• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pk

Auteur: Dizono, gepost 14 december 2015 om 20:55 – 47 Reacties

Afbeelding Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pkAfbeelding Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pkAfbeelding Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pkAfbeelding Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pkAfbeelding Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pkAfbeelding Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pkAfbeelding Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pkAfbeelding Litchfield ontfermt zich over Audi RS6: 750 pk

Audi RS6 Litchfield
We kennen de Britse tuner Litchfield vooral van hun motorische tuning voor de Nissan GT-R, maar voor een Audi RS6 draaien ze hun handen evenmin om.

Ik begin het idee te krijgen dat er bijna net zoveel tuners zijn die de Audi RS6 onder handen nemen, als dat er Audi RS6’en zijn. Maar blijkbaar is er een markt voor en waarschijnlijk speelt er nog iets mee, namelijk het gemak waarmee de Audi zich laat tunen. Beetje met eentjes en nulletjes spelen en de biturbo V8 heeft er 100+ pk’s bij. Waar is die tijd gebleven waarin helden als Carlo Abarth driftig in de weer waren met lichtere nokkenassen en uitgeboorde cilinderkoppen?

Kijken we naar het lijstje aanpassingen dat Litchfield heeft doorgevoerd, dan is een groot deel daarvan dus niet verrassend softwarematig. Voor hun stage 3-tuning zitten de grootste hardwarematige veranderingen in een ander uitlaatsysteem en een carbonfibre inlaattraject. Standaard krijg je een rvs-uitlaatsysteem van Miltek, maar wie diep genoeg in de buidel tast, krijgt zo’n kek Akrapovic-buizensetje onder zijn RS6. Voor een ruime 6500 euro laat je je RS6 voorzien van 190 extra paardjes, de prijs van zo’n Sloveense uitlaat is op aanvraag.

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Afrojack doet zichzelf Audi RS6 met 1.001 pk cadeau [video]
  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Akrapovic, Audi, avant, litchfield, rs6, tuning, wit

Vorig bericht: « Officieel: Pininfarina komt in Indiase handen
Volgend bericht: Marchionne: ‘Alfa Romeo keert terug in de Formule 1’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. henkhupelschoten zegt

    14 december 2015 om 20:58

    Wat een unicum, een tuner die de RS6 gewoon normaal laat. Dit moet in de autoblog historie boeken!

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      14 december 2015 om 21:23

      @henkhupelschoten: Zo hoort het ook. Dat is tuning. Al die plastic fantastic is geen tuning.

      Login om te reageren
      • csx3000 zegt

        14 december 2015 om 21:46

        @werf76: Hoe noem je dat dan?

        Login om te reageren
        • phaeton zegt

          15 december 2015 om 02:44

          @csx3000: Opsmuk

          Login om te reageren
        • rhellema zegt

          15 december 2015 om 09:01

          @csx3000: vertupperware-iseren!

          Login om te reageren
          • poeperman zegt

            15 december 2015 om 13:12

            @rhellema: jij had wel meer +1’tjes verwacht hé?

            Login om te reageren
            • rhellema zegt

              15 december 2015 om 15:49

              @poeperman: +jes boeien me nooit zo erg. Die leeftijd ben ik inmiddels ontgroeid

              Login om te reageren
      • thomcarspotter zegt

        14 december 2015 om 21:51

        @werf76: de c7 rs6 is al uitbundig genoeg..

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      14 december 2015 om 22:33

      @henkhupelschoten: sleeper ;)

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        14 december 2015 om 23:13

        @87sandyd: Is de rs6 een sleeper? Enige echte fabriek-af sleeper is voor mij de e500 maar dat terzijde.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          14 december 2015 om 23:24

          @henkhupelschoten: E63 AMG Business line…

          Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          14 december 2015 om 23:26

          @henkhupelschoten: samen met de BMW 550i.

          Login om te reageren
          • henkhupelschoten zegt

            15 december 2015 om 08:42

            @gtwillem: Oeps, vergeten! Biedt Audi nog de 4.0 fsi aan in de a6?

            Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    14 december 2015 om 21:10

    dood ordinaire chiptuning dus ..

    met optioneel een knalpotje voor de hoofdprijs ..

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      14 december 2015 om 21:50

      @lincoln: Jeetje wat een heldere uitleg!

      Nu mis ik toch wel het mysterieuze van wat je normaal schrijft c.q. denkt.

      Login om te reageren
  3. cpp1 zegt

    14 december 2015 om 21:11

    Allemaal prachtig, maar mij net iets te groot en net iets te zwaar zo’n rs6. Ik blijf bij m’n oude trouwe rs4.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      14 december 2015 om 21:18

      @cpp1: b5 of b7?

      Login om te reageren
      • cpp1 zegt

        14 december 2015 om 21:21

        @dutchdriftking: een B5.

        http://www.autojunk.nl/2015/11/gebroederlijk-achter-elkaar

        Login om te reageren
        • werf76 zegt

          14 december 2015 om 21:24

          @cpp1: Prachtige auto. Jammer dat zulke auto’s je hedendaagse tijd veel hoofdpijn bezorgen door steeds over je schouder te kijken

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            14 december 2015 om 21:34

            @werf76:

            die glim dingen aan de zijkant zijn “spiegels” ..
            google maar op ..

            Login om te reageren
            • norge zegt

              14 december 2015 om 21:37

              en kijk gelijk even naar knipperlichten…

              Login om te reageren
        • Dutchdriftking zegt

          14 december 2015 om 21:25

          @cpp1: Dik spul hoor, standaard of gekieteld?

          Login om te reageren
          • cpp1 zegt

            14 december 2015 om 22:12

            @dutchdriftking: thanks, 442pk/560nm door JD.

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              14 december 2015 om 22:15

              @cpp1: Pittig fijn! Mooi ding, wees er zuinig op.

              Login om te reageren
        • c3po zegt

          14 december 2015 om 21:42

          @cpp1: wow dikke golf!? Al zien ze er allemaal goed uit. Lastig kiezen ’s ochtends, of niet? haha

          Login om te reageren
        • lebeaunl zegt

          15 december 2015 om 08:22

          @cpp1: nice; AF-lid?

          Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      14 december 2015 om 21:52

      @cpp1: it’s all about the money.

      Login om te reageren
  4. maseratizzzzzzzz zegt

    14 december 2015 om 21:13

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    14 december 2015 om 21:19

    Het blijft inderdaad een dankbaar slachtoffer zo’n RS6.

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    14 december 2015 om 21:20

    Leuk, gaat je geld twee keer naar het Oostblok…

    De eerste keer als je de Akrapovic uitlaat bestelt en de tweede keer als ze de uitlaat weer op komen halen en de auto gelijk meenemen…

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    14 december 2015 om 21:30

    sjiep tjoening…..Gewoon de turbo druk omhoog gooien toch?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 december 2015 om 21:30

      @norge:

      en de garantie overnemen ..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        14 december 2015 om 21:33

        @lincoln: Durven ze dat?

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          14 december 2015 om 21:38

          @norge:

          katvangertjes werk ..
          doen ze vaker bij VAG ..

          vraag maar aan Winterkorn ..

          Login om te reageren
          • norge zegt

            14 december 2015 om 21:39

            @lincoln: lol

            Login om te reageren
  8. prop zegt

    14 december 2015 om 21:49

    Pak dan op zn minst de facelift. Niet dat ik deze niet wil hebben

    Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    14 december 2015 om 22:21

    Ben benieuwd wat dit blok kan leveren als ze wél scherpe nokkenassen plaatsen en de boel opboren

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      14 december 2015 om 22:28

      @allesmetturbo: Oeh daar waagt de hedendaagse tunert zich niet meer aan.

      Dat is vloeken in de tunerkerk.

      Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        15 december 2015 om 01:14

        @csx3000: Zijn nog zat bedrijven die dat doen hoor. Niet de ’tuners’ die de meesten hier kennen. Maar de bedrijven die motoren prepareren voor de autosport doen dit zeker nog. Kijk maar eens op de site van van Kronenburg autosport ofzo, de tuning daar gaat heel wat verder dan chippen.

        Login om te reageren
      • crackdavid zegt

        15 december 2015 om 01:19

        @csx3000: http://www.vankronenburg.nl/services/

        Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      14 december 2015 om 23:01

      @allesmetturbo: 3000 toeren als ie stationair loopt.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      15 december 2015 om 01:30

      @allesmetturbo: Of nog een supercharger erbij :p helaas niet mogelijk denk ik met die turbo’s tussen de cilinderbanken. Anders kon je er nog zo’n dikke Roots blazer op zetten. Zoiets als dit :D : https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/5d/e2/0e/5de20e64e16e88dcc9a5ba4e42a2e3ea.jpg

      Login om te reageren
  10. stephanotis zegt

    14 december 2015 om 22:28

    Een berichtje zonder echte nieuwswaarde, want de tuner wordt nogal negatief afgedaan als de zoveelste in een lange lijst, maar wel eentje die mooie plaatjes oplevert van een door velen begeerde Audi. Dan denk ik opdat ik me lekker voel bij VAG, met dank aan J.A. Pon voor de tip.

    Login om te reageren
  11. clarkson zegt

    14 december 2015 om 22:50

    Gaaf ding zeg! Top dat ze geen popnagelbodykit hebben gebruikt. Dit kan ik wel waarderen.

    Login om te reageren
  12. Senne zegt

    14 december 2015 om 22:52

    Uitgeboorde cilinderkoppen, apart…

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    15 december 2015 om 00:39

    Litchfield is wel topkwaliteit. Litchfield is het bedrijf dat de R32, R33 en R34 importeerde, aan paste aan de UK reglementen en ze met garantie verkocht.

    Zelfde geldt voor de Civic Type-R sedan, Mugen RR, Impreza/Legacy 2.0 GT, Forester STI en nog meer JDM modellen.

    Daarbij was Litchfield verantwoordelijk voor de Impreza Type 20 en 25: bizar snelle Impreza’s met volledige garantie. Iain Litchfield is verantwoordelijk voor nog een hele hoop andere JDM modellen qua tuning, maar ook voor JDM onderdelen. In de UK is het een zeer gerespecteerde onderneming, minimaal op niveau van DMS, BBR en GGR. Zoals hier zo vaak JD Engineering de hemel wordt in geprezen, zo goed is Litchfield. Ze hebben een complete persvloot aan auto’s om te testen en uitgebreide garantie voorwaarden. Het is natuurlijk leuk om er op af te geven als ‘Chippie en brulpijp’, maar daarmee doe je Litchfield ernstig te kort.

    Login om te reageren
  14. rotjeknor zegt

    15 december 2015 om 18:37

    Nehh, stuur hem toch liever naar Stertmann Motorsport. Daar komt immers dé Audi RS6 der RS6’en vandaan;) Poooowwahhhh!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North