Maak van je 911 Turbo een supercar met dit carbon setje

Auteur: , 32 Reacties

Knippen, plakken, lijmen op niveau. Foto's van het eindresultaat na de breek.

Het Russische TopCar presenteerde in 2014 de Stinger GTR, een flink aangepakte Porsche 911 Turbo. De bodykit van die auto is van ordinair plastic en dat kan natuurlijk beter. Daarom komt TopCar nu met dezelfde bodykit, maar dan uitgevoerd in lichtgewicht carbon.

Dat niet alleen, het materiaal is met zoveel zorg en precisie gemaakt dat een blanke laklaag voldoende is en je het carbon dus lekker naakt kunt laten. Schroef het geheel op een diepzwarte 911 en het geheel ziet er behoorlijk gelikt uit. Reken op een meerprijs van 15.000 euro ten opzichte van de kleine 47 mille die de reguliere update van een 911 Turbo naar een Stinger GTR kost.



32 reacties

Ziet er goed uit
Word de auto er ook lichter van? Dat is tenslotte het doel van carbon….
@dutchdriftking: het doel van carbon is niet alleen het lichter maken. Lichter gaat het alleen worden tov metalen, plastic waarschijnlijk niet eens.
Zien we hier nou serieus aanplakcarbon?
Ik hou hem lekker origineel
@meijer: Gaat ook moeilijk, een carbonkit op een 2d afbeelding plakken.
Blijft plastic….
Ik zou lekker wrappen en een spoilertje erop plakken. Zal vast goedkoper zijn
het is geen mansory……
Word hij er lichter van?
@g40freak: eerst lezen, dan reageren….amateur.
@g40freak: maar word hij er nou lichter van was de vraag, antwoord de auto niet nee maar je portemonnee wel๐Ÿ˜‚
De 911 is qua styling niet zo ‘in your face’ als bijvoorbeeld een R8, Huracan en 488. Dat vind ik wel iets positiefs, mooi, maar zonder schreeuwerig te zijn. Maar naarmate je meer aan een 911 gaat spenderen, valt dat USP steeds meer weg. Een turbo met extra verbredend carbon is dus wat mij betreft imponerend, maar lang niet zo mooi als een gewone Carrera (S).
Bals je al wat schade hebt kun je er best over denken zoiets te gebruiken ,de prijs lijkt me redelijk gezien de normale onderdelenprijzen van een 911
@cthijs: zelfs Porsche onderdelen kosten geen โ‚ฌ62.000,-.
Maar je idee kan ik waarderen!
Heel dure manier om je Turbo zwaarder te maken…
Zoveel moeite voor iets wat niet eens zoveel anders is.
@stanny: Dat vind ik nou van een A5 ook..
@norge: kuch, 3,4,5,6,7 serie… Ik zie het verschil niet in de binnenspiegel.
โค๏ธโค๏ธโค๏ธ
Wauw daar zit heel veel potentie in, elke body op welk chassis dan ook. Hopen dat dit snel betaalbaar(der) wordt
@allesmetturbo: 15k voor een volledige carbonkit duur?
@clarkson: 15k bovenop de 47k dat de plastic ombouwkit kost als ik het artikel juist interpreteer.
@bpc: de zelfde bodykit maar dan uitgevoerd in lichtgewicht carbon?
@clarkson: nee vind ik op zich niet duur, maar betaalbaar is het vooralsnog (voor mij in ieder geval) niet
@allesmetturbo: Hoezo? Als je het artikel had gelezen wist je dat dit geen carbonmonocoque is, maar ‘opplakcarbon’ om je 911 een carbon-look te geven. Onder die carbonlaag is het nog steeds ouderwets metaal dat de auto draagt.
๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘Œ
Hebben ze ook een carbon jasje voor mij golf
@blaze3027: gelukkig niet
@flightom: jij bent een vd vag haters hier?
@blaze3027: nee hoor, absoluut niet. Een Golf of Polo rijdt hartstikke leuk.
Maar carbon op een Golfje is net als slagroom op een knakworst, het hoort er gewoon niet op en hij wordt er niet mooier van in mijn ogen.
@blaze3027: Nee, hij is slechts een van de sjonniehaters. Een groep waar ik me ook onder schaar.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).