Lezersvraag: welke combinatie maakt de ultieme auto?

Auteur: , 179 Reacties

Om het extra moeilijk te maken mag je in totaal 3 merken en/of modellen combineren tot 1 absolute droomauto.

auto-combi

Stel, je hebt de macht om de pluspunten van auto’s bij elkaar te verzamelen en die in 1 model te kunnen gieten. Wat zou je dan een baas zijn, niet? Maar dan wordt het ineens wel de vraag; welke modellen zou je in de blender gooien om er het perfecte plaatje uit te halen?

Voorbeeldje. Ik zelf reed ooit in een BMW 130i. Een geweldige auto, maar met het nadeel dat het uiterlijk niet je-van-het was, om het maar voorzichtig uit te drukken. De Audi A5 daarentegen vond ik qua model geweldig, maar het haalde het qua rij-eigenschappen bij lange na niet bij mijn Bimmertje. Als je die wagens nou eens zou kunnen combineren, de aandrijflijn van de BMW met de koets van de Audi. Dan heb je iets wat dichtbij perfectie komt, vond ik. Of anders de koets van een BMW E46 cabriolet, met de motor en het geluid van een Ferrari 355, maar met het verbruik van een Polo Blue Motion… Lijkt me ook niet verkeerd.

Zoals je ziet kun je hier heel lang over denken en heel veel geweldige combi’s mee maken. Maar, maximaal drie merken, anders wordt het te gortig. Als je er nou ook nog eens bij vertelt waaróm deze combi jouw absolute droom is, maak je ons helemaal blij! Wees creatief!

Fotocredit: De prijs van een ouwe Amerikaan met het uiterlijk van een Rolls door Thomcarspotter op Autojunk.



179 reacties

2017 alpina b7 biturbo
@landcruiserprado: dat is een wel hele mooie combinatie
@landcruiserprado: pure perfectie.
@landcruiserprado: kansloze auto .
Pak gewoon de M760 .
Het uiterlijk van een Murciélago SV, het geluid van een Murciélago SV, en de prijs van een picanto.
@nopetrolnofun: Bouw je een 2ehands MR2 om, met een doorgedraaide uitlaat eronder. Kom je redelijk in de buurt toch?
Het uiterlijk van m’n TT, en de aandrijflijn van een M3 E46. Ik zou ervoor tekenen :)
Geluid van een BMW M3 E46 (6-in-lijn).
Handgeschakelde 6-Bak van een M5.
En de auto zelf, een RS6 Avant.
@rachid: Of eigenlijk van de M5 E60, veel beter.
@rachid: dus de v10 van de M5 E60 met handbak van de M5 E60 in een RS6?

Coole swap! :-P
De looks van een Eleanor, het geluid van een Eleanor, en goed ik neem het voor lief, het verbruik van een Eleanor.

En anders, de look van een VanDenBrink GTO, het geluid van een 8C (wilde eerst voor een CGT of Zonda gaan, maar past niet bij de auto), en het interieur van een Spyker!
De motor van een la ferrari.
Het gewicht van een ktm x bow.
De ruimte van een sprinter l3 h3.
@hplh: haha
Ik kan vroeger als klein kind niet kiezen tussen een Audi RS6 Avant En een Audi A6?Allroad
@Moersleutel: als klein kind?
Dat klinkt echt heel raar voor mij, bij de eerst rs6(2002) zat ik al ver in mijn grote mensen leven.
Voor mij het uiterlijk van een Insignia, de aandrijflijn van een Volvo XC90 Plugin en het veer comfort van de Citroën C6. Tot nu toe de 3 fijnste wagens waar ik ooit in heb gereden.
@sjoerd95: uiterlijk van een insignia!?
@rudyv: ja dat heb je goed gelezen :-)
Heel makkelijk en maar 1 auto voor nodig.

Aston Martin DBS.
De rijeigenschappen en het vermogen van een Laferrari in een Dacia Logan MPV.

De ultieme sleeper
De koets van een RS6, de M5 V10 in het vooronder en het verbruik van de Lupo 3L TDI.
Een auto die zo wordt ondergewaardeerd als de Lancia Delta van de 2e generatie (en dus goedkoop). (https://nl.wikipedia.org/wiki/Lancia_Delta#/media/File:Lancia_Delta_II.JPG)
Met het uiterlijk van de Lancia Stratos (mooier bestaat niet);
https://www.google.nl/search?q=Lancia+stratos&espv=2&biw=1920&bih=950&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiuiZmDsb3QAhXID8AKHZeZC5UQ_AUIBigB&dpr=1#tbm=isch&q=Lancia+stratos+jump&imgrc=2HNYWjVuUFHkFM%3A
En dan het verbruik van een Tesla. Elektrisch dus (sorry petrolheads). Want als over 50 jaar de benzine op is kan ik er nog steeds lekker in rijden.
Een bmw 5 e34 Touring met de s85 v10 en een handbak
Leopard 2a6 body, met de actieradius van een kernonderzeëer en 50 cent uit de B&O geluidinstallatie uit de Audi a6. Waarom? Waarom niet bedoel je…
Body van een spyker aileron, motor van een F50 met het verbruik van een A-segmenter
De koets van een Multipla, de aandrijflijn van een Kei-car, de wegligging van een Ford F650 <3
@2wheeler: klinkt als een droom!
@nicolasr: een nachtmerrie dus…;-)
@nicolasr: zeker, maar wel een vermakelijke! Zonder gekkigheid:
De aandrijflijn en het bijbehorende geluid van de Mazda 787B verpakt in een koets van de Pagani Zonda Cinque (inclusief onderstel) met de aanschafprijs en verbruik van een Polo Slowmotion mk1.
Ook leuk:
De sjoemeldiesel van VW, Opel en Mercedes in 1 auto. Lekker heel de dag met een zwarte rookwolk door Nederland trekken screaming “f*ck the world”
Koets: DBS
Geluid: Mc Stradale
Motor: Huracan
Interieur: Huayra
@zweed: je speelt vals, max 3 merken/modellen
de koets van een ford ka, de prijs van een Veyron en het verbruik van een hummer h1
@davido89: verbruik van de Veyron toch iets te gortig dat je voor de tweede plaats gaat? :-)
Een Ferrari 250GTO met een LS7 en awd met launchcontrol.
@e34m5touring: Erg jammer…
…als je het serieus bedoelt tenminste.
Motor & eigenschappen van een Pagani Zonda. Koets van een Fiat Multipla en speciaal voor autoblog wat logo’s van een Alfa.
Een lage bijtelling en lage fiscale waarde. Maar ik ben dan ook maar een simpele leaserijder. *kijkt naar zijn Skoda Octavia 1.0 tsi op de oprit*
Uiterlijk; mclaren p1
Rijgedrag: heb nog geen rijbewijs maar doe hier dan ook maar p1
Geluid: c63 amg
Ik hou het bescheiden: de Audi 100 Type 44 Avant die ik ooit bezat, met de betrouwbaarheid van een Toyota Corolla.
Hij is wel laat vandaag maar oke, doe maar het interieur van een S-Klasse, kofferbak van een Skoda Superb Combi, en aan de buitenkant wil ik een McLaren P1.
Motor en onderstel van een Phantom, de technische snufjes van de maybach s klasse en de looks van een Maserati quatroporte
@ippy: ongeveer het zelfde wat ik zojuist reageer! Met jou kan ik de hand schudden ;)
@ippy: ik heb bijna dezelfde, alleen vervang ik de motor door de V10 van de Lexus LFA!
@leaper035t: Ja dat is inderdaad een heerlijk blok met nog lekkerder geluid.
Bezig mn droom waar te maken.
Auto: de classic mini.

Combinatie van drie merken is onder de motorkap te vinden:
– draaiend gedeelte van een mini
– versnellingsbak eigen ontwerp 6 speed sequential gebaseerd op Honda BlackBird gears
– cilinderkop van een BMW K100RS 16v
@geelbarrel:
Gaaf! Dat van die BMW cilinderkop hoor ik vaker. Wat levert zo’n conversie nu op? Totaal 100pk?
@rob: afhankelijk van kopbewerking en nokkenas.
Met RS nokkenassen in standaard kop kan je rekenen op 100 pk / liter.
Mijn torretje is opgeboord naar 1380cc….
@geelbarrel:
Oei! Pittig wel ;-)
Zie nu ook je foto’s op Autojunk, mooi karretje hoor. Hou ‘em heel! ;-)
Hahah leuke lezersvraag!

Euhm eventjes nadenken..

Koets: Fiat Multipla (gewoon om die lachende mensen de middelvinger te kunnen tonen )

Aandrijflijn: 4.0 TFSI uit de RS6 met Milltek uitlaat.

Interieur: laatste gen. Mercedes S-klasse coupé.
M5 e60 aandrijving in de M2, met het verbruik van een prius natuurlijk
Veyron voor de Vmax
Lupo 3L voor het verbruik
En een sprinter voor de binnenruimte
Koets en prijs van een volvo 850 station
Aandrijflijn van een lexus lfa
En het interieur van een RR phantom
de verbruik van een smart
de aandrijflijn motor etc Brabus 900
interieur & exterieur s600
zou wel mooi zijn.
Uiterlijk van een BMW e39 M5 met de rijeigenschappen van een e39 M5 en het interieur van de e39 M5
@turbotanja: hmmmm volgens mij heb je iets met de E39 M5!
@turbotanja: niets meer aan toe te voegen, geheel mee eens! Wel lci graag.
Een Tata Nano met een Bugatti V16 motor en de veiligheid van een Volvo lijkt me trouwens wel wat.
Hmm.. uiterlijk, motor en rijeigenschappen van een ’59 cadillac deville, prijskaartje van een tiendehands golf 3 en de kwaliteit van een rolls.

Sommige auto’s hebben hun charme en moet je niet willen veranderen.
Zeer moeilijke vraag, ook omdat er veel auto’s zijn die eigenlijk heel goed zijn, maar die bv ondergemotoriseerd zijn, of met de aandrijving op de verkeerde wielen.

Heel bekende voorbeelden zijn bv de Mazda MX5 en de Toyota GT86, waarvan het onderstel dik in orde is, maar waar er zeker heel wat meer vermogen in mag, zonder afbreuk te doen aan het karakter. De MX5 zou bv fantastisch zijn met de motor uit een Honda S2000 óf de motor uit de Mazda RX8. De GT86 met de motor uit de Lotus Evora, of Nissan 370Z.

Een Peugeot 406 Coupe straalt sportiviteit uit, maar is het niet. Maak er een achterwiel aangedreven auto van, het onderstel wat scherper en 50% meer vermogen dan het topmodel, en je hebt een auto die rijdt zoals hij er uitziet.
Een BMW i8 met het V12blok van een Aston Vantage s erin en een handgeschakelde 7 speed dogleg bak erin.
Graag in Gulf colour.
Danku Sinterklaas
Ferrari f40 met de belastingvoordelen van een Tesla model S en de aanschafprijs van een Dacia Duster.
De looks van de jaguar e type / motor van de range rover sport svr / en het onderstel van een s63
Uiterlijk van een 63′ Chevy Impala cabriolet met een LS7 blok en het verbruik en de uitstoot van een Tesla. (inclusief belasting voordeel alsjeblieft)
850CSI met de motor van de McLaren F1.
1
5
9
???
Het comfort van een luchtgeveerde Mercedes met de interieur ruimte van een grand espace en de betrouwbaarheid van een jaren negentig mazda.
@vvti: is de Mercedes R niet iets voor U?
Ik zou het wel weten: de betrouwbaarheid van mn allereerste auto: mijn Opel Ascona 1.6s Voyage. Nooit ging ie stuk, gecombineerd met het spectaculaire uiterlijk en geluid van mijn 15e wagen: de 1972 Oldsmobile Cuttlass Supreme convertible. Maar dan wel met de achterbank van mijn tweede Jag: de XJR UIT 1996. Want wat ik daar allemaal heb beleefd….
Een Pagani met het prijskaartje van een Renault Twingo.
De McLaren F1 voor alles behalve de prijs. Daar pakken we de door jou genoemde Polo
holy trinity combo:
De V12 van de La Ferrari
ophaning van de P1
de body met aandrijflijn van de 918

Ik heb zelf al een leuke bij elkaar geraapte combo:
Corolla AE111 hatch uit 99′
3S-GTE van de Celica ST205 GT4
Versnellingsbak van SW21 Turbo MR2 (met 2 weg platen sper)
Superstrut ophanging van de AE111 Levin BZR
BMW i8 met een flink gekietelde m5 v10 motor lijkt me een gave combi
Het uiterlijk van de Pagani Zonda S, de motor van de Pagani Zonda F en het geluid van de Pagani Zonda R. Meer heb ik niet nodig.
850 T-5R met Quattro van Audi
De koets definitely van de Jaguar XJ: klasse, stijl, anders-dan-anders, ruim, ingetogen maar niet té, assertief front, gewoon heerlijk. Zwart graag. Interieur van de Saab 9-5: beste stoelen ter wereld, cockpit dashboard, Zweedse stijl, Harman Kardon audio. Beige graag. Aandrijflijn van de Lexus GS450h: 345 pk, oneindig elektro koppel, superstil, rijmodi maken écht verschil, übercomfort als je wil, überpower als je wil, écht zuinig, ultieme betrouwbaarheid. Yup, lijkt me wel wat zo…
Een Biturbo V6 van Ferrari, met de aandrijving op de achterwielen zoals een BMW 3 serie en een Italiaanse koets en interieur. Een Alfa Giulia dus.
een jaguar e-type coupe met het verbruik van een tesla en de aankoopprijs van een dacia
Het geluid van een Quattroporte GTS. Die V8 huil vind ik echt één van de best klinkende motoren ooit. Als buitenkant graag een BMW 7 serie, e38. En qua dashboard ben ik niet zoveel eisend. Dat van de e38 blijft bijvoorbeeld nog erg mooi, wel even een nieuwe navi + fatsoenlijk stereo erin. Of die van de nieuwe É-klasse, die is ook erg gaaf. Vooral met Burmeister audio
Het uiterlijk en motor sound van een Maserati Quattroporte Sport GT S
Het interieur van een Rolls Royce Phantom
En de techniek van een Mercedes-Benz S-Klasse
Een M3 met het blok van een C63 en styling van een Aston Martin.
LaFerrari met de kofferbak van een skoda superb en een prijskaartje van een oude fiat panda.
Uiterlijk van een bmw met het interieur van een audi en het comfort van een mercedes.
Mercedes G-klasse met Audi RS6 rij-eigenschappen en Toyota Prius verbruik :)
Eigenlijk heb ik maar 1 norm: is het betaalbaar?
Want andere zaken, zoals sportiviteit, comfort, veiligheid, praktisch, ruim, zuinig, snel, luxe. Die normen veranderen elke keer weer. Soms heb je zin om een M3 te kopen, terwijl je daarna toch echt een S600 zou willen. De ene keer wil je een lekkere en gezonde maaltijdsalade, de dag erna wil je een kapsalon.
Ik heb geen formule waarin ik mijn wensen stop waarna er een auto uitkomt. Dat is overigens iets anders dan het niet hebben van een minimumnorm. Want een norm heb ik wel. Ik moet niet achteruit gaan. Luxe is vereist als je toch betaalt aan een auto. Voor mij is een auto niet alleen een werkpaard, maar ook een soort huiskamer. Ik wil mij in de auto fijn voelen. Ik wil vergelijkbare luxe hebben als in mijn huis. Ik wil een auto waarmee ik zonder pijn in één ruk 5000 kilometer mee kan rijden. Ik wil een auto waarmee ik soms lollig kan doen. En misschien toch dat stukje imago: ik wil een auto waarmee ik voor de dag kan komen.
In het verleden heb ik vijf Volvo’s gehad, één keer een Dodge (yolo-keuze, maar fijne bak voor die vier jaar tijd) en nu mijn tweede Benz. Ik heb sportieve Volvo’s gehad, ik heb lome en comfortabele Volvo’s gehad, ik heb een monstertje van een E-Klasse gehad en nu een trouwe S-Klasse die het liefste met 160/180 op de cruise control kilometers pakt terwijl ik in alle rust naar Godfried Bomans kan luisteren. Je verschuift. Of ik twintig jaar geleden naar een S-Klasse was gaan kijken? Nee, want ik had het toen niet kunnen betalen, maar ik wilde het ook niet. Toen wilde ik grof, duidelijk, hard. Nu wil ik rust, comfort, een auto die aanvoelt als een goede vriend. Als iemand waarbij je je altijd goed voelt. Iemand die kalmeert, maar ook peper in je reet stopt als het nodig is.
Misschien wil ik over een tijdje wel een extravagante SUV met teveel luxe, of misschien een AMG. Nu wil ik dat niet, nu wil ik nog lekker in m’n fauteuil zakken en rustig zoevend de snelwegen over. Bomans zou trots op mij zijn.
@vonklausenburg: Mooi gesproken en het formuleert ook mijn idee over de aanschaf van een auto. Buiging.
@vonklausenburg:
Dus voor jouw iets van Citroën, een SM met een smeuïge vette Mercedes Diesel erin het plaatwerk en veilgheid van een Volvo en klaar is Klara.
@vonklausenburg: u verdient een wekelijkse column op AB. Prachtig geschreven.
@vonklausenburg: eloquente woordkeuze herr von Klausenberg!
Comfort en afwerking RR Wraith
Stijl en geluid alfa 8C
Betrouwbaarheid Toyota
Rijeigenschappen Porsche
Koets van een Alfa Brera.
Geluid van een Maserati V8.
Onderstel van een Porsche turbo s.
Look van een Alfa 159 met het gewicht van de 156 en ook de techniek daarvan, dus met Busso V6. Dan is het eindelijk een echte Alfa
@tenaci: met voorwielaandrijving…
De ruime cabine van een daf, de versnellingsbak en motor van volvo, en het interieur van scania.
Het uiterlijk van een klassieke italiaan (de Alfa Romeo Montreal bijvoorbeeld), met de motor en rijeigenschappen van een Nissan GT-R, en de degelijkheid van een BMW.
Lupo 3l met de aandrijflijn van een ferrari f50gt en de deuren van een koenigsegg
Een volvo met looks en rij-eigenschappen van een 240 maar met de 185 pk sterke D5!
De V12 uit de F12 in een Guilia Sportwagon met het interieur van Pagani :)
De looks van de Alfa Brera, de aandrijflijn uit een Ferrari F12 en het interieur uit de nieuwe Audi TT. Volgens mij heb je dan best een aardige GT.
Uiterlijk van een bmw e36 coupe, interieur van een mb cl https://goo.gl/images/8on9Yq en het verbruik van een zuinige stadsauto.
Het uiterlijk van een Multipla met de rijeigenschappen van een 6320. De ultieme auto…

… om finaal in elkaar te rijden.
Looks van de bentayga, vermogen van een chiron en het geluid van een zonda
Italiaans design, Duitse degelijkheid en Franse stoelen.

Er is één auto die in een bepaalde kleurstelling simpelweg perfect is:
Een Aston Martin Vanquish S in lichtblauw met het lichtbruine interieur. Prachtig!
Moeilijk want de mogelijkheden zijn eindeloos. En er zijn een aantal wagens waarbij het plaatje al redelijk goed klopt. Ik ben fan van snelle luxueuze wagens maar ze moeten ook praktisch zijn. Dan kom je uit bij de M6 gran coupé of de S65/ S63 AMG of de CLS 63 AMG. Dit zijn wagens waar het plaatje al redelijk klopt voor mij. Maar kom hier is mijn heilige drievuldigheid: V10 motor uit de Lexus LFA met het interieur en de technologie van een S-klasse met de koets van de Maserati Quatroporte van de vorige generatie.
Koenigsegg met het verbruik van een toyota prius, en de aanschafprijs van een dacia. Mn droom ;’)
Een defender met het rij genot en interieur van een s klasse
@rudeboy: Een Range Rover dus…
De moeilijkste
Een Alfa Giulia 1300 Nuova die NIET roest, gebouwd bij en door Mercedes met de kwaliteitscontrole van een BMW !
@desjonnies: Kwaliteitscontrole van BMW?? Lol. Denkt niet dat die beter is dan van Alfa… Ik zou dan voor neurotische Japanse Kwaliteitscontrole gaan.
De balans van een mx-5 met het vermogen van een porsche 918 gestopt in een jasje van een NSX.
F40, met de 12 cilinder, remmen etc uit de laffe Arie
Een Ford Mustang met de CO2 uitstoot van een Prius; een Renault Laguna met de betrouwbaarheid van een willekeurige Toyota; een Porsche Macan met de prijs van een Dacia Duster.
Datsun 240Z met de motor +versnellingsbak van een TVR Sagaris en een “a la Singer” widebody
De Volvo V90
-met Specs en motor van Bugatti Chiron
-en sound van de Lexus LFA

(Instant boner)
@crainn: ik zou idd sowieso die motor van de LFA nemen. In iedere samenstelling.
Renault Twingo met het geluid van een LaFerrari en de wegligging van Chrysler Voyager
Subaru impreza gc8 met de bouw kwaliteit van een volvo 850
Uiterlijk van Alfa 159 (verlaagd met mooie diepe velgen)
Motor 6.2L AMG
Sturen als een M3
Mijn moeders eerste auto’s waren 2CV’s, waar ze helemaal gek op was. Toen ik jong was wilde ik zodra ik rijk was voor haar een 2CV kopen, maar dan helemaal aanpakken, zodat ie wel rijdbaar was. Later kreeg ik door dat dat ook een deel van de charme was, niet weten of je levend aan zou komen op je bestemming.
Maar met dat in gedachte zou ik gaan voor de koets van een 2CV, alle veiligheids-features van een Volvo V90 zodat ze levend aankomt en het onderstel van een E-Klasse, zodat het ook nog comfy rijdt.
Mijn rode BMW E21 met de motor en aandrijflijn uit een E46 M3 CLS. Dromen, dromen, dromen. Heeft iemand hier toevallig een M3 CLS voor de onderdelen liggen?
@jeroen797: Misschien moet je iemand vragen of ze de onderdelen van een M3 CSL hebben liggen, grotere kans.
Maserati quattroporte V met de betrouwbaarheid en bouwkwaliteit van een Volvo en het interieur van een Pagani
De koets van de Ferrari 360 Challenge Stradale, met de aandrijflijn van de Ferrari 360 Challenge Stradale, gebouwd door Porsche.
1. Maserati GT, aandrijflijn California T
2. F360, motor F575, interieur F458
Body e90 m3 sedan
Motor Nissan skyline r35 GTR nismo .
Geluid Porsche Carrera GT
Een w123 met het windgeruis van een Mercedes-maybach en de veiligheid van een nieuwe volvo.
Oké oké, de laatste: De aandrijflijn van de Tesla Model S P100D, in de koets van de Aston Martin Rapide, met de beleving van de Porsche Carrera GT.
I like the way you’re thinking.. very Torchinsky maar ik hou dr van! Doe maar een e-type met f-type aandrijflijn en sportief comfortabele wegligging can een andere willekeurige auto!
S8 MTM Talladega.
Porsche 944 met Alfa V6 (Busso)
Ik ga voor het uiterlijk van de Volvo 850 T5-R. Dit combineren met de eigenwijsheid van de Saab 900s Turbo classic in snufjes en interieur en daarin de specs van de Nissan GTR Skyline. Ik denk dat je dan de ultieme gezinsauto hebt waar je een aardig potje mee kan sturen!
AMC pacer met 6.2 V8 uit een AMG. Een AMG Pacer dus eigenlijk
Ik heb een Fiat 126 en een Coupé 20v turbo. Carrosserie van de 126 met de aandrijflijn van de Coupé lijkt me toch hilarisch. Gaat overigens niet gebeuren :(
De looks van een Aston Martin DBS.
Het motorblok uit een Jag F-Type R.
De pure rijbeleving van een Lotus Exige S.
Als basis: 159 sportswagon Ti met leren bekleding
Motor: de 2.9 bi-turbo uit de Gulie (Ferrari F154 MT Motor)
En dan het onderstel + de versnellingsbak van de nieuwe Porsche 911 R
Doe mij maar een verse 911 Turbo S met de motor van de Tesla model S P100D en het geluid van de 911 Turbo S.
Maserati Quattroporte GT S met als extra de aandrijflijn van een Tesla (erbij, de V8 gaat er niet, ik herhaal, niet uit!)

Een Eend met een dikke V8 vind ik ook altijd nog leuk!
Een lotus Elise s1 (laag gewicht) met een subaru 2 liter turbo (laag zwaartepunt) en de versnellingsbak van een Porsche cayman
Motor, lexus LFA. Rijeigenschappen van de RB12 en het uiterlijk van de Fiat Multipla.
De 8C disco Volanti met een hoogtoerig Ferrari GTO blok.
Een Audi sq7 met het geluid van een Porsche 904gts en verbruik en prijs van een polo bluemotion
Gewoon een Jensen interceptor. Met de betrouwbaarheid van een Mercedes-Benz.
een combinatie van een goede offroader, musclecar en lichtgewicht sportauto
M6 Coupe met het blok van een RS6 C7.
Audi RS5 (die nog moet komen) met het blok van de oude V8 uit de RS5 pre-facelift.
1M Coupe met het blok uit de M3 E92.
Doet u mij maar een Audi A7, met de aandrijving van een Tesla Model S P100D en het interieur van een Maserati Quattroporte.

Voor erbij een Volvo 1800ES (want shooting brake) met de BMW 3.0 N52 zes-in-lijn gekoppeld aan een DSG-bak van VAG.
Ferrari 488 + Subaru WRX = modern Group B kanon
Body: BMW Z3 Coupe (non-M)
Motor en bak: S62 V8 uit de E39 M5
Onderstel: BMW Z4 E89

Combinatie van de juiste looks, heerlijke aandrijflijn en een goed onderstel :-)
Een F40 met de motor/geluid van een F50) met het verbruik van een elektrische fiets.
@cossiekiller: hé, die had ik ook op het verbruik na
Ik hoef geen combinatie van auto’s, in mijn ogen is de Nissan R34 Skyline GT-R al perfect, zeker in het blauw met een Nismo bodykit.
Als ik dan toch iets zou moeten kiezen doe dan maar een Subaru BRZ met de motor van een Porsche 911 Turbo.
Simpel!

Het uiterlijk van een Ferrari 250 California SWB
De rijeigenschappen van een BMW M2
Het geluid van een Aston Martin V8 Vantage
De luxe van een Rolls Royce (Phantom Coupé) en het vliegen van een Pal-v (Carver).
Het onderstel van Amber Heard, de motor van Daphne Schippers en het geluid van Tori Black.
Alfa Romeo 1300 GT Junior, met een Rimac Concept One aandrijflijn, en dan wat luxe en afwerking als een E-klasse.
Het liefst een niet te perfecte koets trouwens, dat die zonder zorgen ook op krappe parkeerplaatsen kan staan.
Ultieme fun-machine: Mazda mx-5 mk1 met 4 cilinder 1000cc motorblok uit een Honda/Kawasaki/etc.
@rob636: en de rij-eigenschappen van een nissan gt-r
een alfa 159 SW TI met een atmosferische V12 van de ferrari F12TDF
@kimhung: Een Nissan juke is natuurlijk ook leuk met de juiste motorblok 3.8 liter V6

http://www.autoblog.nl/nieuws/nissan-juke-r-2-0-met-gt-r-blok-gaat-in-productie-79020
@kimhung: MX 5 met wankel motor
@de redactie: Het is beter om vanuit algemene eigenschappen naar 3 auto’s te gaan dan van 3 auto’s naar één auto met die 3 eigenschappen ;)
Een lijstje:
-Japanse betrouwbaarheid
-totaalgewicht en slagvolume zijn met elkaar in balans (geen dikke v12 in een lupo)
-Europese finesse in de afwerking (binnen én buiten)

Dus een Japanse transmissie met een laag totaalgewicht en Europese afwerking. Ik denk dat deze al gecombineerd worden met twee auto’s: Fiat 124 spider met transmissie en getunede motor van de MX5.
Uiterlijk van een Rolls Royce met de specs van een Ferrari 599 GTO en het verbruik van een VW XL1
@piquet1986 en ik zal altijd een klein kind blijven ? Of is deze site voor 18 Plus ??
Ben ik dan de enige die voor een een f40 met het geluid van een f50 ?

Dat is toch perfectie
Doe mij maar het uiterlijk van een Pagani Huayra pearl en de techniek van een Koenigsegg Regera/one:1 en het geluid van een LaFerrari
Exterieur van Alfa Romeo 8C
Interieur van Bugatti Chiron
Wegligging van McLaren 675 LT
Het uiterlijk van de Aston Martin Vanquish (huidige versie) met de rijeigenschappen van een Porsche 911 GT3 (991) en het geluid van een Maserati Quattroporte Sport GTS (vorige generatie). Briljant uiterlijk met fenomenale stuureigenschappen en een magisch geluid.
Bmw e30 M3 met v10 van de Bmw e60 M5. Zo iets.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/31/hoe-bouw-je-een-bmw-e30-met-500pk-v10

Ideaal lijkt mij.

Chassis en interieur van een Porsche 968cs de strakke body van een early 924 en de aandrijflijn en motoriek van een 928
LR Range Rover met een Toyota blok je hebt een perfecte SUV.
Exterieur van de Aston Martin Rapide met de huidige Mercedes-Maybach interieur en Ferrari blok.
Bentley Arnage met een Mercedes-AMG blok.
Uiterlijk van de Koenigsegg Regera met een Mercedes-AMG blok met het interieur van een Pagani en de besturing van een Ferrari.
Uiterlijk van een classic 900 turbo stijlneus, het weggedrag van een megane rs en het motorblok van eem Saab 9-3 Turbo-X
BMW M6 Gran Coupe (mooiste BMW van de afgelopen jaren vind ik) met S-Klasse interieur.
Een 500E met de bruutheid en geluid van een C63
Uiterlijk van een evo met gtr blok interieur van bentley,pagani of rolls
De ruimte van een Superb combi
De Regera aandrijving en afwerking
De cng installatie van een golf TGI
De motor van een mercedes (meer bepaald de 6.2 v8 atmospherisch)
Achterwielaandrijving van een BMW
Versnellingsbak plus ophanging van een AUDI, meer hoeft het niet te zijn ;)

trouwens ik fantaseer veel over dit soort vragen.. op een dag bouw ik zo’n wagen!
een Ferrari f12 berlinetta met de prijs van een Panda

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).