
De Toyota Camry is typisch zo’n auto die je aan iedereen moet aanraden. In principe is het namelijk de auto die aan de meest gestelde eisen voldoet. Qua verbruik, betrouwbaarheid, kosten, prijs, uitrusting, comfort en ruimte is het een steengoede aanbieding.
40 mille
Natuurlijk, tussen de 40 en 45 mille is niet spotgoedkoop, maar dat betaal je tegenwoordig ook voor een RAV4 Hybrid en zelfs een aangeklede Corolla of Prius Wagon komen dicht in de buurt van die 40.000 euro. Dan is zo’n grote sedan best een aardige optie. Een nadeeltje is het imago van de Camry. Het is een beetje een auto die lijkt te appelleren aan de smaak van de oudere en verstandigere consument. En wij zijn natuurlijk allemaal hip, stoer, cool en dynamisch.

Camry S-Edition
Gelukkig is daar de Toyota Camry S-Edition. Nu is dit niet de eerste sportief getinte Camry. Zo zagen we al een Amerikaanse versie voorbijkomen die door de huistuners van TRD smakelijk is gemaakt. De veranderingen aan de Camry S-Edition zijn zuiver cosmetisch. Zo is de auto voorzien van een two-topje exterieur, met pareleffect witte lak en hooglans zwart. Ook de A-stijlen, velgen spiegelkappen en een paar andere details zijn zwart gespoten voor dramatische en contrasterend effect. Mocht je dat two-tone niet zo mooie vinden, je kunt ook kiezen voor enkel zwart.

Rode stiksels
Naast de zwarte accenten ontvangt de Toyota Camry S-Edition klant ook items als 18″ velgen, voor- en achterbumper met rode accent, zwart lederen bekleding en rode stiksels. Die stiksels tref je aan op zowel de stoelen als het dashboard, armsteun en deurpanelen. Het geeft het interieur van de grote Toyota net even een wat sportiever aanzien.

Nadelen
Dan zijn er twee nadelen. Ten eerste de verkrijgbaarheid. De Camry S-Edition is voorlopig alleen nog bestemd voor Rusland. Het tweede nadeel is de motor. De Camry S-Edition is leverbaar met slechts één motor, een 2.5 viercilinder met 181 pk en 231 Nm, deze is gekoppeld aan een zestraps automaat en drijft de voorwielen aan.

Nederland
In Nederland is de Camry verkrijgbaar als Active, Dynamic, Business Plus, Executive of Premium trim. Eenvoudig, zakelijk of luxe, dus. Daar past een sportievere variant aan. Hopelijk dien een Camry GR Sport voor Nederland zich dan ook snel aan.

Volgens mij hebben ze deze two-tone gejat van Nissan met de Altima.
Maar de gewone Camry vind ik echt een knappe auto maar dan vooral degene met die roostertjes in de achterbumper. Worden volgens mij zeer matig verkocht in NL niet ?
@RobUSA: 117 over heel 2019
Ik rijd al een Camry.
Alleen noemt Lexus ‘m GS ……
@frank2b: Of ES ?
Hallo KIA Optima.
Zakelijk doch speels…
Bij mijn secretaresse vind ik dat twee eigenschappen die ik bijzonder weet te waarderen en die ook heel goed samengaan.
Maar bij deze Camry gaan die twee dingen op de één of andere manier niet lekker samen. Te zakelijk om speels te zijn en te speels om zakelijk te zijn.
Het enige sportieve lijkt mij het verbruik met zo’n 2.5…
Een 2.5 V6 met 180 pk 230nm koppel?
En ik maar denken dat het Busso kitcar tijdperk ergens in de jaren ’90 was geëindigd.
@nietcreatief: goed lezen het is een 4 cilinder
@bohica
Verrek, excuses.
Wel een mooie auto, jammer dat sedans zo weinig verkopen
Doe mij dan toch maar de nieuwe Corolla station. Ziet er stukken beter uit.