• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus komt met 3 nieuwe modellen

Auteur: autoblogger, gepost 21 september 2006 om 13:58 – 12 Reacties

Lotus logo

Naast de nieuwe Esprit zal Lotus de komende jaren nog twee nieuwe modellen lanceren! Deze twee nieuwe modellen zijn een Lotus/Proton high-performance model (gepland voor mei 2008) en een mid-range Lotus (december 2008). Deze laatste zal waarschijnlijk een Lotus voor dagelijks gebruik worden, zoals we al eerder konden melden. Het model moet passen in het gat dat tussen de huidige Elise en de nieuwe Esprit zit en zal een 2+2 model worden.

Daarnaast is er ook wat slechter nieuws. De Esprit komt namelijk een flink stuk later… Werd er eerst gesproken over 2007 of 2008, de onthulling van de nieuwe Esprit is nu pas gepland in december 2009! We hebben het dan dus eigenlijk over 2010.

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Marktplaats Lotus
    Deze oude Lotus op Marktplaats heeft bijna geen kilometers
  • Nieuwe Lotus Emira met AMG motor, zwaar en duur!
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

esprit, Lotus, Supercars

Vorig bericht: « Californië klaagt zes grootste autoproducenten aan
Volgend bericht: Alfa 159 Sportwagon Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. Cuore sportivo zegt

    21 september 2006 om 14:08

    dat zijn pas compromisloze sportkarren!! hopelijk veranderen ze niet veel aan hun “luxe” en behouden ze de manuele ruit-opdraaiers en hun sportief rijgedrag

    Login om te reageren
  2. slk55 amg zegt

    21 september 2006 om 14:47

    mooi vooral die 2+2 spreekt mij erg aan, alleen jammer van die esprit. jammer vind ik ook dat ze niks melden over een eventuele mpv van lotus zoals we die eerder zagen als de lotus apx concept: http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/24/lotus_apx_prototype .ik vond deze concept erg mooi, en erg sportief. jammer dat ze hem blijkbaar (waarschijnlijk) niet in productie nemen.

    Login om te reageren
  3. Opaque zegt

    21 september 2006 om 14:48

    Ik kan me voorstellen dat de midrange familie versie wat meer luxe zal hebben om een groter publiek aan te spreken. Dan heb ik het over vering inbouwen. Een radio en misschien zelfs electrische ramen.
    Zolang de bestaande types maar hun luxe gehalte behouden:-)

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    21 september 2006 om 14:56

    Die APX was vooral een reclamemiddel om de Engineering-tak van Lotus onder de aandacht te brengen. Die heeft eigenlijk dus niets met Lotus-cars te maken.

    Met een Elise, Exige, Europa, de Esprit en dan nog een 2+2 lijkt het me nogal druk worden in het segment…. Misschien niet zo’n slim idee, tenzij de varianten makkelijk van elkaar afgeleid kunnen worden.

    Login om te reageren
  5. mvagusta zegt

    21 september 2006 om 19:19

    Lotus heeft tegenwoordig al heel wat luxe opties in de optielijst staan als electrische ramen, een radio/cd-speler, lederen bekleding en zelfs Airco! Dus helaas is Lotus al minder ‘puur’ als dat het was.
    Aan de andere kant bieden ze je nog steeds de mogelijkheid om je kale Lotus Exige met meerdere sportpakketten uit te breiden waardoor hij nog strakker en minimaler word!
    Ik vind het een goede zaak dat Lotus zijn marktsegment gaat vergroten! En hopelijk gaan ze in de toekomst ook weer normale sedans voor andere merken ombouwen tot echte racemonsters zoals de Lotus Omega!

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    21 september 2006 om 19:25

    Nou vinden jullie het erg als ik die 2 modellen aan me voorbij laat gaan en zal wachten op de Esprit!
    Een Lotus met een BMW V8 dat is gewoon een heerlijke combinatie zijn!

    Login om te reageren
  7. mvagusta zegt

    21 september 2006 om 19:32

    Die andere? Rick dos

    Ben je soms BMW fan? …. haha… Inderdaad zal de Esprit wel de lekkerste van het stel worden! en een BMW V8 is dan zeker niet verkeerd!, Als ze hem dan maar wel licht houden!

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    21 september 2006 om 19:38

    @mvagusta
    Yep it´s me! :)
    Ja, Ik moet bekennen dat ik BMW fan ben. Kan ook niet anders als er 2 voor mijn deur staan. ;)

    Je wordt nu toch niet boos op me he?! :)

    Login om te reageren
  9. topless zegt

    21 september 2006 om 21:44

    De motor is mijns inziens het sterkste punt van een BMW. De auto’s zelf zijn naar mijn mening te soft. Wanneer je zo’n motor in een lichtere, extremere auto stopt, zoals de Morgan Aero 8 of Wiesmann, heb je een super combinatie. Dus de Esprit klinkt zeer veel belovend. Ik ben alleen benieuwd naar de prijs. Wanneer hij op het niveau van een 911 komt, kan het een succes worden. Als hij even duur wordt als een Lambo of ferrari, zal het moeilijk worden.

    Login om te reageren
  10. Rick dos zegt

    22 september 2006 om 00:05

    Ach ja ieder zo zijn meug. Ik hou van BMW, jij hebt zo jouw voorkeur. We kunnen er over discussiëren
    en stellingen nemen (en dat is zeer zeker wel leuk natuurlijk!) Het gevolg er van is dat uiteindelijk alleen de autofabrikant er wijzer van wordt! ;)

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    23 september 2006 om 20:25

    nieuwe titel: lotus doet mercedes na, nieuwe zinloze modellen

    Login om te reageren
  12. eliseman zegt

    8 januari 2007 om 22:08

    V8 in kleine sportauto’s ? denk dat dat niet nodig is, met mijn ietwat gekietelde K series in een 111S zijn er weinig porsches die je qua acceleratie of in de bochten bij kunnen houden, alleen de GT3 is totaal niet bij te houden. Ik zie meer in de combinatie van een Type R blok en nog lichtere onderdelen gebruiken, 180 pk in 700 kg is erg leuk, maar 200-240 pk in 600 kg is nog veel meer plezier.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North