In een tijd dat iedereen behoefte heeft om met een kritische blik z’n logo nog eens tegen het licht te houden, blijft de BOVAG natuurlijk niet achter. Het zijn moderne tijden en daar hoort een modern logo bij. De BOVAG heeft daarom het aloude logo vervangen door een opgefriste variant. Dit is volgens de organisatie een van de eerste zichtbare uitingen van de vernieuwde koers die BOVAG sinds kort vaart. Ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat links het oude en rechts het nieuwe logo is.
De BOVAG heeft natuurlijk een persbericht het land in gestuurd. Onderstaand bericht zat vandaag dus in onze mailbox. Aangezien we ook weleens over onderwerpen schijven die nog minder nieuwswaarde hebben (ja, het gebeurt echt), kon ik niet anders doen dan dit opwindende nieuws met jullie te delen. Nu allemaal snel naar de dichtstbijzijnde BOVAG garage voor beschuit met muisjes.
Het nieuwe BOVAG-logo is een van de eerste zichtbare uitingen van de vernieuwde koers die BOVAG sinds kort vaart. Daarbij staat mobiliteit centraal. Onder het motto ‘Zonder beweging geen vooruitgang’, gaat BOVAG zich nog meer profileren als partner van de aangesloten leden. Naast de BOVAG-ondernemer staan en samen met hem kijken naar de kansen die de markt biedt. De BOVAG Pechhulp, die afgelopen maandag is gelanceerd, is een concrete uitwerking van dit uitgangspunt. En zo zullen er nog vele volgen.
Bij het nieuwe BOVAG-logo is afscheid genomen van de tandwielen en steeksleutel. Het is gestroomlijnd en gemoderniseerd. Maar nog steeds zeer herkenbaar. En dat is logisch, want 90 procent van de Nederlanders kent het logo en verbindt er de waarden kwaliteit en vakmanschap aan. Het herkenbare, maar strakkere, frissere logo symboliseert naast deze traditionele waarden ook beweging en vrijheid.
Misschien moeten wij ons Autoblog logo nog maar eens zorgvuldig evalueren. Ik heb het gevoel dat de punt nog net iets ronder kan. Vervolgens een internationaal persbericht de deur uit en we zijn weer helemaal bij de tijd.
Ian zegt
ik vind de oude mooier…
robbie zegt
Repost ;)
http://www.autoblog.nl/archive/2008/09/01/anwb-opgepast-bovag-introduceert-pechdienst
Quicknick1987 zegt
Ben ik het helemaal mee eens Ian!
Dennis zegt
@Robbie: DAMN! Inderdaad een repost. Nou ja, laat maar staan. We hebben teveel bloggers. Ik kan het allemaal niet meer bijhouden. I need help!
ripjans zegt
Dit is net zo een veranding als Opel die merklogo’s verandering en Lexus die een facelift geeft.
Emile_Benz zegt
ik vind het oude logischer mja.
Frank deH zegt
Wiel van een stoomtrein? Bord tomatensoep met een lepel?
In ieder geval een grafisch ontwerper die zijn ballen weer uit zijn broek lacht en een fijne rekening schrijft.
BART! zegt
Ik vind t geen verbetering, slaat nu nergens op…….
Thijs zegt
Ik vind de oude ook beter. Maar wie ben ik… owh wacht, dit is mijn vak. Goh, had ik deze klus maar binnengehaald. Betaald zakkrabben, er bestaat dus toch een god, ik heb hem alleen nog niet overgehaald om mij dit soort opdrachten te geven.
Lagonda zegt
Wat moet het nieuw logo in hemelsnaam voorstellen ?!?!?!
Het lijkt wel een zijwieltje van een kinderfiets.
Het is net zo oubollig als het oude logo, alleen daar herkende je nog wat in.
Ze hadden hun geld beter in het water kunnen gooien, dan zie je het tenminste nog drijven….
dekster zegt
Hoe kan ik een mooi logo verkloten?
SimonMc zegt
Zoals ik het zie, is de steeksleutel vervangen door een ringsleutel.
Citrofiel zegt
De oude staat nog ergens voor. Door de oude slechts strakker te trekken, en niet helemaal te vernieuwen, stelt het nou helemaal niks meer voor. Ik vind het een verloren zaak…
Texter zegt
Ziet eruit als een oud Citroen stuur…natuurlijk heeft Bovag ook heel veel verdiend aan die oude Citroens toen ze nog nieuw waren hehe.
Een betere ontwerper zegt
Met zo’n ronde sleutel zul je wel vet veel houvast krijgen….
Juist..
sacha zegt
Klassiekerrally zegt
Ik dacht al! Het doet me nog steeds aan ’t Quicktime logo denken. Filmpje!?
RubenBaeten zegt
@sacha: Jouw collectie van dat soort plaatjes lijkt eindeloos. :-)
SJ zegt
Ik vind de nieuwe juist een jaren ’80 logo, en de huidige juist modern. Bovendien is die veel mooier en geeft ook duidelijker weer wat het voorstelt. Met andere woorden: Wtf haalden ze in hun hoofd?!
drumz zegt
Weer zo’n streek van een “less is more” designer… Net als afvalklinieken en sloopbedrijven verdienen die hun geld met weghalen wat er al is…
Cooper S zegt
Een WIELKLEM!
prop zegt
sja idd.. echt totally lame… het eerste logo met het tandwiel en de sleutel heeft een echte betekenis voor de sector die zij vertegenwoordigen… het toont symboliek en weet ik veel wat nog meer… en nu gaan ze dr maar blind van uit dat iedereen de hoofdlijnen en kleuren herkent en hakken ze dr maar wat vanaf tot dat er een wazig cirkeltje overblijft waar vast weer een vergezocht zweverig verhaal aanvastkleefd die alleen een hippie met een LSD overdosis kan begrijpen
echt vermoeiend dit soort acties… en vast niet kosteloos omdat zowat heel NL omgeturned moet worden met nieuwe stickers, vlaggen en andere meuk.. zonde zonde.. kom dan echt met iets nieuws
Ben zegt
Het oude had nog een beetje betekenis..
Hier zeker voor tienduizenden euro’s een grafisch ontwerpbureau opgezet, die hun dag niet helemaal hadden..
406_v6 zegt
Iemand al een klacht ingediend bij de bovag?
Hoe ver&%@k je een fraai logo…. blijf toch maar lid van de wegenwacht.
Esprit_de_Flandre zegt
Pff, zowel het oude als het nieuwe is LELIJK! Maar ja, herkenbaarheid is troef, dus het moest vooral even lelijk blijven als vroeger.
Jan C. zegt
ik snap het logo gebeuren ook niet.
mashell zegt
Dus van een steeksleutel aan een tandwiel is het nu een trapas van je fiets?
phantom zegt
tslaat helemaal nergens op!! wie was de ontwerper?? iemand die -3 had aan beid ogen ofzo?
the Honda Spirit zegt
weer zo’n nieuwe directeur/manager zeker die zo nodig moet bewijzen dat ie het anders doet dan anderen.
zonde…met het logo was helemaal niets mis