• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotec Ferrari Testarossa: een 1000 pk koopje

Auteur: Alwood, gepost 20 juli 2012 om 21:54 – 37 Reacties

Lotec Ferrari TT1000 Testarossa
Autoblog bindend koopadvies! Al is dit het laatste wat je koopt, zo’n eighties turbo-twaalfcilinder achterwielaandrijver wil je hebben.

Een toonbeeld van hoe tijden kunnen veranderen. Te zien aan de styling van de auto maar ook de (toenmalig) tuner Lotec. Tot eind jaren ’90 een gerenommeerd tuner van BMW, Mercedes, Ferrari en Porsche maar tegenwoordig eigenlijk onbekend. Op een gegeven moment heeft deze tuner het idee opgepakt een soort Testarossa-F40 kruising te maken. Twee van de grootste en snelste Ferrari’s uit die tijd combineren om nog iets groter en snellers te maken.

Deze auto mag je met recht ‘duivels’ noemen. De Ferrari Lotec TT 1000 heeft, zoals de naam verklapt, 1000 pk (en 1100 Nm). Goed voor een 0-100 km/u sprint van 4,1 seconden en een topsnelheid van 370 km/u. Dat krijg je als je 2 turbo’s op Ferrari’s 5 liter ‘platte V12’ zet.

In 1989 kon je een van de 3 bizarre Lotec Testarossa-creaties kopen voor grofweg een miljoen D-mark (net geen €700.000,-). Nu staat de supercar te koop voor het luttele bedrag van €189.000,-. Weliswaar heeft de TT1000 inmiddels 12.000 km op de teller, de totaalprijs is amper meer dan de belasting die je over een Mercedes G65 AMG betaalt. Sterker nog: deze Lotec Ferrari Testarossa en een G63 AMG zijn even duur als één G65 AMG.

Een klassieker is het sowieso maar door zijn tuningverleden ligt hij wat moeilijk in de markt. Geïnteresseerden kunnen een kijkje nemen helemaal in het zuiden van Duitsland. De auto staat in Konstanz, tegen de Zwitserse grens aan. (advertentie)

Ook interessant!

  • Ferrari Testarossa restomod: blasfemie of niet?
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk
  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Klassiekers, lotec, occasion, rood, testarossa, tuning, youngtimer

Vorig bericht: « Kunstauto’s in Rotterdam, een prima flits-camouflage
Volgend bericht: Morgan Aero Supersports – Perfecte kleur »

Lees Interacties

Reacties

  1. tomleeuw zegt

    20 juli 2012 om 21:57

    ha, wat heeft ie een hoop kilometers voor zo’n blok. Had ik niet verwacht.

    Koenig is ook zo’n oude Tunert, zo lelijk waren die bakken

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      21 juli 2012 om 01:15

      @tomleeuw: Wel eens een 512 BB Koenig gezien? Smaken verschillen, maar die vind ik dus wél geslaagd. Met Mercedessen waren ze wat minder handig, vind ik.

      Login om te reageren
  2. midasracer zegt

    20 juli 2012 om 21:58

    Ik dacht echt dat het een kitcar was, een Ferrari lookalike op basis van een Taunus of zo. Zo slecht is dit ding. En om het nog slechter te maken, dit kan nooit een betrouwbare auto zijn.

    Login om te reageren
  3. tomleeuw zegt

    20 juli 2012 om 22:00

    vreemd mijn eerste reactie is niet geplaatst, maar wel geteld. Maakt ook niet veel uit, zo’n bijzondere post was dat niet.
    Doet mij herinneren aan die andere tuner, Koenig. Gruwelijk lelijk

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      20 juli 2012 om 22:16

      @tomleeuw: zet je adblocker eens uit, dan zie je ook je 1e comment.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        20 juli 2012 om 23:43

        @robbie: Ik heb een Adblocker maar zie wel het 1e comment.

        Login om te reageren
        • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

          21 juli 2012 om 16:25

          @midasracer: Als je de instellingen bij je adblocker verandert, dan kan je ook adblocker uitschakelen voor bepaalde site(s)…

          Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    20 juli 2012 om 22:06

    1000pk 1100nm twin turbo V12 Ferrari. Zelden zo’n mooie zin getypt.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      20 juli 2012 om 22:18

      @E34M5Touring: alleen jammer dat het geen V12 is maar een flat-boxer.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        20 juli 2012 om 22:23

        @robbie: honest mistake maar je snapt het :)

        Login om te reageren
      • pieterveer zegt

        20 juli 2012 om 22:25

        @robbie: dit is geen boxer, wel een platte 12.

        Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        20 juli 2012 om 22:26

        @robbie:
        Het is een 180 graden V12, wanneer de ene zuiger BDP staat de tegenoverliggende op ODP.
        Als het een boxer is dan staan ze samen op ODP/BDP.

        Login om te reageren
  5. jrk68 zegt

    20 juli 2012 om 22:07

    Wat kost deze per maand bij JustLease??

    Login om te reageren
  6. papa zegt

    20 juli 2012 om 22:22

    Is dat geen koenig testarossa?

    Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    20 juli 2012 om 22:27

    Ik dacht even dat het een mislukte replica was zo lelijk. Maar dat is het niet en dus wordt hij alsnog geadoreerd door iedereen.

    Login om te reageren
  8. maferick74 zegt

    20 juli 2012 om 22:28

    Hmmm Als afbeelding boven mijn bed gehangen, toen vond ik hem al heftig. Persoonlijk vind hem mooier als een Bugatti Veyron.

    Login om te reageren
  9. trolle zegt

    20 juli 2012 om 22:32

    Super wagen
    Lotec bouwde wel veel vreemde wagens
    Maar ik heb geen idee of de lotec sirius c1000 van dezelfde lotec is

    Login om te reageren
  10. tarquesh zegt

    20 juli 2012 om 22:37

    Het is tenminste niet zo’n omgebouwde neppert met als Pontiac Fiero basis of erger nog de Toyota MR2. Met een Testerossa is niets mis maar wel met die spoiler achterop estetisch gezien.

    Login om te reageren
  11. Volvo_440_turbo zegt

    20 juli 2012 om 22:59

    Indertijd was die auto wel heel cool, smaken veranderen snel, dat is de reden waarom ik bijv. nooit een Tattoo zou zetten om maar iets te noemen.
    Btw, 0 tot 100 in 4.1 sec, ik vraag me af hoe dat ze dat voor mekaar gekregen hebben? Door secondelijm op de banden te smeren of zo?

    Login om te reageren
    • papa zegt

      21 juli 2012 om 08:00

      @Volvo_440_turbo:
      Ik heb een tattoo van bassie en adriaan, dat blijft tenminste cool.

      Login om te reageren
      • Volvo_440_turbo zegt

        21 juli 2012 om 09:16

        @papa: Ok, ik neem mijn woorden terug ;)

        Login om te reageren
  12. pet2r zegt

    20 juli 2012 om 23:02

    I like the boost button!

    Login om te reageren
  13. Forza zegt

    20 juli 2012 om 23:19

    Heerlijk. Zó fout dat het weer leuk is.

    Login om te reageren
  14. camaro81 zegt

    20 juli 2012 om 23:36

    Het is net een kitcar, jammer voor zoveel geld.

    Login om te reageren
  15. hjhj zegt

    20 juli 2012 om 23:41

    ziet er qua ombouw wel uit als een koenig..claxon is wel van koenig specials..meer info hierover?

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    21 juli 2012 om 00:07

    Terug bouwen naar originele staat zou te duur zijn ?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 juli 2012 om 12:31

      @norge:
      Ja een originele koop je voor een ton minder.
      Heb je gelijk een potje voor het onderhoud.
      Voor elk wissewasje moet het blok uit z’n ding dus dat loopt aardig in de papieren.

      Login om te reageren
  17. davelepeef zegt

    21 juli 2012 om 01:14

    Ik dacht ook aan Koenig, inderdaad door die claxon, maar volgens mij hadden die niet zo’n verprutste kont. Period tuning altijd goed, maar dit is nabouw richting F40. Als n Cosworth-vleugel op een Kadett. Denk s aan al die nep-prul-lexus-look lampen, of die led dagverlichting die je nu veel scheef op n auto ziet. Beter geen namaak dan slechte namaak!!

    Login om te reageren
  18. dubhead zegt

    21 juli 2012 om 08:52

    Liggen die turbos bovenop?

    Login om te reageren
  19. dubhead zegt

    21 juli 2012 om 08:55

    Je zou dan wel verwachten dat die inlaten er anders uit zien.

    Het zou ook het omdraaien vd beademing vergen en dus het omdraaien vd klappen etcetera…

    I’ll pass btw…

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    21 juli 2012 om 11:03

    Na lang kijken heb ik gevonden wat er mis mee is. Hij is niet echt lelijk gewoon een beetje te kort gehouden. Ze hadden hem vanachter moeten verlengen. Dan had het er wel OK uitgezien (lees als familie van de F40 en testarossa).

    1000pk, in die tijd had je natuurlijk langst de ene kant al die krankzinnige racewagens waarbij vergeleken dat dat een peulschil was maar ook al die (super) sportwagens die maar 15% tot 30% daarvan hadden.

    Login om te reageren
  21. jordy14 zegt

    21 juli 2012 om 11:05

    Ik vind het er niet uitzien lelijk ding.

    Login om te reageren
  22. swaffelaer zegt

    21 juli 2012 om 11:16

    Het lijkt inderdaad op een Koenig Testarossa. Dat was in de eighties mijn absolute lievelingsauto. En nog steeds zou ik dat ding in de garage willen hebben. Met eighties muziek erbij en dan de Sterrenshow op de video.

    Login om te reageren
    • yerrie zegt

      21 juli 2012 om 11:42

      @swaffelaer:
      Ben Liebrand grand mix er bij, goeie ouwe eighties

      Login om te reageren
  23. Bartholomeo zegt

    21 juli 2012 om 15:25

    1000 pk, geen traction control of van die elektronische pretbedervers… Vast geweldig in de regen :D

    In Belgie krijg je met dit ding jammer genoeg nooit een nummerplaat. Zie het al gebeuren bij de keuring, krijg je een “tuningrapport” ter waarde van 60€ extra op de 36€ keuringskosten.

    Login om te reageren
  24. phantom zegt

    21 juli 2012 om 18:51

    Het enige wat mij stoort is die grote overhang voor!

    Login om te reageren
  25. betonstaal zegt

    17 oktober 2012 om 10:43

    ‘door zijn tuningverleden ligt hij wat moeilijk in de markt.’ met je tupperware

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North