Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pk

Auteur: , 47 Reacties

We kennen de Britse tuner Litchfield vooral van hun motorische tuning voor de Nissan GT-R, maar voor een Audi RS6 draaien ze hun handen evenmin om.

Ik begin het idee te krijgen dat er bijna net zoveel tuners zijn die de Audi RS6 onder handen nemen, als dat er Audi RS6’en zijn. Maar blijkbaar is er een markt voor en waarschijnlijk speelt er nog iets mee, namelijk het gemak waarmee de Audi zich laat tunen. Beetje met eentjes en nulletjes spelen en de biturbo V8 heeft er 100+ pk’s bij. Waar is die tijd gebleven waarin helden als Carlo Abarth driftig in de weer waren met lichtere nokkenassen en uitgeboorde cilinderkoppen?

Kijken we naar het lijstje aanpassingen dat Litchfield heeft doorgevoerd, dan is een groot deel daarvan dus niet verrassend softwarematig. Voor hun stage 3-tuning zitten de grootste hardwarematige veranderingen in een ander uitlaatsysteem en een carbonfibre inlaattraject. Standaard krijg je een rvs-uitlaatsysteem van Miltek, maar wie diep genoeg in de buidel tast, krijgt zo’n kek Akrapovic-buizensetje onder zijn RS6. Voor een ruime 6500 euro laat je je RS6 voorzien van 190 extra paardjes, de prijs van zo’n Sloveense uitlaat is op aanvraag.



47 reacties

Wat een unicum, een tuner die de RS6 gewoon normaal laat. Dit moet in de autoblog historie boeken!
@henkhupelschoten: Zo hoort het ook. Dat is tuning. Al die plastic fantastic is geen tuning.
@werf76: Hoe noem je dat dan?
@csx3000: Opsmuk
@csx3000: vertupperware-iseren!
@rhellema: jij had wel meer +1’tjes verwacht hé?
@poeperman: +jes boeien me nooit zo erg. Die leeftijd ben ik inmiddels ontgroeid
@werf76: de c7 rs6 is al uitbundig genoeg..
@henkhupelschoten: sleeper ;)
@87sandyd: Is de rs6 een sleeper? Enige echte fabriek-af sleeper is voor mij de e500 maar dat terzijde.
@henkhupelschoten: E63 AMG Business line…
@henkhupelschoten: samen met de BMW 550i.
@gtwillem: Oeps, vergeten! Biedt Audi nog de 4.0 fsi aan in de a6?
dood ordinaire chiptuning dus ..

met optioneel een knalpotje voor de hoofdprijs ..
@lincoln: Jeetje wat een heldere uitleg!

Nu mis ik toch wel het mysterieuze van wat je normaal schrijft c.q. denkt.
Allemaal prachtig, maar mij net iets te groot en net iets te zwaar zo’n rs6. Ik blijf bij m’n oude trouwe rs4.

@cpp1: b5 of b7?
@dutchdriftking: een B5.

http://www.autojunk.nl/2015/11/gebroederlijk-achter-elkaar
@cpp1: Prachtige auto. Jammer dat zulke auto’s je hedendaagse tijd veel hoofdpijn bezorgen door steeds over je schouder te kijken
@werf76:

die glim dingen aan de zijkant zijn “spiegels” ..
google maar op ..
en kijk gelijk even naar knipperlichten…
@cpp1: Dik spul hoor, standaard of gekieteld?
@dutchdriftking: thanks, 442pk/560nm door JD.
@cpp1: Pittig fijn! Mooi ding, wees er zuinig op.
@cpp1: wow dikke golf!😍 Al zien ze er allemaal goed uit. Lastig kiezen ’s ochtends, of niet? haha
@cpp1: nice; AF-lid?
@cpp1: it’s all about the money.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Het blijft inderdaad een dankbaar slachtoffer zo’n RS6.
Leuk, gaat je geld twee keer naar het Oostblok…

De eerste keer als je de Akrapovic uitlaat bestelt en de tweede keer als ze de uitlaat weer op komen halen en de auto gelijk meenemen…
sjiep tjoening…..Gewoon de turbo druk omhoog gooien toch?
@norge:

en de garantie overnemen ..
@lincoln: Durven ze dat?
@norge:

katvangertjes werk ..
doen ze vaker bij VAG ..

vraag maar aan Winterkorn ..
Pak dan op zn minst de facelift. Niet dat ik deze niet wil hebben
Ben benieuwd wat dit blok kan leveren als ze wél scherpe nokkenassen plaatsen en de boel opboren
@allesmetturbo: Oeh daar waagt de hedendaagse tunert zich niet meer aan.

Dat is vloeken in de tunerkerk.
@csx3000: Zijn nog zat bedrijven die dat doen hoor. Niet de ‘tuners’ die de meesten hier kennen. Maar de bedrijven die motoren prepareren voor de autosport doen dit zeker nog. Kijk maar eens op de site van van Kronenburg autosport ofzo, de tuning daar gaat heel wat verder dan chippen.
@allesmetturbo: 3000 toeren als ie stationair loopt.
@allesmetturbo: Of nog een supercharger erbij :p helaas niet mogelijk denk ik met die turbo’s tussen de cilinderbanken. Anders kon je er nog zo’n dikke Roots blazer op zetten. Zoiets als dit :D : https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/5d/e2/0e/5de20e64e16e88dcc9a5ba4e42a2e3ea.jpg
Een berichtje zonder echte nieuwswaarde, want de tuner wordt nogal negatief afgedaan als de zoveelste in een lange lijst, maar wel eentje die mooie plaatjes oplevert van een door velen begeerde Audi. Dan denk ik opdat ik me lekker voel bij VAG, met dank aan J.A. Pon voor de tip.
Gaaf ding zeg! Top dat ze geen popnagelbodykit hebben gebruikt. Dit kan ik wel waarderen.
Uitgeboorde cilinderkoppen, apart…
via iPhone app
Litchfield is wel topkwaliteit. Litchfield is het bedrijf dat de R32, R33 en R34 importeerde, aan paste aan de UK reglementen en ze met garantie verkocht.

Zelfde geldt voor de Civic Type-R sedan, Mugen RR, Impreza/Legacy 2.0 GT, Forester STI en nog meer JDM modellen.

Daarbij was Litchfield verantwoordelijk voor de Impreza Type 20 en 25: bizar snelle Impreza’s met volledige garantie. Iain Litchfield is verantwoordelijk voor nog een hele hoop andere JDM modellen qua tuning, maar ook voor JDM onderdelen. In de UK is het een zeer gerespecteerde onderneming, minimaal op niveau van DMS, BBR en GGR. Zoals hier zo vaak JD Engineering de hemel wordt in geprezen, zo goed is Litchfield. Ze hebben een complete persvloot aan auto’s om te testen en uitgebreide garantie voorwaarden. Het is natuurlijk leuk om er op af te geven als ‘Chippie en brulpijp’, maar daarmee doe je Litchfield ernstig te kort.
Nehh, stuur hem toch liever naar Stertmann Motorsport. Daar komt immers dé Audi RS6 der RS6’en vandaan;) Poooowwahhhh!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).