• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lorinser GLK styling

Auteur: autoblogger, gepost 8 mei 2009 om 20:09 – 25 Reacties

Lorinser GLK
Reeds in augustus 2008 kondigde Lorinser aan dat ze aan de slag gingen met een GLK. Ze zijn eindelijk klaar…

De specs zijn hetzelfde gebleven, Sportservice Lorinser heeft zich uitsluitend bezig gehouden met het uiterlijk (AKA optical package). Wat mij betreft hebben ze een goed resultaat geleverd. De Mercedes Benz GLK is een stuk sportiever geworden, zonder dat het vervelende associaties oproept. Het kan erger…

The Mercedes GLK in a Sportservice Lorinser outfit
Off-roaders are only suitable for terrain; compact means sacrifice and sports cars only appeal to contortionists who have no spine: once prejudices were easier and the choice of the right car was therefore complicated. Who would have thought that the Mercedes GLK would one day turn all these cliches on their head and flirt with an attractive optical package from Sportservice Lorinser?

The Swabian body kit combines all the different facets of the basic vehicle making a desirable whole. Robust, sporty and classy – these are not contradictions but the attributes of the Lorinser spoiler bumper which is kept in the colour of the car. In a classy silver look, incorporated 3D structures invoke bull bars and form an elegant transverse web, which flows around the fog lights. The triangular profile in the corners of the bumpers is also reminiscent of the off-road origin of the car. They represent the visual link between the indicated underride protection elements on the front and the rear, as well as the Lorinser side sills. In order to fully underline the bullish character of the bodywork, these add-on parts have large, quadratic incisions as a common stylistic feature.

The rear view in particular exudes pure energy. With it the Lorinser designers have succeeded in making the wedge-shaped knick in the lid of the boot clearly visible again with their spoiler bumper, so that the styling looks especially muscular. Here the U-shaped swage lines on the edges play just as important a role as the four powerful, shiny round exhaust pipes. In pairs they flank the silver middle section of the spoiler together with a sports grill insert. The dynamic Lorinser light-alloy wheels, which are available in diverse designs for the GLK, form a conscious counterpart to the rather Cuban-style bodywork and its components. The RS 8, for example, is particularly well harmonised to the style with its classical turbine blade look. It is not just evidence of the timeless skill of its designers, but also the fact that the GLK can also be extremely agile with its city proportions and strong engine. As a result it can excellently outmanoeuvre not just prejudices.

Ook interessant!

  • Lorinser GLS is minder fout dan het origineel
  • Lorinser CLA 35
    Lorinser CLA 35 AMG maakt 45 bijna overbodig
  • Lorinser C63 S
    De Lorinser C63 S, voor wie 510 pk nét wat te weinig vindt
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

glk, lorinser, Mercedes, tuning, wit

Vorig bericht: « Belgische merkencompetitie kiest Audi (auto) en Jupiler (bier)
Volgend bericht: Oh sweet irony: producent van flitscamera’s is geflitst en moet rijbewijs inleveren »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bosnia_love zegt

    8 mei 2009 om 20:11

    PRACHTIG!

    Login om te reageren
  2. Pordon zegt

    8 mei 2009 om 20:17

    Blijft toch de mooiste van de 3. Ook vind ik deze trim best netjes gedaan, niet overdone.

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    8 mei 2009 om 20:20

    Dit is zo’n beetje het enige MB model dat ik mooier vind dan de concurrenten. Zegt misschien meer over mezelf?

    Login om te reageren
  4. Thibaut zegt

    8 mei 2009 om 20:23

    mooi, buiten die sideskirts :s

    Login om te reageren
  5. y.master zegt

    8 mei 2009 om 20:49

    Ziet er mooi uit van buiten

    Login om te reageren
  6. Janneman zegt

    8 mei 2009 om 20:57

    Subtiel gedaan. Dat maakt ‘m een stuk mooier

    Login om te reageren
  7. AMG Powerrr zegt

    8 mei 2009 om 21:07

    nice! Maar 3 kwart jaar doen over een bodykit?? Is dat niet wat aan de lange kant :O ??

    Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    8 mei 2009 om 21:08

    De velgen zijn prachtig. De GLK mag je van mij de afgrond in kieperen, maar die schoentjes, oei oei.

    Login om te reageren
  9. Enduh zegt

    8 mei 2009 om 21:22

    Netjes gedaan hoor. Alleen de sideskirts zijn niet echt fantastisch.

    Login om te reageren
  10. Benz.. zegt

    8 mei 2009 om 21:24

    Heel mooi gedaan hoor.. een ook nog eens subtiel ook. Heel anders wat Gemballa bijv. doet bij een Cayenne!

    Login om te reageren
  11. tranceparency zegt

    8 mei 2009 om 21:27

    Leuk hoor die Tesla S velgjes :-D

    Login om te reageren
  12. Citrofiel zegt

    8 mei 2009 om 21:32

    Het is zo goed gedaan, zo’n mooi geheel, dat het totaal niet opvalt… Mijn eerste idee was: Leuke velgen. De rest viel me niet eens op. Daar moet je wel echt een kenner voor zijn. En het is natuurlijk niet stoer om mensen uit te moeten leggen dat je een extra stoere, gestylde GLK hebt. Dus.

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    8 mei 2009 om 21:33

    @ tranceparency; Volgens mij was Lorinser toch eerder met die velgen hoor. ;)

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    8 mei 2009 om 22:46

    Het blijft een lelijk hok, jammer;)

    Login om te reageren
  15. willeM zegt

    8 mei 2009 om 22:46

    Sprekend een Subaru Forester

    Login om te reageren
  16. Neluz zegt

    8 mei 2009 om 23:22

    ziet er wel mooi uit maarja wel beetje jammer van die side skirt. ach ja als dat het enige is wat boeit het dan :D

    Login om te reageren
  17. pokke zegt

    9 mei 2009 om 03:36

    Al draagt een aap een gouden ring……………

    Login om te reageren
  18. Mr. Marteen zegt

    9 mei 2009 om 10:43

    hij doet mij een beetje denken aan de suzuki vitara villager…

    Login om te reageren
  19. Peter zegt

    9 mei 2009 om 11:02

    Ik vind de linkerkant mooier…….

    Login om te reageren
  20. Spijker Hard zegt

    9 mei 2009 om 12:26

    Ojee ik vind deze auto echt GEWELDIG voor een niet-rijders auto.
    Heb serieus interesse in dat beestje, he-le-maal top :D

    Login om te reageren
  21. Fre zegt

    9 mei 2009 om 12:55

    waarom toch die slr velgen:(

    Login om te reageren
  22. Roelovic zegt

    9 mei 2009 om 16:57

    @ Fre idd die velgen zijn toch van de slr? en anders lijken ze verdacht veel op spyker velgen :P

    Login om te reageren
  23. Peter zegt

    9 mei 2009 om 17:59

    Zijn geen SLR velgen… Mocht Lorinser willen.

    Let eens op de draairichting van de rechtervelgen en daarna van de linkervelgen.

    Ik postte al dat ik de linkerkant mooier vind, even goed kijken, dan zie je waarom ;-)

    Ook de imitatie Lorinser wielen wie je de laatste tijd veel ziet hebben dat.
    In mijn ogen absoluut geen ‘hoge-snelheidswielen’ ….
    Zie eerst deze: http://culturegarage.com/wp-content/uploads/2007/12/c-klasse-tl.jpg
    En dan deze: http://img99.imageshack.us/img99/1637/w204lorinser001cs8.jpg

    Fijn weekend :-)

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    10 mei 2009 om 11:24

    Prima gedaan, hele leuke velgen.
    Kleurtje is ook helemaal niet verkeerd.
    Het geheel ziet er gewoon gezond en goed uit.

    En wat betreft de velgen:
    In die van de SLR McLaren zit meer draaiing (ofzooo…)

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    10 mei 2009 om 13:02

    Bij een SLR hebben die schoepen nog een functie.

    Dit is toch een behoorlijk subtiele optische verkrachting.
    Dit lelijke stoere hok kan het best goed hebben.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North