
Lotec is een bedrijf wat altijd een beetje in de schaduw, in een donker hoekje, aan het werk is. In Nederland geniet het merk erg weinig bekendheid. Feit is dat ze best leuk werk leveren, neem nou de ‘SLR’-upgrade die ze voor de Mercedes SL aanbieden. Die update alleen al bevat meer smaak dan het hele Lorinser assortiment bij elkaar. Het wordt nog leuker als Lotec zelf een auto gaat bouwen. Ze hebben het in 2000 gedaan en noemden het de Sirius.
Voor 2009 krijgt de Sirius een flinke update en met een beetje geluk meer naamsbekendheid. De ‘daddy-of-speed’ kraakte de 400km/u namelijk ver voordat de Veyron uit de luiers mocht. Zo bescheiden als het Duitse merkje was hebben ze daar echter nooit veel aandacht voor geoogst.
De prestatie wordt verklaard door de specificaties, volledig en zonder twijfels. Het hele apparaat weegt slechts 1280kg en wordt door een V12 met dubbele turbo aangedreven. Achterbanden in de maat 345/30 velgmaatje 19 moeten de kracht over zien te brengen. Er zijn verschillende ‘smaken’ leverbaar maar de goedkoopste (lees: instap) Lotec peurt al 1000pk (en 1100nm) uit de zes liters en twee turbo’s. Ben je van mening dat een schamele duizend paardjes deze volbloed racewagen geen eer aan doen dan kan er ook voor 1200pk (en 1320nm!) gekozen worden.
Het comfort van de Sirius ligt niet veel hoger dan dat van een Gumpert of willekeurige andere pijnbank. Misschien wel een belangrijk punt waarom er zo weinig Lotec’s verkocht zijn. Het prijskaartje, dat begint bij zo’n €450k werkt uiteraard ook niet mee aan grote verkoopaantallen. Optisch gaat de Lotec Sirius er echter wel op vooruit voor het nieuwe modeljaar, misschien dat appeltje hem ooit nog voorbij ziet rijden. (via: leblogauto.com)
dat is erg mooi, beetje retro idee heeft hij ook wel, uit de tijd dat supercars erg laag en breed waren. hiermee zal je veel bekijks hebben.
Als ze nu eens 400k van de prijs doen zal ik hem met alle plezier kopen :)
Volgens mij zijn die onderste afbeeldingen gewoon compuer afbeeldingen.
Onderste afbeeldingen is het huidige model, die wagen rijdt nu rond in Duitsland.
man wat is die achterkant bijzonder geslaagd!!!
hij is wel mooi en gaat ook lekker hard, doe mij er maar 1. (je moet ook nog een lp640 nemen om naar je werk te komen in wat meer comfort)
@Autofans.be
Hoewel de gelijkenissen groot zijn, zijn de onderste foto’s weldegelijk van de nieuwe Sirius. Omdat de basis goed is behouden ze echter een groot deel van het chassis/carosserie. Hier een berichtje met de oude Sirius.
Dan moet ik m’n eigen artikel op autofans updaten ;) dank u
Jongens… wat worden we hier rotverwend de laatste tijd op autoblog. Het lijstje van duizenders volgen elkaar in record tempo op en ik denk dat we nog het beste moeten krijgen met de Veyron GT, Vector WX-8 enz. En die hoogst waarschijnlijk er nog een schepje bovenop zullen doen. Wat het design betreft van Lotec Sirius is het zeker geslaagd maar lichten mochten wat minder overdadig zijn, verder verbluffende specificaties!
prachtige auto vind ik zelf
Leuke bak, trouwens de vorm is mooi :oops:
En gaat deze dan wel sneller dan de Bugatti Veyron?
Dat zullen we wel nog is zien!
P.S.: De achterlichten lijken op die van de Honda NSX :shock:
En de koplampen lijken bijna op die van de TVR :P
Ben benieuwd wat de 0-100 tijd wordt. De Veyron is nog altijd verbluffend, hij weegt 2x zo veel maar gaat naar de 100 in 2,5 sec!! Het wordt tijd dat dat eens verbeterd wordt. Ze zien er alletwee iig erg goed uit! Ik ben benieuwd…
Strak ding! Als ik het geld ervoor zou hebben zou ie van mij zijn, volgens mij heb je met zo’n auto écht het toppunt van exclusiviteit te pakken. Die velgen gaan er alleen wel meteen af, die vind ik echt heel erg lelijk (ze doen me denken aan die lelijke invicta).
Mooi ding! Die 6L V12, waar komt die oorspronkelijk vandaan?
‘k vind de cockpit nogal dik uitvallen op de voorlaatste afbeelding, ofwel bedriegt het zicht wat…
in het algemeen mooie wagen toch… maar het prijskaartje :o
That car is siriusly cool!
@Autofans.be
Huidig: http://www.lotec-gmbh.de/gallery_sirius/images/sirius13.jpg
Impressie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Sirius_Grey_Heck-450.jpg
@ ikke_ferrari
Ik vind die huidige er al vet uitzien :D Maar deze nog beter :D
Ik vind em echt wel vet op die impressies. Van mij mag ie zo komen.
@JohNL
Als je de website bekijkt van Lotec, dan zie je dat ze Mercedes normaal gebruiken om hun producten op vast te schroeven. Dus ik denk dat ze BMW gebruiken… ehhhmm sorry Mercedes gebruiken als motorleverancier.
@ JohNL: Het is dezelfde V12 van Mercedes origine als in de Pagani Zonda ligt, … maar dan met twee turbo’s op.
@ Nick_BE
Dat is toch een 7.3, of is dat gewoon een opgeboorde versie van de 6L?
’90s Flashback. Laat maar…
deed me gelijk denken aan de Lamborghini Diablo VT 6.0 coat
maar deze is 100x mooier.
Ik dacht dat het altijd bij één prototype was gebleven.. Net als de Isdera Commendatore (die vorig jaar op Ebay is verkocht). De Sirius is wel altijd mijn favoriete hypercar geweest: http://www.youtube.com/results?search_query=lotec+sirius&search_type=&aq=f
Dat zou er zéééééér goed uitzien. Minder blij ben ik met die idiote pk-cijfers. Dat kan toch helemaal niet lekker rijden. En hoe betrouwbaar is zo’n blok met 1200 pk? Helemaal niet waarschijnlijk…
@RH: De eerste Zonda’s hadden een Mercedes 6.0l V12, pas daarna werd het een 7.0l blok van AMG en nog later een AMG 7.3l
Die voorkant lijkt mij te veel op de McLaren F1. Maar mooi werk evengoed!
mijn complimenten aan de designer!
Zet de stoelen van een AMG S65 erin en je hoeft nooit meer langs de doktor, fisiotherapeut te gaan i.v.m. rugklachten.
Een facelift voor een auto die nog niet eens bekend is. Zouden ze daar niet eerst wat werk van maken? De paar mensen die dit ding kopen, omdat hij exclusief en snel is, zouden die hem niet ook al kopen met het oude uiterlijk?
Of wacht… Ze willen hiermee natuurlijk meer auto’s aan dezelfde personen (lees: sjeiks) verkopen!
eigenlijk is die nog niet zoo lelijk, valt nog mee
veel mooier
Woow Serieus!:P
Wel relaxed karretje om boodschappen mee te doen als je SSC Ultimate Aero kapot is.