uiteindelijk achter je teamgenoot eindigt die je de hele race hety snot voor de ogen hebt gereden. Hoewel Sainz nu meer punten heeft als Verstappen is denk ik ook binnen het team wel duidelijk wie 1 en wie 2 is. Max: Lighten up, niet meteen gaan kankeren als het mis gaat, je bent onderdeel van een team, ook als je alles goed doet. Neem een voorbeeld aan Vettel, die man is nu een mindere Duitser als jij.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      20 maart 2016 om 09:15

      @pomoek: die laatste zin moet je ff uitleggen als je wilt

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        20 maart 2016 om 09:34

        @camber24: Vettel is bij Ferrari naar mijn idee meer een teamspeler geworden, dat typische laten we zeggen “Duitse maniertjes”, zeuren als het niet goed gaat, héél blij als het met jou goed gaat, altijd naar iemand anders wijzen als er iets mis is gegaan, dat bedoel ik.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          20 maart 2016 om 10:09

          @pomoek: Ah ja, ik snap het. Tja, ik weet het niet. Kan ook goed zijn dat Seb weer in z’n oude rol vervalt als het ineens weer heel goed gaat. Maar goed, je punt ging over Max. Mee eens. Die jongen moet nu niet ook gelijk zo janken.

          Login om te reageren
  11. thefmanl zegt

    20 maart 2016 om 09:02

    Het moment dat je je realiseert dat je wekker niet is gegaan en daardoor de hele race hebt gemist ?

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      20 maart 2016 om 09:55

      @thefmanl: Max heeft mij wakker gebelt ?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        20 maart 2016 om 11:10

        @87sandyd: Haha wat een oproep was dat he. Moest wel even lachen.

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          20 maart 2016 om 12:11

          @viezefreddyw: gebeurd niet van dat ik met een gniffel wakker word op zondagochtend om half 6

          Login om te reageren
  12. pomoek zegt

    20 maart 2016 om 09:03

    Oh ja, ik denk dat Rosberg echt titelkansen heeft. De man maakt best een relaxte indruk, een enorm verschil met de man die toen, wat was het, 5 races voor het einde van het seizoen zijn titelkansen in rook zag op gaan. Hopelijk heeft Leweis er dit jaar niet zo’n zin in en krijgen we een titelstrijd tussen 2 Duitsers! Tja, dat dan weer wel….Alonso gaat zonder meer stoppen aan het einde van dit jaar. Zo’n klapper op zijn leeftijd zet je aan het denken. Hij wil echt niet de laatste 50/60 jaar van zijn leven in een rolstoel doorbrengen…

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      20 maart 2016 om 09:47

      @pomoek: Als hij volgende race weer 2e of 3e wordt is dat meteen weer over.

      Login om te reageren
  13. Alfarobert zegt

    20 maart 2016 om 09:06

    Prachtig in het begin.Hamilton die Verstappen niet voorbij komt. Jammer voor Max dat door fouten van het team je dan achter je langzamere teamgenoot moet eindigen. Volgende keer meer geluk.Max is gewoon de betere rijder in het team. Na z’n spin gewoon 2 seconden sneller. Duidelijker kun je het niet krijgen,toch?

    Login om te reageren
  14. Jochempie zegt

    20 maart 2016 om 09:09

    Max reed ‘m gefrustreerd tegen Sainz aan omdat die Spaanse sukkel het niet eens aandurft om aan te vallen. Max zag het natuurlijk al in: dat ene tikje gaat nu ook niks uitmaken.

    Achterstevoren staan en toch weer aansluiten bij z’n teamgenoot… Hij declasseert die Sainz gewoon!

    Login om te reageren
  15. pomoek zegt

    20 maart 2016 om 09:14

    Vond het ook wel een beetje lauw dat Manor met een soort fake Gulf racing stripes op de overalls heeft aangebracht. Had dit nog niet eerder gezien.

    Verder de voorbeschouwing van Ziggo, tja echt interessant was het niet, en als je Bart Chabot uitnodigt gooi je wat mij betreft al meteen de handdoek in de ring. Daar hoef je niet op tijd voor op te staan. Zo jammer dat de Beep geen F1 meer uit zendt dit jaar. Die voorbeschouwing was vaak leuker dan de race.

    Login om te reageren
  16. Rick-dos zegt

    20 maart 2016 om 09:16

    Ik was bang dat Verstappen na een fantastisch seizoen een terugval zou hebben maar die knul gaat vrolijk op de zelfde voet verder. Denk zelfs dat ie een completere rijder is dan vorig jaar. Nog een paar races afwachten maar obv deze race denk ik dat ie Sainz in de pocket heeft.
    Als Sainz dit soort trucjes moet gaan uithalen om Verstappen bij te kunnen blijven dan zegt dat wel wat. Terwijl Sainz echt wel een goede coureur is.
    Dat hij Verstappen ophield is nog een koekje van eigen deeg van vorig jaar. En geef ‘m eens ongelijk. Moet Verstappen niet gaan zeuren maar accepteren dat dit de gevolgen kunnen zijn.

    De Merc’s gaan weer een poppenkast opvoeren om het te laten lijken dat het close is met de Ferrari’s maar het moge duidelijk zijn dat dat niet zo is. Die gasten rijden iedereen het snot voor de ogen op mediums terwijl iedereen op soft en in geval van Vettel op super soft rijdt. Gewoon beangstigend als ze op super soft zouden rijden.

    Voor de rest…. Olav moet weg en Jack ook. #olavmoetweg

    Login om te reageren
    • Mairsil zegt

      20 maart 2016 om 09:18

      @Rick-dos: Volgens mij was het probleem niet zozeer dat Sainz zijn plek niet opgaf, maar dat hij ook niet ging inhalen. Als ze gewoon op 6 en 7 waren geeindigd had Verstappen inderdaad geen reden tot klagen.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        20 maart 2016 om 09:25

        @Mairsil: Klopt, maar Sainz is geen Verstappen. Hoe Sainz achter Palmer vastzat zie je bij 9 op de 10 coureurs gebeuren. Dus je kunt het ‘m niet echt kwalijk nemen dat ie er niet voorbijkwam. Vervolgens wil hij Verstappen er niet voorbij laten omdat hij z’n eigen race rijdt. Had Verstappen er achter gezeten was hij er al veel eerder voorbij geweest.

        Heerlijk voor ons Nederlanders dat we zulke aannames durven te doen over een Nederlandse F1 coureur. :)

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          20 maart 2016 om 09:46

          @Rick-dos: Toch reed Sainz achter Palmer alsof hij wel tevreden was met 1 punt. Wat een drama. Pas toen het team tegen hem zei nog 1 ronden en dan gaan we wisselen lukt het in eens. En Verstappen lukt dat in 2 bochten. Daarna reden ze 2 misschien 3 seconde per ronde weg bij Palmer. Als je zoveel sneller bent mag je er niet zo lang over doen om in te halen.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            20 maart 2016 om 09:53

            @kilum: Klopt maar dat kan net de attitude van veel coureurs zijn. Het; “laat ik maar geen gekke dingen doen en mezelf uit de race halen laat ik dus maar blij zijn met een puntje” houding die Verstappen overduidelijk niet heeft. Het is ook niet makkelijk om in te halen in Australië. De waarschuwing van het team kan weleens het zetje zijn geweest om de houding van Sainz te veranderen.

            Login om te reageren
        • bietje zegt

          20 maart 2016 om 09:46

          @Rick-dos:
          Waar en niet waar. Sainz reed net als max erg goed, maar viel idd totaal niet aan zoals max dat gedaan zou hebben. Laat dat nou net het overduidelijke verschil zijn tussen een absolute topper en een subtopper.

          Verder jammer van de pech voor max door de acties vanuit het team. Aan max z’n rij- en strijdvaardigheid lag het wederom zeker niet.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            20 maart 2016 om 09:57

            @bietje: Ben het helemaal met je eens. Ik leg alleen maar uit hoe ik er naar kijk en kan begrip voor beiden hebben. Sainz is een goede coureur maar volgens mij één die in het stramien zit wat voor 99% van de coureurs geldt namelijk in de pas lopen en Max behoort bij die ene procent zoals een Hamilton, Vettel en Alonso die een heel ander doel voor ogen heeft. Subtop – top.

            Login om te reageren
  17. heidekonijn zegt

    20 maart 2016 om 09:17

    Wat ik onthou: Ham over Ves: I can’t get passed this guy.
    En nee ben geen fan van beiden maar Ferraristi.

    Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    20 maart 2016 om 09:19

    Begrijp ineens waarom Merc de hele winter op mediums heeft getest. Die gasten hebben niet eens soft of supersoft nodig…

    Login om te reageren
  19. henkhupelschoten zegt

    20 maart 2016 om 09:20

    Wat een lul, die sainz.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      20 maart 2016 om 09:44

      @henkhupelschoten: haha, ik denk dat veel autobloggers dit het komende jaar te pas en te onpas ook andersom gaan zeggen: Wat een Sainz, die lul.

      Login om te reageren
  20. rovadepo zegt

    20 maart 2016 om 09:42

    Toch zonde, die Sainz pikte de pitstop van Verstappen dat kostte het team en vooral Verstappen punten. Dat Sainz zolang nodig heeft om die Renault te passeren en Verstappen in 2 bochten het doet zegt ook wat. Dat Sainz hem niet voorbij laat is opzich logisch want dat doet blijkbaar geen 1 coureur, alleen hij zeurde zo over Verstappens ” NO” dat hij dan zo wijs moet zijn dat nu wel te doen. Maar ik ben natuurlijk Mega Verstappen fan. Dat zeuren over die radio komt internationaal slecht over. Op bijv Twitter is Verstappen het haasje…

    Login om te reageren
  21. kilum zegt

    20 maart 2016 om 09:42

    Vettel met een betere strategie na de rode vlag had deze race gewoon kunnen winnen. Als hij ook op de mediums was gaan rijden was Rosberg er echt niet langsgekomen.
    Wat betreft Max:
    Over Max is al genoeg gezegd hier in de comments. Het moge duidelijk zijn dat Sainz een lul is / slechtere coureur. Wat verspeelde die een hoop tijd zeg achter Palmer. En dat terwijl zijn auto zoveel sneller is.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      20 maart 2016 om 10:01

      @kilum: Als Hamilton een goede start had gehad, had hij gewoon gewonnen. Als koop je niets voor. Hoe je het ook wendt of keert, de Mercs declasseren de Ferrari’s gewoon weer. Een Ferrari die op 20 ronden jongere softs een Merc niet voorbij komt op mediums. Het is gewoon pijnlijk

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        20 maart 2016 om 10:07

        @87sandyd: Eens, ik had gehoopt dat het spannender zou worden dit jaar. Maar het lijkt er op dat Ferrari nog grote stappen moet maken om iets te kunnen doen tegen de Mercs.

        Login om te reageren
  22. pinut187 zegt

    20 maart 2016 om 09:56

    Max op p5 naar de kwalificatie is natuurlijk al top en super mooi om te zien dat hij Hamilton achter zich kon houden. Jammer van de pitstop perikelen maar verder ziet het er positief uit voor dit jaar!

    Login om te reageren
  23. agera zegt

    20 maart 2016 om 10:24

    Heeft iemand misschien een idee hoe ik de race helemaal kan terugkijken, of een goede samenvatting ervan? En waar ik de volgende race kan zien als ik geen rtl Duitsland ontvang?

    Login om te reageren
  24. clarkson zegt

    20 maart 2016 om 11:05

    Strategie van max was ruk. Net als zijn team. En zeker sainz.. wat is dat een … zeg!

    Login om te reageren
  25. Hupke zegt

    20 maart 2016 om 11:40

    Ben ik de enige die me afvraagt wat er met Mclaren aan de hand is?
    Hoe kan het dat ze na een jaar ontwikkelen, en nog steeds een van de grootste budgets in de F1 gewoon het snot voor ogen worden gereden?

    Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      20 maart 2016 om 15:36

      @Hupke: Nou, dan klopt dus iets niet. Afgaande op het gebrek aan sponsors zou ik zeggen die aanname over het budget. Mogelijk zitten ze contractueel nog 1 sezoen vast aan honda en zweten ze dat uit. Vraag me af of Alonso het mid-season aftrapt.

      Login om te reageren
  26. Dutchdriftking zegt

    20 maart 2016 om 15:11

    Erg zonde. P4 was haalbaar….

    Login om te reageren
  27. john4545 zegt

    20 maart 2016 om 18:57

    De pole was 1.23. De polesitter’s snelste ronde was 1.30.6. Kan je dat nog racen noemen? Ik hoop dat die jongens wat on board entertainment hebben om wakker te blijven.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North