Te koop: Audi RS6 (C6) met 810 pk

Auteur: , 53 Reacties

De V10 onder de kap is stevig opgekieteld.

Voordat downsizing en turbo’s ingeburgerd raakten in de klasse der übermobielen, had de RS6 (net als de M5 E60) nog een dikke V10 onder de kap. Dit specifieke exemplaar slaat een mooie brug tussen “voor” en “na” de turbo. De V10 kreeg namelijk twee van die dingen en dat resulteert in een vermogen van 810 pk.

De tuning kwam voor rekening van MTM en voor een vrije adem zorgen de orgelpijpen van Milltek, uiteraard zonder katalysators. Volgens de verkoper is de Audi ondanks het monsterlijke vermogen nog steeds goed bruikbaar op de weg. Doe jezelf en anderen een lol en probeer dat liever uit op een rustige weg of beter nog: in Duitsland.

Overigens is deze kar afkomstig van de eerste Zweedse eigenaar, zijn alle onderhoudsboekjes aanwezig en zitten er zelfs vier nieuwe banden én remschijven en -blokken op. Voor wie benieuwd is: de standaard RS6 C6 was goed voor 580 pk en 650 Nm, waarmee een 0-100 sprint in 4,5 tellen passé was.

Een zoekrondje bij de boys van MTM leert dat de aanpassingen aan het blok alleen al een kleine 32.000 euro kostten. Het koppel steeg bovendien naar 920 Nm, dus het kan zijn dat de bandenboer ineens wel héél vriendelijk naar je glimlacht.

Voor 44.950 euro is al dat moois van jou. De Audi heeft bovendien slechts 127.851 km achter de rug. We hadden trouwens graag een fotootje van de motor zelf gezien, maar dat ligt vast aan ons.



53 reacties

De V10 is toch wel de mooiste motor ooit gemaakt
@realracing3: helemaal mee eens
@realracing3: in z’n algemeen of specifiek deze v10?
@realracing3: BMW S85
@realracing3: ding klinkt weinig bijzonder, kun je beter de v10 van bmw hebben
@freshlife: of de V10 van Porsche!
@freshlife:lfa of porsche
@realracing3: is dit dezelfde als in de gallardo?
@realracing3: eens!
810 maar😣😝
via Android app
Meest mooie RS6 ooit, helaas is deze zwaar verpauperd! Normale kleur grill, velgen en logo’s zou hem goed doen.
@autodrop: Hij is idd erg zwaar én verpauperd.

Blijft wel een mooie verschijning, dit model
@autodrop: juist mooi dat black on black.
via Android app
@bmwfreak038: ieder zijn smaak! Maar wat ik mooi vind aan de RS6 C6 is dat het een wolf in schaapskleren is. Stoer, vol power maar toch nog elegant. Niet dat overdreven gedoe van de C7.
@autodrop: ik snap je maar dit doe je als je een wat stoerdere wil, ga je voor stoer doch elegant neem je chroomzooi😃
@autodrop: Ben ik niet met je eens, ding ziet er al zou verouderd uit, droogt absoluut niet goed op.
Ook kwalitatief zijn de motoren niet geweldig, ketting/spanner zijn veel problemen mee, klusje van 5/6 bij deze auto, hele motor moet eruit. ook nog eens zwaar verkracht dit exemplaar met die pauper pijpen.
En het 5 liter blik olie zegt al genoeg, olieboot, eigenlijk standaard zoals elke VAG tegenwoordig.
Black beast. Prijs valt nog enigzins mee gezien de prijzige MTM behandeling.
@pinut187: die behandeling betaal je altijd helemaal zelf hoor, reken er maar niet op dat je daarvan iets terugkrijgt bij inruil. Sterker nog, het kan zelfs tegen je werken.
@escort77: Volgens mij klopt het bericht niet dat deze auto is getuned door MTM met de 32K behandeling.
Volgens mij is deze auto gewoon door MTM getuned naar 700-730PK en is achteraf een Milltek uitlaat geplaatst en de software verder aangepast. Als deze auto door MTM naar 810 PK was getuned dan zat er wel een MTM uitlaatsysteem onder.
Geen Audi Ceramic. Die had ik er toch wel graag op gehad met zoveel pk’s en gewicht. Moet wel een beul van een auto zijn zo!
@e34m5touring:

Zou dat voor dagelijkse ritten nou echt een verbetering zijn?
@jack_abarth: eerder een minpunt. Voordat je die dingen een keer warm hebt(en ze dus werken) ben je al heel wat stoplichten verder
@freshlife: Zeker weten geen minpunt hoor.
Ik heb een RS6 C6 gehad, weliswaar met ‘maar’ 703 PK en 920NM koppel echter gelukkig wel met keramische remmen. Je merkt zeker weten dat deze remmen eerst even warm moeten worden willen ze echt goed remmen echter bij stadsverkeer merk je er na 2 keer remmen echt niks meer van en je went er overigens ook heel snel aan.
Ik heb ook proefgereden in een aantal RS6 C6 zonder keramische remmen, 2 nadelen:
1. Remvermogen is echt een stuk minder, het is bizar hoeveel harder de auto afremt als je 100+ rijd met een auto van 2000+ KG met de keramische remmen.
2. De gewone remschijven trekken echt heel snel krom, elke RS6 die ik reed met gewone remmen had last van trillingen tijdens remmen.
@jack_abarth: Met zoveel power en gewicht lijkt mij het gewoon wat safer. Zo’n ding maakt vast enorm veel vaart met zoveel pks. Dan is t wel fijn dat ze dat een beetje kunnen verwerken. Als ik me niet vergis zijn ze in diameter ook iets groter.
@jack_abarth: gereden met een audi s8 d3 met keramische remmen. Remkracht, indien warm, is waanzinnig en ook waanzinnig bruikbaar. Heeft zeker een ongelukje in stadsverkeer gescheeld.
zou het nog mooi beschaafd draaien en betrouwbaar zijn?
Voor en na de turbo? De S6 was atmosferisch, de RS had toch al twee turbo’s af-fabriek?
@valluik: Precies, was ook het eerste waar ik aan dacht toen ik het las.
@valluik: Dat eerste stukje is nogal raar geschreven.
De S6 had inderdaad een atmosferische 5.2 V10. De RS6 een biturbo 5.0 V10.
Wie durft…
Ik vraag me dan altijd of of 100k+ kilometer goed is voor zo’n auto, kan je er dan nog lang mee of is hij vlak daarna op?
@peterpann3nkoek: Hij is niet op, maar zeer prijzig onderhoud zit er dan wel aan te komen.
@crackdavid: Als je de olie elke 10K ververst en de bak olie rond de 50K dan blijft het lang heel hoor (mits netjes warmgereden en afkoelen). Ga je er slecht mee om dan wordt het met dit soort auto’s en vermogen inderdaad een dure hobby.
Jammer van de black on black uitvoering. En de slecht pasgemaaktr uitlaat is ook een joekel van een afknapper. Blijft een fantastische wagen, maar ik zou persoonlijk een nettere basis uitzoeken.
@dutchdriftking: Als je de olie elke 10K ververst en de bak olie rond de 50K dan blijft het lang heel hoor (mits netjes warmgereden en afkoelen). Ga je er slecht mee om dan wordt het met dit soort auto’s en vermogen inderdaad een dure hobby.
Kennelijk geeft 810pk wel zweethandjes, het stuur ziet er al niet zo fris meer uit.
Kolere wat een sinistere bak zeg. Ik wil niet zeggen dat ik hem mooi vind maar het ding heeft wel iets.
#Boefendealer
Lekker in hoor, zo in het zwart. Alleen jammer van die hele lelijke uitlaten. Zal een heerlijke cruiser zijn
Ben ik de enige die de 5L olie in de kofferbak zie liggen xD
Bah die uitlaten
Das best een grote fles motorolie in de achterbak :P
Best wel ballen om dit zo op Marktplaats te zetten. Was dat niet laatst ook gebeurd, had iemand een duur horloge op MP gezet. Vervolgens werden ze ’s avonds overvallen.
Ik zou er niet rustig op slapen mocht ik zo’n auto voor de deur zetten.. zeker met de herinnering in het achterhoofd dat ze hier in de buurt al regelmatig VAG auto’s hebben leeggehaald.
Valt het dan niemand op dat de kentekenplaat nog geel met blauw is? En voor de echte liefhebber nog even de koplampjes zwart spuiten.
Echt zonde al dat zwart, ik zou hem nog liever in het fluoriserend roze hebben dan zo. Er moet gewoon wat contrast in. Zo is het een ‘black blob’. Je zal vast extra vaak worden aangereden.
Die dingen zijn gewoonweg belachelijk duur in onderhoud bij de Audi dealer. En ik zou zo’n opgepept en optisch half verkracht exemplaar zeer zeker niet kopen.
Veel te lomp en massief met al dat zwart er in, zonde.
Deze staat echt al een poos te koop. Heb er zelf ook 1, ik ben nu bezig om hem boven de 900 pk te krijgen.
MTM rekent echt woekerprijzen…
Dit exemplaar is ook niet echt mijn smaak, veel te veel zwart. Eindpijpen vindt ik ook geen gezicht.. Maar dat is natuurlijk smaak gebonden..
@audi01: op 1 van de foto’s (dash) is de datum te zien: 1 (?) september 2015…
Zou hij al zolang te koop staan dan?
Ligt het nou aan de fotografie (of aan mij) of oogt dat leer op het stuur en versnellingspook al daadwerkelijk versleten?
@danmar: Dit is hoe een stuur bekleed met alcantara eruitziet na een paar jaar. Geen gezicht.
Ligt het nou aan de fotografie (of aan mij) of oogt dat leer op het stuur en versnellingspook al versleten?
Was deze niet laatst gejat?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).