• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maatregelen getroffen vanwege scheurtjes brug op A27

Auteur: RubenPriest, gepost 11 oktober 2016 om 07:39 – 21 Reacties

A27


Zo lullig als de brug het begeeft en je naar beneden lazert.

Zo ernstig zal het niet zijn, maar vrachtverkeer dient voorlopig om te rijden. Het gaat om de Merwedebrug bij Gorinchem. De brugconstructie vertoont scheurtjes en dus mogen vrachtwagens niet meer over de brug rijden. Vorige week werd al besloten dat trucks van 60 ton of zwaarder moesten omrijden. Dit verbod is nu uitgebreid naar al het vrachtverkeer.

Vanmorgen zal Rijkswaterstaat bebording en tekstwagens plaatsen. Vanwege het ontbreken van bebordingen reden vanochtend vroeg nog steeds vrachtwagens over de brug. Truckers dienen om te rijden via de A15, A2 of A59.

Er wordt onderzoek gedaan om de A27 te verbreden. Tijdens dit onderzoek kwam naar voren dat de brug haarscheurtjes in de constructie heeft. Het is niet bekend tot hoelang het vrachtwagenverbod geldt. Naar verwachting zal het zeker enkele weken duren voordat trucks weer over de brug mogen rijden.

Foto: De A27 omstreeks 06:00, via VID

Ook interessant!

  • 33% truckers oververmoeid
    Video - brug trekt vrachtwagen open als blik sardientjes
  • A15 brug verplaatst terwijl jij lag te slapen
  • Video: Hyundai rijdt door slagbomen, springt over openstaande brug
  • Video - Belgische auto valt van opengaande brug

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

a27-rijksweg, brug, rijkswaterstaat, trucks, Verkeer, vid

Vorig bericht: « Deze 10 auto’s waren de redding voor hun makers
Volgend bericht: Hier, de nieuwe BMW 5-serie »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    11 oktober 2016 om 07:45

    Met de vlam in de pijp rij ik via de a15 a2 of a59.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      11 oktober 2016 om 14:23

      @fmgarcia: Heel grappig…. “Er wordt onderzoek gedaan om de A27 te verbreden” dat doen ze al 25 jaar.
      Die brug is zo smal dat het belachelijk is dat hij 15 jaar geleden nog niet vervangen is.
      Er staat al zeker 20jaar lang ’s ochtends en ’s avonds een file bij Gorinchem, laat ik maar even schetsen dat het qua gezondheids- ellende inmiddels meer heeft gekost dan 50 van die bruggen.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        11 oktober 2016 om 15:44

        @dutchneon: volgens Rijkswaterstaat is de geplande aanvang van het traject Hooipolder-Lunetten 2019… er vanuit gaande dat er geen bezwaren komen (maar die gaan er zeker komen).

        Login om te reageren
  2. martinus zegt

    11 oktober 2016 om 07:46

    Grappig, in Italië of Amerika zouden ze zo’n brug gewoon nog een decennium laten staan, voor ze er überhaupt aan zullen denken om onderhoud te plegen..

    In Nederland gaan we direct full balistic met een gebruiksverbod van de brug voor vrachtwagens.

    Login om te reageren
    • EFB zegt

      11 oktober 2016 om 08:04

      @martinus: Ja, en daarom stort er in Amerika nog wel eens een brug in, en in Nederland niet…

      Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      11 oktober 2016 om 08:21

      @martinus: liever “full balistic” en de nodige maatregelen treffen dan dat er een brug naar beneden dondert met alle gevolgen van dien.

      Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      11 oktober 2016 om 08:49

      @martinus: yep, in Duitsland ook. Met als gevolg dat bij de helft van de bruggen nu een baustelle is en/of het vrachtverkeer er niet over heen mag. En het oplossen daarvan maanden en soms jaren duurt. Doen ze in NL toch beter.

      Login om te reageren
  3. 850t5r zegt

    11 oktober 2016 om 07:51

    Ach… Beter een scheur in een brug als andersom, shit happens.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      11 oktober 2016 om 08:56

      @850t5r: Nee, beter hé.

      Login om te reageren
  4. dedokter zegt

    11 oktober 2016 om 07:59

    Maar dus Peter Beense met zijn mercedes mag er ook niet meer overheen?
    Das best sneu, ik dacht dat hij in utrecht woonde

    Login om te reageren
  5. badmat zegt

    11 oktober 2016 om 08:00

    Misschien moeten de truckers gewoon afvallen

    Login om te reageren
  6. racerx zegt

    11 oktober 2016 om 08:06

    Zou ook eens tijd worden dat die ellendige weg verbreed wordt… gegarandeerd file ’s ochtends.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      11 oktober 2016 om 08:18

      @racerx: dat gaat gebeuren, daarvoor werd onderzoek gedaan naar de staat van de brug met dit als uitkomst.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        11 oktober 2016 om 14:21

        @406_v6: Ik doelde ook op dat onderzoek genoemd in het artikel, maar thanks.

        Login om te reageren
  7. 406_v6 zegt

    11 oktober 2016 om 08:14

    Zojuist (8:00 uur) nog steeds niks te zien van afsluiting e/o omleiding

    Login om te reageren
  8. rdamnn zegt

    11 oktober 2016 om 08:25

    Ik hoop dat ze het zo houden tot die verbreding van de A27, wat een rot stuk snelweg is dat zeg van Utrecht naar Breda en andersom. Ongelofelijk veel linksplakkers die op een 130-weg met 110 vrachtwagens inhalen

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      11 oktober 2016 om 09:27

      @rdamnn: 130 weg?? Da’s maar een klein stukje hoor..

      Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    11 oktober 2016 om 08:32

    Nou dat is fijn. Kostbaar werkje gaat dat worden voor de transportsector.

    Login om te reageren
  10. m00s zegt

    11 oktober 2016 om 10:02

    Ik ben benieuwd hoeveel vrachtwagens zich ook echt aan die afsluiten gaan houden….

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 oktober 2016 om 10:34

      @m00s: dit is Nederland. De vrachtwagens die er stiekem toch over gaan komen gewoon op de foto en krijgen een brief op het hoofdkantoor met het niet al te vriendelijke verzoek een extra bijdjrage aan het onderhoud te betalen.

      Login om te reageren
  11. rotterdam zegt

    11 oktober 2016 om 23:48

    het is nog niet druk genoeg op de a15. wat een ramp

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North