• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotec Sirius krijgt een flinke facelift

Auteur: Alwood, gepost 28 december 2008 om 10:17 – 34 Reacties

Lotec Sirius White


Lotec is een bedrijf wat altijd een beetje in de schaduw, in een donker hoekje, aan het werk is. In Nederland geniet het merk erg weinig bekendheid. Feit is dat ze best leuk werk leveren, neem nou de ‘SLR’-upgrade die ze voor de Mercedes SL aanbieden. Die update alleen al bevat meer smaak dan het hele Lorinser assortiment bij elkaar. Het wordt nog leuker als Lotec zelf een auto gaat bouwen. Ze hebben het in 2000 gedaan en noemden het de Sirius.

Voor 2009 krijgt de Sirius een flinke update en met een beetje geluk meer naamsbekendheid. De ‘daddy-of-speed’ kraakte de 400km/u namelijk ver voordat de Veyron uit de luiers mocht. Zo bescheiden als het Duitse merkje was hebben ze daar echter nooit veel aandacht voor geoogst.

De prestatie wordt verklaard door de specificaties, volledig en zonder twijfels. Het hele apparaat weegt slechts 1280kg en wordt door een V12 met dubbele turbo aangedreven. Achterbanden in de maat 345/30 velgmaatje 19 moeten de kracht over zien te brengen. Er zijn verschillende ‘smaken’ leverbaar maar de goedkoopste (lees: instap) Lotec peurt al 1000pk (en 1100nm) uit de zes liters en twee turbo’s. Ben je van mening dat een schamele duizend paardjes deze volbloed racewagen geen eer aan doen dan kan er ook voor 1200pk (en 1320nm!) gekozen worden.

Het comfort van de Sirius ligt niet veel hoger dan dat van een Gumpert of willekeurige andere pijnbank. Misschien wel een belangrijk punt waarom er zo weinig Lotec’s verkocht zijn. Het prijskaartje, dat begint bij zo’n €450k werkt uiteraard ook niet mee aan grote verkoopaantallen. Optisch gaat de Lotec Sirius er echter wel op vooruit voor het nieuwe modeljaar, misschien dat appeltje hem ooit nog voorbij ziet rijden. (via: leblogauto.com)

Lotec in actie

Lotec vanachter

Ook interessant!

  • Krijgt Max concurrentie uit Nederland?
    Krijgt Max concurrentie uit Nederland?
  • Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
    Porsche Macan krijgt alweer zijn tweede facelift
  • Video: nét gewassen Mercedes C63 krijgt facelift
  • BMW X3 facelift is gelekt

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De 992 GT3 R rennsport wordt uitgelaten in Maastricht
  • Overheid weigert pro-EV-onderzoek te publiceren
  • 782 pk en de BESTE! Bentley Flying Spur Mulliner #test
  • Een van de dikste SUV’s van dit moment wordt binnenkort goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lichtgewicht, lotec, Racing, Supercars

Vorig bericht: « Mexicaanse miljardair koopt F1-team van Honda?
Volgend bericht: BMW M zwaait de 3.2 zescilinder uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yellomello zegt

    28 december 2008 om 10:20

    dat is erg mooi, beetje retro idee heeft hij ook wel, uit de tijd dat supercars erg laag en breed waren. hiermee zal je veel bekijks hebben.

    Login om te reageren
  2. Zoepie zegt

    28 december 2008 om 10:38

    Als ze nu eens 400k van de prijs doen zal ik hem met alle plezier kopen :)

    Login om te reageren
  3. Marvin zegt

    28 december 2008 om 10:47

    Volgens mij zijn die onderste afbeeldingen gewoon compuer afbeeldingen.

    Login om te reageren
  4. Autofans.be zegt

    28 december 2008 om 10:56

    Onderste afbeeldingen is het huidige model, die wagen rijdt nu rond in Duitsland.

    Login om te reageren
  5. Belikenoother zegt

    28 december 2008 om 10:58

    man wat is die achterkant bijzonder geslaagd!!!

    Login om te reageren
  6. vincent zegt

    28 december 2008 om 10:58

    hij is wel mooi en gaat ook lekker hard, doe mij er maar 1. (je moet ook nog een lp640 nemen om naar je werk te komen in wat meer comfort)

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    28 december 2008 om 11:00

    @Autofans.be

    Hoewel de gelijkenissen groot zijn, zijn de onderste foto’s weldegelijk van de nieuwe Sirius. Omdat de basis goed is behouden ze echter een groot deel van het chassis/carosserie. Hier een berichtje met de oude Sirius.

    Login om te reageren
  8. Autofans.be zegt

    28 december 2008 om 11:02

    Dan moet ik m’n eigen artikel op autofans updaten ;) dank u

    Login om te reageren
  9. Buyck zegt

    28 december 2008 om 11:14

    Jongens… wat worden we hier rotverwend de laatste tijd op autoblog. Het lijstje van duizenders volgen elkaar in record tempo op en ik denk dat we nog het beste moeten krijgen met de Veyron GT, Vector WX-8 enz. En die hoogst waarschijnlijk er nog een schepje bovenop zullen doen. Wat het design betreft van Lotec Sirius is het zeker geslaagd maar lichten mochten wat minder overdadig zijn, verder verbluffende specificaties!

    Login om te reageren
  10. sheran zegt

    28 december 2008 om 11:14

    prachtige auto vind ik zelf

    Login om te reageren
  11. AtakanGül zegt

    28 december 2008 om 11:15

    Leuke bak, trouwens de vorm is mooi :oops:
    En gaat deze dan wel sneller dan de Bugatti Veyron?
    Dat zullen we wel nog is zien!

    P.S.: De achterlichten lijken op die van de Honda NSX :shock:

    En de koplampen lijken bijna op die van de TVR :P

    Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    28 december 2008 om 11:40

    Ben benieuwd wat de 0-100 tijd wordt. De Veyron is nog altijd verbluffend, hij weegt 2x zo veel maar gaat naar de 100 in 2,5 sec!! Het wordt tijd dat dat eens verbeterd wordt. Ze zien er alletwee iig erg goed uit! Ik ben benieuwd…

    Login om te reageren
  13. Vanquish zegt

    28 december 2008 om 12:02

    Strak ding! Als ik het geld ervoor zou hebben zou ie van mij zijn, volgens mij heb je met zo’n auto écht het toppunt van exclusiviteit te pakken. Die velgen gaan er alleen wel meteen af, die vind ik echt heel erg lelijk (ze doen me denken aan die lelijke invicta).

    Login om te reageren
  14. JohNL zegt

    28 december 2008 om 12:02

    Mooi ding! Die 6L V12, waar komt die oorspronkelijk vandaan?

    Login om te reageren
  15. Savipe zegt

    28 december 2008 om 12:11

    ‘k vind de cockpit nogal dik uitvallen op de voorlaatste afbeelding, ofwel bedriegt het zicht wat…
    in het algemeen mooie wagen toch… maar het prijskaartje :o

    Login om te reageren
  16. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    28 december 2008 om 12:19

    That car is siriusly cool!

    Login om te reageren
  17. ikke_ferrari zegt

    28 december 2008 om 12:22

    @Autofans.be

    Huidig: http://www.lotec-gmbh.de/gallery_sirius/images/sirius13.jpg
    Impressie: http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Sirius_Grey_Heck-450.jpg

    Login om te reageren
  18. AutoGeek zegt

    28 december 2008 om 13:02

    @ ikke_ferrari

    Ik vind die huidige er al vet uitzien :D Maar deze nog beter :D

    Login om te reageren
  19. Een betere ontwerper zegt

    28 december 2008 om 13:06

    Ik vind em echt wel vet op die impressies. Van mij mag ie zo komen.

    Login om te reageren
  20. kyanite zegt

    28 december 2008 om 13:13

    @JohNL
    Als je de website bekijkt van Lotec, dan zie je dat ze Mercedes normaal gebruiken om hun producten op vast te schroeven. Dus ik denk dat ze BMW gebruiken… ehhhmm sorry Mercedes gebruiken als motorleverancier.

    Login om te reageren
  21. Nick_BE zegt

    28 december 2008 om 13:14

    @ JohNL: Het is dezelfde V12 van Mercedes origine als in de Pagani Zonda ligt, … maar dan met twee turbo’s op.

    Login om te reageren
  22. RH zegt

    28 december 2008 om 14:22

    @ Nick_BE
    Dat is toch een 7.3, of is dat gewoon een opgeboorde versie van de 6L?

    Login om te reageren
  23. Solstice zegt

    28 december 2008 om 14:33

    ’90s Flashback. Laat maar…

    Login om te reageren
  24. GOD zegt

    28 december 2008 om 14:36

    deed me gelijk denken aan de Lamborghini Diablo VT 6.0 coat
    maar deze is 100x mooier.

    Login om te reageren
  25. sansebastiano zegt

    28 december 2008 om 14:37

    Ik dacht dat het altijd bij één prototype was gebleven.. Net als de Isdera Commendatore (die vorig jaar op Ebay is verkocht). De Sirius is wel altijd mijn favoriete hypercar geweest: http://www.youtube.com/results?search_query=lotec+sirius&search_type=&aq=f

    Login om te reageren
  26. Tombnolz zegt

    28 december 2008 om 15:39

    Dat zou er zéééééér goed uitzien. Minder blij ben ik met die idiote pk-cijfers. Dat kan toch helemaal niet lekker rijden. En hoe betrouwbaar is zo’n blok met 1200 pk? Helemaal niet waarschijnlijk…

    Login om te reageren
  27. Nick_BE zegt

    28 december 2008 om 16:12

    @RH: De eerste Zonda’s hadden een Mercedes 6.0l V12, pas daarna werd het een 7.0l blok van AMG en nog later een AMG 7.3l

    Login om te reageren
  28. gogogomagazine.com zegt

    28 december 2008 om 17:01

    Die voorkant lijkt mij te veel op de McLaren F1. Maar mooi werk evengoed!

    Login om te reageren
  29. CRASH zegt

    28 december 2008 om 17:44

    mijn complimenten aan de designer!

    Login om te reageren
  30. Jordey zegt

    28 december 2008 om 19:05

    Zet de stoelen van een AMG S65 erin en je hoeft nooit meer langs de doktor, fisiotherapeut te gaan i.v.m. rugklachten.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    29 december 2008 om 00:10

    Een facelift voor een auto die nog niet eens bekend is. Zouden ze daar niet eerst wat werk van maken? De paar mensen die dit ding kopen, omdat hij exclusief en snel is, zouden die hem niet ook al kopen met het oude uiterlijk?

    Of wacht… Ze willen hiermee natuurlijk meer auto’s aan dezelfde personen (lees: sjeiks) verkopen!

    Login om te reageren
  32. fructis zegt

    29 december 2008 om 16:20

    eigenlijk is die nog niet zoo lelijk, valt nog mee

    Login om te reageren
  33. nick zegt

    30 december 2008 om 11:03

    veel mooier

    Login om te reageren
  34. Vinny_93 zegt

    3 januari 2009 om 15:36

    Woow Serieus!:P
    Wel relaxed karretje om boodschappen mee te doen als je SSC Ultimate Aero kapot is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North