• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lincoln MKS in L.A. (updated)

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 november 2007 om 09:25 – 75 Reacties

2009 Lincoln MKS


Lincoln presenteert op de autoshow van Los Angeles zijn vlaggenschip voor het modeljaar 2009. Deze MKS-sedan werd in conceptvorm voorgesteld op de Detroit Motor Show van 2006 en is niet te verwarren met de afgeleide MKR die er een jaar later stond. Bij de lancering zal de luxe sedan niet met een V8 beschikbaar zijn, iets dat voor veel Amerikanen waarschijnlijk moeilijk te verkroppen is.

Evenmin heeft de TwinForce-techniek deze auto gehaald. De direct ingespoten, twin-turbocharged motor, die ook met bio-ethanol overweg kan (voor het eerst te zien in de MKR), zal niet in de MKS te vinden zijn.

Onder de motorkap van de Lincoln met de kenmerkende grille zal aanvankelijk een opgewaardeerde versie van de 3.5 V6 Duratec te vinden zijn. Deze 3.7 V6 levert 276 pk en 360 Nm koppel. Na een jaar zal er een nog potentere geblazen V6 geïntroduceerd worden, die de specs van de Twin-Force benadert, maar de naam niet draagt.

Zoals gewoonlijk met Amerikaanse auto’s is de prijs zeer schappelijk: vanaf 38.000 dollar heb je in de VS al een MKS. Leuke speeltjes voor op de sedan zijn onder andere het ‘EasyFuel system’, dat de brandstoftank automatisch afsluit als hij vol is, een 5.1 Surround Sound-systeem (THX-certified) en een spraakgestuurd navigatiesysteem.

Om de MKS aan de man te brengen in de V.S. is rappert Common ingehuurd, die Magic Johnson vervangt om het Ford-merk ‘hipper en cooler’ te maken.

Update 18:30 – Jim Farley, de nieuwe marketingchef van Ford, heeft op een bijeenkomst aan de vooravond van de L.A. autoshow laten weten de mogelijkheden te verkennen om Lincoln ook buiten Noord-Amerika te verkopen. Het zou dus kunnen dat de MKS en zijn opvolgers naar Europa komen (met Ali B. als poster boy?). Een goed idee?

2009 Lincoln MKS

2009 Lincoln MKS

2009 Lincoln MKS

2009 Lincoln MKS

2009 Lincoln MKS

Het volledige persbericht van de Lincoln MKS is hier te lezen.

Ook interessant!

  • Mondeo opvolger
    Hoe zit het met de Mondeo opvolger?
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, lincoln

Vorig bericht: « Japanners maken muzikaal asfalt
Volgend bericht: Video: Killacycle doet snelle kwart mijl »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stiggie zegt

    14 november 2007 om 09:28

    “geen mening”

    Login om te reageren
  2. Stiggie zegt

    14 november 2007 om 09:29

    Ik word er warm noch koud van.

    Login om te reageren
  3. Blok zegt

    14 november 2007 om 09:32

    276 pk voor een 3.7 V6? Heb ik wel eens beter gezien…

    Login om te reageren
  4. GeoBem007 zegt

    14 november 2007 om 09:34

    Lijkt me nog iets voor een opa :P

    Login om te reageren
  5. smoke zegt

    14 november 2007 om 09:37

    @Stiggie

    Dus toch een mening

    @Blok

    Het is ook geen scheurijzer…Bovendien valt het best mee met de pk’s: de Citroën 3.0 V6 bijvoorbeeld levert 207 pk, de 3.0 V6 van PSA heeft er 211.
    Daarmee hebben deze Europese motoren minder pk’s per liter dan de Duratec 37 van Ford.

    Login om te reageren
  6. Dotternetta zegt

    14 november 2007 om 09:50

    De pk’s per liter kun je volgens mij pas goed vergelijken als je het verbruik er ook bij betrekt.

    Login om te reageren
  7. RubenBaeten zegt

    14 november 2007 om 09:51

    En koppel natuurlijk.

    Login om te reageren
  8. Tribe zegt

    14 november 2007 om 09:52

    Mooie wagen hoor! :)
    Zeker al krijg je deze in een mooie donkere kleur.

    Login om te reageren
  9. WRCSP zegt

    14 november 2007 om 09:56

    Opzich niet verkeerd, een grote auto voor 38.000 dollar. En dan zie je de dollarkoers en dan is het opeens een auto die minder kost dan een beetje Golf. Jammer dat we hier BPM en BTW hebben, anders was het een leuk alternatief voor een middenklasser geweest.

    Login om te reageren
  10. Robin zegt

    14 november 2007 om 09:56

    ze houden hem daar he? ;-)

    Login om te reageren
  11. Timmie zegt

    14 november 2007 om 10:01

    Op de tweede foto lijkt die precies als 2 druppels water op een VW Jetta…

    Login om te reageren
  12. Racer X zegt

    14 november 2007 om 10:10

    Echt walgelijk kan ik ‘m niet vinden, maar een beauty is het evenmin… De achterkant doet me heel vaagjes denken aan een Rover 75, kan aan mij liggen.

    Login om te reageren
  13. Jan C. zegt

    14 november 2007 om 10:12

    @Racer X, ik dacht meer aan een Koreaan, maar toch, wellicht is het de kleur, ik vind hem wel mooi.

    Login om te reageren
  14. Japie zegt

    14 november 2007 om 10:15

    Erg mooie wagen,….om alle GM/FORD/CHRYSLER/ed. haters die eigenlijk niet weten waarom,…..eens fijn tegen te spreken. Lijkt me heerlijk om mee te rijden en ziet er indrukwekkend uit!!

    Voor 27.000 euro !!! ik bedoel,…wie is er nu gek!!

    Login om te reageren
  15. W!d zegt

    14 november 2007 om 10:16

    zijn de amerikanen ook al copycats? ;)
    De grille heeft wel wat.. alleen jammer dat het zo’n lelijk logo heeft.
    @Robin, ik vind hem er erg europees uitzien, dus wie weet met een ander logo ;) ?

    Login om te reageren
  16. Enzo zegt

    14 november 2007 om 10:21

    Prachtige wagen, ik zou veel liever hebben dat ze Lincoln hier gaan verkopen dan Cadillac. kijk ook eens op http://www.lincoln.com voor de andere mooie modellen.

    Login om te reageren
  17. Enzo zegt

    14 november 2007 om 10:23

    @ Timmie

    Whahaha… wat een onzin…

    Login om te reageren
  18. Bramzel zegt

    14 november 2007 om 10:25

    Mooie auto hoor, een stuk beter dan de rotzooi die ze de afgelopen jaren in die klasses in de US produceerden…

    Login om te reageren
  19. peter zegt

    14 november 2007 om 10:30

    De binnenkant ziet er op de fotos voor een Amerikaan abnormaal strak en goed afgewerkt uit.

    Vraag is of ze met hun dikke vingers aan zo’n kleine knopjes kunnen. En waar zit de shotgun houder?

    Login om te reageren
  20. Japie zegt

    14 november 2007 om 10:42

    @ peter: wat een vooroordelen; hoop wel dat je opmerking met een ;) bedoelt was?

    Login om te reageren
  21. peter zegt

    14 november 2007 om 10:50

    natuurlijk :-) Niet dat ik een positieve mening heb over amerikaanse autos, is ook heel moeilijk

    Login om te reageren
  22. bakkerst zegt

    14 november 2007 om 10:55

    ik wacht nog even op de MKR..
    die ziet er toch lekkerder uit met zn masieve grille,
    voor de rest niet slecht hoor, en de interieurs van lincoln zijn al jaren top
    (in de concepts tenminste) dus dat verbaast me niet.
    ik ben benieuwd of de prestaties boven de prijs uitstijgen..

    Login om te reageren
  23. Arie Nap zegt

    14 november 2007 om 11:13

    Op die eerste foto lijkt het net of dat ding een beetje aan het driften is :)

    Login om te reageren
  24. rob(botje) zegt

    14 november 2007 om 11:20

    @arie nap of het is gewoon een kromme auto

    Login om te reageren
  25. rider zegt

    14 november 2007 om 11:27

    ZIET ER BEST GOED UIT. alleen de middenconsole ziet er een beetje ouderwets uit. net een oude radio. maar voor de rest is het goed en overzichtelijk gehouden.

    Login om te reageren
  26. jimmy zegt

    14 november 2007 om 11:31

    wat een GRAFBAK! Vooral met dat kruis op die lompe neus is het feest compleet. Als die er niet op had gestaan dan zou ik hebben gedacht dat het een KIA of ander japans bij elkaar geraapt design zou zijn.

    Login om te reageren
  27. Julian zegt

    14 november 2007 om 11:37

    typisch iets voor lincoln… begrijp me niet verkeerd dit is inderdaad een mooie auto!

    Login om te reageren
  28. Benny zegt

    14 november 2007 om 11:56

    @lincoln, kom er maar in ;)

    De auto zit er binnen en buiten echt stoer robuust maar heeft toch enige ingetogen klasse… en dat allemaal alleen maar van een foto.

    Login om te reageren
  29. vla zegt

    14 november 2007 om 12:35

    wow! netjes!

    Login om te reageren
  30. wimbers zegt

    14 november 2007 om 13:18

    hmm, in europa met een 2.0tfsi en wagon, zou volgens mij lopen als een trein..

    gaat natuurlijk niet gebeuren want ford moet hier ook nodig aan de bak met efficientere kleinere motoren

    Login om te reageren
  31. Scooperdepoep zegt

    14 november 2007 om 15:13

    Best een vet ding. De dash doet me denken aan het Range Rover dashboard, dat ik prachtig vind. Toch waarschijnlijk wel een afschrijving van hier naar Tokyo. Leuk ding, type auto is niks voor mij.

    Login om te reageren
  32. david zegt

    14 november 2007 om 15:48

    vlaggenschip ?? is dit de vervanger van de towncar dan ?? Volgens mij niet hoor en dan is t dus ook niet een vlaggenschip

    best mooie auto, dat wel hoor

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 16:11

    Ik dacht ik volg enzo’s raad maar op, en ik kijk op die site. Wat zijn dat een treurige modellen zeg! Dan is dit een grove verbetering… En ik hoop eigenlijk dat blogger lincoln ook geen fan was van de húidige lincolns…

    Login om te reageren
  34. G. de Groot zegt

    14 november 2007 om 16:17

    Wat een hok, dan vond ik het vorige model lincoln Zephyr toch beter. Lincoln gaat achteruit qua styling. Gelukkig is Chrysler er nog.

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 16:35

    @ david; Wel dus. Op autoweek.nl (tjsa) lees ik: “Het nieuwe model neemt de plaats in van de kwakkelende Town Car.”

    Login om te reageren
  36. thijs zegt

    14 november 2007 om 16:49

    Gave en mooie bak. Belachelijk sommige reacties, dit ding is minder lomp dan een VW Passat en zoiezo veel strakker wordt toch weer afgebrand alleen omdat het uit amerika komt.

    Login om te reageren
  37. Zoef zegt

    14 november 2007 om 17:33

    276 pk voor een 3.7 V6? Heb ik wel eens beter gezien

    Voelen 276 pk uit een viercylinder tweelitertje dan anders aan soms? Ja zal wel: piekerig zenuwachtig enkel bovenin, gillend van de toeren.
    Geef mij dan maar 276 pk uit een 3700, die zijn van onderaf thuis.
    Ik heb er overigens mee gereden op mijn laatste States-trip: van Hertz een Ford Edge SUV gehuurd met een duratec 3.5 V6 met 265 pk. Die gaat lekker van de plaats, goed koppel en zoemt als een naaimachine. Helemaal geen zware dikke-potten bulder. en grote motoren met minder vermogen vertaalt zich in lange levensduur en betrouwbaarheid.

    Die kleine motortjes met hoge toertjes zijn inderdaad juweeltjes van techniek om te koesteren. Maar je moet wel in mind houden dat ze er gekomen zijn door … belastingwetten. Zonder die wetten zouden Europeanen ook gewoon voor grotere motoren kiezen.

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    14 november 2007 om 17:43

    ben ik dan .. een extra optie bij deze auto =
    en krik en een riot-gun in carroserie kleur mee gespoten (dan sta je niet zo voor lul bij pech onderweg).

    en nee .. dit is niet het vlaggeschip van lincoln maar een hele goede camry/lexus concurent ….
    ik denk dat het een topper is in kwaliteit .. ford kan zich geen foutjes meer veroorloven .

    Login om te reageren
  39. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 17:47

    @ lincoln; Wat is dan wel het vlaggeschip? Enne, wat is je reactie hierop: “En ik hoop eigenlijk dat blogger lincoln ook geen fan was van de húidige lincolns…”

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    14 november 2007 om 17:49

    @citrofiel .. ben ik ook niet .. maar ik draag ze wel een heel warm hart toe .. strijden voor een fabriek/merk waar mijn favoriet vandaan komt ??? .. zal je mij niet snel op betrappen ..
    da,s raar apen gedrag .. kom nou .. ik rij toch niet in een duitser.

    Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 17:50

    @ lincoln; Mij wel! :D :P En wat is nou het vlaggeschip?

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    14 november 2007 om 17:53

    towncar .. maar is spuug lelijk op het moment .. denk en hoop dat de hele design lijn deze kant op gaat.

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 17:57

    @ lincoln; Volgens de site van een bepaald automagazine die ik wekelijks krijg (mag de naam niet noemen ;) ) is dit de vervanging van de towncar. Op een andere site staat: “Ford ziet de Lexus GS en de Cadillac STS als de belangrijkste concurrenten”. En aangezien ik geen idee heb in welke klasse de Town Car valt heb ik geen idee of deze berichten elkaar tegenspreken. Is de Town Car een concurrent voor de GS en STS, dan denk ik dat dit toch echt de vervanging is…

    Login om te reageren
  44. LC zegt

    14 november 2007 om 18:03

    Iets klopt niet aan de eerste foto, het kan aan de onderstel liggen ;) Neee er zit er gewoon een Supersize amerikaan in!

    Login om te reageren
  45. Jeffrey zegt

    14 november 2007 om 18:04

    Wow, wat een vette bak :)
    Voor dat geld rijd je hier niet eens in een fatsoenlijk aangeklede Passat.

    Login om te reageren
  46. Baloni zegt

    14 november 2007 om 18:06

    Prachtige wagen!

    Alleen jammer dat er een v6’je in zit :(

    Login om te reageren
  47. lincoln zegt

    14 november 2007 om 18:12

    @citrofiel .. het lijkt me heel sterk dat lincoln een vlaggeschip uit gaat brengen zonder verplichte V8 en met minder dan 6 zitplaatsen ..
    ik hou het niet zo bij .. maar ik weet dat ze bezig met een hele nieuwe lijn en die beginnen dan met sneue MKhuppeldepup ..

    ik spreek voor mezelf door te zeggen dat de towncar hoe dan ook blijft en vandaag of morgen getansformeerd word in een lowerbudget maybach.
    dat is geen hopen van mij .. maar dat lijkt me een normale gang van zaken in de lincoln bedrijfs filosofie .. Ford is nog effe aan het ruimen en sparen .. maar over een paar jaar staat ie hier op autoblog .. kan niet anders.

    Login om te reageren
  48. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 18:20

    @ lincoln; Tjsa. Ook de Amerikanen moeten (van de maatschappij) zich ooit aanpassen. En qua prijs komen ze aardig overeen. 38 om 42 duizend. Ik weet het verder ook niet zeker hoor…
    En over de Maybach: Hij heeft de slechte styling al mee! ;)

    Wat is dat ding in de VS toch goedkoop. Op een andere site las ik dat hij omgerekend 56 duizend euro zou kosten…. :o

    Login om te reageren
  49. RUS zegt

    14 november 2007 om 18:21

    Echt een mooie auto! Veel mooier als onze ‘lease’ auto’s: 407, C5, Laguna.

    Login om te reageren
  50. RA999 zegt

    14 november 2007 om 18:24

    Whoo, dit ziet er zowaar goed uit. Zeker als je het afzet tegen hun huidige modellenreeks…

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    14 november 2007 om 18:29

    @citrofiel .. de positie van de towncar was van 62 tot 79 het grootste en betrouwbaarste wat er to koop was .. de pullman velours optie was zelfs duurder dan het standaard leer .. cadillac verkocht altijd net iets beter maar was toen het (iets minder sjiek) zelfde laken en pak ..
    in de jaren 90 zag je towncars veel als NY taxi of strecht limousine ..
    nu zijn ze even uit de picture maar dat duurt niet lang meer.
    en autoweek is fout . uit.

    Login om te reageren
  52. RubenBaeten zegt

    14 november 2007 om 18:42

    @lincoln: Iets minder sjiek? Stoelverwarming in 1966 ja! ;-)

    Ik hoop ook niet dat dit de vervanging is voor de huidige Town Car. Waar GM na 1996 is afgestapt van het klassieke body-on-frame model met achterwielaandrijving en zes zitplaatsen, heeft Ford ze tot nu toe rustig doorgebouwd en ik hoop eigenlijk dat ze dat nog lang blijven doen. De huidige Town Car, en zijn zusjes Crown Vic en Grand Marquis, houden vast aan de echte typisch Amerikaanse auto van vroeger. Ze mogen niet vervangen worden door een scheurijzer zonder overhang en met Europese vering!

    Login om te reageren
  53. Rob USA zegt

    14 november 2007 om 19:29

    @Ruben Baeten: Ik ben het zeker met je eens. Deze nieuwe Lincoln is mij te europees en te klein van buiten.Ben echt nog steeds fan van de huidige generatie Town Car vooral met een stoffen zwart dak op een zwarte auto heeerlijk mooi! En in de limo uitvoering ook smullen!

    Login om te reageren
  54. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 19:35

    @ lincoln; Wat heeft de moderne Town Car nog te maken met hoe het vroeger was? Smaken evolueren, en auto’s evolueren mee. Ik denk dat er steeds minder vraag naar de Town Car is/komt, en het op een gegeven moment gewoon niet meer redt winstgevend te zijn. Jammer eigenlijk.

    @ Ruben Baeten; En eigenlijk ben ik het daar wel mee eens…

    Login om te reageren
  55. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 19:36

    Over de update: Ik hoop het niet. Van de huidige modellen zit het uiterlijk niet mee, en de komende modellen lijken me juist weer te weinig onderscheidend…

    Login om te reageren
  56. lincoln zegt

    14 november 2007 om 19:42

    @Ruben Beaten .. zoals je weet ben ik geen GM man .. en heb een duidelijke voorkeur voor Ford .. en ik stel Ford boven GM omdat ik eigenlijk te weinig af weet van GM ..

    tja .. het is maar waar je het eerst mee geconfronteerd wordt ..
    heinz vs calve
    cola vs pepsi
    festool vs DeWalt
    BMW vs alle andere automerken.

    Login om te reageren
  57. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 19:47

    Inderdaad lincoln, het is maar waar je het eerst mee geconfronteerd wordt. In mijn geval ook. Mijn vader was ook al citrofiel. Was hij BMWfan geweest, was ik dat waarschijnlijk geweest… (moet er niet aan denken…)

    Login om te reageren
  58. lincoln zegt

    14 november 2007 om 19:49

    @citro fiel .. wat heeft de nieuwe rolls van doen met de ouwe ??? .. de naam?
    inderdaad de naam .. towncar is een begrip en een begrip hoef je niet te introduceren .

    Login om te reageren
  59. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 19:51

    @ lincoln; Dus de nieuwe Town Car teert eigenlijk alleen maar op het succes van de oude Town Cars.

    Login om te reageren
  60. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 19:51

    Ehm… Waar sloeg dat op? Ik weet niet eens meer waar deze discussie over ging! XD

    Login om te reageren
  61. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 19:54

    O ja, over of dit nu wel of niet de vervanging van de TC was. Maar daar hebben de laatste reacties niets meer mee te maken… :| Laat maar zitten. Ik snap het zelf niet meer…

    Login om te reageren
  62. lincoln zegt

    14 november 2007 om 20:00

    @citrofiel .. dat gaat niet gebeuren .. dat weet ik gevoelsmatig .. wat autoweek ook mag schrijven .. dit is niet de opvolger van de towncar …
    ze zullen ook wel eens oncorrecte berichtgeving doen van citroen .. toch?

    Login om te reageren
  63. Citrofiel zegt

    14 november 2007 om 20:07

    @ lincoln; O, vast wel. Ik kan geen voorbeeld noemen, maar inderdaad. Zéker op de site komt het nog wel eens voor dat het fout is, aangezien het zo snel mogelijk geplaatst (moet) word(t/en). We’ll see.

    Login om te reageren
  64. Civviej zegt

    14 november 2007 om 21:06

    27000 euro voor een auto met “bejaarden-uitstraling”!?! :P
    Doe mij dan maar de nieuwe mazda-6 :D

    Login om te reageren
  65. Bender zegt

    14 november 2007 om 23:56

    Ik vind het wel wat hebben, maar kan niet tippen aan de ‘Classic’ Lincolns!

    @ Lincoln, ik ben wel heel benieuwd wat jou favoriet is? Heb je toevallig nog interesse in een ’69 Lincoln Mark III?, of een ’69 Ford Thunderbird? (ze staan nu op de boot :-)

    Login om te reageren
  66. lincoln zegt

    15 november 2007 om 17:02

    @Bender .. altijd .. zijn ze voor jezelf of voor de handel????

    Login om te reageren
  67. Bender zegt

    15 november 2007 om 20:24

    @ Lincoln, beetje van beide. Ze gaan wel in de verkoop, maar zolang ze niet verkocht zijn geniet ik er zelf van :-). En als ze verkocht zijn heb ik een goede reden om weer lekker op vakantie te gaan!
    Eerlijk: ik ben helemaal gek van eind 60 begin 70 amerikanen. Ik heb net een fantastische vakantie in USA gehad en mij daar vermaakt met mooie auto’s kijken. Ik hoop met de verkoop de kosten van miin vakantie er uit te halen, zodat ik snel weer een keer kan!
    De auto’s komen rond 1 dec aan. Als je het leuk vindt kan je een keer komen kijken!

    Login om te reageren
  68. Bender zegt

    15 november 2007 om 20:26

    of misschien een idee voor Autoblog, ipv een rijtest van een nieuwe Mercedes een keer een reportage over een classic car??? :-)

    Login om te reageren
  69. RubenBaeten zegt

    15 november 2007 om 20:38

    @Citrofiel: Ik denk dat er steeds minder vraag naar de Town Car is/komt, en het op een gegeven moment gewoon niet meer redt winstgevend te zijn.

    Dat kan wel eens lang duren. Ford zou wel gek zijn om die auto op te doeken, al is er zelfs maar een beetje vraag naar, want winst maken ze toch wel: het platform van de Town Car is zo’n dertig jaar oud en dus kost het Ford een appel en een ei om ze te produceren.

    Login om te reageren
  70. RubenBaeten zegt

    15 november 2007 om 20:39

    @Bender: Zit in de pijplijn. ;-)

    Login om te reageren
  71. Citrofiel zegt

    15 november 2007 om 21:01

    @ Ruben; Maar het vernieuwen van de TC zou wel weer geld kosten. Dus jij denkt dat ze over 30 jaar nog steeds in de huidige TC rijden?

    Login om te reageren
  72. lincoln zegt

    15 november 2007 om 21:13

    @bender .. heeeeeeel toevalig heb ik dat een jaar of 10 geleden ook gedaan .. mark III en een ranchero .. ik ben er niet rijk van geworden maar door schade en schande wel veel wijzer ..
    met die 460 blokken zal je geen problemen hebben en de versnellingbakken ook niet.
    electra is vrij simpel en goed te volgen …. maar het vacuum systeem suckt .. althans dat behoort te sucken ..
    als je hulp behoeft of vragen hebt dan hoor ik het wel .. lijkt me leuk ..
    heel veel succes .. en als jij je vakantie terug verdient .. (betekent dat je ze spotgoedkoop gekocht hebt) .. dan mag je daar voor mij gaan shoppen voor een 79er towncar coupe.

    Login om te reageren
  73. Bender zegt

    15 november 2007 om 23:13

    @ lincoln, ik heb wel m’n best gedaan goede en goedkope auto’s te zoeken in the USA. De huidige dollarkoers helpt ook een heel stuk mee :-) Dat was 10 jaar geleden denk ik wel anders! Ik denk dat de vakantie terugverdienen toch echt moet lukken.
    Heb jij je auto’s zelf bij de RDW laten keuren? Dat lijkt mij nog wel een spannend avontuur…
    Met het vacuum systeem uit die tijd heb ik al ervaring, dat suckt inderdaad!! Het lijkt mij leuk een keer contact te hebben als mijn autootjes zijn aangekomen. Je kan mij een mailtje sturen op arne8007 at yahoo.com

    Login om te reageren
  74. lincoln zegt

    15 november 2007 om 23:59

    @Bender .. de RDW is een APK keuringstation .. met je title krijg je gewoon je kentekenplaat .. no sweat .
    de dollar was toen ook heel laag hoor maar als je auto,s hebt die niet op je hoofd staan of brood eten dan maakt het nix uit .. kan je ze niet verkopen voor de prijs die je wilt vangen .. dan hou je ze zelf toch lekker …
    ik neem contact met je op want ik ben natuurlijk heeeel nieuwsgierig waar jij dit wegennet mee gaat verrijken ..

    Login om te reageren
  75. RubenBaeten zegt

    16 november 2007 om 00:12

    @Bender: Heb ook een paar auto’s uit de VS op kenteken gezet, Cadillacs dan. Geen vacuumproblemen gehad ;-).

    Bij die auto’s waren het vaak standaardprobleempjes zoals lekkende uitlaatspruitstukken, ongelijk werkende achterremmen of speling op stuurkogels waardoor ze niet meteen door de keuring kwamen. Dingen waar in Amerika niemand naar omkijkt bij de inspectie. Verwacht dus dat ze over dat soort kleinigheidjes moeilijk kunnen doen, maar verder is er niks aan. Idd title meenemen, zorgen dat er E-keur koplampjes in zitten en het lukt allemaal wel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North