Lijstje! De motoren van AB-lezers

Auteur: , 103 Reacties

Oh-no they didn't!

Dizono

Met enige regelmaat besteden we aandacht aan jullie eigen auto’s en daar zitten meer dan eens hele fraaie exemplaren tussen. Enkele enthousiaste motormuizen hadden de guts om hun vette tweewieler te delen via Autojunk. Hoog tijd voor een voorstelrondje!

S2R

Ducati Monster S2R

Alleen al voor het geluid uit die carbon einddempers van Termignoni móet deze Monster simpelweg in de lijst.

Yamaha

Yamaha FZR 600R van Dizono

Collega @Dizono lacht om files en weet wel raad met een klaverblad.

S1000R

BMW S1000R + Bonus M4

Some people… Een heerlijke combo. De S1000R is het kuiploze broertje van de lompsnelle S1000RR en is nog steeds, euh, lompsnel.

Yamaha R6

Yamaha YZF R6

De R1 is sneller in rechte lijn dankzij 400 cc’s extra en natuurlijk meer power. In de juiste handen kan een R6 echter prima meekomen. Gevaarlijk snel.

DKW

DKW RT 98

Een jongensdroom? Deze lezer knapte de ouwe motor van z’n opa op. Verdient dus met recht een plekje in deze lijst.

Ducati

Ducati 1098R Bayliss Limited Edition

Ho-ly crap, wat een heerlijke machine! Alleen voor berijders die een serieus potje kunnen sturen.

CBR

Honda CBR 900RR Fireblade

In de jaren ’90 kon je weinig snellers kopen en het uiterlijk is nog steeds om van te smullen. Gaaf ding!

R6

Yamaha YZF-R6

Nog een R6 om het af te leren.

Hypermotard

Ducati Hypermotard

Misschien niet de snelste motor uit dit lijstje. Wel een heerlijk gooi-en-smijt-apparaat. Artikeltje 5 ligt helaas wel altijd op de loer…

YZF-R125

Yamaha YZF-R125

Jong geleerd is oud gedaan, maar vergis je niet! Dit is geen brommer en met zo’n lichte motor rij je in de bochten met gemak het dikkere spul zoek.



103 reacties

Leuk! Ik rij overigens een Kawasaki Z1000. Zo kan er dezelfde snelheidsbeleving plaatsvinden als in dure Italianen maar dan wat goedkoper.
Waar blijft de dikke fiets van @fristi?
@wardneele: de beuker van een Batavus Weekend mag inderdaad niet ontbreken in dit lijstje!
Die Ducati 1098R, wat een beest! Mooi lijstje!
Las ik bij die 2e Ducati toch eerst Babyliss Special Edition…
Hmm… hoeveel Dukaten zou je bij Blokker moeten inleveren voor zo’n ding? ;-)
De Hypermotard, veel liever een dan een racer, zowel qua geluid als beleving. Heb niks met die hoogtoerige stofzuigerblokken
@2505: stofzuigerblok met 17.000 tpm. Welk merk is dat?
@eddie72: elke F1 motor
@ramonbosje: is begrenst op 15k toeren maar desalniettemin 👍
@2505: ik heb er ook één HEERLIJK de Hypermotard!
@2505: eens! De Hypermotard wordt de opvolger van mijn huidige 1-pitter. Ik zal wel iets in moeten boeten qua geluid, maar verder is hij op elk vlak beter voor mijn huidige situatie. Nu nog even sparen..
@2505: dank. Toch nog iemand
Kan me voorstellen dat iemand hier heel blij van wordt, maar ik heb er helemaal niks mee, behalve de DKW in dit lijstje. Zou mezelf alleen zien cruisen op een Moto Guzzi, dat is nl. mijn associatie met motoren, cruisen. Als ik op een willekeurige lente dag de meeste stalen ros ridders zie acteren hebben die geen zin in de volgende zomervakantie met vrouw en kinderen .. en kleed jullie svp goed aan, spieren kunnen niet worden vervangen, weg=weg.
@bischero:

Zo´n guzzi dat is het toch :)
Vlot maar zonder moeite te doen.
@hupke: Ik heb een V11 Café Sport Guzzi,

http://moto.zombdrive.com/images800_/moto-guzzi-v11-cafe-sport-1.jpg

Zoeen, heerlijke machine.
Ben ik de enige die een motor nooit echt mooi kan vinden?

Ik snap de lol van het motorrijden wel, en zo’n oudje vind ik soms wel wat hebben. Maar meestal kom ik niet verder dan iets een bruut apparaat te vinden, zoals die matzwarte R6. Waarvan ik dan moeite heb om ze uit elkaar te houden, omdat ze nogal op elkaar lijken.

Doet natuurlijk verder weinig af aan de rijervaring.
@fanboy: nee zeker niet alles op 4 wielen spreekt me veel meer aan. Hoewel een chopper, bobber of caferacer wel gaaf is. Die buikschuivers spreken me totaal niet aan.
@fanboy: kan het wel begrijpen hoor. Ik rijd veel liever motor dan auto, maar nieuws omtrent motoren boeit me echt 0,0. Ik spendeer 2 uur per dag op AB maar weet me god niet wat de nieuwste modellen zijn van bijvoorbeeld Yamaha.
@2wheeler: Grappig, ik dacht dat ik de enige was.
@sleurs:
Hier nog een.
Dat komt ook omdat ik niet veel met nieuwe motoren heb.
Mijn belangstelling houdt een beetje op met de komst van injectie.
De nieuwste motor die ik heb, is uit 1998 en veel nieuwer hoeft van mij niet.

Mijn motorpark bestaat trouwens uit:
Honda CB 400 Four (1977), loopt niet.
Honda V65 Sabre (1985)
Triumph Trophy 900 (1998), helaas twee weken terug mee onderuit gegaan. En nu wat nieuwe plaatdelen en een nieuwe ruit nodig. En wat knipperlichten, een helm, broek en jas.
@2wheeler: 2uur, echt?
Kan iemand uitleggen wat er kuiploos is aan die S1000R? Waar zou die kuip dan moeten zitten?

Vind die Ducati Bayliss versie wel erg gaaf zo. Rood, zwart en wit gaan goed samen.
@pinut187: google is je beste vriend, de S1000RR heeft een aanzienlijk grotere kuip…
@pinut187: in Rotterdam
@pinut187: De voorkuip? al heeft hij inderdaad vrij veel kuip voor een naked.
@pinut187: zijn broertje s1000rr is de supersport, dit is de naked. Kuipen zitten aan de zijkant en voordzijde.
@fernie: thanks, was de term kuip eigenlijk weer vergeten.
Stone Island vriend
Ha, leuk artikeltje.

Onlangs mijn nicknamegever en ultieme speelgoed omgeruild voor een wat praktischer en woonwerkbuitenslaapgeschikte tweewieler. Sinds een maandje dus mobiel op een Speedyellow Triumph Sprint RS i.pv. de geweldige Tuono
Ben zo’n yzf 125r als die laatste aan het overwegen, gewoon voor erbij. Mn vrouw en ik delen mijn wagen momenteel en het is plezant om er af en toe zo eens uit te kunnen. Zwaarder spul is interessant maar boven de 125cc moet je in belgie lessen nemen en rijbewijs halen, wat erg duur is.

Iemand nog tips voor een ‘vlotte’ 125cc?
@nasty: Tweetakt! Aprilia RS/Tuono 125
@Tuono: precies dat. Die dingen willen wel vooruit, voor een 125cc.
@Tuono: zou dat mogen? Zo’n RS125 heeft wel flink wat meer vermogen
@apriliarsv:

Nee, ze controlleren, zit een KW limiet op van ik denk een 11kw voor een rijbewijs rije 125. Als motorlessen je te duur uitvallen kan je motor rijden best vergeten. De lessen + examen kan je al doen voor 400 euro. Als je die er niet voor over hebt ga je ook geen deftige uitrusting, banden, … etc. voorzien. Dan is het imho beter dat je er gewoon niet mee begint.
@nasty: dus je wil motor (opgevoerde brommer) rijden zonder te lessen? Ik hoop niet dat ik je ooit tegenkom op de weg…
@uselessguy: 125cc kan je rijden met autorijbewijs EN 4uur les. Voor zwaarder/sneller volg je meer les en kost je dat eens even meer dan €1000. Je moet dag geld maar hebben eh. Ik rij ondertussen al 15 jaar auto, dus met enkele basislessen ben ik nog geen gevaar op de weg zoals jij wel denkt.
@nasty: ga aub lessen, anders leer je het verkeerd. Ik dacht ook dat ik kon motorrijden omdat ik al kon schakelen voordat ik aan rijbewijs begon (opgevoerde aprilia RS50 – top van 130). Maar daar ben ik absoluut op terug gekomen. Leer het goed, blijf je langer heel. Vroeg of laat ga je toch de grens opzoeken van die 125cc, en als je basis dan slecht is …. ik wil de gedachte liever niet afmaken, maar ga lessen.
@nasty: No offense maar een paar goede lessen kunnen het verschil maken.. Je bent misschien wendbaar maar ook zeker zeer kwetsbaar op een vlotte tweewieler.
@nasty: geen Duke als je een beetje lang bent. Ik zat met mijn 195cm prima op de 125R van mijn vriendin, maar lange ritten blijven een crime.

Leuk speelgoed voor dijkjes e.d. hoor! Maar op de snelweg kunnen ze niet goed meekomen met het andere verkeer.
@2wheeler: Voor de goede orde: Yamaha 125R
@2wheeler: hypermotard niet kan ik je bevestigen
@nasty: ktm 125cc een beest!
Ik zie dat ik ook gerepresent word. BMW S1000R all the way baby. Heb alleen dan weer geen M4 er naast staan, maar wel twee andere BMW’s. Mijnes is overigens zwart.
Leuk topic! Ik rij een K75RT, type oude politiemotor Haha! Met een heerlijke 3-cilinder roffel.
Gave dingen! Ik wil volgend jaar Mn A2 halen. Hebben jullie nog tips voor leuke motors tot zo’n 4000euro? Ik dacht zelf aan een ktm duke 200.
@daniel23ccx: ik heb met mijn A2 verschillende huurfietsen gereden van kawasaki, waaronder de Z800e, W800, ER-6 en de versys 650. Allen begrensd op 35 kw natuurlijk. Vooral de Z800e vond ik echt top. Volgens mij zitten deze motoren ook tweedehands wel boven €4000 op dit moment, maar wellicht dat ze volgend jaar iets goedkoper zijn.

Er is trouwens sowieso niet gek veel markt in nederland in motoren tot 35 kw, heb de mijne ook uit duitsland gehaald..
@daniel23ccx: Yamaha XT660X met een open X-racing uitlaat. Bestellen uit Italië en er onder schroeven. Het zit schots en scheef want “handmade” en Italiaans, maar de pompende 1 cilinder maakt een absoluut verslavend en oorverdovend geluid.

Grootste voordeel: uitlaten van Xracing kosten geen drol, minder dan de helft van bijvoorbeeld een Akra.
@daniel23ccx: Ik rij zelf een Honda CB-1 begrensd op 35kW, erg leuke motor met lekker koppel onderin door de 4 in lijn. Rijdt heerlijk en is ruim onder je budget aan te komen op 35kW.
Of kijk voor iets klassieks, ik heb hier ook een Honda CB400f uit 1979 staan, niet erg geschikt om veel grote afstanden te rijden (het blijft klassiek spul) maar is zeker leuk om mee te rijden op de zondagse tourritten.
@nickmercedes:
Leuk! Ik heb ook een Honda CB 400 Four (1977).
@daniel23ccx: ga voor de Duke 390
@daniel23ccx: honda cb500f of een suzuki sv650
Check in 2011 Suzuki GSX-R 750. In het zwart.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Allemaal mooi spul!
Mijn Ducati mist in de lijst.. paar keer geupload als combo. Mijn 748 samen met een Ferrari 550 en mijn Monster met een Porsche 944. Of staan er al voldoende Ducati’s in het artikel ;)
Zou een Honda FJS 600 Silverwing ook door de ballotage komen ?
@amghans: Die is er zelfs bij Honda zelf per ongeluk tussendoor geglipt.
@tuono:
Nobody’s perfect . . . :-)
De r6 1ste geloof ik?, 1098 en s1000rr.
😍😍😍😍 porno op 2 wielen.
Honda MSX125SF hier.. woon-werkverkeer..
In de living staat een custom Honda Gorilla met droge koppeling, 4klepskop, remmerij en vering waar een grotere moto jaloers op kan zijn.
@nealz: nealz aka… Ik weet het niet meer, maar jij zat op daxboard als ik mij niet vergis! Je had vroeger een andere nickname, niet? Groetjes, Model (de knapste daxboarder uit de geschiedenis)
Pa heeft een Harley FatBob. Matzwart met een bruin custom zadel. Optisch heel simpel. Weinig chrome enz. Maar motorisch helemaal aangepakt. Opgeboord en andere nokkenas etc. Alles wat Screaming Eagle levert voor die motor zit er op. Rij er sporadisch een heel klein stukje mee, behoorlijk veel koppel voor een motor. Bovenin toeren gebeurt er weinig dus je kunt hem lekker lui rijden. Past wel bij de motor. Ik vind de Duc’s uit de lijst erg mooi. De rest heb ik niet zoveel mee.
Rij zelf een Kawasaki Z750 uit 2005: https://www.instagram.com/p/8tOMqGPbyr/
Als we toch alle motorliefhebbers op een hoop hebben hier meteen een vraagje. Ik wil zeer binnenkort beginnen met motorrijlessen. Ik heb nooit eerder motor gereden maar ben wel (ruim) >24 jaar oud. Kan ik dan echt al meteen beginnen met lessen voor zware motoren?

Niet dat ik meteen een Panigale wil kopen maar het lijkt me zo onwaarschijnlijk.
@gulli: Jep, 24+ kan je direct zwaar lessen. Een ‘zware’ (A) lesmotor is overigens 9 van de 10 keer dezelfde motor als een A2 lesmotor, alleen dan niet begrensd. Dat zware valt dus wel mee, die motoren worden uitgekozen op hun gemoedelijkheid. Bedenk ook dat je niet verplicht bent een zware motor te kopen als je geslaagd bent, je hebt alleen wel de mogelijkheid. En dat is fijn.
@Tuono: Ik denk dat ik het voorlopig idd hou op toerritten met lichtere (huur)motoren. Ik hoef echt niet van 0 tot sloot in 2 seconden :)
@Tuono: klopt helemaal, daarnaast zijn er motoren als de kawasaki gtr 1400 of bmw k1200 die in gewicht en vermogen behoorlijk zijn, maar zich laten rijden alsof het niets is. In dat geval is de zwaarte van de motor volledig afhankelijk van de zwaarte van je rechterpols..
@gulli: gewoon doen! Een zware motor is overschat mits je niet meteen een s1000rr wil rijden
@gulli: kan gewoon. Ik ben zelf ook begonnen op een superbike; kan prima zolang je maar niet denkt dat je Valentino heet
Dat mijn Starlet de voorpagina haalde was een kwestie van tijd ;) Maar mijn R6 in een artikel is erg onverwachts én supertof!
Hier nog een motorfreak… althans, het motorrijbewijs was er direct op m’n 18e… daarna een tijd bij mijn huidige vrouw in de auto niet mogen sturen omdat zijn het autorijbewijs weer direct had en ik niet, hihihi ;)
Mooi artikel! Zelf trotste eigenaar van twee maal n R6. Een voor straat en een voor circuit! Zal ook eens een uploadje wagen
Hier een zwarte BMW K1300s. Bloedsnel, betrouwbaar (ja het kan kennelijk wel BMW & betrouwbaar) en nog redelijk zuinig ook. Waanzinnig stabiel op de snelweg. Hij is wel een beetje zwaar alleen…
Toch ook maar eens foto’s van mijn hypermotard uploaden, heb er namelijk een aardig custom project van gemaakt!
Ik ben op zoek naar een leuke en snelle crosser die ik over een paar maanden in de Filipijnen plan aan te schaffen. Het liefst ook nog met een beetje comfort zodat ik eventueel wat kan rondreizen. Iemand hier wat aan te raden?
@pinut187:

Niet doen, het laatste wat je daar wil doen is zelf rijden best een 4 wieler nemen voor minder dan 100 dollar heb je al een chauffeur voor een maand.
Ik heb mijn jongensdroom gekocht. Van de vrouw moest de e28 plaats maken voor andere hobby’s, zoals mijn zoon die op komst was. Dus toen ze 38 week zwanger was, heb ik een knalrode BMW R 1100 RS gekocht, met aantoonbaar 35000 km. Haha, prachtig… toen ik de resterende 2 week in garage mocht slapen.
@hp525i: kun je wel weer lekker knus tegen hem aankruipen :)
De monster s2r is trouwens te koop!! 😉
@brianrs: is het een 800 of 1000?
@mrnx: 800
M’n Pa heeft een Aprillia RS250 uit 1994, Laatste 4 jaar nog geen 100 km op gereden, echt een geweldig ding.
@87tb: staat hij te koop? Hèhè
@boomhauwer: Dat word onderhandelen met m’n moeder ;-)
Waar is de honda vtr sp2 of de R1 dan😶
@bmwfreak038: SP2? Waarom niet voor de SP1 gaan?
En de SP1/2 in een adem noemen met een R1 vind ik ook wel grappig. De eerste R1 was nog wel gruwelijk, daarna zijn het in mijn ogen rijdende ‘standaard keuzes’ geworden, iedereen die een ‘snelle motor’ wil, wil een R1. Weinig origineel.
De SP1/2 daarentegen is een motor die je met beide handen bij de strot moet grijpen en echt moet temmen. Een ware, lompe twee cilinder
@luittinke: sp1 of 2 zijn beide mooi en de nieuwe R1 is net zo goed een gruwelijke machine.
Trotse eigenaar van een Aprilia RSV Mille uit 2001 hier. Hoop (en verwacht) er dit seizoen de 100.000km mee aan te tikken.
Triumph Street triple 2008
Husqvarna Nuda 900 R 2013
Husqvarna WR300 2009
Heel gelukkig met alles!
@boomhauwer: oeh, een Nuda! Een van de gaafste motoren van de laatste jaren, jammer dat KTM hem de nek om heeft gedraaid. Doe eens wat foto’s uploaden op Autojunk? ;)
Mijn BMW K1 had er ook bij kunnen staan. Zie je bijna nooit meer.
Leuk topic!
Ben zelf trotse eigenaar van een yamaha r6 van 2005, heb al eens wat foto’s geupload en dat werd met niet in dank afgenomen, motor is inmiddels iets aangepast dus zal binnenkort weer eens ff wat nieuwe foto’s maken en posten
@ricardo147: ik ook, donker ruitje, remhendeltjes, kentekenplaathoudertje. En pas op een verveelde dag wat foto’s gemaakt.

Even wat moed verzamelen om te posten… :s
Haha die 125cc brommer op het einde.
NCR Milona S
Speed Triple 900
Mooi speelgoed!
80+ reacties op een artikel over tweewielers? Nice!
Rij zelf een Triumph Tiger 800 XR, zeg maar de Golf onder de motoren: niet supermooi, niet supersnel, maar wel een fijne fiets. En sneller naar de 100 dan 95% van alle vierwielers ;-)
Leuk!! Hier de eigenaar van de mat-antraciete r6.

Echt een geweldige fiets, hoe harder je rijdt, hoe beter die rijdt. Ik stap iedere keer weer met een smile af!
Ik heb mijn BMW K1100RS deze week ingeruild op een BMW R1200RS. Lichter en iets meer vermogen.
Mijn lijst:
– Triumph Tiger 1050 2008: dayly ride
– Yamaha FZS 600 2003: voor mijn vrouw
– Yamaha XJ6 F ABS Diversion 2011 : Super exclusief uitgevoerd, maar te klein voor mij dus te koop
– Suzuki GSX650F ABS : ook te koop.
Ik ben echt verschrikkelijk tevreden over de Tiger. Wat een fijne zit en koppel. Tuurlijk, er is altijd beter, maar voor dit budget een absolute topper!
Die ducati’s zijn wel echt geil!
Gaaf lijstje, mijn S1000RR had er ook wel tussen gepast.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).