Lezersvraag: wat is de allerbeste wintersport-rammer?

Auteur: , 273 Reacties

Met welke (bestaande) auto zou jij het liefst naar de besneeuwde bergen rijden?

Best een goede keuze

Het is er weer tijd voor. Een lezersvraag omdat het maandagavond is, maar ook voor het mijmeren over wintersport. En vooral over de manier waarop je op je bestemming aan wil komen. Met de ultieme wintersport-rammer inderdaad!

Tegenwoordig is het mogelijk om elektrisch op de plek van bestemming te komen, onze eigen Wouter testte dat al eens voor ons, maar een ouderwetse verbrandingsmotor lijkt ons hier toch wat meer waarschijnlijk.

Persoonlijk ben ik voor dit doel nogal gecharmeerd van de dikke diesel. (Overigens niet alleen voor dit doel, doch dit geheel terzijde) Ooit ben ik eens met mijn inmiddels bekende, doch niet minder oude, vertrouwde en betrouwbare E91 330d (zo een inderdaad, maar dan de stationcar) vertrokken richting het Oostenrijkse Zillertal, met in mijn kielzog een vriend in een Range Rover Sport Tdv8. Dat gaat lekker gelijk op, zou je misschien denken. Mwah, geef ik als antwoord. Punt 1 is de Range Rover begrensd op 210, maar ten tweede zuipt dat ding nog meer dan André Hazes in zijn beste dagen bij dat tempo. Waar ik de rit haalde zonder ook maar 1 keer te tanken, moest de container Range Rover de tank in totaal 3 keer volgooien. Naast dat het een prijzige grap is, kostte het vooral veel tijd.

Maar misschien zit ik er helemaal naast en vinden jullie juist dat heel vaak tanken ‘er-toch-een-beetje-bijhoort-omdat-de-vakantie-al-begint-zodra-je-in-de-auto-bent-gestapt’ en gaan jullie daarom voor een Bugatti ofzo. Heeft wel vierwielaandrijving en da’s ook wel handig in de besneeuwde bergen. Dus misschien deze?

Dus, resumerend; wat is voor jou de ideale auto om mee op wintersport te gaan? En vooral, waarom? Zeg het ons in de comments!

Fotocredit: De 325i van Yanick91 op Autojunk.



273 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Bmw m5 e61. Geen 4wd maar wel leuk!
@thimochand: wel 6x tanken onderweg denk ik
@laurensxmourik: Ooit 11 keer moeten tanken voor een ritje midden Italië dus die 6x is nog te overzien
@kennone: inderdaad. Dan is 6x spotgoedkoop haha
@laurensxmourik: Doe dan maar een T3 busje en dan luisteren naar Craig David – 7 days en je komt ook echt na 7 dagen op je bestemming
@laurensxmourik: 6x moeten tanken 100L voor 1100km voor mijn oude VW Touareg 3.2 VR6 met boot er achter, niet leuk meer.
@bmwm3gtr: dus krap 200km met 100 liter benzine?
@thimochand: I call bullshit wat betreft die RR sport, mijn Fullsize RR doet zeker 700km op de tank als ik +/- 170 op de cruise doe. Of je moet welhaast constant optrekken en weer remmen!
Mijn ultieme auto is nogsteeds de RR, anders zou ik wel een andere kopen. Bovendien hoef ik nooit sneeuwkettingen te gebruiken. Heb 1 keer vast gestaan… toen heb ik de bandenspanning afgelaten naar 1 bar en reed ik zo achter de pisten-bully de rode 117 op ;)
G-Klasse..

*edit*: En waarom?
-edit: nutteloze bijdrage-
@janmetdelangeachternaam: Ach Jezus man..ik maak een klein grapje m.b.t. de edit en dat wordt meteen verwijderd..erg jammer dit
@janmetdelangeachternaam: het was een heel suf grapje… leuke grapjes laten we gewoon staan hoor.
@nicolasr: als auteur editen, en dan ook nog reageren op een reactie… man man man…
@nicolasr: Betrap jou anders ook maar zelden op echt goede humor, meer dan een gniffel komt er niet vanaf.

maar, he.. ook wat humor betreft zijn mensen verschillend. dus wat jij als hilarisch ziet, kan ik flauw vinden en andersom.

OT: voor mij M550D Xdrive, lijkt me een heerlijk vervoersmiddel.
De nieuwe Mercedes-Benz E400 4matic Estate.
Bommetjevol opties, en toch lekker ingetogen.
@granlusso: Ik zou de E420cdi pakken dan
@kennone: Dan pak ik de E65 AMG ;)
@crackdavid: Haha ja precies
@kennone: Bestaat helaas niet meer, ik rijd dan liever nieuw :)
@kennone: bij mijn tweede versnellingsbak binnen 50.000km weggedaan… Voor de rest lekkere motor en toentertijd echt een sleeper
@granlusso: dit jaar gaan we het proberen ;) alleen is het geen estate (misschien is dit het eerste MB model waarbij ik het zonde vind dat ik niet de estate heb gekozen)… Gisteren en vandaag sneeuwde het hier, ik moet zeggen dat hij heerlijk stabiel is, maar toch met genoeg gas gecontroleerd uitbreekt
@scooper: Leuk! Veel plezier! Waar zitten jullie?
@granlusso: wij wonen in Kroatië, dus wij zoeken van januari tot maart altijd leuke plaatsen uit in Oostenrijk om in de weekenden te gaan skiën (2 tot 4h rijden, afhankelijk waar wij heen gaan)
@scooper: Ah oke! Gaaf! Weekendje weg en dan vlakbij skiën is altijd top!
Sölden is wel leuk en dichtbij, maar eigenlijk elk skigebied is in de buurt daar!
Audi A6 Quattro Avant uit 2000 met Tiptronic bak en verwarmde voorstoelen en achterbank. Nu al weer zin om te gaan.
@besto: dat was m’n oude waggie voor m’n A8. Heerlijke wagen zo’n C5 quattro. En ruim.
Nu doe ik het zelfde met m’n Tesla. Rij ermee naar Oostenrijk (want hier in CH nog steeds geen sneeuw genoeg in de “geen poot uitdraai skigebieden”) en 2x op en neer naar NL op familie bezoek (oa. Nieuwjaar en later een verjaardag) gedurende de komende drie vakantieweken.

Zo, het “da kannie met een Tesla” cognitieve dissonantie bommetje is gelegd. Now just lean back and enjoy the show ;-)
@fijnkonijn: Ik hoop dat je een comfortabele stoel hebt ;-)
@fijnkonijn: Als Elon Musk een windje laat, proef jij dat dan?
@e34m5touring: en daar is de eerste :-)

Kommakommakomma

Zo voorspelbaar. Heerlijk.
@fijnkonijn: Hahaha, als er 1 voorspelbaar is ben jij het wel, ouwe Duracell bunny. Tesla is de beste en jullie lekker niet. Bla bla bla.
@e34m5touring: Niet overdrijven he. Ik zeg nooit dat Tesla de beste is (soms wel de snelste, wat ook waar is).
Ik ontkracht alleen indianenverhalen dat je met een Tesla niet op (wintersport)vakantie kan en dat soort uitspraken. En aangezien dat haaks staat op het beeld van veel mensen (de ongeinformeerden), en sommige zelfs niet willen dat het waar is (de haterz / stugge volhouders), is het leuk om hun reacties af te wachten. Drop a bomb and see what happens.

Ps. Duracel bunny, good one :-)
@fijnkonijn: Mij hoor je dat ook niet zeggen. Het hele range verhaal, het zal allemaal wel. Ik vind het gewoon grappig hoe Tesla rijders altijd vinden dat ze ‘moeten verdedigen tegen de onwetenden’. Wat dat betreft zijn jullie nog aparter dan Porsche 911 rijders.
@e34m5touring: waarom dat verdedigen? Simpel, er wordt een partij bullshit verteld, daar staan je oren van te klapperen. In plaats van m’n mond houden ben ik van mening dat daar ook iets tegen gedaan kan worden. En dan doe ik dat. Ik ben nuchter en kritisch, verklaar Tesla zeker niet heilig (en meneer Musk al helemaal niet) maar ze doen iets goeds voor deze wereld, en dan mag je als zeer tevreden klant (de eerste keer dat ik überhaupt tevreden ben over een autofabrikant, dat ik dat ooit nog mocht meemaken..) best tegengas geven (pun intended).

Waarom denk je dat 98% van de klanten tevreden is, en 97% wéér een Tesla zou kopen. Dat zijn gestoorde cijfers. Nooit in de historie van de automobielindustrie is zoiets gebeurd. Also, dan verdienen die jongens en meisjes daar in Fremont best een steuntje in de rug tegen het “overal tegenaanschoppende volk”. Je kan niet iedereen redden, maar ik heb al veel mensen kunnen doen inzien dat het beeld dat ze van Tesla en hun producten hebben (meestal ingegeven door “verjaardagfeestjesgeblaat van een oom van een tante van een vriend van zijn buurman die een Tesla heeft”) meestal niet klopt. Niet alles is goud wat er blinkt, zeker niet, maar dat eeuwige, stompzinnige neersabelen is gewoon bullshit.

Zo, dat was een hele lap tekst. Goed dat ik een Duracel batterij heb ;-)
@fijnkonijn: Niet lullig bedoeld maar you made my point. Geen probleem hoor verder. Doe waar je je goed bij voelt zeg ik altijd.
@fijnkonijn: oom van me doet het ook, het stikt in Duitsland van de superchargers, voor 0 euro op en neer. Auto-pilot aan en genieten maar! Zou het zelf ook wel willen. Zelfs op zijn plek van bestemming (kitzbuhel) staat een super charger
BMW M550D!

*edit*: En waarom?
@remylahaye: Whoops hierbij de uitleg: 381 PK & 730 NM koppel en 4WD. Plus veel ruimte en alle denkbare luxe!
@remylahaye: en DIESEL!!!
@remylahaye: das ook mijn keuze!
@remylahaye: Ik vertrek vrijdag nacht met een M550d naar Oostenrijk, wordt genieten in Duitsland :).
@jorisvanes1: Lijkt me geweldig, veel plezier en fijne reis!
@remylahaye: Kijk er met veel plezier naar uit, thanks.
Een SUV model met 4×4 ongeacht wel merk is zo fijn op wintersport en je zit nog een stuk veiliger ook.
@thomasthomas: dat laatste deel van je zin is natuurlijk dikke zever.
@humpyourdog: Hmmm… als hij met een dikke Range Rover tegen jou UP! aanschuift praten we verder als je dan nog leeft.
@schellekens006:
2.5ton staal breng je toch een stuk lastiger tot stilstand dan 1.5ton staal, zeker als het glad is.
@schellekens006: nou beeld je in dat jij erachter rijdt in je jeep grand cherokee en moet uitwijken. Ik zie je beneden in het dal als je klaar bent met rollen.
Zonder gein, er bestaat hier natuurlijk ook literatuur over en de situatie die jij beschrijft is ongeveer de enige waarin je beter af bent in een SUV, met dramatische gevolgen voor de UP! rijder (alsof die zijn leven nog niet erg genoeg was). Als iedereen een SUV zou rijden, zouden we met z’n allen slechter af zijn qua veiligheid.
@humpyourdog: Alsof die z’n leven nog niet erg genoeg was haha
@humpyourdog: en dankzij deze overtuiging ziet het Nederlandse wagenpark eruit zoals het eruit ziet
@thomasthomas: ja veiliger gaaapppp duh lekkerbelangrijk. In je stapelbed ben je nog hoger en veiliger…?
Toyota hi lux natuurlijk

*edit*: En waarom?
@giulia64: behoeft die uitleg?
Range Rover Sport SVR

*edit*: En waarom?
mn polo 6n

*edit*: En waarom?
Een Subaru Outback 3.0 van rond 2005 lijkt mij ideaal.
Een Bentayga of RS Q7 is voor mij niet nodig.
Bmw 750d

*edit*: En waarom?
@ronald: comfortabeler dan m550d en Xdrive dus snel en relaxt aankomen op wintersport besteming.
@ronald: m550d heeft standaard xdrive, ga je auto kennis bijschaven
@slickrick: Hij zegt nergens dat de m550d geen xdrive heeft, leer beter begrijpend lezen?
E39 M5 blijft leuk met 200+ inhalen met een skikoffer op het dak ;)
@bmwpowerm5: totdat ie er een keer afklapt :)
@mart144: tegenwoordig zijn die koffers echt wel goed
paar extra spanbandjes om de koffer en dakdragers niks aan de hand ?
@bmwpowerm5: Je hebt van die skiboxen die snelheden tot 240 km/h kunnen verdragen. Ooit 230 mee aangetikt. Ging prima. En gemiddeld over de hele rit 1 op 9,5-10 gereden (3.0 diesel). Best tevreden :)
@granlusso: Gezien je verbruik heb je dan inderdaad de 230 maar even aangetikt
@asmulders: Dat klopt, maar de cruise control heeft regelmatig op 200 km/h gestaan.
Ooit met een W211 320cdi estate richting Oostenrijk geknald. Comfortabel en die beul voorin zeult lekker door, ook met 4 man+bepakking.
Simpel: een R-klasse 4-matic diesel
@coffeecup: oja. En waarom? Omdat die alles heeft wat een CT200h niet heeft. En dat is niet zo’n geschikte wintersportknaller….
Denk zitruimte, bagageruimte, comfort, actieradius en 4wd
@coffeecup: uitleg had niet gehoeven hoor, een r is echt de perfecte wintersport auto. Alleen voor mij een 63, 6x vaker tanken heb ik er voor over.
@coffeecup: dit dus:
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. Mercedes-Benz R 320 320 CDI Lang 4-Matic – Verkoopprijs: € 16.950,-
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=279905088
Volvo v90 awd 5d geartronic
Bmw e34 525ix touring. Zo, punt uit einde discussie!
Een BMW 535XD. En ik ga gauw vertellen waarom voordat ik ge-edit wordt…

Omdat ik dat een zeer prettige aandrijflijn vind. Het ding heeft meer met zijn 313 pk meer dan voldoende vermogen, is ruim zat voor mijn bagage en zit boordevol luxe. Een M550D is natuurlijk ook erg fijn maar het mag van mij iets ingetogener. Een prettige reisauto is zo’n 535XD.
@viezefreddyw:
Hmm interessante keuze..
Ik ga toch voor zijn heerlijke tegenhanger uit Ingolstadt! Een A6 3.0 BiTDI gewoon omdat ik vind dat het interieur van de A6 net ietsje comfortabeler/moderner eruitziet. Maar een 535XD is ook helemaal niet slecht nu ik zo’n beetje rondsnuffel op AutoScout.
Lastig, lastig…
@misterdrogba: Een A6 is ook een uitstekende auto voor een skivakantie. Maar dat is een 5-serie ook. En ik vind de 5-serie een veel mooiere auto. Qua interieur al helemaal. Het ontwerp er van vind ik veel mooier. Hoe smaken soms kunnen verschillen he…
@viezefreddyw: Ik ben nog eens gaan zoeken en krijg geen één M550D gevonden zonder m pakket! Toch zweer ik het dat ik dat ooit heb aangevinkt op de duitse site van BMW..
@remylahaye: Ik heb eigenlijk geen idee of de M550 ook zonder M-pakket te bestellen is. Mij lijkt het nogal lastig aangezien het lettertje M ervoor staat. Maar ach, wat is dat tegenwoordig nog waard bij BMW?
@remylahaye: M550d is niet te bestellen zonder M-pakket. Het is en M-performance model en die hebben altijd standaard het M-pakket.
Het kan misschien wel zo zijn dat als je BMW heel lief aankijkt en een zak met geld meeneemt, dat ze de normale bumpers wel erop willen schroeven voor je.
@viezefreddyw: Over het ingetogen uiterlijk kan ik me ook wel vinden ja! En zo’n 535D is natuurlijk ook meer dan snel genoeg.

Maar je kon (tot voorkort) het M-pakket (uiterlijk) van de M550D deselecteren in de configurator. Wel de snelheid maar niet de looks. Alleen de dubbele rechthoekige uitlaten aan beide kanten verraden hem !
@viezefreddyw: over 2 weken met de 530d F11 naar Oostenrijk knallen. Maar eerst lekker bij bruinen hier op gran canaria
@slickrick: En je hebt gelijk ook! Geniet er van en veel plezier!
@viezefreddyw: je was me voor, 535XD, ideale langeafstandscruiser voor gladde wegen lijkt me dat. Mijn andere optie was een S6 of een A6 3.0BiTDI zoals @misterdrogba al zei. Heb ik er toch meer verstand van dan ik dacht :)
Reden lijkt me duidelijk, snel, comfortabel, relatief zuinig, en het belangrijkste in DLD; uberholt prestige. Dat ze eens aan de kant gaan met hun Polo’s en Clio’s ST, klootjesvolk ;)
De nieuwe Audi SQ7! Groot, comfortabel en je bent lekker snel op plaats van bestemming. En eenmaal op plaats van bestemming is zo’n heuveltje op de moeite ook niet meer ;)
GLE Coupé AMG, kijk over veel heen en nog een beetje vermogen ook.
Audi rs6 performance. Lekker door raggen op de Autobahn en natuurlijk quattro voor in de eventuele sneeuw.
De oude Volvo XC90 D5 AWD. Waarom? Zeer comfortabel, goede stoelen, alles kan verwarmd worden, vierwielaandrijving, veel bodemvrijheid, relatief zuinig, toch genoeg power, ziet er niet lelijk uit met een skibox, en klinkt leuk.
Elke auto van max 2p. Waarom? Dan weet ik zeker dat m’n schoonmoeder toch niet uiteindelijk mee blijkt te gaan.
@camber24: vraag maar aan olsen die heeft wel een passende oplossing daarvoor.
Ford Raptor
Dodge Ram SRT10
VW T3 syncro als je te cheap bent voor een hotel.
Maar ik heb heel dat conept van voor de lol in de kou uitglijden nooit gesnapt. Als ik op een plank moet sporten dan maar gaan surfen liefst in een land waar het nooit onder de 25 graden zakt en men in Peso betaalt.
@shiva: uitglijden in de sneeuw gaat veel harder/sneller dan zoutwaterhappen.. Maar ik zit ook liever in het water met lekker warm weer als ik moest kiezen.
Audi A6 allroad Quattro 3.0 biturbo.
Heerlijk comfortabel, onverwacht snel en zeeën van ruimte.

Plus je kan ook met deze krachtpatser op 1 tank naar Tirol knallen
Pffff moeilijk. Denk dan toch een dikke diesel als een 530d of iets in die richting. In ieder geval veel koppel, en achterwiel of vierwiel en met een beetje fatsoenlijke banden eronder.
@peug206: 535 bedoel ik natuurlijk en dan de touring want de ruimte is genoeg.
Audi RS6 Avant, geen twijfel mogelijk!
via Android app
Een merc s500 w222 – want deels autonoom.

Een range autobiography – want luxe, ruimte en kinda off-roady.

Een merc v-klasse – luxe van een c-klasse en ruimte van een vito.
Gewoon niet.
Betalen voor kou, terwijl ik het in nl gratis krijg.
E46 m3 csl en dan zuid spanje.
Wintersport! Doe normaal! ;)
@g40freak: Kijk, daar kan ik me ook in vinden. Ben net een luie hond. Wanneer ik een zonnestraal zie, lig ik erin
A6 Allroad BiTDI.

Waarom spreekt voor zich
Een Toyota Mr2 want ik hou van Mr2’s en waarom ook niet.
En ik hou van volvo’s alleen dat is zo mainstream om mee op wintersport te gaan.
Een Nissan Leaf! Gegarandeerd een spannend verhaal!
@dwersbongel: respect, of woon je in Innsbruck?
Een lekkere MB GL350CDI; comfortabel, luxe, perfect overzicht en een zee aan ruimte om zonder de schoonmoederkist te rijden.
@nelissaab: Maar natuurlijk kan het met m’n eigen 9-5 Aero uit 2002 ook; Stoelverwarming aan en blazen maar over de autobahn.
Audi s6 v10 avant, lekker ingetogen, veel ruimte en een atmosferische v10 wat wil je nog meer. Een r63 amg 4 matic lijkt mij ook wel geschikt. Of een f type v6 awd
@jurdespotter: lekker ingetogen? Je weet dat die twee meter breder is dan een standaard A6?
@gulli: nee, da’s de RS6. De S6 V10 was eigenlijk alleen te herkennen aan de dubbele uitlaten. Sommigen lieten daarom ook maar al te graag dat V10 tekentje op de zijkant zitten.
(ik had de 4.2 V8 en heb ze naast elkaar uitvoerig bekeken. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de S6 een hoop meer koste vergeleken met een 4.2 V8 met dezelfde opties; daarom een 4.2 genomen; lang geleden, in 2009).
@gregorius: ik denk dat je met beide auto’s meer dan genoeg plezier zal/zou hebben gehad :) Ooit hoop ik eens een mooi jong exemplaar van de C6 bij de Oosterburen vandaan te halen!
Hoe klinkt de V8 trouwens in de 4.2? Ik heb de RS4 B8 gereden met V8 en die klonk natuurlijk fenomenaal maar ik kan me voorstellen dat die omwille van de soort auto iets aanweziger is dan de ‘normale’ V8 versies.
@gulli: in de C6 hoorde je m bijna niet. Je moest m echt richting de 4000 rpm gooien voordat je wat hoorde; en ook dat was eigenlijk niet veel.
Maar goed, daar is zo’n auto ook niet voor gebouwd.
Een collega van me heeft een RS5 van een jaar of 3 oud en dat hoor je.
Vergeleken met een V8 AMG of zelfs mijn V8 in de M3; klinkt de RS5 weer naar niks eigenlijk.
Anyway, je moet richting een RS gaan + spotuitlaat optie om echt een V8 geluid te hebben; maar alsnog haalt t t niet bij de concurrentie.
Overigens was de A6-C6 een heerlijke reisauto en heb nooit een technisch of elektrisch probleem gehad. Enige nadeel, voor nu, is dat het interieur nu toch wel een beetje ouder begint te lijken. O ja, en 4-wheel drifts, of hoe je dat ook noemt, over een grote besneeuwde parkeerplaats (ik woon in Zwitserland) waren best leuk.
Een Classic Range Rover V8.
Waarom?
Als je het haalt zonder ADAC assistentie ben je, eenmaal op de plaats van bestemming een held en heb je voor later verhalen voor je kleinkinderen.

De fijnste rit ooit was een toen al bejaarde Peugeot 404 Diesel, stoer met de ski’s op het imperiaal (dat deed je toen).
Het warme kacheltje, het vertrouwd tokkelen van de Indenor Diesel, de lichte dieselgeur, 110 per uur, grote wielen, 60pk, hoog op de poot’n, we hadden geen 4WD of sneeuwkettingen nodig, de 404 had weinig powerrrr maar ontieglijk veel koppel en bleef domweg klimmen.
Voor duizend piek gekocht heeft mijn vriend nog meer dan drie jaar rondgereden met Thea de Tank.
Ik denk een hummer 1 daar kun je tenminste ook nog wat in kwijt
De nieuwe Volkswagen Amarok met de dikste motorisering omdat V6 met 550 NM koppel en comfortabel genoeg. Haters gonna hate. Oh ja, en permanent of inschakelbare 4WD en een bak voor de ski’s achterin.
Ik ben persoonlijk heel tevreden met mijn eigen auto als wintersportbak, namelijk een Audi S3 Sportback (8V). Quattro, relatief zuinig en lekker snel. Over 2 maanden mag ie weer aan de bak! Maarrrr een dikke SUV lijkt me ook niet verkeerd om mee te nemen, zoals een Range Rover SDV8.
Mitsubishi lancer evolution of een subaru impreza, waarom? Kun je een leuker rallykanon verzinnen?
@lennart95vdk: Heb gereden van Zuid-Holland naar vlakbij Innsbruck met een 2003 STI in 1 dag, ik was gebroken toen ik aan kwam… Wel echt fantastisch in de sneeuw. Maar een tour wagen voor lange afstanden is het zeker niet.
G 6X6 AMG gewoon lekker bergje op over alle files heen
M’n Cherokee. Paar keer gedaan. Zuipt als een malle maar heerlijk comfortabel. En op bestemming ram je em in 4×4 en rij je waar je wil. Heeft hele groepen skiërs de bult opgereden zonder vast te komen zitten. En zonder kettingen.
Range Rover sport svr want dat geluid is zo hemels. En niet te vergeten alle ruimte en luxe die je maar nodig hebt
@koenverberne: Dat geluid zou mij knettergek maken met 160 op de cc
3 jaar geleden met een A8L 4.2 TDI op wintersport geweest, lange wielbasis, alle luxe comfort, een dikke diesel V8 en vierwielaandrijving. Het zweeft over de weg, zelfs met snelheden van 200+. Alleen af en toe checken of dat de skikoffer er dan nog op zat ;-)
@roberto: oja, en niet te vergeten de grote dieseltank. We reden op 1 tank naar Oostenrijk, en dan reden we ook niet netjes 100/120. Heb een schijthekel aan tanken!
Audi A8 W12 laatste generatie!
Dat is echt een topper. Heerlijk 230 blazen op de Duitse autobahn en tegelijkertijd nog comfortabel ook!
Echt een aanrader.
Audi A6 Avant Quatro 3.TDI. Genoeg power. 4 wheel drive. Veel ruimte. En goede stoelen om lang in te zitten en veel kilometers te maken. Alhoewel een vergelijkbare 4matic of Xdrive Van Mercedes of BMW ook prima is. Echter zijn de generatie 4wiel aangedreven stations van Mercedes of BMW momenteel nog niet binnen mijn budget te krijgen. Audi doet 4 wiel aandrijving al wat langer dus je kunt prima exemplaren kopen binnen mijn budget.
@kilum: Edit 3.0 TDI
@kilum: edit QuatTro
Een Subaru Forester 2.5xt of een Jeep Cherokee srt8
Audi RS4 B5 met 435pk / 560nm. Mijn eigen wagen dus ;).
Mijn Alfa Romeo twin air getuned naar 125 PK, deze winter voor het eerst ik hoop dat hij het haalt !
Alpina B3 touring met X-drive
@ericc: precies, de eerste Alpina in de reacties….
Ik zou echter voor de D3 touring gaan vanwege het verbruik en de golven koppel voor op de snelweg.

Wanneer er meer ruimte nodig is zou ik voor de nieuwe Panamera 4S Diesel gaan, net iets meer power wat natuurlijk altijd welkom is.

Beide auto’s die je in alle luxe en snelheid naar de Alpen brengen, echter weet ik niet of ze ook van hun plek komen bij 1 meter sneeuw.
Ferrari GTC4lusso. Als ik de folder mag geloven, is hij daarvoor bedoeld.
Touareg met V6 TDI, voldoende vermogen, ruim, 4WD en een tank van 100L zodat je niet zo vaak hoeft te tanken.


Een 535d met xDrive mag ook, die werd eerder ook al genoemd… maar die is alleen voor de looks. :P
Lada Niva!!


Owja,, en waarom??

Omdat je de enigste bent?
Fiat 500

[edit] en waarom?

Nou, daarom
Een klassieke Land Cruiser om je in iedere situatie te redden, maar wel met de V8 diesel erin geswapt omwille van de zeeën van koppel dat altijd van pas kan komen.

Een SWB LC is natuurlijk handiger in t terrein. Maar een LWB LC is prettiger met de kids en bagage.
Range Rover SDV8 Autobiography

Waarom? V8 diesel
Een landcruiser. Gemaakt voor de bergen en toch voldoende luxe.
De nieuwe Prius!!

En waarom? Om hem daar te laten zodat we hier weer iets minder kans hebben er 1 tegen te komen.
BMW 535D Xdrive. Lekker veel kilometers op 1 tank en koning op de Oberhausen Straight.
De auto-nachttrein naar Oostenrijk
@soulmaster: owja… waarom…. heerlijk aan een biertje ’s avonds en daarna lekker maffen om in Oostenrijk weer wakker te worden. Uitgerust en al
Ik heb zeer beperkte ervaring met wintersport, maar de reis is het doel en de vakantie slechts een methode bij mij. Ik kies vandaag voor en G-klasse, een 240D in lange uitvoering.

*edit*: En waarom?

(ik bespaar je de moeite vast)
Omdat ik altijd al een lange tocht in zo’n auto wil doen. En als ik hierdoor een dag minder kan skiën en een dag langer kan rijden ben ik al helemaal blij. En 4×4, altijd nuttig.
BMW 530xd F11, met standkachel, dikke audio, comfortstoelen, tourskies op t dak en volle tank. Waarom? Ik heb er een. Heerlijk! ;-)
GL63 AMG! Met skibox! Lekkere brul lekker veel ruimte. En je komt zeker nooit vast te zitten! Een bagagebox achterop kan ook maar die smelt wel weg boven de 200.
Ferrari gtc4lusso! Bijna 700 pk en vierwielaandrijving! Vooral lekker op de autobahn richting oostenrijk
@ferraricorse: ik ga altijd op wintersport in corvara (Süd-Tirol) stikt daar van de Ferrari FF’s, epische wagen voor in de dolomieten! Werd daar destijds ook onthuld zowel de FF en GTC
V250d 4matic full option, lekker de benen kunnen strekken. Krat bier erbij en gassen maar. Busje rijdt doodleuk 210…
Ford F-150, Als zijn ze bedoelt als werk truck (en daar zijn ze verrekte goed in) vindt ik het ook een heerlijke reis auto. Je kan 6 personen + een volledige inboedel mee nemen, je hebt 4×4 voor de nodige grip en RWD voor de nodige lol.
Ik zal zelf dan kiezen voor de 11e generatie, dubble cab, 5.4 Triton en 4 traps automaat met overdrive, maar dat is meer een persoonlijk dingetje. Haast moet je er niet mee hebben want het lekkerst rijden die met een gangetje van 110 km/h en zet maar een flink bedrag op zij voor benzine want dat lust dat ding graag.
Een meer praktische keuzen zal een 13e generatie zijn met V6 en misschien wel die nieuw 10 traps automaat, rijd harder en is ook een stuk zuiniger.
Absoluut de ml63 uit 2008! Die heerlijke 6.2 liter V8 laten ronken voor een 6 uur lange AMG symfonie!
Heel simpel!! De Audi quattro S1.
Lekker volgas door de besneeuwde bergweggetjes crossen onder het heerlijke genot van die dikke 5 cilinder turbo.
Veel leuker dan een berg af skiën.
Met de Outlander PHEV, 4 wielaandrijving en standkachel en omdat ik inplaats van jullie linkse hobby’s te financiering de poet liever zelf opmaak aan nuttige dingen zoals skiën.
Alfa Guilia Q… gewoon .. Alfa
G63 6×6 aub voor mij als ik toch al moet wintersporten, heb nooit de lol ervan begrepen dus ga dan wel in de bergen mn 6×6 uitlaten terwijl de rest op 1 of 2 plankjes staat
Doe mij zo’n nieuwe V90 Cross Country maar. Alleen wel zonde dat ie dan vies wordt…
@tkoote: Je kunt ook op de fiets gaan? Auto’s horen vies te zijn, zeker op wintersport.
Renault espace 2007, gewoon omdat mij beste vakantie herinneringen komen met die auto
Mijn Alfa GT 1.9 jtd was geen verkeerde, voldoende power en ruimte als je geen kids hebt. Als ultieme wintersportrammer zou ik voor een Top Hat Land Rover Defender met LS3 gaan. Wel vragen om een hele grote tank.
BMW M550d!
Sowieso geen diesel. Eenmaal op de plek van bestemming wil je de auto ook nog wel eens kunnen starten zonder bevroren diesel in je tank bij temperaturen van -20 en daaronder. Elke auto zonder schoonmoeder en met voldoende bewegingsruimte is prima om richting de sneeuw te trekken.
Dat is heel simpel! De Audi Quattro S1.
Lekker over de besneeuwde bergweggetjes crossen onder het genot van die heerlijk dikke 5 cilinder turbo. Veel leuker dan een beetje skiën.
@biohazardracer: zie nu dus dat me reactie dubbel staat :|
Toyota Aygo V12 AWD
Nieuwste model Volvo XC90 D5. Volvo zegt niets voor niets at home where others test!!
SAAB 93x ttid AERO automaat. Gemaakt voor de kou, awd, veel koppel, motorverwarming en stoelverwarming.
@ptothem: goede keus!
Classic Mini Cooper S uit 2000. Ski’s op het dak binden en gaan! Of een Marauder…
E500 ruim, comfortabel, alle luxe aan boord kortom de perfecte reisauto, wel wat meer tanken dan bij een diesel maar goed neem ik dan wel voor lief.

Al dat gezeur altijd dat je met RWD auto’s niet de berg op komt.
BMW M550d Touring. Dé perfecte wagen wat mij betreft. Maar een Alfa Romeo Giulia Véloce diesel sla ik ook niet af want die is met z’n 4wd net zo geschikt.
BMW E93 330d….. Oh, wacht, die heb ik al! ;)
De hilux uit de polar special van top gear.
De lwb range rover v8 diesel van me ouders top auto doet 1000 kilometer op een tank en 740nm meer dan genoeg
Wij gaan met de m550d
@borro4: Wij ook, goede keus :)
Enige juiste keus is iets met Quattro !!
Met een Alfa 159 Sportwagon 2.0 JTD gechipt door Squadra naar 200 ok. Waarom? Ik zit hier toch op Autoblog?
A6 3.0 tfsi allroad… Mooiste Audi die er is!
Alpina B7 X-drive: the looks, the speed, the comfort! Ook best OK zijn Ferrari Gran Lusso en Porsche Panamera Turbo.
S8, lekker luxe, comfortabel, snel, goed soundsyteem, Quattro en een zee aan ruimte.
Audi rs6 (station of course)
duidelijk de impreza. de sneeuw die die aankon in duitsland zonder kettingen met alleen winterbanden heeft enorm veel indruk gemaakt. en de weg ernaartoe is ook nog leuk. natuurlijk habitat voor dat ding.
Ik zou gaan voor de A6 allroad BiT diesel. Karrevracht aan koppel, veel vermogen, comfortabel en als je wegrijdt om naar je huisje te gaan kan je nog ff de hooligan uithangen, maar dan in stijl.

Mocht je overigens boven op de berg wonen en weleens boodschappen moeten doen en dus(heel vervelend) met de auto naar beneden en naar boven moeten over een bochtig sneeuwpad, dan zou ik de audi rs2 kiezen. Heerlijk geluid, quattro, hoonigan auto zou ik bijna zeggen
Transavia, daarna het laatste stuk van Innsbruck naar Westendorf met een aftandse VW Transportertaxibus.
Volvo V90 D5 awd.

Comfortabel, kan een hoop rotzooi achterin, loopt hard zat en relatief zuinig
Subaru Forester xt met een klein vermogenskuurtje +/- 300 pk. niets meer nodig.
Een Volvo V70 Cross Country (weet niet zeker of het toen al XC70 heette), een generatie terug. Dakrekje, verstralers, halve sneeuwpoppen tussen de grille. Jep, de ultieme sneeuwkar voor mij!
Rolls Royce wright van Jon Olsson met ski box uiteraard. Heeft een keer op ab gestaan als ik het mij goed herinner (Is volgens mij op de tekentafel blijven liggen). Niet echt realistisch maar goed…
Een Lamborghini, maakt niet uit welk model, heb ik altijd een sneeuwschuiver als bumper!
@pechweg: Met een vlag op het dak om m terug te kunnen vinden na een nacht sneeuw.
en waarom?
Met een AMC Eagle. De eerste echte cross-over. Een beetje een V70 crosscountry avant la lettre. Wat een ongelofelijk vet ding! En dan wil ik niet naar Tirol of Les Deux Alps maar gewoon lekker naar Aspen!
Audi A8L 4.2 TDi

Omdat: lekker met 4 man in alle comfort en 200+ naar Tirol!
Niet, echt een hekel aan wintersport. Als ik op vakantie ga, wil ik rust en warmte. Geen kou en beweging.
Mijn Alfa 147 GTA, ongeschikt maar wel leuk omdat hij zo lekker klinkt, de kans groot is dat je de enige bent die op dat moment met een 147 GTA naar de wintersport rijdt, je dikke Duitsers op de autobahn kunt pesten en iedere keer tanken geeft je vriendin de kans om een wc op te zoeken en jezelf om de Alfa weer van de buitenkant te aanschouwen!
Een beetje zoals de auto op de foto. Een mooie BMW E30 325ix touring. Prachtbak. 4 wielaandrijving dus minder koeite dan de 325i op de foto. En het liefst een handbak, schakelt wat makkelijker terug op een heuveltje, want na ca. 25 jaar zal zo’n automaat niet geweldig meer zijn.
Golf R, want 4Motion en aardig rap. Ski’s netjes door ’t skiluik want zo’n koffer op ’t dak is ’t net niet. Wel veel tanken vrees ik….. . Verder hoef ik ook niet per sé een lel van een auto onder m’n gat.
Audi RS6/RS4 of een 911 Carrera 4S als je haast hebt anders een A6/A4 3.0 TDI Quattro omdat dat ook rap zat is en met die dikke diesel en quattro lekker naar de piste cruisen is in een ruk
Zo’n ding van Airbus, Boeing of Embraer, dat geglij met een auto – als het tegenzit al onderweg op de schnellweg – vind ik twee keer helemaal niks. Bovendien kost het per auto teveel tijd.
M550d
X5 met 6 cilinder diesel.

En deze zet ik er maar vast zelf bij:
*edit*: En waarom?
De favoriete auto van @willeme natuurlijk! A6 BiTDI is perfect voor dit werk. Meer dan snel, alle luxe die je maar kunt bedenken (als je tenms
@dutchdriftking: k was nog niet klaar. (Als je tenminste opties kan betalen) lekker ruim en een prima actieradius dankzij een grote tank en een verbruik dat op constate snelheid enigszins binnen de perken blijft. Ik zeg doen!
Volvo xc90 2.4d. Waarom? Omdat en lekker ruime suv die fijn is voor lange afstanden en AWD. Niet beste AWD systeem. Maar wel gechipt graag Door Rica naar 253 pk en 550Nm ?
Ik vertrek toevallig komende vrijdag in een bmw M550d X-drive touring naar Oostenrijk.
In mijn ogen de ideale allrounder; relatief zuinig ( 1 op 11 zeker mogelijk met redelijk hoge snelheden ), absurd veel koppel en power, voor je het weet zit je al op de 250 (begrenst), door de vierwielaandrijving en goede balans hele strakke wegligging (gaat niet snel glijden), door dat het een touring is ruimte genoeg om met 3 personen en 1 hond en bagage en ski’s voor 2 weken naar Oostenrijk te knallen (met dakkoffer).
Ik heb helemaal niks met skiën. De reis naar zo’n piste is dan wel weer interessant. Ik zie allerlei voorbeelden voorbij komen maar ik denk dat de keuze van @Yanick91 nog niet eens zo slecht is. Tijdloos design, lekker blazen in de 6 cillinder. Echt sturen, echt genieten.
Mijn voorkeur gaat dan naar een E30 325 xi Touring. Liefst zwart of donkerblauw en strakke BBSjes er onder.
Bmw m550d xdrive met leuke chiptuning.
Mercedes G63 AMG. Waarom? Omdat je onderweg de barmhartige samaritaan kan spelen en een bepaalde vinge r kan tonen aan de weghulpdiensten. ;-)
@muhtar: je bedoelt de duim omhoog omdat je te lomp bent voor de bergweggetjes en een lift wilt?
@lekbak: nee
G63 AMG 6×6 bedoel ik dan he.
Volvo XC90 T8

Ruim, genoeg power en gewoon super mooi
Mn 350z, want veel sneeuw ligt er toch niet en dan kun je dus wel lekker autobahn knallen met 250+ kmh en de bergpassen opknallen en als er een beetje sneeuw ligt kan je toch heerlijk driften. Alleen is het meenemen van de skies dan wel een probleempje, dat word huren!
Rs6 is niet heel reëel met tanken, en daarbij deel ik de mening dat een dikke diesel erg fijn is op dergelijke ritten

A6 (allroad) 3.0 TDI is heel erg fijn, of als alternatief een
M550XD (of 535xD)
Iets “gewoner” Golf GTD
Persoonlijk vind ik automaat toch wel must moet ik eerlijk zijn. 6 cilinder heeft ook wel voorkeur.
Subaru WRX, had iemand die al, zag voornamelijk Duitse meuk voorbij komen.
BMW E91 335D x-drive, M550D of de yolo GTC4Lusso
Easy… Subaru e-wagon awd… Rwd met inschakelbare awd. 2 kachels, en achterin kan je languit liggen als je de middenste bank platlegt en de achterste half plat. Wat een auto, fantastisch, zelf een keer een ritje oostenrijk gedaan met zo een, ik heb nog nooit zo gelachen.
Saab 9-3 Turbo X op zomerbanden
Ik zou altijd gezegd hebben: A6 allroad biturbo TDI. Meer dan genoeg vermogen, lekkere sound, luxe en comfortabel en met een volle tank red je het in 1X makkelijk.

Maar nu heb ik pas geleden in de SQ7 mogen rijden… En dat is in alles de overtreffende trap. Wat een alleskunner!
Even tegen de stroming in; Hyundai Tucson 2.0 185pk diesel 4×4 Automaat in de dikste Premium uitvoering! Verwarmde stoelen, verwarmd stuurwiel, 4×4, automaat, lekker hoog zitten dus overzicht en gewoon fijn (vind ik..), fijne combi van motor en bak, niet te groot, toch genoeg ruimte en ik gind hem eerlijk wel dik..

Owja; een fel-blauwe of zwarte please.. ;-)
@reimon: Naja, okay.. als er straks gezeik komt op de Hyundai en als budget niet belangrijk is;
Porsche Macan, liefst een Turbo met Performance Pack, maar een diesel mag ook.. :-)
Het liefst een E 63 AMG estate, lekker veel ruimte voor de bagage, kinderen kunnen achterin en dan lekker knallen over de Autobahn. En ja die benzine kosten die moet je er maar voor over hebben.
Met mijn eigen gechipte Volvo 850 T5
Die motor wil met zijn 320 pk en een top van 280km/h niks liever dan planken op de Autobahn en het geluid wat hij daar bij produceert is verslavend.

Anders met een dikke XC70 D5 of een M550d
Of een touareg w12, 6.0l. 600nm op 3250rpm. 4wd en een automaat. Verkrijgbaar met luchtvering, comfortabeler kan denk ik niet..
Ferrari gtc4lusso, 600 of zoiets pk, 4wd en praktisch en ziet er ook nog prachtig uit!
Ben elke keer weer blij om met mijn JD getunede S7 door winters duitsland te knallen: stukken tegen of over 300, alle ruimte voor vier plus bagage. Alleen wat vaak tanken…
RS6 Quattro sowiezo
Ik natuurlijk ook iets volstrekt onbetaalbaar met 4WD en oneindig aantal péékáás noemen, maar ik heb zo het vermoeden dat ik ook prima met mijn Japanse gebakje op de plek van bestemming kan raken. Nou, die dus. Is een prima ding en heeft een kachel.
@rob:
Oke, als het dan toch ietsje meer sneeuw-proof moet zijn; Dacia Duster 4×4 met bipsverwarming. Die kachelt over vrolijk door heen. En mocht je toch vast komen te zitten, dan heb je de verkeerde route gekozen.
@Rob: je hebt het over bipsverwarming. Zo jammer vind ik dat bij de goedkopere merken. Dat is dus echt bipsverwarming. Terwijl ik van mijn (en andere) Mercedessen gewend ben dat ook de rug wat warmte krijgt en dat is zoo veel lekkerder.

Verder ben ik het helemaal met die dacia eens. Schitterend merk met hele geschikte producten.
Citroën C6 2.7 HDiF

Om geheel in stijl en volledig uitgerust aan te komen
X5M
Mij lijkt een Porsche panamera 4s diesel wel een goede! Omdat je dan met de snelste diesel onderweg bent en je je bestemming ook nog eens op 1 tank kunt halen!
Is er gewoon helemaal niemand die de Alfa Romeo 159 Sportwagon noemt?!?
Zo’n 2.4 JTDm Q4?!?
Het liefst ook nog in TI-uitvoering???

Ik zou het persoonlijk ook niet doen hoor.
@bastiaangt: Jawel hoor, @larini was je voor. Die pakt een gechipte 2.0.
Bmw f30 316d

Want: die staat al in de garage, scheelt de huur van een andere wagen, tankpas is lekker goedkoop reizen, 16 inch stalen velgen met doppen, dan kom je weg met goedkope kettingen en moet je niet vrezen voor beschadigde velgen. En zelfs met een 316d kan je de achterkant laten zwieren op besneeuwde wegen! Oh en 210 om de Duitse files aan elkaar te rijden is voldoende voor mij :-)
Range rover.
Waarom? Ruim, luxe, snel genoeg, luchtvering.
Wat bijna iedereen zegt, een comfortabele diesel. Dus: D/E segment, circa 175-250pk. Cruise control, climate control, verwarmbare stoelen en het vrouwtje. Of met een Carrera 4S, da’s voor een keertje ook wel leuk.
Mn eigen impreza wrx, genoeg vermogen + awd en je weet zeker dat je aankomt!
Ik ga voor een oude verrotte 69 charger met een dikke vette big block. Uiteraard met roofrack dikke verstralers een dikke reserveband achterop en een jerrycan benzine! Oh en niet te vergeten een lange zwiepende antenne achterop!! Wanneer gaan we…?
Vorige jaar met mijn 2 zoontjes in een E46 M3 geweest.
A: gewoon omdat het kan.
B. Niemand anders doet het.
C: Je bent de stoerste papa
D: Sperdiff is handig, je hoeft maar 1 ketting om teleggen
E. 800km autobahn + bergpas met sneeuw
Audi RS2 uiteraard. Vijf in lijn turbo, quattro, ruimte zat… Fantastische tijdloze wagens.
Range Rover EWB.

Mag iemand anders rijden en ga ik lekker achterin liggen.
Iets met vier ringen en quattro. Voor de wintersport het liefst eentje met een deukje en en krasje, kan je zonder al te veel (emotionele) pijn nog eens een paaltje aantikken wat verborgen staat onder een berg sneeuw of zo.
Audi A6 Allroad 2.7T.
Een Audi A6 met een 3.0 TDI, fantastisch op één tank naar Oostenrijk zoeven
Toevallig 2 jaar geleden naar Zillertal gereden voor de wintersport met mijn E91 LCI 330d xDrive automaat (gechipt tot 301 pk/619 Nm), heerlijk cruisen op de Autobahn en het had net 2 dagen daarvoor flink gesneeuwd dus flink profijt van de 4 WD op locatie bij helling op etc. Vorig jaar toch de overstap naar wat sportievers, een Leon Cupra ST 280, gemaakt en deze rijdt ook prima naar de wintersport, alhoewel je met FWD toch eerder tractie problemen hebt heb ik ontdekt :-)
Mijn eigen Mercedes Benz 190D 2.5L Automaat. Waarom? Omdat het kan. Zet hem in de D. Met Born in the USA op de achtergrond. Kom daar als een koning aan. Maar ik ga niet op wintersport. Maar als ik ging ging ik zo heen.
Volgende week met de achterwielaangedreven Huracan. Gewoon omdat het kan
Volvo V70 D5. Case closed.
Deze: http://www.digitaltrends.com/cars/flying-cars-get-faa-approval-for-testing/ Waarom zou je in de file tegen de berg op willen kruipen als dit ook bestaat? Los van het prachtige uitzicht dat je hebt vanuit zo’n laagvlieger.
Mijn A6 Avant 3.0 BiTDI… standkachel, stoelverwarming, Quattro, sportdif achter, 313pk S-Line met dakkoffer. Knallen gegarandeerd, evenals verbaasde Porsche-eigenaren die een familie-auto met dakkoffer in hun spiegel zien opdoemen. En dan 9 liter op 100 bij een gemiddelde van >140km/h. Heerlijk!
Met mn E61 525xi. Want 4WD, de heerlijke N53 motor en met verwarmde achterbank heeft niemand het meer koud.
VOLVO XC90
A6 3.0tdi allroad
De ideale Alpen-cruiser? Dat is die auto die na uren Autobahn je nog altijd uitnodigt om in Zwitserland het knipperlichtje naar rechts aan te zetten. Vervolgens haal je de hele file met caravankneuzen in die wachten voor de tunnel en knal jij naar boven richting Airolo/Andermatt (of welke andere pas)

In mijn geval is m’n Alfa GT de ideale keuze om elk jaar naar Umbrië te knallen (en ja, dat alles gewoon op één dag, op twee tanks)

Gewoon een Ford Galaxy. 2 liter diesel en lekker ruim op wintersport. Het is niet de snelste optie, zeker ook niet de mooiste. Het is wel ruim, alles past in de auto (nog nooit een skibox gebruikt). Het rijdt op dit soort afstanden relatief zuinig. 7/8 liter per 100 km is bij 130/140 goed haalbaar, harder mag je toch niet als je niet door Duitsland komt. Kortom de beste auto om op wintersport te gaan.
De Fornasari 600 LS9 natuurlijk! Met 750 pk, gigaveel koppel en vierwielaandrijving kun je elke besneeuwde berg bedwingen. Wil je wat minder tanken, dan is er nu ook een diesel met 250 pk beschikbaar. http://www.fornasaricars.com/index.php?a=auto&id=6#gallery
Alfa Romeo Stelvio QV :D
Mijn vorige Audi: A6 Avant 3.0 BiTDI met een pretpakket van JD Engineering. Met een dikke 400 PK en 800NM + binnen 6 uren naar Ischgl knallen. Net geen 1000 km, en heerlijk met 250+ km p/u over de autobahn jakkeren. Wat een genot was dat!
Dat is een makkelijke. Audi A3 Berline met sportstoelen onder andere.
Kan de 208 terug naar de Leasing maatschappij..

Verwachte levering: 31-01-2017
Zillertal: vertrek 04-02-2017
Met mijn Range rover classic die nu bijna rijdende is!
Modderbanden eronder, nergens last van (behalve de beroerde Britse bouwkwaliteit).
Een handgeschakelde 997 Turbo met skibox op ’t dak! Dat is wel echt een droom om ooit te doen. Als je met z’n tweeen bent of met twee auto’s gaat heb je genoeg ruimte, awd, heel veel koppel en goede looks. Op lokatie kun je nog leuke bergweggetjes pakken. Afgelopen jaar één voorbij zien stormen op de autoroute, was zelf onderweg met een A6 BiTDI Competition. Dacht dat die snel was, maar zo’n Turbo is niet bij te houden… Heeft er iemand eentje te leen de eerste week van maart?
LR Disco 4/RR Classic/RR
Als het écht winters is
Porsche 997 Turbo
Als er ruimte is voor spelen
Donkervoort
Als het om nooit te vergeten is.
Mijn eigen (464pk) S4 Avant
Hier wordt door bijna iedereen over auto’s gesproken die, en daar ben ik van overtuigd, 95% van de reageerders niet kan betalen.

Daarom: Alfa 159 3.2 Q4 q-tronic. Heb ik zelf gehad en was heerlijk en enigszins betaalbaar.
Eventueel de meer verantwoorde en nog betrouwbaardere keuze: de Alfa 159 2.4 JTD Q4.

Volvo V70R kan ook. Maar ligt weer hoger in budget en is ook niet echt verantwoord.
ferrari gtc4lusso. 4wd en die heerlijke v12 sound!
Koenigsegg Regera met skikoffer natuurlijk :)))))
Ik zie mijn favoriet gek genoeg niet staan, de Audi Q7 V12 TDI.. Waarom? Omdat ie zo lekker zuinig is :D
Een vriend van mij rijdt met een 550xd, dit is wel een super wintersport auto.
staat trouwens te koop bij rick van driel automotive.
Nadat ik eerder een Golfje R had genoteerd dacht ik net nog aan een verse Panamera 4S diesel. Met optionele 90L tank red je incl flink doorjakkeren Oostenrijk met gemak op 1 tank.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).