
Of is de Liberty Walk Ferrari 308 stiekem best wel cool?
Dat sommige tuners bijzonder foute bodykits verkopen voor supercars is logisch. Er is immers vraag naar. Er zijn altijd mensen die net iets specialers willen hebben. Zij worden op hun wenken bediend door Mansory, Novitec of Liberty Walk.
Dus als je een Ferrari 488 GTB heftig wil aanpakken, kun je bij die drie tuners terecht. Maar wat als je juist een klassieke Ferrari wil tunen? Dan heb je bij Mansory en Novitec niets te zoeken. Deze Liberty Walk Ferrari 308 bewijst dat het enigszins terecht is. Want ergens klopt er geen hout van, om een van de fraaiste carrosserieën van Pininfarina te verminken met glasvezel, purschuim en popnagels.

Liberty Walk Ferrari 308
Maar is het wel zo’n gekke gedachte? Als we kijken naar de Rauh-Welt creaties is het niet veel anders. Die pakt Porsches uit deze periode aan op een zelfde wijze. Ze geven de auto een soort Le Mans-racer achtige look. Wat dat betreft is deze Liberty Walk Ferrari 308 niet anders. Over anders gesproken, wat is er allemaal anders?
We beginnen met de wielkasten! Die zijn niet uitgeklopt, er zijn enorme wielkasten aangeplakt. Dat is zo’n beetje de specialiteit van de Japanners. Dankzij die enorme wielkasten is er wel meer ruimte voor gigantische wielen met Yokohama Advan-banden. Verder staat het apparaat bijzonder laag op zijn wielen. Iets te laag eigenlijk. Je kan het met een luchtsysteem en compressor zelf de rijhoogte bepalen.
Subtiele details
Vervolgens zijn er twee kleine subtiele details toegevoegd aan deze getunede klassieke Ferrari. Er is een spoilerlip aan de voorzijde, die niet eens verkeerd staat. Ook de ducktail achterspoiler misstaat niet. Het geeft de Liberty Walk Ferrari 308 (niet ontoevallig) een 288 GTO-vibe. Ondanks dat er niets aan het interieur is gewijzigd, zijn daar de meeste foto’s van.
Wat de wielen kosten, weten we niet. Wel hebben we de prijs voor de bodykit, die kost namelijk 12.860 dollar. De verlaging (het Airrex systeem) kost 9.500 dollar. Een beetje keurige Ferrari 308 kost tegenwoordig zo’n 100.000 euro. Aan de ene kant ‘moet je dit niet willen’, aan de andere kant: waarom niet? Gooi er een open uitlaat onder en waan je een Le Mans coureur uit de jaren ’80.
Meer lezen? Dit is de special over de Ferrari 308.
Ik vind het echt onwaarschijnlijk gaaf gedaan! En het staat ontzettend goed!
De paus zou er wat van moeten zeggen want dit is een van de grofste vormen van heiligschennis die we de laatste jaren gezien hebben.
@mashell: de paus is een eenvoudige man, afkomstig uit de Orde der Franciscanen. Een religieuze Orde die naast hun vroomheid vooral bekend staan om hun zeer eenvoudige en spaarzame leefwijze. Die man is daarom wel de laatste die een mening zal hebben over welke Ferrari dan ook.
Wat dat betreft sluit ik me aan bij @erce’s opinie. Dit is een vorm van ‘period correct’ tuning die mij ook wel ligt.
Precies, daarom als Franciscaner is de paus tegen zinloze verspilling en hier wordt een voortreffelijke Ferrari 308 verspild. Period correct zijn mooie woorden maar als je wilt verspillen dan neem je een Peugeot 308!
Mooi om naar te kijken, maar daar stopt het dan ook.
Ik vind het wel geslaagd. Zet maar voor de deur..
Wat is dat toch een fraai ding, de 308. Nog niet zo breed dat je twee rijbanen moet claimen om zonder schade opzij vooruit te komen. Gisteren op TV een programma dat ze een 308 op batterijen lieten lopen, was retesnel.
Snel ja, maar ook retesaai….
Ik vind’m gewoon erg gaaf,
eigenlijk…
Hoop dat Maranello belt om dit te stoppen.
Dan vind ik die van Kean Suspesion een heel stuk mooier.
https://keansuspensions.be/project-details.php?projectid=14
@cossiekiller: daar is qua vormgeving niets anders aan dan een originele toch?
Een andere voorspoiler en de wielkasten zijn gerold. Meer heeft die auto ook niet nodig vind ik.
@cossiekiller: heel mooi zo!
Mooi toch? Maken ze van een oude bak toch nog iets cools.
Ik vind ferraris helemaal niets, maar zou ik ineens een overvolle bankrekening hebben dan lijkt het mij wel gigantisch grappig im dit er een te bouwen met deze body kit en de motor te swappen voor iets als een RB26DETT of een 2JZ, gewoon om de ferrari puristen te stangen. Als kers op de taart moet er dan natuurlijk ook een gigantische taartschep achterop.
Best frappant. Wanneer het om een ouwe Porsche gaat vinden we het gewoon gaaf. Gaat het om een even ouwe Ferrari, dan neigt het meteen naar heiligschennis en de vernietiging van cultureel erfgoed. Typisch toch?!
Misschien omdat er 8 à 10 keer zoveel 911’s in een jaar gebouwd worden als alle Ferrari’s bij elkaar? En het gros daarvan is uitgevoerd als een zilvergrijze Carrera S met zwart leer😉.
Als dit zou worden gedaan met een 911R of een 964 RS denk ik dat er wat heftiger geprotesteerd zou worden!
Schandalig!… Maar stiekem best erg gaaf 😄
100k voor een 308 die waren 10 jaar terug voor 15k op te halen. Misschien iets meer, maar 100k voor een half lauwe Ferrari vind ik wel erg veel. OT vind deze kit wel geslaagd beetje jammer dat het standaard niet vooruit te branden is die bolide
Ik vind een 308 / 328 begerenswaardiger dan alle erna geproduceerde Ferrari’s, zelfs deze. Niet zo extreem breed.
Ach, een groep 4 308 is niet mooier. Dit, minder extreem plat en met de randjes meegespoten in rood is nog best lollig voor een verbouwde 308
Uiteraard mag je altijd je mening uiten, vooral onder een artikel dat vraagt naar je mening maar dat gejankt over heiligschennis… Wat een onzin. Als het ze niet bevalt moeten die mensen moeten gewoon zelf een 308 kopen en lekker stock houden en daar van genieten.
De eigenaar van deze wagen vind dit blijkbaar mooier, dus moet hij of zij gewoon lekker doen wat hij of zij wil met de auto. De eigenaar is helemaal niets verplicht aan zeikerds die van mening zijn auto’s die niet van hen zijn eruit moeten zien zoals zij dat graag willen.. 🤣
Ik kan het wel waarderen. Wel motorisch een beetje upgraden naar een 500pk atmosferisch natuurlijk.
ik vindt em verschrikkelijk….vet zo!
waarom niet…zijn al genoeg ferrari’s…..