• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

LP550? Nee joh, het is een Gallardo LP560-4

Auteur: autoblogger, gepost 27 februari 2008 om 08:46 – 55 Reacties

Lamborghini Gallardo LP560


Er waren hardnekkige geruchten over een LP550 (incl scans), maar het Italiaanse merk zal in Genève de Gallardo LP560-4 presenteren. Dit nieuwe model zal de Gallardo Coupe vervangen, welke reeds sinds 2003 op de markt is.

De Lamborghini Gallardo LP560-4 krijgt, zoals de naam doet vermoeden, 560 pk en permanent four-wheel drive (via tuningnews.net).

“The new Gallardo LP560-4 is a significantly enhanced version of what was already an extreme car,” zo zegt Stephan Winkelmann, President en CEO van Automobili Lamborghini SpA. “With an even more sharply defined character, the new Gallardo LP560-4 is also innately elegant and sensuous : the expression of an uncompromised lifestyle. We look forward to launch our first new product for 2008 at the Geneva show.”

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Durf jij: de goedkoopste Lamborghini van Marktplaats
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
  • Dit is de enige Nederlandse Giulia GTA met een achterbank
  • Dikke BMW op Marktplaats heeft een zeer smakelijke kleurencombo
FacebookTweetPinLinkedIn

gallardo, geneve-2008, Lamborghini, lp560-4

Vorig bericht: « Kopje thee? Audi TT 2.0 TDI
Volgend bericht: Na alle teasers: Pininfarina Sintesi »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    27 februari 2008 om 08:48

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. Martijn zegt

    27 februari 2008 om 08:51

    Dat bekt niet lekker zeg, LP560-4… Ik hou het gewoon op Gallardo LP ;)

    Login om te reageren
  3. GO! zegt

    27 februari 2008 om 09:02

    Ik hoop dat hij nu wel vleugeldeuren heeft.
    Anders koop ik hem weer niet ;)

    Login om te reageren
  4. jurrian zegt

    27 februari 2008 om 09:13

    waar staat LP voor? Ik vind het overigens een beetje duits over komen om dezelfde soort update uit te voeren voor het baby model als de murc. Had deze gewoon de gallardo RB (ridiculously brutal). de geintresseerden komen er vanzelf achter hoeveel pk er in zit.

    Login om te reageren
  5. Raul8711 zegt

    27 februari 2008 om 09:15

    Handige zet, dit geeft ruimte voor een 520pk sterke V10 in de R8.
    Na het bericht van de TT TDI gezien te hebben, denk ik overigens ook
    dat er ruimte komt voor een TDI in de R8.

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    27 februari 2008 om 09:16

    zow! wat weten ze dan verschrikkelijk veel meer vermogen uit een al lang bestaand blok te peuteren :o errug veel paardjes maar er zal misschien ook maar weinig hetzelfde zijn als in de originele ‘Lardy’.

    Lijkt me wel dat je dan echt zwaar genaaid bent met een Superleggerra :? Want als hiermee de ‘oude’ gallardo vervangen word zal de prijs ook niet zo heel erg afwijken…
    Ben ook benieuwd of er binnenkort dan weer een vermogens update van de Murci komt. Om het gat tussen de modellen groot genoeg te houden.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    27 februari 2008 om 09:18

    @jurrian
    in de lengte geplaatst, maar dan in het italiaans :P en laat ik dat laatste nou niet echt kunnen spellen ;) Afgekort is het iig LP.

    Login om te reageren
  8. jurrian zegt

    27 februari 2008 om 09:22

    @ Alwood, het is al goed ;) dank je

    Login om te reageren
  9. JD zegt

    27 februari 2008 om 09:29

    @Alwood

    Longitudinale Posteriore

    Login om te reageren
  10. VonStroke zegt

    27 februari 2008 om 09:31

    @Jurrian: Longtitude positionale

    Login om te reageren
  11. Sven zegt

    27 februari 2008 om 09:40

    @ Alwood
    quote:
    We look forward to launch our FIRST!!! new product for 2008 at the Geneva show

    Dus ik neem aan dat er dit jaar nog een update komt voor de murci :P

    Login om te reageren
  12. Joske zegt

    27 februari 2008 om 09:44

    Ik denk dat ik alleen al voor die auto naar Geneve rij, ben toch wel erg benieuwd.

    Login om te reageren
  13. Carnutter zegt

    27 februari 2008 om 09:58

    @ Sven: Dat zou best wel eens kunnen. Ik hoop dat ze een beetje opschieten met die nieuwe LP640 SV, want dat zou wel eens een echte enzo-beater kunnen worden.

    Zoals het er nu uit ziet gaat de Gallardo LP560-4 de neus van de LP640 krijgen. En met 560 pk zou dit wel eens een koopje kunnen worden qua performance en looks.

    Login om te reageren
  14. evo zegt

    27 februari 2008 om 10:12

    Zozo, 560 pk is niet mis. Italiaanse PK-wedloop? Het schept idd wat ruimte tussen de Gallardo en de Audi R8 V10, zoals Raul8711 al aangeeft. Een Gallardo positioneert zich qua vermogen nu wel een stuk boven de 997 Turbo en F430 zeg… Maar goed, Lambo’s horen eigenlijk ook wel het bruutst te zijn, dus wat dat betreft lijkt mij dit geen slechte move.

    Login om te reageren
  15. Mach3 zegt

    27 februari 2008 om 10:36

    @ alwood, Ivm de superleggera is hetzelde verhaal als met de Challenge Stradale die moest nog geleverd worden bij sommigen als de F430 al uit was. Het blijft toch altijd een verschil, een superleggera zal altijd lichter en fijgevoeliger zijn dan de gewone gallardo lp560 en gewicht is juist zo cruciaal met zo’n wagens. Superleggera is ook een beperkte reeks.

    Login om te reageren
  16. Jesper zegt

    27 februari 2008 om 10:37

    wanneer komen ze nou eens met een echt uitbundige koets? :( lambo’s horen niet strak en clean te zijn, maar extreem ruig en bruut, zoals de countach 5000 quattrovalvole :)

    Login om te reageren
  17. DJD zegt

    27 februari 2008 om 10:57

    @GO!: vleugeldeuren zouden hier niet misstaan, hij ziet er nu beter uit als de huidige gallardo, wat meer murcie, dus vleugeldeuren wil ik ook wel zien…

    ben erg benieuwd, foto ziet er veelbelovend uit en het vermogen ook….

    Login om te reageren
  18. Alwood zegt

    27 februari 2008 om 11:14

    hmm… die murci SV moet er dan maar snel aankomen, eindelijk een échte Diablo (SV) opvolger! met optioneel achterwielaandrijving! :D

    @Jesper
    Lijkt me bij deze Gallardo wel goed komen… Als de wagen écht op de foto’s van laatst gaat lijken is het een veel brutere wagen dan de originele gallardo.

    Erg mooi aan die foto’s vond ik de achterkant die veel gelijkenissen met de Miura concept krijgt. 4 blazerds naar achter en flink grotere muil aan de voorkant… alleen de spoilers van een Countach missen dan nog ;)

    @Mach3
    klopt wel wat je zegt… maar met alle autoprogramma’s die oordeelden dat je beter het geld in je zak kan houden en een ‘gewone’ kopen krijg je het nu wel een beetje benouwd denk ik.
    Verschil bij alle huidige snelle versies is denk ik toch te klein met het origineel…

    Login om te reageren
  19. Tombnolz zegt

    27 februari 2008 om 11:27

    Waarom gaan benadrukken dat hij 4×4 aan boord heeft, terwijl élke Lambo op alle wielen is aangedreven?

    Login om te reageren
  20. IDP zegt

    27 februari 2008 om 11:28

    “k hoop dat hij nu wel vleugeldeuren heeft.”

    Alleen twaalfcilinder-Lambo’s hebben vleugeldeuren. De Countach was de eerste.

    Login om te reageren
  21. gilein brouwer zegt

    27 februari 2008 om 11:44

    lp 560-4. nou zou er dan eindelijk ook een lp 560-2 komen voor het echte rijwerk????

    Login om te reageren
  22. Justin zegt

    27 februari 2008 om 11:44

    @ VonStroke… u bedoeld ‘longitudinale posteriore’?!

    Login om te reageren
  23. Mach3 zegt

    27 februari 2008 om 11:48

    @ alwood
    Ik denk dat je vooral allusie maakt op fifth gear met ondermeer de test van de se, daar zou ik mij enorm bekocht voelen wetende dat het modeljaar daarop dezelfde aanpassingen had. “Is zoals computers vandaag heb je de beste en snelste en morgen zijn er zo’n verschillende” Veel van die wagens worden met het hart gekocht ipv het gezond verstand en dat is wat autoprogramma’s wel doen, “het gezond verstand” proberen te gebruiken.

    Ivm de Murci SV, ik heb uit goed bron vernomen dat ze een beetje problemen hebben met het wegkrijgen van die 700 briesende stieren op een achterwielaandrijving. Laat ons hopen dat ze dat in orde krijgen. :)

    Login om te reageren
  24. Bart_V zegt

    27 februari 2008 om 11:58

    -edit: en nu eerst even leren spellen-

    Login om te reageren
  25. gerardo zegt

    27 februari 2008 om 14:38

    Tsjonge jionge…
    wat moet je met die PK`s. Briesend in de file staan ha ha.

    Login om te reageren
  26. ZwerverRoodbaard zegt

    27 februari 2008 om 20:14

    Lamborghini LP560 joa klinkt wel :) maar met die 4 erbij :P doe dan Quattro want we weten toch waar alles vandaag komt :P haha

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    27 februari 2008 om 21:28

    hadden ze hem beter 564 moeten noemen!

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    27 februari 2008 om 21:45

    Als we wat mensen van Lamborghini mogen geloven komt er geen model met alleen achterwielaandrijving en al helemaal niet van de Murcielago. De LP640 heeft al moeite genoeg om het geweld van de motor via 4 wielen op de weg te krijgen…. Zoals ik al eerder schreef zei de Ceo van Lamborghini Winkelmann daarover in een interview met Autovisie “Zoveel vermogen op enkel de achterwielen? Met zo’n auto is niet te rijden” En Autovisie is het helemaal met hem eens.

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/01/lamborghini_murcielago_lp640_i#comment-56849

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    27 februari 2008 om 22:21

    F*cking hell…….Lambo is écht verloren aan het VAG imperium, hè?

    DOODZONDE! Een lijntje hier veranderen, een achterlichtje daar, snuitje daar van pikken en we hebben een nieuwe Lambo…..in en in triest.

    Login om te reageren
  30. Davidov zegt

    28 februari 2008 om 07:03

    Coole Gallardo. En idd, die Murciélago SV moet snel komen.
    Off-topic: Prachtig die banner met die getunede Murc en die babe :)

    Login om te reageren
  31. Heyhuub zegt

    28 februari 2008 om 16:13

    @Rick Dos

    Loop toch niet zo te ouwehoere.
    Lamborghini gaat al 40 jaar zo te werk. Kijk maar eens naar de versie’s van voorgaande modellen.

    Miura
    * P400
    * P400S
    * P400SV
    * P400 Jota
    * P400 SV/J
    * Roadster
    * P400 SVJ Spider

    Urraco
    * P110
    * P200
    * P250
    * P300

    Countach
    * LP400
    * LP400S
    * LP500S
    * 5000QV
    * 25th Anniversary

    Diablo
    * VT , VT Roadster, VT Roadster R
    * SE30, SE30 Jota
    * SV
    * SVR
    * GT
    * GTR
    * VT 6.0

    Ga dus maar weer een andere reden zoeken om op VAG te zijken.

    Login om te reageren
  32. Floris zegt

    28 februari 2008 om 16:18

    Even afgezien van de verfijnde manier van communiceren van Heyhuub heeft hij wel gelijk. Lamborghini heeft nooit anders gedaan.

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    28 februari 2008 om 16:24

    Zoals tegenwoordig je ook een

    Gallardo
    roadster
    superleggera
    sv
    nero
    etc.
    hebt?

    Maar dit is toch een heel nieuw model? Om in VAG termen te blijven?

    Login om te reageren
  34. Floris zegt

    28 februari 2008 om 16:45

    Lamborghini zegt nota bene letterlijk dat het een verbeterde versie van een bestaand model is. Hoezo is het dan een nieuw model “om in VAG termen” te blijven?

    Beetje zeuren om het zeuren.

    Login om te reageren
  35. Heyhuub zegt

    28 februari 2008 om 16:50

    @Floris
    Sorry, maar af en toe zit het me een beetje to hier wat betreft de eewige kritiek op VAG van de heer dos.

    @Rick Dos
    Dit is geen nieuw model, maar een update op de bestaande Gallardo. Hetzelfde als met de Murcielago LP640 en de Diablo GT.
    Waar bijvoorbeeld Ferrari na 5 jaar met een nieuw model komt of voor 10 jaar nagenoeg niks aan het model veranderd, haalt Lamborghini na bijvoorbeeld 5 jaar een flinke verfrissing er doorheen.

    Login om te reageren
  36. sebastian zegt

    28 februari 2008 om 16:53

    @Heyhuub schrijft,

    urraco p111 (american market)

    Login om te reageren
  37. Rick dos zegt

    28 februari 2008 om 16:55

    New, new, first new product for 2008 at Geneva…

    Login om te reageren
  38. sebastian zegt

    28 februari 2008 om 16:57

    @ rick dos,
    of je bedoelt het exclusieve is weg bij lamborghini, daar ben ik het met je eens EN dat komt gewoon door volkswagenbeleid…

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    28 februari 2008 om 16:59

    @Heyhuub en Floris

    Het is geen verplichting om mijn comments te lezen hoor als het jullie zo hoog zit. Het is maar een tip…

    Login om te reageren
  40. Floris zegt

    28 februari 2008 om 17:00

    “The new Gallardo LP560-4 is a significantly enhanced version of what was already an extreme car,” zo zegt Stephan Winkelmann, President en CEO van Automobili Lamborghini SpA.”

    En verder is het een nieuwe versie ja, of heb jij de Gallardo in deze uitmonstering al eerder gezien? Kortom, zeuren om het zeuren.

    Login om te reageren
  41. Floris zegt

    28 februari 2008 om 17:01

    @Rick,

    Het zit niet hoog hoor, maar je zeurt (weer) een beetje. En op een blog als deze krijg je daar reactie op. Maar dank voor de tip (..).

    Login om te reageren
  42. Rick dos zegt

    28 februari 2008 om 17:02

    @sebastian

    Dat bedoel ik ook. Het is niet meer het Lambo (met al z’n nukken) dat het vroeger was.

    Login om te reageren
  43. Floris zegt

    28 februari 2008 om 17:05

    Het Lamborghini met z’n nukken wat bijna ten onder ging aan z’n eigen ellende?

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    28 februari 2008 om 17:06

    @floris

    Wat voor jou zeuren is, is voor mij een mening. Maar ik heb al gezien dat je dat niet begrijpt.

    geen dank hoor.

    Login om te reageren
  45. Floris zegt

    28 februari 2008 om 17:10

    @Rick,

    Je mening is dat het aan VAG ligt dat Lamborghini het beleid voert van “een lijntje hier veranderen, een achterlichtje daar, snuitje daar van pikken en we hebben een nieuwe Lambo…”.

    Dat beleid hadden ze 40 jaar terug ook al.

    Het kan dus wel fijn je mening zijn, maar je argumentatie is waardeloos. Dat je Lamborghini niet meer interessant vind moet je lekker zelf weten, maar verzin nog niet elke keer van die BS-argumenten.

    Login om te reageren
  46. sebastian zegt

    28 februari 2008 om 17:16

    @floris,
    nu zeur jij.

    Login om te reageren
  47. Floris zegt

    28 februari 2008 om 17:19

    Wat voor jou zeuren is, is voor mij een mening. LOL…

    Login om te reageren
  48. Rick dos zegt

    28 februari 2008 om 17:20

    @Floris

    Je moet even twee dingen scheiden. Wat voor jou relevante argumenten zijn en waar jij je mening op baseert en dat waar een ander zijn mening op baseert.

    Ik diskwalificeer jouw argumenten toch ook niet als BS? Dat heet elkaars meningen respecteren. En vanuit dat perspectief kun je een discussie voeren. En ook leuke discussies. Elkaar er van te overtuigen van elkaars meningen. Probeer dat ook eens misschien kunnen we dan nog eens een leuke discussie hebben…alleen als je dat wilt natuurlijk

    Login om te reageren
  49. sebastian zegt

    28 februari 2008 om 17:20

    Maar ik heb al gezien dat je dat niet begrijpt.

    Login om te reageren
  50. Floris zegt

    28 februari 2008 om 20:25

    Voor de één zijn bepaalde zaken relevanter dan anderen, helemaal mee eens. Ik respecteer ook absoluut je mening als je zegt dat je Lamborghini niks meer vind sinds VAG ze heeft overgenomen. Kan ik prima mee leven, moet je helemaal zelf weten, moet je daarover vooral niets van anderen aantrekken, etc.

    Maar een argument aandragen zoals je hierboven gedaan hebt terwijl feitelijk vastgesteld kan worden dat de policy die Lamborghini voert niet anders is dan jaren geleden, dat kwalificeer ik als onzin.

    Begrijp me goed, je hebt alle recht om welke mening dan ook te hebben, maar zeg dan gewoon dat je iets niet meer boeiend/aantrekkelijk/whatever vind zonder daarbij redenen voor aan te dragen die niet waar zijn.
    Ik vind het belangrijk dat een discussie altijd zuiver gevoerd wordt, dat vind ik misschien relevanter dan anderen, maar daar hecht ik (misschien teveel) waarde aan.

    Ik vind het leuk om te discussiëren, ik respecteer echt wel iemands mening, maar ik heb daar een stuk meer moeite mee als de aangedragen argumentatie krom danwel onjuist is.

    On a sidenote, ik persoonlijk bijvoorbeeld heb helemaal niets met Lamborghini. Het zijn altijd auto’s geweest die naar mijn mening te zwaar en te dramatisch waren, terwijl de handling verre van indrukwekkend was t.o.v. bijvoorbeeld Porsche, Ferrari etc.

    Login om te reageren
  51. Rick dos zegt

    28 februari 2008 om 23:22

    Veel woorden die op een andere manier precies hetzelfde stellen als wat je hiervoor al hebt gedaan. M.a.w. het respecteren van een anders mening vind ik nogal holle woorden, maar dat terzijde.

    Maar wat ik me ondertussen toch begin af te vragen is waar die fixatie van jou richting mij vandaan komt? Ik bedoel, het is niet de eerste keer dat jij een discussie meer over mij en mijn handelen wilt hebben dan over de auto’s. Zie bijv. de GT-R, Alfa, Audi etc. topics.

    Login om te reageren
  52. Alwood zegt

    28 februari 2008 om 23:44

    koel! wanneer gaan we met fakkels bij Rick dos langs? :P ;)

    droge discussies zo op het late uur :o

    @Rick dos
    Misschien dat de gallardo nu eindelijk een beetje lamborghini is… dan fikt er als het goed is binnenkort een af omdat 560pk toch net te veel is voor de V10 :D

    Hoewel de deuren dan helaas niet als hoorns in het vuur omhoog reizen… maar dat deden ze bij de miura ook niet :)

    Login om te reageren
  53. Rick dos zegt

    28 februari 2008 om 23:50

    @Alwood

    Neem je dan wel chips en bier mee? ;) :P

    Fikken deed de Gallardo toch al goed… ;)

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/09/20/video-deze-lambo-is-straks-ook-zwart

    Login om te reageren
  54. Max zegt

    29 februari 2008 om 22:46

    -edit: fixed!-

    Login om te reageren
  55. jordy zegt

    10 maart 2008 om 18:56

    hmmmm de aude audi r8???????????????????

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North