• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Limited Edition RX-8 Kuro

Auteur: Wouter, gepost 13 april 2007 om 17:12 – 20 Reacties

Mazda RX-8 Kuro

Mazda heeft een strakke variant van de RX-8 gelanceerd. De RX-8 Kuro wordt in een gelimiteerde oplage van 250 stuks geproduceerd. Kuro betekent overigens zwart in het Japans en dat zal dan wel over de kleur gaan. Onderstel en motor blijven compleet ongewijzigd en de Kuro krijgt dus vooral uiterlijke aanpassingen mee.

Hoewel de RX-8 geen slome duikelaar is, zijn wat extra pk’s nooit weg, maar die krijgen we dus niet van Mazda. Wel heeft de RX-8 Kuro aangepaste kop- en achterlampen en speciale 18″ lichtmetalen velgen.

Binnenin vinden een chique beige lederen interieur, zwarte pianolak en aluminium details en een DVD navigatie systeem. Het is nog niet bekend of de RX-8 Kuro naar Nederland of Belgie zal komen. (via motorauthority)

Mazda RX-8 Kuro

Mazda RX-8 Kuro

Ook interessant!

  • Puntgave Mazda RX-7 op Marktplaats is heerlijk retro
  • Mag de Mazda RX-Vision er ook komen met 'gewone' motor?
  • Mazda stelt toch de rotatiemotor weer uit
  • Mazda RX-7: de volgende onbetaalbare Japanner

Nieuwste artikelen

  • Bijzondere in NL geleverde Hyundai is koning afschrijving
  • Fiat 500 weigert te sterven: nóg een speciale editie
  • Geld teveel? Ferrari-webshop helpt een handje
  • Porsche registreert historische naam, alleen wat is het?
FacebookTweetPinLinkedIn

Mazda, rx-8

Vorig bericht: « Shooting Break: Spada TS Codatronca [updated]
Volgend bericht: Aantal auto’s per inwoner »

Lees Interacties

Reacties

  1. Xemurai zegt

    13 april 2007 om 17:16

    Toffe bak! Interieur is er duidelijk beter op geworden

    Login om te reageren
  2. Stylez zegt

    13 april 2007 om 17:16

    Aardig sportpakketje…
    Maar niet eens een power upgrade?
    Beetje jammer.

    Login om te reageren
  3. Fova' zegt

    13 april 2007 om 17:19

    Mooi interieur!

    Login om te reageren
  4. Noid zegt

    13 april 2007 om 17:21

    Nooit mooi gevonden…

    Login om te reageren
  5. w-j zegt

    13 april 2007 om 17:22

    dit blijft gewoon een vette auto! die rotatie motor is qua kwaliteit misschien niet de beste maar heeft wel een hoge fun factor:D en daar gaat het bij dit soort auto´s toch vaak om

    Login om te reageren
  6. Boss zegt

    13 april 2007 om 17:43

    Ziet er heel slick uit. Zelfs met zwarte pianolak in je Mazda een eindje touren.

    Login om te reageren
  7. Poekie Lauda zegt

    13 april 2007 om 18:23

    Geen extra peekaas? wat jammer……

    Login om te reageren
  8. Marc zegt

    13 april 2007 om 19:00

    Leuke auto, maar waar zijn de extra pk’s idd..

    Login om te reageren
  9. floryn zegt

    13 april 2007 om 19:02

    zoiezo een hele leuke auto om te zien op de weg echt met de mx-5 het enige leuke model van mazda………. mmmm zit zo te denken waarom gaan ze niet alleen sportauto’s maken bij mazda?

    Login om te reageren
  10. R-Alph zegt

    13 april 2007 om 19:15

    Vette auto. Moet zeker naar Nederland komen. Alleen beetje jammer dat het alleen een uiterlijke aanpassing is.
    Wil nog altijd eens in een RX-8 een ritje maken

    Login om te reageren
  11. HUMMFREAK zegt

    13 april 2007 om 19:27

    En hoe duur mag deze dan wel zijn? 50.000 ballen?

    Login om te reageren
  12. Thijs zegt

    13 april 2007 om 20:18

    Lijkt me een beetje een zoethoudertje, gezien het feit dat de echte concurrenten van de RX8 allemaal al een nieuw model op de markt hebben en dit model toch al een tijdje mee gaat.
    Verder blijft het natuurlijk een heerlijke auto, lekker zichzelf en zo hoort het eigenlijk met iedere auto te zijn.

    Login om te reageren
  13. Brecht zegt

    13 april 2007 om 21:16

    Deze auto heeft genoeg in huis standaart (231pk)!!
    Vorwat dan opvoeren?!
    Ik zie het nut hier niet van.
    En ja binnnen kunnen de personen die op de achterbank zitten is eindelijk genieten van een leuk en comfortabel interieur.
    Vind dit héél geslaagd ;)

    Login om te reageren
  14. CSL zegt

    13 april 2007 om 21:51

    zeker mooi in het zwart.

    Login om te reageren
  15. Mr. R zegt

    14 april 2007 om 01:05

    Stijlvol! Zwarte lak en beige bekleding, erg fraai!

    Login om te reageren
  16. Cultbiker zegt

    14 april 2007 om 08:20

    Het mag duidelijk zijn dat geen tuner zich waagt aan de moeilijke rotor-techniek. Mooie bak, alleen jammer van z’n verbruik (

    Login om te reageren
  17. Apache zegt

    14 april 2007 om 12:58

    Dit soort dingen gebeurt dikwijls als er een nieuw model aankomt. Zo heeft mijn moeder een vorig model S40 “Black Edition” of zo of “Blackline”. Misschien zit er een nieuwe tunerbak in bij Mazda(?)

    – Apache

    Login om te reageren
  18. tompi zegt

    14 april 2007 om 13:43

    Wat een lekker ding !!! Geef me er maar zo eentje!
    Die jappen gaan het nog leren, wat een heet interieur !!
    :p

    Login om te reageren
  19. Nick zegt

    15 april 2007 om 12:20

    Het verbruik is zo hoog om dat het een atmosferische dubbel-rotor motor is.

    Als je vier rotors van ongv. hetzelfde cilindervolume en één of twéé turbo’s erop los laat is hij al een stuk zuiniger.
    Kijk bijv. naar de 787B LM racewagen, die was juist zuiniger vergeleken met andere LM racewagens.

    Login om te reageren
  20. Matthijs zegt

    15 april 2007 om 22:02

    Ja hoor… Zeker een vette bak. Mooier dan het origineel! En wie er eens in heeft gereden (ik dus) zeurt echt niet over meer PK’s hoor… Die heeft ie al genoeg. Tis wel een Rotax heh!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North