• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus teast verder met de Eagle

Auteur: Wouter, gepost 30 juni 2008 om 15:43 – 29 Reacties

Lotus Eagle teaser


Het ongecamoufleerde voorste deel van het chassis fleurde al de autshow in Geneve op, maar toen zijn we vergeten te kijken.

Over drie weken zal Lotus eindelijk alles laten zien van de nieuwe Eagle. Wat we nu al weten over de nieuweling: de Eagle wordt een 2+2 met middenmotor. Dwars voor de achteras schijnt een van Toyota afkomstige 270 pk sterke 3.5 V6 te worden gemonteerd. De Elise en Exige hebben ook een blok van Toyota, dus dat zou wel kunnen kloppen.

Ook interessant!

  • Lotus Emira
    Nederland loopt warm voor Lotus Emira
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: Lotus neemt creatieve route op A16
    Video: Lotus neemt creatieve route op A13
  • Zo klinkt Lotus Evija
    Video: zó klinkt de Lotus Evija met 2.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: Motorrijder denkt aan crash te ontkomen
  • Haters willen Nürburgring-expert van circuit verbannen
  • Engler Mosslr is een nieuwe SLR Stirling Moss (met V12)!
  • Tesla Cybertruck heeft een sportautobroertje
FacebookTweetPinLinkedIn

eagle, londen-2008, Lotus, Marketinggezeik-en-gebakken-pr

Vorig bericht: « Video: EDO Lambo vs. Novitec Ferrari
Volgend bericht: Rijtest en video: Alfa Romeo 8C Competizione »

Lees Interacties

Reacties

  1. M Freak zegt

    30 juni 2008 om 15:48

    Laat maar komen! Ziet er uitdagend uit!

    Login om te reageren
  2. KUYL zegt

    30 juni 2008 om 15:50

    Van mij mogen ze die dat hele teas gebeuren in hun uitlaat gedeelte steken. Spreek jullie wel weer over deze auto wanneer alles er over bekend is.

    Login om te reageren
  3. Svensson zegt

    30 juni 2008 om 15:51

    Eindelijk! Het zou eens tijd worden. Ik wacht al sinds de “M250” op een Lotus met V6 motor. Helaas is die er nooit gekomen, dus ben benieuwd wat ze van de Eagle gemaakt hebben…

    Login om te reageren
  4. Jurrian zegt

    30 juni 2008 om 15:51

    dit zal wel weer een hebbeding van jewelste zijn. maar ik heb lotusjes toch meestal niet gezien als het type voertuig waar je nou persee 4 mensen in moet kunnen proppen. Maar je tent er in kwijt kunnen zodat je er mee op vakantie kan is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Ik hoop voor ze dat hij goed gaat verkopen

    Login om te reageren
  5. patrick zegt

    30 juni 2008 om 15:51

    zozo ziet er spannend uit!
    wanneer stoppen ze er eens een keer wat meer vermogen in??
    het is altyd net niet met die auto’s, voor de rest lijktie me wel mooi…

    Login om te reageren
  6. Eric zegt

    30 juni 2008 om 16:05

    Opstelling van de buitenste lampen doet me aan de Elise denken. Sinds de Elan eindelijk een 2+2 maar bij dit model stak de motor voorin. Toyota zou Lotus de opdracht kunnen geven om een nieuwe Supra te ontwerpen want ze hebben al jaren geen sportwagen meer. Honda binnenkort (2010) en Nissan doen dit wel.

    Login om te reageren
  7. Frasker zegt

    30 juni 2008 om 16:05

    Traditionele lotus voorkant volgens mij, het volgt wel die lijnen.

    Login om te reageren
  8. kowalsk zegt

    30 juni 2008 om 16:07

    Ben heel benieuwd! Laten we hopen dat het er allemaal wat netter uitziet dan de Europa S…

    Login om te reageren
  9. Carrera R zegt

    30 juni 2008 om 16:07

    @ partick Lotus staat voor een lichte auto met een prefecte wegligging. Een grote moter hoort daar niet bij, het is jammer want in de bochten halen ze alle grote namen in daardfoor maar op de rechte stukken moeten ze het afleggen. Maar van de andere kant je koopt zo’n auto voor het bochtenwerk en niet voor de rechte lijn.

    Verder ben ik benieuwd ik bestel hem gelij als ie gelijkenissen heeft met de m250.. :)

    Login om te reageren
  10. STJ zegt

    30 juni 2008 om 16:26

    @Eric

    De LF-A komt in 2010 uit maar ze hebben wel een sportwagen in de klasse van de 350Z nodig.

    Login om te reageren
  11. Klassiekerrally zegt

    30 juni 2008 om 16:43

    Kan bijna niet wachten! Lochem is niet ver van hier… ;)

    Login om te reageren
  12. San Sebastiano zegt

    30 juni 2008 om 17:26

    Waarom niet met de eigen V8? Zal wel kostenplaatje zijn ivm strengere emissie eisen…

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    30 juni 2008 om 17:45

    Hopelijk brengt deze meer succes dan de Europa…

    Login om te reageren
  14. bram zegt

    30 juni 2008 om 18:10

    ben heel benieuwd, hij zal vast weer als een rots op de weg liggen in de bochten zoals we van lotus gewend zijn!

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    30 juni 2008 om 19:01

    lijkt een beetje op een spook .. brrrrr ..

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    30 juni 2008 om 19:07

    @lincoln: Whahahahahahaaa! :lol: :lol:

    Login om te reageren
  17. floryn zegt

    30 juni 2008 om 19:34

    betekent dit dat de esprit niet meer opnieuw in productie gaat?

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    30 juni 2008 om 19:39

    @ floryn: de Esprit-vervanger gaat gewoon door, dit is een heel andere auto…

    Login om te reageren
  19. STJ zegt

    30 juni 2008 om 21:49

    @San Sebastiano

    Lotus heeft geen eigen motoren meer.

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    30 juni 2008 om 22:50

    Zolang het maar niet lijkt op een zoveelste afgeleide Elise vind ik het best.

    Maar zo aan de contouren te zien denk ik dat ik pech heb…

    Login om te reageren
  21. SimonMc zegt

    30 juni 2008 om 23:02

    @Rick dos: ach waarom ook niet.Beter iets oud verbeteren dan iets slecht bedenken.Porsche doet dit al tig jaar en met succes.

    @STJ: heeft lotus dan ooit een eigen motor gehad?De motor vóór de toyota motor in de elise was toch een rover motor, niet?

    @San Sebastiano: ik denk dat lotus daarvoor een iets te klein bedrijf is.

    Login om te reageren
  22. SimonMc zegt

    30 juni 2008 om 23:03

    Beter iets oud verbeteren dan iets slecht bedenken moet natuurlijk zijn: beter iets oud verbeteren dan iets nieuw slecht bedenken.

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    30 juni 2008 om 23:05

    Ik weet niet. Ik wil gewoon weer eens wat nieuws zien van Lotus.

    Daarom ben ik ook redelijk benieuwd naar de Esprit.

    Login om te reageren
  24. Klassiekerrally zegt

    30 juni 2008 om 23:12

    Rick dos schrijft: Zolang het maar niet lijkt op een zoveelste afgeleide Elise vind ik het best.
    Audi doet niks anders en daar hoor je -buiten mijzelf- ook weinig mensen over klagen ;)

    Login om te reageren
  25. Rick dos zegt

    30 juni 2008 om 23:24

    @Klassiekerrally

    Come on, man! Als er iemand hier klaagt over Audi, dan ben ik dat wel!

    En daarnaast schat ik Lotus hoger in dan Audi dus die vergelijk vind ik Lotus onwaardig. Zie het als compliment. ;)

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    1 juli 2008 om 07:46

    Weet ik toch Rick… ;) :)

    Login om te reageren
  27. chrizzzie zegt

    1 juli 2008 om 08:07

    @ San Sebastiano: De V8 was ook niet van hun zelf maar van Rover. Deze motor was al hopeloos veroudert toen Rover die zelf nog gebruikte en je begrijpt wel dat het nu helemaal niks meer is.

    Ik vindt het nog steeds knap dat Lotus het voor elkaar heeft gekregen om Toyota motoren in hun motoren te mogen lepelen. Ik denk dat dit toch iets is dat Proton voor elkaar heeft gekregen al dacht ik dat zij meer banden met Mitsubishi hebben.

    Login om te reageren
  28. Jack zegt

    1 juli 2008 om 13:15

    Waar komt dit plaatje vandaan?

    Login om te reageren
  29. Mr Hyde zegt

    1 juli 2008 om 17:28

    270 pk, voor een 3,5 liter, in een sportwagen, van HÉT sportwagenmerk bij uitstek. Oef, klinkt een beetje teleurstellend, had op zijn minst 310-320 pk verwacht bij zo’n inhoud.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North