• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live: de Lorinser Easybrid (ja, een hybride)

Auteur: ricardo, gepost 27 november 2010 om 10:16 – 11 Reacties

Lorinser Easybrid

Bij de naam Lorinser komen bij ons spontaan beelden van opgefokte Mercedi en kilo’s aan verbrand rubber bovendrijven. In Essen laten ze zien dat het ook anders kan. Daar presenteren ze namelijk de Easybird. Een doorsnee Smart waar achteraf een hybride-systeem is ingebouwd. Kosten: 5.000 euro. En het systeem kan binnenkort ook op andere auto’s worden toegepast.

Het blijft een gek gezicht, tussen alle opgefokte Duitse zakenbolides op de Lorinser-stand staat opeens dit guitige autootje. De verbrandingsmotor hebben ze intact gelaten, maar daaromheen is de hybride-unit geplaatst. Dit kan overigens alleen bij auto’s die trommelremmen aan de achterkant hebben. Lorinser mikt hiermee dus op stadsauto’s.

Aangezien de meeste kleine auto’s voorwielaandrijving hebben verander je een stadwagentje met dit pakket dus in een AWD, een light-versie althans. Lorinser heeft aangegeven dat ze dit op termijn ook willen gaan aanbieden in de Polo, Twingo en Fiat 500. De elektromotor levert 41 pk (30 kW) en kan een afstand van 30 km afleggen, daarna neemt de verbrandingsmotor het over. In het midden-onder van de Smart hebben ze het accupakket weggewerkt. Aangezien dat veruit het duurste onderdeel van een EV of hybride is, gaat Lorinser de batterijen aanbieden met een leasecontract. Zo blijft aanschaf (of ombouw) relatief goedkoop.

Op de beursvloer werd ons verteld dat Lorinser nog wel even bezig is met het testen van de Smart Easybrid. In 2012 zal deze vorm van retrofit hybridesystemen op de markt komen. Livepica’s in de gallery.


Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Lorinser GLS is minder fout dan het origineel
  • Ford Puma Rally1
    Ford Puma Rally1 is hybride rallykanon

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, essen-2010, Hybride, lorinser, Smart, tuning

Vorig bericht: « Brabus S-Klasse iBusiness met Apple-interieur in Essen
Volgend bericht: Carlsson C25 – de omgebouwde SL65 AMG in Essen »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    27 november 2010 om 10:21

    Goed concept waarom een hele auto ontwikkelen maak een pakket wat op meerdere auto’s toepasbaar is en je hebt voor een fractie van de prijs een Hybrid en op je bestaande (vaak leuker uitziende)auto

    Login om te reageren
  2. rob1 zegt

    27 november 2010 om 10:36

    en weer een nieuwen hybride !

    Login om te reageren
  3. DannyHoff zegt

    27 november 2010 om 10:52

    Dit is wel leuk en aardig, maar hoe zou dit pakket er op een Smart Forfour eruitzien? Dit is toch maar een auto voor erbij.

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    27 november 2010 om 10:57

    Goed plan!!

    Login om te reageren
  5. db87 zegt

    27 november 2010 om 11:09

    Wat zien die wielen achter er dom uit.
    Lijkt op een grote remschijf, maar er is geen ruimte meer voor de remklauw. Zal nog gewoon de standaard trommelremmen hebben achter.
    Belachelijk.

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      27 november 2010 om 11:12

      @db87: Lezen! Daar zit het aandrijfsysteem!

      Login om te reageren
  6. bertdb zegt

    27 november 2010 om 11:22

    op een smart zou ik het nu niet moeten hebben maar als ze het voor meerdere auto’s gaan uitbrengen (waaronder de polo) dan lijkt het mij echt een interessant gegeven.

    Login om te reageren
  7. Laurens zegt

    27 november 2010 om 11:54

    Als men het onafgeveerd gewicht onder controle houdt, is dit een interessante ontwikkeling. Zeker als de e-motoren ook nog sterk genoeg zijn om het remsysteem achter te vervangen (en dit wettelijk toegestaan is). Maar die 5000 Euro verdien je nooit terug (tenzij het ook een gratis parkeerplaats hartje Amsterdam oplevert).

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    27 november 2010 om 12:58

    Enigzins leuk.. maar bij zo’n ombouw achteraf.. krijg je daar dan ook overheidspremie bij? Want anders denk ik niet dat dit veel verkocht zal worden..

    Login om te reageren
    • MRStephan zegt

      27 november 2010 om 14:12

      @Dimglor: Nou ja als er een goed werkend systeem wordt gelanceerd wat op een bestaande auto kan worden ingebouwd, kan het best wat hebben. Je wilt je sportieve/mooie benzine auto niet weg doen, maar wel 10-20% zuiniger rijden (noem maar wat) dan verdien je het uiteindelijk toch terug!

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        28 november 2010 om 09:20

        @MRStephan: Mja, maar zal je daar dan de kostprijs van 5000 euro mee kunnen terugverdienen? Want zoveel kracht geeft dat hybride systeem niet extra….

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North