• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LOL: semi-klassieke Nissan GT-R stationwagon

Auteur: RubenBaeten, gepost 4 januari 2010 om 14:14 – 46 Reacties

Roadster Garage GT-R Wagon

Er zijn legio redenen om een klassieker te gaan rijden. Zo is het belastingtechnisch voordelig en is het gewoon leuk om niet met dezelfde grijze Passat als de buurman aan te komen. Als je dan echter ook veel waarde hecht aan een combinatie van snelheid, ruimte en de mogelijkheid tot sneeuwschuiven, dan zijn er niet zo heel veel opties meer: je zult zelf je ideale oldtimer moeten bouwen.

Roadster Garage, de Japanse tunert achter deze creatie, heeft waarschijnlijk wat inspiratie opgedaan bij de moderne GT-R Wagon die we vorig jaar een keer langs zagen komen. Het resultaat van hun inspanningen is dit unieke samenraapsel van verschillende generaties Skyline. De basis is wel een moderne WGC34 Stagea, maar de voorkant komt van de eerste generatie GT-R (1969-72), de trim en achterlichten van de tweede generatie (1972-77) en de 2.6 twinturbo zescilinder van de R32 en R34 Skylines.

Dit karretje gaat gebukt onder de naam Hakoste en zal ongetwijfeld erg snel zijn. Helaas hebben we nog geen verdere info over, maar we wilden ‘m jullie toch niet onthouden. (bron: 7tune, via carscoop)

Roadster Garage GT-R Wagon

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Klassiekers, Nissan, tuning, wit

Vorig bericht: « Probeer maar even: agent hypnotiseren tegen boete
Volgend bericht: Verzeker je auto goedkoop bij de NS! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Joost zegt

    4 januari 2010 om 14:17

    Wat een gedrocht, zal vast heel snel gaan. Maar die spiegels en die sneeuwschuiver Waarom??

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      4 januari 2010 om 14:42

      @Joost: die spiegels hoort op die oude neus. Vroeger hadden vrijwel alle auto’s in Japan de spiegels op de spatborden. Die sneeuwschuiver is typisch JDM tuning. Niet mijn ding..

      Login om te reageren
  2. HDM zegt

    4 januari 2010 om 14:17

    De NS heeft ook zo’n schuiver nodig, iemand de contactgegevens toevallig?

    Login om te reageren
  3. jdm zegt

    4 januari 2010 om 14:18

    RB26DETT inside, zal zeker wat paarden onder de kap liggen!

    Login om te reageren
  4. jdm zegt

    4 januari 2010 om 14:19

    Waarom? voor de oldskool look

    Login om te reageren
    • BakPouwww zegt

      4 januari 2010 om 15:02

      @jdm: dat vind ik wel een mooie GT-R

      Login om te reageren
  5. Laue zegt

    4 januari 2010 om 14:21

    dit wil je niet…

    Login om te reageren
  6. Camaro zegt

    4 januari 2010 om 14:29

    Kijk dit is nou es tunen, al die nieuwe afgezaagde auto’s…
    dit is toch veel leuker?!

    Login om te reageren
  7. bmw-e30-7bh zegt

    4 januari 2010 om 14:33

    Ik vind ‘m serieus cool!

    Login om te reageren
  8. Wits zegt

    4 januari 2010 om 14:34

    Geweldig al had de sneeuwschuiver iets minder gemogen.

    Login om te reageren
  9. ZwerverRoodbaard zegt

    4 januari 2010 om 14:35

    Nou hopelijk heeft die geen echte GTR moeten slopen om dit ding te creëren :(

    Login om te reageren
  10. fconderkantlat zegt

    4 januari 2010 om 14:39

    deze wagen is aan :P

    Login om te reageren
  11. Tizer zegt

    4 januari 2010 om 14:48

    achterlichten zijn ook van een Hakosuka (C10 model, eerste gen GTR dus)

    Login om te reageren
  12. Bart_V zegt

    4 januari 2010 om 14:50

    Dit project doet me denken aan een rode Porsche van gisteren
    maar deze Datsun waardeer ik wel
    verder zijn de RB26DETT blokken relatief makkelijk te kietelen

    Login om te reageren
  13. EJS zegt

    4 januari 2010 om 14:51

    Die sneeuwschuiver ziet er niet uit, bodykit had ook wat minder gemogen, maar het idee is leuk, en heel slecht ziet het er nou ook weer niet uit..

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    4 januari 2010 om 15:02

    Ik kan ’t wel waarderen, al zou ik zelf kiezen voor de GT-R die jdm postte.

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    4 januari 2010 om 15:07

    Deze auto lijkt op die mislukte Honda station….kan ff niet op de naam komen…hindert niet ! ;-)

    Login om te reageren
  16. Luuk---d zegt

    4 januari 2010 om 15:10

    LoveIt!


    Login om te reageren
    • RickB zegt

      4 januari 2010 om 16:20

      @Luuk—d:

      Or hate it >_>
      Geef mij maar zo’n nieuwe GT-R.
      Of nog liever een M3 Station met V10

      Login om te reageren
  17. RobTWo zegt

    4 januari 2010 om 15:11

    Ik kijk naar buiten en met deze sneeuwval best aardig voor je medeweggebruikers.

    Login om te reageren
  18. Dennis zegt

    4 januari 2010 om 15:14

    Lelijk en zonde van de oltimers die ze hiervoor gesloopt hebben.

    Login om te reageren
  19. RJ zegt

    4 januari 2010 om 15:38

    Och het kan natuurlijk altijd beter maar zo lelijk is ie nou ook weer niet!

    Login om te reageren
  20. GielMK1 zegt

    4 januari 2010 om 16:12

    Het lijkt op een Nissan Stagea met oldschool neus

    Deze bestaat officieel echt = Mitsubishi Lancer EVO9 Wagon (Chassiscode CT9W)

    (Ik weet niet of de foto links werken)

    Login om te reageren
  21. meneersander zegt

    4 januari 2010 om 16:14

    en hoeveel liter kan der in die achterbak?

    Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    4 januari 2010 om 16:33

    Heerlijk! Maar ze zouden hier geen originele GTR voor gesloopt hebben.. toch??
    Als dat zo is wil ik deze graag rijden, dan is het in ieder geval niet voor niets gedaan. :)

    Login om te reageren
  23. JDM__Wotevajjjj zegt

    4 januari 2010 om 16:34

    NICE :d
    JDM spul mét een koffer

    Login om te reageren
  24. F458I zegt

    4 januari 2010 om 16:49

    mooi!!!
    alleen die spiegels… beetje ver naar voren.

    Login om te reageren
  25. Z zegt

    4 januari 2010 om 16:55

    De achterlichten komen ook van een 1ste gen Skyline GT-R (C10/Hakosuka), niet van de 2e (C110/Kenmeri). Daarvoor waren er ook al Skylines btw, maar nooit GT-R uitvoeringen.

    De WGC34 Stagea staat op dezelfde bodem als de R34 Skyline. Vaak wordt die Stagea gebruikt om een R34 Skyline station te bouwen door de Skyline RB26 motor en de neus daarvan te monteren.

    De naam Hakoste verwijst trouwens naar beide basisvoertuigen: De oldschool Skyline heeft de bijnaam Hakosuka. Een samentrekking van het japanse woord hako (doos) en de japanse uitspraak van sky(line).

    Login om te reageren
  26. NovaStar zegt

    4 januari 2010 om 17:14

    ff over die sneeuwschuiver. Dit is een wel erg sierlijke oplossing voor de intercooler dus van mij mag die zo blijven:D ( I like to show the special parts :D)

    Login om te reageren
  27. Lan_Evo zegt

    4 januari 2010 om 17:37

    Beetje verkrachting van een klassieker, maar ik moet toegeven het ziet er best goed uit!

    Login om te reageren
  28. Cantago zegt

    4 januari 2010 om 17:58

    Had ik al verteld dat het er niet uit zag? Wat een gedrocht weer…

    Login om te reageren
  29. NLBUURMAN zegt

    4 januari 2010 om 18:11

    damn, wat lelijk… ziet er niet uit, liever een standaard R34…

    Login om te reageren
  30. Trung zegt

    4 januari 2010 om 19:11

    @NLBUURMAN: Wat heeft een R34 te maken met een Stagea?

    Login om te reageren
  31. six-trey zegt

    4 januari 2010 om 19:18

    Nissans uit dergelijke jaren roesten nog voor je ze uit de garage haalt :P nee, als je een auto die kan racen uit die jaren wil is er maar een land waar je naar toe kan gaan :D en dan kan je de originele motor hergebruiken en moet je er geen auto van een nieuwe in lepelen

    Login om te reageren
  32. get l4id zegt

    4 januari 2010 om 20:08

    of je koopt een BMW 2002 turbo :P ook met sneeuwschuiver en snelheid wellicht met minder ruimte maar het zou iig mijn keuze zijn

    Login om te reageren
  33. Mr. Dj M. zegt

    4 januari 2010 om 21:35

    Vind hem niet heel mooi, deze station carroserie, maar het is wel een dik ding geworden!

    Login om te reageren
  34. DTB zegt

    4 januari 2010 om 23:03

    Reeds al op meerdere JDM sites gezien. Het blijven afzonderlijk (de Stagea en de Hakosuka) geweldige wagens. Enkel deze front-end conversie kan mij niet bekoren helaas.

    @ Trung
    Een Stagea is in feite een Stationwagon R34.

    @ Z
    Hoe bedoelt u dat de “achterlichten” van de Skyline van de C10 (Hakosuka) komen en niet van de C110 (Ken-meri)? De huidige “kenmerkende” achterlichten van de latere generaties komen juist wél van de C110 en niet van de C10. Nja, eigenlijk komen zijn ze ook nog een beetje afgeleid van de latere modellen van de Prince Skyline’s.

    @ Bart_V
    Een Skyline is per definitie geen Datsun. Er heeft nooit zoiets bestaan als een “Datsun Skyline”. De Skylines zijn enkel verkocht onder de merken “Prince” en “Nissan”. In de tijd dat hier nog “Datsuns” werden verkocht was Nissan in hun thuisland inmiddels al jaren bekend als “Nissan”.

    Login om te reageren
  35. 8C_Competizione zegt

    4 januari 2010 om 23:07

    Beetje jammer van die sneeuwschuiver, maar verder wel lekker retro.

    Login om te reageren
  36. GOD zegt

    4 januari 2010 om 23:10

    Die R34 station is verreweg de mooiste station die ik ben tegengekomen. of het nou een chop of render is of niet.

    Login om te reageren
  37. Ahura zegt

    4 januari 2010 om 23:16

    De laatste Stagea was grofgezien gewoon de stationwagon van de Skyline. Ook wel bekend als Infiniti G..

    Login om te reageren
  38. DTB zegt

    4 januari 2010 om 23:20

    @ GOD

    Is geen photoshop. Deze conversions worden echt zo gemaakt. Ze zijn alleen abnormaal duur. En het bedrijf dat deze maakte voor de champagne kleurige R35 maakte ze helaas niet meer. De naam van het bedrijf is me ontschoten, of was a “Bee*R”? En is nu wel een ander Japans bedrijf dat ze maakt, maar zoals gezegd; onbetaalbaar.

    Login om te reageren
  39. LQDI zegt

    5 januari 2010 om 15:15

    spijt me donders maar dat ziet er toch echt wel geniaal uit! zijn die evo wagons echt in massa geproduceerd?

    Login om te reageren
  40. The_12oach zegt

    5 januari 2010 om 21:07

    Nu krijg ik weer zin om mijn filmpje op AJ te bekijken.

    Heerlijk die neus van de Hakasuka GTR. Die lip is eerste klas porno naarm ijn mening.

    Login om te reageren
  41. Trung zegt

    5 januari 2010 om 23:38

    @DTB: Dus als ik op mijn fiets een R34 front plak is dat dan een R34 fiets?

    Login om te reageren
  42. DTB zegt

    5 januari 2010 om 23:54

    @ Trung

    Die comment slaat natuurlijk nergens op. De Stagea is onderhuids gewoon een Nissan Skyline R34. Het zelfde chassis, dezelfde opbouw-systemen, dezelfde motoren. Enkel is er een stationwagon carrosorie opgebouwd. En nee, als je een R34 front op je fiets plakt heb je nogsteeds géén R34. -.-“

    Login om te reageren
  43. osca zegt

    6 januari 2010 om 02:35

    RB26DETT….. wow :D

    ik hebbe hebbe hebbe hebbe wille!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North