• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live-shots van de Maserati GranTurismo Stradale

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 september 2010 om 14:02 – 28 Reacties

Maserati GT_MC-S-achterwerk


Zou hij in het echt net zo geil zijn als op de foto’s?

Vol trots trok Maserati vandaag officieel het doek van hun GranTurismo Stradale. De Stradale is naar eigen zeggen lichter, krachtiger en sneller dan welk model dan ook in hun line-up (we vergeten voor het gemak de MC12 maar even).

Zoals bekend levert het 4.7 liter grote V8-blok 450 pk en 510 Nm, en bedraagt de topsnelheid meer dan 300 km/u. Geen bijzonderheden daar. Maar nu komt het leuke nieuws: de engineers zijn er in geslaagd om 110 kg (zeg maar het gemiddelde gewicht van een volwassen Amerikaan) van de GranTurismo af te schaven! Het totaalgewicht blijft nu steken op 1.770 kg. Nog steeds geen verdergewicht, maar het is toch netjes.

Door deze verbeteringen accelereert de Stradale in 4,6 seconden naar de 100 km/u. Hierbij helpt de vlotte transaxle versnellingsbak ook mee, want de schakelmomenten bedragen slechts 60 miliseconden. Dit is even snel als in de Ferrari 430 Scuderia.

Hoe Maserati het lagere gewicht heeft weten te realiseren? Nou, onder andere door de achterbank er uit te slopen. That’s right, de Stradale is een tweezitter. Carbonkeramische remmen, speciaal ontwikkelde Pirelli-banden, een aparte ophanging en stevige, lichtgewicht koolstofvezel racestoelen bezorgen de GranTurismo een flinke dosis extra race-genen. Maserati ontwikkelde de Stradale overigens op verzoek van bestaande klanten, die graag een GT4 voor op straat wilden.

In februari 2011 moet de Stradale bij de Maserati-dealer staan, tot die tijd moeten we het met de (beurs-) foto’s doen. Een prijs is nog niet bekend, maar ga er maar vanuit dat Jan Modaal er een nieuwe hypotheek voor zou moeten afsluiten.

Ook interessant!

  • Nieuwe Maserati GranTurismo krijgt ook familiegezicht mee
  • Maserati
    De MC Edition. Als je gewone Maserati niet speciaal genoeg is
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

granturismo, Maserati, mc-stradale, Parijs-2010

Vorig bericht: « Franse elektrische sportiviteit: Renault Dezir
Volgend bericht: Peugeot 508 dinges »

Lees Interacties

Reacties

  1. mmax zegt

    30 september 2010 om 14:05

    I like!!
    ben benieuwd hoe deze klinkt, maar net als al dat andere maserati-spul zal ook dit geen tegenvaller zijn

    Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    30 september 2010 om 14:09

    Helemááál niet lelijk!! Best wel mooi zelfs!

    Login om te reageren
  3. Benjamin1 zegt

    30 september 2010 om 14:09

    übergeil apparaat!

    (is ook mijn wallpaper trouwens :D)

    Login om te reageren
  4. gedwongenleaser zegt

    30 september 2010 om 14:14

    Werkelijk prachtige auto. Alleen… voor een, nu dus, tweezitter alsnog wel errrug zwaar :(

    Login om te reageren
  5. jzaero zegt

    30 september 2010 om 14:24

    Wauw, Echt een prachtige wagen. Die optische modificaties, daar ben ik nog niet uit, maar de cijfers zijn great!

    Login om te reageren
  6. Fout zegt

    30 september 2010 om 14:37

    “Nog steeds geen verdergewicht, ”
    Vedergewicht?

    Login om te reageren
  7. KaCh1ng zegt

    30 september 2010 om 14:52

    echt een heerlijk ding!

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    30 september 2010 om 14:53

    Ik ben er nog niet ondersteboven van…

    @Fout: “` ve – der – ge – wicht het -woord boksklasse, lichter dan lichtgewicht ‘”

    Wordt wel vaker gebruikt om iets lichts te beschrijven.

    @sir smokalot: Entertje teveel in de vijfde alinea?

    Login om te reageren
  9. ferry832 zegt

    30 september 2010 om 14:55

    Hebben, hebben, hebben wat een geweldige auto. Mijn nummer 1 van alle auto`s die momenteel te koop zijn. Klein beetje kritiek : Waarom geen 510 pk zoals de oude scud ?

    Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    30 september 2010 om 14:58

    nou doe voor mij maar een S die ik volstouw met opties. want als ik een racer wil dan koop ik gewoon een Ferrari of Lambo.

    Login om te reageren
  11. porsche911turbo2 zegt

    30 september 2010 om 15:02

    uberlekker!

    Login om te reageren
  12. Jan zegt

    30 september 2010 om 15:40

    wâ un gezijk oo
    ver uen par tiepvauten zeg.

    Login om te reageren
  13. BananaFlip zegt

    30 september 2010 om 15:41

    Hoe verneuk ik de prachtige lijnen van een mooie GT?
    Zo dus, zeg maar.

    Login om te reageren
    • koluh zegt

      30 september 2010 om 16:06

      @BananaFlip: Mee eens die voor en achterbumper bevallen mij totaaaaal niet!

      Login om te reageren
    • Zdev zegt

      30 september 2010 om 19:05

      @BananaFlip: inderdaad, zonde van het originele design…

      Login om te reageren
  14. Jan zegt

    30 september 2010 om 15:44

    Owjah de auto, die is natuurlijk erg strak! Beter dan de eerdere versie!

    Login om te reageren
  15. arie zegt

    30 september 2010 om 15:53

    4,6 sec.? Valt me behoorlijk tegen.. Sta je daar mooi te zijn voor het stoplicht met je “race” wagen, komt er een rs6 of continental gt speed naast je staan….. Toedeledokie

    Login om te reageren
  16. rider zegt

    30 september 2010 om 15:57

    transaxle versnellingsbak (bekend uit o.a. de 430 Scuderia)???? Die heeft niet de motor voorin en de versnellingsbak achterin (dat is namelijk de transaxle constructie). De 430 modellen, dus ook de Scuderia zijn modellen met midden-achterin geplaatste motoren met eraan vast de versnellingsbak, zonder tussenkomst van een cardanas. Er had meoten staan, net zoals bij de 599.

    Maar voor wat betreft deze maserati, het is wel een erg brute bak zo.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      30 september 2010 om 16:15

      @rider: Ik neem t voetstoots van je aan. Heb het aangepast.

      Login om te reageren
  17. memphis zegt

    30 september 2010 om 16:24

    Man man man. Wat kunnen die Italiane geile autos tekenen

    Login om te reageren
  18. ferrarigek zegt

    30 september 2010 om 16:54

    wow die is echt kei en kei vet! alleen wel sloom naar de 100

    Login om te reageren
  19. ardonjr zegt

    30 september 2010 om 17:01

    Wat een gave bak!! Persoonlijk had ik het leuker gevonden als de Maserati gleuven (die 3 kleine gaten) in de zijpanelen iets groter waren gemaakt, maar dat is natuurlijk persoonlijke.

    Login om te reageren
  20. autospotter zegt

    30 september 2010 om 18:04

    Hij is al te configureren op de maserati site:D >>>> http://www.configurator.maserati.com/cc/?modelName=GTMCS&country=141&language=en

    Login om te reageren
  21. autospotter zegt

    30 september 2010 om 18:05

    Hij is ook verkrijgbaar in te kiezen matte kleuren :D:P

    Login om te reageren
  22. integralechubasco zegt

    30 september 2010 om 18:37

    moah, tegenvaller beetje te voorspelbaar allemaal en weinig opzienbarend…

    Login om te reageren
  23. Ik :tong: vrouwen zegt

    30 september 2010 om 19:37

    Het was, is en zal nooit een mooie auto zijn!

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    30 september 2010 om 20:14

    Ziet er echt wel goed uit… Mooie uitlaatpijpjes.. Zal wel een deftig geluidje uitkomen :D

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    30 september 2010 om 20:30

    Ik vind de voorkant er toch wat raar uitzien… Dit is echt zo’n auto die je in het echt moet zien denk ik…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North