
Het ongecamoufleerde voorste deel van het chassis fleurde al de autshow in Geneve op, maar toen zijn we vergeten te kijken.
Over drie weken zal Lotus eindelijk alles laten zien van de nieuwe Eagle. Wat we nu al weten over de nieuweling: de Eagle wordt een 2+2 met middenmotor. Dwars voor de achteras schijnt een van Toyota afkomstige 270 pk sterke 3.5 V6 te worden gemonteerd. De Elise en Exige hebben ook een blok van Toyota, dus dat zou wel kunnen kloppen.
Laat maar komen! Ziet er uitdagend uit!
Van mij mogen ze die dat hele teas gebeuren in hun uitlaat gedeelte steken. Spreek jullie wel weer over deze auto wanneer alles er over bekend is.
Eindelijk! Het zou eens tijd worden. Ik wacht al sinds de “M250” op een Lotus met V6 motor. Helaas is die er nooit gekomen, dus ben benieuwd wat ze van de Eagle gemaakt hebben…
dit zal wel weer een hebbeding van jewelste zijn. maar ik heb lotusjes toch meestal niet gezien als het type voertuig waar je nou persee 4 mensen in moet kunnen proppen. Maar je tent er in kwijt kunnen zodat je er mee op vakantie kan is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Ik hoop voor ze dat hij goed gaat verkopen
zozo ziet er spannend uit!
wanneer stoppen ze er eens een keer wat meer vermogen in??
het is altyd net niet met die auto’s, voor de rest lijktie me wel mooi…
Opstelling van de buitenste lampen doet me aan de Elise denken. Sinds de Elan eindelijk een 2+2 maar bij dit model stak de motor voorin. Toyota zou Lotus de opdracht kunnen geven om een nieuwe Supra te ontwerpen want ze hebben al jaren geen sportwagen meer. Honda binnenkort (2010) en Nissan doen dit wel.
Traditionele lotus voorkant volgens mij, het volgt wel die lijnen.
Ben heel benieuwd! Laten we hopen dat het er allemaal wat netter uitziet dan de Europa S…
@ partick Lotus staat voor een lichte auto met een prefecte wegligging. Een grote moter hoort daar niet bij, het is jammer want in de bochten halen ze alle grote namen in daardfoor maar op de rechte stukken moeten ze het afleggen. Maar van de andere kant je koopt zo’n auto voor het bochtenwerk en niet voor de rechte lijn.
Verder ben ik benieuwd ik bestel hem gelij als ie gelijkenissen heeft met de m250.. :)
@Eric
De LF-A komt in 2010 uit maar ze hebben wel een sportwagen in de klasse van de 350Z nodig.
Kan bijna niet wachten! Lochem is niet ver van hier… ;)
Waarom niet met de eigen V8? Zal wel kostenplaatje zijn ivm strengere emissie eisen…
Hopelijk brengt deze meer succes dan de Europa…
ben heel benieuwd, hij zal vast weer als een rots op de weg liggen in de bochten zoals we van lotus gewend zijn!
lijkt een beetje op een spook .. brrrrr ..
@lincoln: Whahahahahahaaa! :lol: :lol:
betekent dit dat de esprit niet meer opnieuw in productie gaat?
@ floryn: de Esprit-vervanger gaat gewoon door, dit is een heel andere auto…
@San Sebastiano
Lotus heeft geen eigen motoren meer.
Zolang het maar niet lijkt op een zoveelste afgeleide Elise vind ik het best.
Maar zo aan de contouren te zien denk ik dat ik pech heb…
@Rick dos: ach waarom ook niet.Beter iets oud verbeteren dan iets slecht bedenken.Porsche doet dit al tig jaar en met succes.
@STJ: heeft lotus dan ooit een eigen motor gehad?De motor vóór de toyota motor in de elise was toch een rover motor, niet?
@San Sebastiano: ik denk dat lotus daarvoor een iets te klein bedrijf is.
Beter iets oud verbeteren dan iets slecht bedenken moet natuurlijk zijn: beter iets oud verbeteren dan iets nieuw slecht bedenken.
Ik weet niet. Ik wil gewoon weer eens wat nieuws zien van Lotus.
Daarom ben ik ook redelijk benieuwd naar de Esprit.
Rick dos schrijft: Zolang het maar niet lijkt op een zoveelste afgeleide Elise vind ik het best.
Audi doet niks anders en daar hoor je -buiten mijzelf- ook weinig mensen over klagen ;)
@Klassiekerrally
Come on, man! Als er iemand hier klaagt over Audi, dan ben ik dat wel!
En daarnaast schat ik Lotus hoger in dan Audi dus die vergelijk vind ik Lotus onwaardig. Zie het als compliment. ;)
Weet ik toch Rick… ;) :)
@ San Sebastiano: De V8 was ook niet van hun zelf maar van Rover. Deze motor was al hopeloos veroudert toen Rover die zelf nog gebruikte en je begrijpt wel dat het nu helemaal niks meer is.
Ik vindt het nog steeds knap dat Lotus het voor elkaar heeft gekregen om Toyota motoren in hun motoren te mogen lepelen. Ik denk dat dit toch iets is dat Proton voor elkaar heeft gekregen al dacht ik dat zij meer banden met Mitsubishi hebben.
Waar komt dit plaatje vandaan?
270 pk, voor een 3,5 liter, in een sportwagen, van HÉT sportwagenmerk bij uitstek. Oef, klinkt een beetje teleurstellend, had op zijn minst 310-320 pk verwacht bij zo’n inhoud.