• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Live uit Italië: MINI Superleggera Vision

Auteur: ricardo, gepost 25 mei 2014 om 17:55 – 24 Reacties

Afbeelding Live uit Italië: MINI Superleggera VisionAfbeelding Live uit Italië: MINI Superleggera VisionAfbeelding Live uit Italië: MINI Superleggera VisionAfbeelding Live uit Italië: MINI Superleggera VisionAfbeelding Live uit Italië: MINI Superleggera VisionAfbeelding Live uit Italië: MINI Superleggera VisionAfbeelding Live uit Italië: MINI Superleggera VisionAfbeelding Live uit Italië: MINI Superleggera Vision

Live uit Italië: MINI Superleggera Vision
BMW, al meer dan tien jaar geldschieter van het Villa d’Este-autofeestje, is met een MINI bij de Italiaanse coachbuilder Carrozzeria Touring langs gegaan. Dit is wat de Milanezen afleverden.

Hoewel de Brit op het onderstel van een MINI staat, is de wielbasis iets toegenomen en zijn de wielen – joekels van 20 inch – verder naar buiten geplaatst. Ook het zitgedeelte verschoof iets naar achteren. Een ingreep die ‘m meer ‘roadster’ maakt.

Het minimalistische design van de MINI Superleggera zet zich door aan de achterkant, met een vin op het midden van de kofferklep waarin subtiel een remlicht is verwerkt. De achterlichten komen in de vorm van de Union Jack-vlag, een patroon dat ook in de beugels aan de binnenzijde van de portieren terugkomt. Immers, Britten gonna Brit.

Over minimalistisch gesproken: het kale en simpele interieur is ongeveer zoals ik mij het ideale binnenwerk van een rijdersauto voorstel. Boven het knoploze stuur slechts één klok, waarop het toerental in beeld wordt gebracht en optioneel het aantal km/u’s wordt weergeven. Meer heb je in je gezichtsveld niet nodig. In het midden een rond(!) touchscreen, met een centraal navigatiedisplay en optionele info – zoals je rondetijden – aan de linkerzijde.

Of dit ding ook serieuze rondetijden kan klokken? We weten het niet. De elektrische aandrijflijn is door BMW nog niet gespecificeerd. Wel hebben we de eerste livepics vanuit de hoteltuin voor je. Klikkerdeklik.

Ook interessant!

  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, carrozzeria-touring, coachbuilding, concept, Elektrisch, MINI, superleggera, villa-este, villa-este-2014

Vorig bericht: « Uitslag Formule 1: Grand Prix van Monaco 2014
Volgend bericht: BMW X4 wordt heftiger met M Performance-goodies »

Lees Interacties

Reacties

  1. brutus zegt

    25 mei 2014 om 18:00

    Live uit Italië: Daihatsu Cop, uuuh.. De MINI Superleggera Vision

    Login om te reageren
  2. EJS zegt

    25 mei 2014 om 18:02

    Ik vind ‘m mooi! Als ze deze nou in productie nemen!

    Login om te reageren
  3. draadloos zegt

    25 mei 2014 om 18:04

    Is dat mini concept nog niet uitgemolken?

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      25 mei 2014 om 20:12

      @draadloos: sorry, maar die is geen uitmelken. Dit is 100% revancheren voor al die gedrochten die men de laatste jaren op basis van de New Mini de weg op heeft durven sturen. Ik zeg: laat alsjeblieft komen!

      Login om te reageren
      • bollegek zegt

        26 mei 2014 om 09:12

        @RRRobert: deze mini lijkt nog het minst op een originele mini als alle andere “nieuwe” mini’s. Ik zie het meer als een merk met elke keer een nieuw model in plaats van een voortborduring op het oude model.

        Ot: gaaf ding, maken maar! Bmw zes in lijn erin met achterwielaandrijving graag…

        Login om te reageren
  4. norge zegt

    25 mei 2014 om 18:12

    Spijt me voor je @ricardo maar er zit toch echt een knop op het stuur.
    Prachtig ding .

    Login om te reageren
  5. newguy92 zegt

    25 mei 2014 om 18:26

    Prachtig ding, vooral de achterlichten zijn stiekem goed bedacht.

    Login om te reageren
  6. krishh20 zegt

    25 mei 2014 om 18:54

    Gelijk produceren die handel!!

    Login om te reageren
  7. ttdesign zegt

    25 mei 2014 om 19:23

    Heerlijke bak!

    Login om te reageren
  8. johnson zegt

    25 mei 2014 om 20:11

    Het zagato achtige kontje is toch niet helmaal mijn smaak

    Login om te reageren
  9. roppp zegt

    25 mei 2014 om 20:47

    Het wordt wel steeds mooier……. Zit er ook een dak op? Bij ja, meteen naar Born met die mailen. Ehhhh… Nee, het moet een betrouwbaar ootootje worden ;-)

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      25 mei 2014 om 20:47

      @roppp: mailen zijn mallen.

      Login om te reageren
  10. c350cdi zegt

    25 mei 2014 om 21:04

    Prachtig ding.
    Doet me denken aan de Z8 met zijn minimaal design.

    Zag ik daar adriaan van hooijdonk de presentatie doen ??

    Dan moet het goed zijn ;-)

    Login om te reageren
  11. c350cdi zegt

    25 mei 2014 om 21:05

    Foto 10: adriaan van hooijdonk

    Neerlands trots in auto design

    Login om te reageren
  12. eduardovich zegt

    25 mei 2014 om 21:43

    Lekker boeiend die toerentallen op een elektrische motor, je hoort hem geen toeren maken dus dan maar naar de toeren kijken? 100% elektrisch rijden gaat gewoon vervelen en laadtijden en actieradius gaat irriteren.

    Hoewel ik het een schitterende auto vind, hoef ik hem niet te hebben.

    Login om te reageren
  13. canon4ever zegt

    25 mei 2014 om 22:08

    Het design is gedurfd en het interieur is ook nice . maar helaas vind ik net exterieur niet te pruimen . sorry hoor .

    Login om te reageren
  14. Bastiaan zegt

    25 mei 2014 om 22:13

    Geweldig bakkie!

    Login om te reageren
  15. humpyourdog zegt

    25 mei 2014 om 22:32

    Heeft een toerenteller op een elektrisch aangedreven wagen enig nut?

    Login om te reageren
  16. gregorius zegt

    26 mei 2014 om 09:05

    Nog even 1 ronde door de ‘productie-klaar’ mixer en maken dat ding.
    2.0l 245pk BMW motor voorin (de 3.0 kunnen we shaken). Info scherm iets groter en wat meer tellers. Klaar. Alles wat we willen. Eindelijk een ‘Mini’ die we wel leuk vinden!

    Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    26 mei 2014 om 12:51

    Ongeacht de aandrijving word dat ding een verkoopstopper, maar ze moeten het nu op de markt gooien en niet binnen 3 jaar wanneer retro mss terug oudbollig is.

    Login om te reageren
  18. xytras zegt

    26 mei 2014 om 15:42

    @eduardovich: voor zover ik weet heeft een elektrische auto geen versnellingen, maw, je hebt ook geen toerenteller nodig, enkel een snelheidsmeter en enig autogevoel ;)
    On topic: chill bakske!

    Login om te reageren
    • eduardovich zegt

      26 mei 2014 om 16:01

      @xytras: fijn dat je het mij uitlegt, maar heb je de tekst ook gelezen?

      Login om te reageren
  19. mario58 zegt

    26 mei 2014 om 16:49

    over smaak valt niet te twisten , maar ik ik vind het een lelijk gedrocht, vooral de koplampen zien er niet uit ,het interieur is wel weer leuk gemaakt ik zal hem dus wel niet kopen als ik een ooit een cabrio wil. mario58

    Login om te reageren
  20. Esprit_de_Flandre zegt

    27 mei 2014 om 12:52

    Union Jack in de achterlichten is wel wat overdreven, maar hier bestaat vast wel een markt voor…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North