• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lingenfelter Pontiac Trans Am concept

Auteur: Alwood, gepost 24 oktober 2009 om 16:37 – 38 Reacties

Lingenfelter Trans Am


Oude tijden herleven, de muscle-car lijkt helemaal terug. De nieuwe reïncarnatie komt bij Lingenfelter vandaan, is gebaseerd op een Camaro en laat Pontiac nog heel even herleven.

Pontiac is namelijk niet meer. Geloosd door GM en de laatste Firebirds en Trans Am’s waren toch al niet om over naar huis te schrijven. Vroeger was het beter, met luie 455’s (7,5L) en drietraps automaten. Zelfs de jaren ’80 kwamen ze best goed door, dankzij Michael Knight natuurlijk. Met een Solstice moet je alleen niet aankomen.

Deze Trans Am concept (officieel: Lingenfelter Camaro LTA) komt binnenkort naar SEMA. Er ligt wederom een 7,5 liter V8 in het vooronder. Het blok is speciaal geprepareerd door Lingenfelter, sinds jaar en dag bezig met het verfijnen van allerhande GM-gerij. De kennis en kunde vertalen zich in 655pk en 830Nm. Die kracht moet vervolgens op de weg overgebracht worden door twee Nitto 315 achterbanden. Lijkt me best spannend. Klik op de plaatjes voor een groter exemplaar. (bron: camaro5.com)

Lingenfelter Trans Am specs

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • can-am ryker rijtest
    Rijtest + video - Can-Am Ryker
  • Ultima Can-Am V10
  • Video - ongeschikt voor het skatepark

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

GM, lingenfelter, pontiac, Retro, sema, trans-am, tuning

Vorig bericht: « De Mazda RX8 gaat evolueren
Volgend bericht: Video: nieuwe BMW film “BMW M3 Living in the Lights” »

Lees Interacties

Reacties

  1. SiemAudi zegt

    24 oktober 2009 om 16:42

    lelijk!
    en wat een enorm blok ligt er in!:O

    Login om te reageren
  2. ascari15 zegt

    24 oktober 2009 om 16:48

    Leuk en aardig in een rechte lijn.
    Maar in de bochten?????????

    Login om te reageren
  3. MrJones zegt

    24 oktober 2009 om 16:48

    Wat is een kruising tussen een Pontiac Firebird, Chevrolet Camaro en een Dodge viper? Nou dit..

    Maar ziet er wel goed uit.

    Login om te reageren
  4. MRStephan zegt

    24 oktober 2009 om 16:50

    Geen slechte impressie maar ten opzichte van de nieuwe Mustang en Charger beduidend minder mooi!

    Login om te reageren
  5. Bert zegt

    24 oktober 2009 om 16:53

    Liever een reincarnatie van een ’77er! Smokey & the Bandit yeaaah!!! ;-)

    Login om te reageren
  6. Prop zegt

    24 oktober 2009 om 16:53

    vage gelijkenissen met de old school trans am .. voor de rest een gefacelifte mustang

    Login om te reageren
  7. Vanquish zegt

    24 oktober 2009 om 16:54

    Ik vind ‘m cool!

    Login om te reageren
  8. matthisl zegt

    24 oktober 2009 om 17:05

    tss..

    Login om te reageren
  9. RubenBaeten zegt

    24 oktober 2009 om 17:18

    Awesome! Bijna net zo mooi als dit. :-)

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    24 oktober 2009 om 17:36

    Hij ziet er goed uit, niet zo goed als de ouwe, maar toch :)

    Zal wel lekker beertje worden. En Lingenfelter kennende zullen ze de rest van de auto (rijgedrag, remmen) niet verwaarlozen.

    Komt helemaal goed.

    @ Prop:

    Afkraken is lastig, he, zo met maar 1 functionele hersenhelft? D’r staat toch *echt* Camaro-based. Niet Mustang. Koeklul.

    Login om te reageren
  11. willem zegt

    24 oktober 2009 om 17:44

    Heb een 1979 trans am gehad, had nog best een goede wegligging hoor..had ook een sper..herinner me heerlijke driftpartijen…en een verbruik van 1 op 2.. dat dan weer wel…:o)

    Login om te reageren
  12. ggj zegt

    24 oktober 2009 om 17:51

    *gaap* kunnen ze niet eens een keer wat nieuws en origineels verzinnen?

    Login om te reageren
  13. corvettez06 zegt

    24 oktober 2009 om 17:54

    dat gezeik over wegligging hou daar nou eens over op zeg, als je niet kan rijden moet je geen amerikaan kopen maar een audi dan hoef je niks meer te doen die , is voor pussy,s , dat gezeur altijd dan weer de wegligging dan weer het interieur, dan weer de lak altijd wel wat .

    Login om te reageren
    • Bosnia_love zegt

      24 oktober 2009 om 18:32

      @corvettez06: ik ben het eens met jou

      alleen is audi niet voor pussys haha

      Login om te reageren
  14. EJS zegt

    24 oktober 2009 om 19:04

    ik vind ‘m nou niet echt geslaagd.. maar een 7,5 liter v8 klinkt wel alsof het prettig rijdt..

    Login om te reageren
  15. Rob USA zegt

    24 oktober 2009 om 19:07

    Als Pontiac hem zelf had gebouwt dan had ik hem nog wat leuker gevonden. Pontiac RIP.
    Maar toch niet verkeerd en met lekker genoeg pk’s en anti-massa uiterlijk.

    Login om te reageren
  16. Rob USA zegt

    24 oktober 2009 om 19:11

    @ggj: Ja, het kan natuurlijk nooit zo spannend,nieuwer en orginelers zijn als jouw golf IV en dat allemaal met maar
    655pk oooohhhh wat saaaiiii gaaaaap. NOT

    Login om te reageren
  17. Jesper zegt

    24 oktober 2009 om 19:33

    The ‘Bullnose’ is back baby! :D

    Damn wat een geile bak, compleet met honinggraat velgen, luchtroostes, en powerbuldge! Bijna net zo geil als die Trans-Am Formula van Ruben, die is helemaal vet! :o :shock:

    Login om te reageren
  18. ErwinLagcher zegt

    24 oktober 2009 om 19:55

    Alleen jammer dat ze het jaren 60 en 70 model combineren in deze moderne impressie.
    Ze hadden beter allen hat jaren 60 model moeten doen omdat de Camaro daar ook op gebaseerd is.

    Login om te reageren
  19. Esprit_de_Flandre zegt

    24 oktober 2009 om 20:19

    @Erwin Lagcher: Ik zie dat jaren ’60 model er toch niet echt in terug. Alleen die knik achter het portier, maar die zit daar omdat de Camaro dat ook heeft, en dit eigenlijk gewoon een facelift is.

    En beter het jaren ’60 model ipv ’70? Tja, persoonlijke smaak zeker? Zij vinden blijkbaar de ’70er mooier.

    Login om te reageren
  20. ErwinLagcher zegt

    24 oktober 2009 om 20:27

    De camaro van nu is een retro versie van het jaren 60 model.
    Kijk maar goed naar het algehele lijnenspel

    zijkant:

    Voorkant:


    Achterkant:


    Login om te reageren
  21. Rob USA zegt

    24 oktober 2009 om 20:42

    @Jesper:Het is of Trans-am of Formula niet samen. :)
    Mijn 72er Formula 400 kan je kopen als je er zo gek van bent. Ben nl aan het sparen voor de Camaro conv. :)

    Login om te reageren
  22. Rob USA zegt

    24 oktober 2009 om 20:51

    @Erwinlagcher: Van deze foto’s kan ik geen genoeg krijgen!
    Kijk bv naar die 1e: Wat heerlijk die dubbele garage (wat is het gekste autoland…USA!?) Zo te zien is dat ook de voorkant van dat huis, hoezo wat een prominente plaats van de garage en het lijkt zelfs of het huis ondergeschikt is aan die garage.(Wat is het gekste autoland…USA!?)
    Die kenmerkende betonplaten voor de deur heeerlijk.
    Volgens mij wordt het echt tijd om dit (antiauto)land vaarwel te zeggen.

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    24 oktober 2009 om 20:52

    Als je dan toch een Pontiac wil nabouwen had dan een GTO gemaakt. Véél lekkerder…

    Login om te reageren
  24. Benz.. zegt

    24 oktober 2009 om 21:43

    Is dus gewoon een 2009 Camaro met ander frontje en iets gewijzigde achterzijde..

    Zeer “uniek”. ;)

    Login om te reageren
  25. Benz.. zegt

    24 oktober 2009 om 21:46

    @Rob USA: Je gaat dus emigreren enkel en alleen vanwege het feit dat het hier zwart ziet van de golfjes en dat er vele (pret)belastingen op bijna alles wordt geheven?

    Nou, ik wens je veel geluk iig..

    Login om te reageren
  26. SLR zegt

    24 oktober 2009 om 21:57

    de neus is niet zo mooi maar voor de rest

    Login om te reageren
  27. J. zegt

    24 oktober 2009 om 21:58

    Ziet er wel goed uit, zijkant doet me sterk denken aan de Dodge Challenger…

    @ascari15: Who cares about bochten? :P. In de VS denken ze alleen in quarter miles.

    Login om te reageren
  28. Rob USA zegt

    24 oktober 2009 om 22:39

    @Benz:Vind je dat geen reden genoeg dan? En welke reden zou ik anders moeten hebben? :)
    En : Grotere huizen voor minder geld en met een minimaal een dubbele garage,zwembad en 2000m2 grond er omheen!
    Beter weer,minimaal 5 dragstrips per stad, heaven for shopaholics,lange rechte wegen :),new Camaro fully loaded $39500, Mustang Shelby GT500 KR $49500, Corvette ZR1 $89500 enz enz. Mooiste vrouwen.

    Login om te reageren
  29. Benz.. zegt

    24 oktober 2009 om 22:46

    Mij maakt het niet uit. Is jouw keuze, niet de mijne..

    Mooiste vrouwen? Dat vindt jij.. dat hoeft niet eens zo te zijn.. Genoeg supersize te vinden daar.

    Login om te reageren
  30. Aston_Martijn zegt

    25 oktober 2009 om 11:53

    brute honinggraat velgen

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      25 oktober 2009 om 11:55

      @Aston_Martijn: Visgraat, honingraat…
      Toch een verschil hè. :P

      Login om te reageren
  31. ZwerverRoodbaard zegt

    25 oktober 2009 om 13:14

    Men kan iconen niet namaken en dat blijkt wel weer bij deze schetsen :S

    Men moet nu rekening houden met veiligheid en alles dat was vroeger natuurlijk minder waardoor ze veel elegantere lijnen konden zetten en er zelfs voor Amerikanen er sierlijk uitzagen :D

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    25 oktober 2009 om 13:28

    schitterend natuurlijk ..
    veel stoerder dan de Camaro ..

    Login om te reageren
  33. BmwMPower zegt

    25 oktober 2009 om 13:39

    Door de bochten driften we natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    25 oktober 2009 om 14:36

    De musclecar is terug? Schrijf dat maar als we van die elektrische troep af zijn!

    Login om te reageren
  35. Mr. Dj M. zegt

    26 oktober 2009 om 23:26

    Nu nog een echte voor het publiek, dat verdiend het merk en de auto! laten we het hopen!

    Login om te reageren
  36. V8 above all!! zegt

    2 november 2009 om 21:47

    HEHEHE back to the 70’s :)

    Ben zeluf trotse eigenaar van de ’72 er firebird formula 350. heeft er wel heel veel van weg, de echte trans am van de early 70’s heeel dik.
    maken die bak!!!, ik wil wel testrijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North