• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus 2-Eleven

Auteur: Wouter, gepost 28 februari 2007 om 19:39 – 32 Reacties

Lotus 2-Eleven


Zo, het speelkwartier kan weer beginnen. Lotus heeft hun nieuwe trackday-tool aangekondingd.

Voor de management summary laten we even Mike Kimberley (Chief Executive Officer for Group Lotus plc) aan het woord:

“The Lotus 2-Eleven takes our core brand values to the extreme. It is the ultimate track day vehicle – not only phenomenally quick, but also very user-friendly. In short, the 2-Eleven delivers everything that the modern track day warrior and clubman racer demands, and more.”

Dat moge duidelijk zijn. De Lotus 2-Eleven weegt slechts 670 kg, maar heeft wel 252 pk die door de supercharged 1.8 liter viercylinder wordt geleverd. Lotus claimt dat de power-to-weight ratio daarmee vergelijkbaar is met een Formule 1 auto uit de jaren zestig. In meer aardse termen betekent dat, dat de Lotus 2-Eleven bloedsnel is. De sprintcijfers zijn als volgt: 0 tot 100 duurt 3,9 seconden en van stilstand naar 160 is in 9,1 seconden gepiept. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, maar dan zou ik wel een helmpje opzetten.

In eerste instantie wordt de Lotus 2-Eleven alleen leverbaar als Launch Edition, in de kleuren zoals hier op de foto zijn te bewonderen. Wel kan geworden gekozen voor een straat of een cricuit versie. De straatversie wordt via de UK Single Vehicle Approval goedgekeurd voor straatgebruik en wordt uitgerust met achter- & voorlichten en een katalysator. De Track Only versie krijgt een aerodynamica pakket met een carbon fibre achterspoiler, frontsplitter en een FIA goedgekeurde racekuip.

Lotus 2-Eleven

Lotus 2-Eleven

Lotus 2-Eleven

Lotus 2-Eleven

Lotus 2-Eleven

Lotus 2-Eleven

Lotus 2-Eleven

Ook interessant!

  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

2-Eleven, Lichtgewicht, Lotus

Vorig bericht: « Meer autoinbraken door TomTom
Volgend bericht: Wekelijkse BMW M3 update week 9 »

Lees Interacties

Reacties

  1. C est Jeroen zegt

    28 februari 2007 om 19:41

    vet, dit is volgens mij weer een heerlijke sportwagen.

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    28 februari 2007 om 19:52

    Heeel bruut, weer zo’n straat kart

    Login om te reageren
  3. Tenck zegt

    28 februari 2007 om 19:53

    Lijkt op een Elise zonder raam.

    Login om te reageren
  4. Jurre zegt

    28 februari 2007 om 19:53

    yes,
    lekker dan weer een trackracer!

    Login om te reageren
  5. vw freak zegt

    28 februari 2007 om 19:57

    ziet er wel een sgoon machientje uit

    Login om te reageren
  6. Rogier zegt

    28 februari 2007 om 20:00

    doe mij die ma!!

    Login om te reageren
  7. Jellert zegt

    28 februari 2007 om 20:00

    Vetjes, Lotus uber alles.

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    28 februari 2007 om 20:18

    Welke dag moet ik vrijhouden voor de Autoblog review?

    Very nice toy!

    Login om te reageren
  9. naish zegt

    28 februari 2007 om 20:18

    Oef 670 kg en 250pk this rocks, doet me denken aan mijn oude mini woog 640kg en had ik getuned op 87pk das was al fun..

    mmm old times…

    Login om te reageren
  10. joeri zegt

    28 februari 2007 om 20:26

    Er zijn tegenwoordig meer en meer van deze dingen aan het komen,maar ik vind het wel tof.

    Login om te reageren
  11. nicky zegt

    28 februari 2007 om 20:38

    mooie kleuren
    mooi gedesined
    oftewel het kan niet beter
    doe er maar een, heb ik in de zomer ook nog wat te doen

    Login om te reageren
  12. MarcO zegt

    28 februari 2007 om 20:52

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH!!!!!

    Login om te reageren
  13. Co zegt

    28 februari 2007 om 21:14

    Zo die is echt mooi zou bijna zeggen ruil hem voor mijn atom maar die is ff sneller dus toch maar niet hoewel :))

    Login om te reageren
  14. Hoox zegt

    28 februari 2007 om 21:15

    Dit is de auto die de Elise (M111) had moeten zijn, namelijk een moderne auto met dezelfde kwaliteiten dan de Super 7. In dat licht is zelfs het gewicht van de 2-Eleven (M211) nog aan de hoge kant om de oude Super 7 te verslaan. Ik vraag me af of die dag ooit gaat komen.

    Login om te reageren
  15. lincoln mark8 zegt

    28 februari 2007 om 21:20

    alweer een skelter!!!! dit is toch autoblog?

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    28 februari 2007 om 21:49

    @ lincoln mark8; Ik ben nu het alweer met je eens, eerst nóóit… ;) Ik begin het ook zat te worden…

    Login om te reageren
  17. Nick zegt

    28 februari 2007 om 22:04

    Ah, dit is de de Lotus Circuit car met supercharger, tweede zitting en lak?

    Btw, lijkt trouweens een beetje op de Volkswagen EcoRacer concept.
    Misschien dat ze daar ook eens wat mee zouden moeten doen. ^^

    Login om te reageren
  18. Florijn zegt

    28 februari 2007 om 22:38

    vette shit hoor zeer strak van lotus vooral een straatversie lijkt me lijp!!!

    Login om te reageren
  19. Lars zegt

    28 februari 2007 om 23:32

    het blijft cilinder ipv cylinder

    Login om te reageren
  20. knaller zegt

    1 maart 2007 om 01:29

    lijkt een beetje de opvolger van de 340R te zijn. Geen dak, geen deuren, lichter en met als basis de Elise. Toch doe je er op zondag minder mee dan die 340R want voor lekker gebruik op straat wil je toch een voorruit! Komt die er ook dan……?

    Login om te reageren
  21. Dirk zegt

    1 maart 2007 om 08:37

    Gewoon je helm opzetten, geen voorruit nodig
    Heerlijke race bak, echt weer Lotus, rij plezier ten top

    Login om te reageren
  22. Klassiekerrally zegt

    1 maart 2007 om 08:37

    Heel gaaf ding. Lijkt inderdaad een opvolger voor de 340R.
    De spirit van een trackday-weapon vereist naar mijn mening ook een goedkeuring voor de openbare weg: gewoon naar ’t circuit rijden, racen en dan weer naar huis rijden. Goed dus dat die mogelijkheid gegeven wordt.

    Nog 7 modellen verder, en ze gaan een probleem krijgen met Porsche! (9-11 voor de trage geesten onder ons…) ;)

    Login om te reageren
  23. JLJ zegt

    1 maart 2007 om 08:47

    Heeft hij ook de versnellingsbak van Toyota? Die uit de Celica en Corolla TS kan nl. geen 250 pk aan, na 20000 km krijg je problemen.

    Login om te reageren
  24. deora zegt

    1 maart 2007 om 09:07

    vet bakkie :D

    Login om te reageren
  25. Xemurai zegt

    1 maart 2007 om 09:29

    Over droom auto’s gesproken!

    Login om te reageren
  26. Alfaxa zegt

    1 maart 2007 om 15:42

    Vind echt wel vette auto. :D

    Login om te reageren
  27. Speedy zegt

    1 maart 2007 om 15:56

    Op naar de Nordschleiffe met deze straatkart :D :P

    Login om te reageren
  28. BOL zegt

    1 maart 2007 om 17:11

    Stoer! Vraag me af wanneer dat trackday gebeuren in NL een btje van de grond komt.. Zou best van de zomer met Time attack op Zandvoort aan de start willen verschijnen in zo’n ding :-D

    Login om te reageren
  29. mgs013 zegt

    2 maart 2007 om 05:26

    how to make an elise faster lighter and more agile this is the answer. good job Lotus !!!!!

    Login om te reageren
  30. jamesBROWN zegt

    25 juni 2007 om 23:32

    net getest op fifth gear

    Login om te reageren
  31. filip zegt

    9 november 2007 om 08:38

    heb gisteren het genoegen gehad om er mee te rijden bij lotus thierry verhiest uit oostende .Finomenaal nog nooit meegemaakt ,met een helm tegen steentjes op weg.
    Elke versneling geeft een ongeloofelijke duw in de rug,in 6 vernelling op de snelweg onvoorstelbaar. Plus het zicht en vooral de sound van de motor,het stuurgevoel en de remmen werken goed op het vertrouwen,een min puntje het instappen maar dat weet je als je met zoiets rijdt .Echt een unieke ervaring (heb vlug nog een paar foto’s thuis van gemaakt )

    Login om te reageren
  32. mirac zegt

    20 november 2007 om 00:07

    JLJ: deze wagen zal nooit in zijn bestaan 20000 km rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North