• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pk

Auteur: Author, gepost 6 april 2017 om 13:55 – 53 Reacties

Afbeelding Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pkAfbeelding Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pkAfbeelding Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pkAfbeelding Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pkAfbeelding Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pkAfbeelding Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pkAfbeelding Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pkAfbeelding Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pk

Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pk
De V10 onder de kap is stevig opgekieteld.

Voordat downsizing en turbo’s ingeburgerd raakten in de klasse der übermobielen, had de RS6 (net als de M5 E60) nog een dikke V10 onder de kap. Dit specifieke exemplaar slaat een mooie brug tussen “voor” en “na” de turbo. De V10 kreeg namelijk twee van die dingen en dat resulteert in een vermogen van 810 pk.

De tuning kwam voor rekening van MTM en voor een vrije adem zorgen de orgelpijpen van Milltek, uiteraard zonder katalysators. Volgens de verkoper is de Audi ondanks het monsterlijke vermogen nog steeds goed bruikbaar op de weg. Doe jezelf en anderen een lol en probeer dat liever uit op een rustige weg of beter nog: in Duitsland.

Overigens is deze kar afkomstig van de eerste Zweedse eigenaar, zijn alle onderhoudsboekjes aanwezig en zitten er zelfs vier nieuwe banden én remschijven en -blokken op. Voor wie benieuwd is: de standaard RS6 C6 was goed voor 580 pk en 650 Nm, waarmee een 0-100 sprint in 4,5 tellen passé was.

Een zoekrondje bij de boys van MTM leert dat de aanpassingen aan het blok alleen al een kleine 32.000 euro kostten. Het koppel steeg bovendien naar 920 Nm, dus het kan zijn dat de bandenboer ineens wel héél vriendelijk naar je glimlacht.

Voor 44.950 euro is al dat moois van jou. De Audi heeft bovendien slechts 127.851 km achter de rug. We hadden trouwens graag een fotootje van de motor zelf gezien, maar dat ligt vast aan ons.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, c6, marktplaats, occasion, rs6, station, tuning, zwart

Vorig bericht: « Lijstje! De motoren van AB-lezers
Volgend bericht: Hoe Ricciardo ontdekte wat er mis is met de Red Bull »

Lees Interacties

Reacties

  1. realracing3 zegt

    6 april 2017 om 13:58

    De V10 is toch wel de mooiste motor ooit gemaakt

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      6 april 2017 om 14:02

      @realracing3: helemaal mee eens

      Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      6 april 2017 om 14:03

      @realracing3: in z’n algemeen of specifiek deze v10?

      Login om te reageren
    • edjehaze zegt

      6 april 2017 om 14:48

      @realracing3: BMW S85

      Login om te reageren
    • freshlife zegt

      6 april 2017 om 14:50

      @realracing3: ding klinkt weinig bijzonder, kun je beter de v10 van bmw hebben

      Login om te reageren
      • deora zegt

        6 april 2017 om 14:58

        @freshlife: of de V10 van Porsche!

        Login om te reageren
      • reggie-boy_rood zegt

        6 april 2017 om 15:52

        @freshlife:lfa of porsche

        Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      6 april 2017 om 15:52

      @realracing3:LFA

      Login om te reageren
    • mauking zegt

      6 april 2017 om 16:22

      @realracing3: is dit dezelfde als in de gallardo?

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      6 april 2017 om 17:39

      @realracing3: eens!

      Login om te reageren
  2. bmwfreak038 zegt

    6 april 2017 om 14:01

    810 maar??

    Login om te reageren
  3. autodrop zegt

    6 april 2017 om 14:05

    Meest mooie RS6 ooit, helaas is deze zwaar verpauperd! Normale kleur grill, velgen en logo’s zou hem goed doen.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      6 april 2017 om 15:39

      @autodrop: Hij is idd erg zwaar én verpauperd.

      Blijft wel een mooie verschijning, dit model

      Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      6 april 2017 om 17:35

      @autodrop: juist mooi dat black on black.

      Login om te reageren
      • autodrop zegt

        6 april 2017 om 20:25

        @bmwfreak038: ieder zijn smaak! Maar wat ik mooi vind aan de RS6 C6 is dat het een wolf in schaapskleren is. Stoer, vol power maar toch nog elegant. Niet dat overdreven gedoe van de C7.

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          6 april 2017 om 21:07

          @autodrop: ik snap je maar dit doe je als je een wat stoerdere wil, ga je voor stoer doch elegant neem je chroomzooi?

          Login om te reageren
    • bofkont zegt

      6 april 2017 om 20:30

      @autodrop: Ben ik niet met je eens, ding ziet er al zou verouderd uit, droogt absoluut niet goed op.
      Ook kwalitatief zijn de motoren niet geweldig, ketting/spanner zijn veel problemen mee, klusje van 5/6 bij deze auto, hele motor moet eruit. ook nog eens zwaar verkracht dit exemplaar met die pauper pijpen.
      En het 5 liter blik olie zegt al genoeg, olieboot, eigenlijk standaard zoals elke VAG tegenwoordig.

      Login om te reageren
  4. pinut187 zegt

    6 april 2017 om 14:05

    Black beast. Prijs valt nog enigzins mee gezien de prijzige MTM behandeling.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      6 april 2017 om 14:14

      @pinut187: die behandeling betaal je altijd helemaal zelf hoor, reken er maar niet op dat je daarvan iets terugkrijgt bij inruil. Sterker nog, het kan zelfs tegen je werken.

      Login om te reageren
      • TonCoronel zegt

        6 april 2017 om 15:35

        @escort77: Volgens mij klopt het bericht niet dat deze auto is getuned door MTM met de 32K behandeling.
        Volgens mij is deze auto gewoon door MTM getuned naar 700-730PK en is achteraf een Milltek uitlaat geplaatst en de software verder aangepast. Als deze auto door MTM naar 810 PK was getuned dan zat er wel een MTM uitlaatsysteem onder.

        Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    6 april 2017 om 14:05

    Geen Audi Ceramic. Die had ik er toch wel graag op gehad met zoveel pk’s en gewicht. Moet wel een beul van een auto zijn zo!

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      6 april 2017 om 14:48

      @e34m5touring:

      Zou dat voor dagelijkse ritten nou echt een verbetering zijn?

      Login om te reageren
      • freshlife zegt

        6 april 2017 om 14:51

        @jack_abarth: eerder een minpunt. Voordat je die dingen een keer warm hebt(en ze dus werken) ben je al heel wat stoplichten verder

        Login om te reageren
        • TonCoronel zegt

          6 april 2017 om 15:30

          @freshlife: Zeker weten geen minpunt hoor.
          Ik heb een RS6 C6 gehad, weliswaar met ‘maar’ 703 PK en 920NM koppel echter gelukkig wel met keramische remmen. Je merkt zeker weten dat deze remmen eerst even warm moeten worden willen ze echt goed remmen echter bij stadsverkeer merk je er na 2 keer remmen echt niks meer van en je went er overigens ook heel snel aan.
          Ik heb ook proefgereden in een aantal RS6 C6 zonder keramische remmen, 2 nadelen:
          1. Remvermogen is echt een stuk minder, het is bizar hoeveel harder de auto afremt als je 100+ rijd met een auto van 2000+ KG met de keramische remmen.
          2. De gewone remschijven trekken echt heel snel krom, elke RS6 die ik reed met gewone remmen had last van trillingen tijdens remmen.

          Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        6 april 2017 om 16:04

        @jack_abarth: Met zoveel power en gewicht lijkt mij het gewoon wat safer. Zo’n ding maakt vast enorm veel vaart met zoveel pks. Dan is t wel fijn dat ze dat een beetje kunnen verwerken. Als ik me niet vergis zijn ze in diameter ook iets groter.

        Login om te reageren
      • kritisch zegt

        6 april 2017 om 17:06

        @jack_abarth: gereden met een audi s8 d3 met keramische remmen. Remkracht, indien warm, is waanzinnig en ook waanzinnig bruikbaar. Heeft zeker een ongelukje in stadsverkeer gescheeld.

        Login om te reageren
  6. TDI-goeroe zegt

    6 april 2017 om 14:07

    zou het nog mooi beschaafd draaien en betrouwbaar zijn?

    Login om te reageren
  7. valluik zegt

    6 april 2017 om 14:11

    Voor en na de turbo? De S6 was atmosferisch, de RS had toch al twee turbo’s af-fabriek?

    Login om te reageren
    • matter zegt

      6 april 2017 om 14:16

      @valluik: Precies, was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het las.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      6 april 2017 om 15:20

      @valluik: Dat eerste stukje is nogal raar geschreven.
      De S6 had inderdaad een atmosferische 5.2 V10. De RS6 een biturbo 5.0 V10.

      Login om te reageren
  8. duderuud zegt

    6 april 2017 om 14:12

    Wie durft…

    Login om te reageren
  9. peterpann3nkoek zegt

    6 april 2017 om 14:12

    Ik vraag me dan altijd of of 100k+ kilometer goed is voor zo’n auto, kan je er dan nog lang mee of is hij vlak daarna op?

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      6 april 2017 om 15:21

      @peterpann3nkoek: Hij is niet op, maar zeer prijzig onderhoud zit er dan wel aan te komen.

      Login om te reageren
      • TonCoronel zegt

        6 april 2017 om 15:41

        @crackdavid: Als je de olie elke 10K ververst en de bak olie rond de 50K dan blijft het lang heel hoor (mits netjes warmgereden en afkoelen). Ga je er slecht mee om dan wordt het met dit soort auto’s en vermogen inderdaad een dure hobby.

        Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    6 april 2017 om 14:21

    Jammer van de black on black uitvoering. En de slecht pasgemaaktr uitlaat is ook een joekel van een afknapper. Blijft een fantastische wagen, maar ik zou persoonlijk een nettere basis uitzoeken.

    Login om te reageren
    • TonCoronel zegt

      6 april 2017 om 15:40

      @dutchdriftking: Als je de olie elke 10K ververst en de bak olie rond de 50K dan blijft het lang heel hoor (mits netjes warmgereden en afkoelen). Ga je er slecht mee om dan wordt het met dit soort auto’s en vermogen inderdaad een dure hobby.

      Login om te reageren
  11. madmarky zegt

    6 april 2017 om 14:21

    Kennelijk geeft 810pk wel zweethandjes, het stuur ziet er al niet zo fris meer uit.

    Login om te reageren
  12. rhellema zegt

    6 april 2017 om 14:31

    Kolere wat een sinistere bak zeg. Ik wil niet zeggen dat ik hem mooi vind maar het ding heeft wel iets.

    Login om te reageren
  13. dutchfiat zegt

    6 april 2017 om 14:35

    #Boefendealer

    Login om te reageren
  14. allesmetturbo zegt

    6 april 2017 om 14:36

    Lekker in hoor, zo in het zwart. Alleen jammer van die hele lelijke uitlaten. Zal een heerlijke cruiser zijn

    Login om te reageren
  15. n42b18 zegt

    6 april 2017 om 15:00

    Ben ik de enige die de 5L olie in de kofferbak zie liggen xD

    Login om te reageren
  16. lextacy zegt

    6 april 2017 om 15:31

    Bah die uitlaten

    Login om te reageren
  17. falcon zegt

    6 april 2017 om 15:59

    Das best een grote fles motorolie in de achterbak :P

    Login om te reageren
  18. ardonjr zegt

    6 april 2017 om 16:08

    Best wel ballen om dit zo op Marktplaats te zetten. Was dat niet laatst ook gebeurd, had iemand een duur horloge op MP gezet. Vervolgens werden ze ’s avonds overvallen.
    Ik zou er niet rustig op slapen mocht ik zo’n auto voor de deur zetten.. zeker met de herinnering in het achterhoofd dat ze hier in de buurt al regelmatig VAG auto’s hebben leeggehaald.

    Login om te reageren
  19. defl8 zegt

    6 april 2017 om 16:20

    Valt het dan niemand op dat de kentekenplaat nog geel met blauw is? En voor de echte liefhebber nog even de koplampjes zwart spuiten.
    Echt zonde al dat zwart, ik zou hem nog liever in het fluoriserend roze hebben dan zo. Er moet gewoon wat contrast in. Zo is het een ‘black blob’. Je zal vast extra vaak worden aangereden.

    Login om te reageren
  20. jannemaneke zegt

    6 april 2017 om 17:49

    Die dingen zijn gewoonweg belachelijk duur in onderhoud bij de Audi dealer. En ik zou zo’n opgepept en optisch half verkracht exemplaar zeer zeker niet kopen.

    Login om te reageren
  21. 2wheeler zegt

    6 april 2017 om 19:30

    Veel te lomp en massief met al dat zwart er in, zonde.

    Login om te reageren
  22. audi01 zegt

    6 april 2017 om 20:33

    Deze staat echt al een poos te koop. Heb er zelf ook 1, ik ben nu bezig om hem boven de 900 pk te krijgen.
    MTM rekent echt woekerprijzen…
    Dit exemplaar is ook niet echt mijn smaak, veel te veel zwart. Eindpijpen vindt ik ook geen gezicht.. Maar dat is natuurlijk smaak gebonden..

    Login om te reageren
    • danmar zegt

      6 april 2017 om 22:21

      @audi01: op 1 van de foto’s (dash) is de datum te zien: 1 (?) september 2015…
      Zou hij al zolang te koop staan dan?

      Login om te reageren
  23. danmar zegt

    6 april 2017 om 22:15

    Ligt het nou aan de fotografie (of aan mij) of oogt dat leer op het stuur en versnellingspook al daadwerkelijk versleten?

    Login om te reageren
    • phr34k zegt

      18 april 2017 om 15:02

      @danmar: Dit is hoe een stuur bekleed met alcantara eruitziet na een paar jaar. Geen gezicht.

      Login om te reageren
  24. danmar zegt

    6 april 2017 om 22:16

    Ligt het nou aan de fotografie (of aan mij) of oogt dat leer op het stuur en versnellingspook al versleten?

    Login om te reageren
  25. mrrallycross zegt

    7 april 2017 om 09:25

    Was deze niet laatst gejat?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North