• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mafkees betaalt £200.000 voor kapotte Bond-DBS

Auteur: RubenBaeten, gepost 8 oktober 2008 om 18:57 – 42 Reacties

Natte Bond-DBS

Kennen we ‘m nog, de lichtjes gedeukte DBS die in april het Gardameer in ging? Op weg naar de opnames van James Bonds 22e videootje, Quantum of Solace, kon een techneut van Aston Martin hem even niet meer houden. Het was spontaan wereldnieuws, en dat betekent automatisch dat de natte DBS een legende is geworden.

Er zijn nog meer DBS’en gecrasht tijdens de film, maar deze is juist zo bijzonder omdat hij níet tijdens de film gecrasht is. Er is volgens Bond himself, Daniel Craig, dan ook een Britse verzamelaar die het druipende wrak voor maar liefst £200.000 (€257.200) op de kop getikt heeft. Dat is zo’n €88.000 meer dan een gloedjenieuwe DBS moet opbrengen. Waaat?!

Note to self: volgende supercar tussen opnames rijtest crashen, dealtje sluiten met importeur. (via egmcartech)

Ook interessant!

  • Aston Martin schrapt Superleggera
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Bond DB5
    Deze gloednieuwe James Bond DB5 kan van jou zijn
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbs

Vorig bericht: « Video: Bentley ramt Eend in oude film
Volgend bericht: RDX RaceDesign Audi A8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bruno zegt

    8 oktober 2008 om 19:03

    Wat ik jammer vind is da Bond een DBS krijgt ZONDER crystal clear achterlichten :( Gelukzak.

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    8 oktober 2008 om 19:05

    wtf, die gozer is of gestoord of homo.. ? Bemint hij Daniel zó erg dan? :’)

    Login om te reageren
  3. AutoInformatief zegt

    8 oktober 2008 om 19:13

    Hoopt die gast deze uiteindelijk te verkopen met winst?!? Sorry hoor maar ik zou dan toch liever voor een rijdende, gloednieuwe DBS gaan dan een in elkaar gereden wrak.

    Login om te reageren
  4. Mercedes-Gek zegt

    8 oktober 2008 om 19:15

    Hij… Hij is gestoord! Wie verkoopt nou een kapotte Aston Martin DBS? Ja, die gast… En wie koopt het nou ook? Er gebeurt altijd wel iets raars in de wereld! :D

    Login om te reageren
  5. JW zegt

    8 oktober 2008 om 19:16

    Er zijn nog meer DBS’en gecrasht tijdens de film, maar deze is juist zo bijzonder omdat hij níet tijdens de film gecrasht is.

    snappen jullie ‘em?

    Login om te reageren
  6. Fiskmas zegt

    8 oktober 2008 om 19:19

    Ik snap ‘m.. Maar wat wil die er mee? over 30 jaar bij topgear opgeven als een classic met een bijzonder verleden om die vervolgens te restaureren zoals ze een 5 tal jaren geleden deden met een Mini Cooper rally edition?

    Mmm vreemde hobbies

    Login om te reageren
  7. a. zegt

    8 oktober 2008 om 19:20

    nee snap em niet

    @ jw:

    leg het eens uit

    Login om te reageren
  8. RDNS zegt

    8 oktober 2008 om 19:21

    Dus een DBS is +/- net zo duur als een Carrera GT3? :|
    Vrij makkelijke keuze lijkt me dan!

    Login om te reageren
  9. RenJie zegt

    8 oktober 2008 om 19:21

    @JW

    Ja, want dan is hij exclusiever ;)

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    8 oktober 2008 om 19:24

    @JW .. en heb ook nog een geinig karretje in de mats ..

    heb al het film-materiaal vernietigd tijdens de crash ..
    echt een diepte investering .. intresse ??

    Login om te reageren
  11. RDNS zegt

    8 oktober 2008 om 19:32

    €88.000 minder heren…

    Login om te reageren
  12. phantom zegt

    8 oktober 2008 om 19:33

    Zoiemand die echt NIET weet wat hij het beste kan doen; zijn geld verbranden of dit

    Login om te reageren
  13. VonStroke zegt

    8 oktober 2008 om 19:47

    Dat is geld teveel hebben, verklaard alles.

    Login om te reageren
  14. AMG Powerrr zegt

    8 oktober 2008 om 19:57

    Hij heeft vast ook nog ergens een hele DBS staan in een hoekje van een schuur… Ik zou hem trouwens ook nie kopen, je krijgt elke keer spontaan een hartbloeding al kijk je er naar, zonde is het.

    Login om te reageren
  15. thomas zegt

    8 oktober 2008 om 20:25

    koop dan een gewoone dbs en vraag aan die Daniel Craig of hij hem kapot wil maken

    Login om te reageren
  16. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 20:31

    @ JW: nogal wiedes: Bij elke bondfilm zit er ’n autocrash/-stunt in…

    Login om te reageren
  17. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 20:40

    Voor Casino Royale hebben ze zelfs de Aston-Martin speciaal aan moeten passen om ‘m over de kop te kunnen krijgen. Ding lag gewoon als ’n blok op de weg.

    Login om te reageren
  18. vla zegt

    8 oktober 2008 om 20:59

    En die idioot heette…

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    8 oktober 2008 om 20:59

    Iig niet de vlaeminck! :D Liever een DB9, een rijdende. :)

    Login om te reageren
  20. august zegt

    8 oktober 2008 om 21:16

    @Emile_Benz; zo zijn er altijd mensen die in dat soort marketing bullcrap trappen..
    Ze hebben die DBS ook eerst uit elkaar moeten schroeven om vervolgens alles met plakband weer aan elkaar te plakken. Anders wilde hij maar niet kapot gaan. En ze moesten er ook een ander blok inleggen omdat hij anders niet bij de houden was met de camera-auto’s.
    ;)

    Login om te reageren
  21. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 21:23

    @ august: shut up. En ga maar eens de making of kijken!

    Login om te reageren
  22. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 21:24

    Is destijds nog op Discovery en BBC geweest. Vind ik toch redelijk betrouwbare bronnen.

    Login om te reageren
  23. august zegt

    8 oktober 2008 om 21:40

    @Emile; shut up? Rustig aan knul.
    Hoe denk je dat zoiets de wereld in komt? Door volwaardig objectieve nieuwsgaring? Een BBC’er die checkt en dubbelcheckt of een DBS wel degelijk weigert om te slaan zonder aanpassingen? Totaal onzinnig en de moeite niet waard, toch? Persberichten worden in zo’n geval gerust onveranderd overgenomen hoor. En makings-of lijken me niet echt de meest betrouwbare bron van informatie.

    Login om te reageren
  24. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 21:45

    @ august: ben nog steeds rustig hoor. Was de vette :wink: vergeten… :wink:

    Login om te reageren
  25. august zegt

    8 oktober 2008 om 21:46

    Niet geheel terzijde; het kan natuurlijk zo zijn dat dat ding niet om wilde pleuren, geen probleem. Ik gok erop dat zoiets dan inherent is aan het concept van een sportwagen en niet debet is aan het genie van de AM-techneuten. Zij hebben jou dus echter wél zover dat jij gelooft dat juist een DBS als een blok op de weg ligt. En dat hier nog eens verkondigt. Extragratis en free of charge.

    Login om te reageren
  26. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 21:46

    Ow en ik wil ’t best wel ff uitproberen met ’n Aston-Martin…

    Login om te reageren
  27. august zegt

    8 oktober 2008 om 21:46

    ah, gelukkig.

    Login om te reageren
  28. RubenBaeten zegt

    8 oktober 2008 om 21:46

    @RDNS: Nope. Die dingen zijn niet overal zo duur als hier.

    Login om te reageren
  29. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 21:48

    …en ook met ’n SLR 722

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    8 oktober 2008 om 22:30

    Huh? Wattes? Omdat hij níet tijdens de film gecrasht is, maar op weg er naartoe is hij nu bijzonder en veel waard? Niet andersom? Daar snap ik echt helemaal niks van… :|

    @ Emile_Benz; Wat is het probleem? Met een schansje wil alles toch om? Of had hij zoveel downforce dat zogauw een kant in de lucht hing dmv een schans, dat hij gelijk weer naar beneden klapte? :?

    Login om te reageren
  31. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 22:56

    @ citrofiel: idd, downforce. Ze moesten naast ’n schans ook 1 of andere installatie in de wagen bouwen die bij de sprong 1 kant de lucht in zou helpen d.m.v. straalaandrijving o.i.d.

    Login om te reageren
  32. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 22:59

    http://www.youtube.com/watch?v=sgNxKOLrAyA

    Login om te reageren
  33. Citrofiel zegt

    8 oktober 2008 om 23:04

    @ Emile_Benz; Dank je! Nu ik het zo terug zie… Wat een onzin! Op een rechte weg wijkt hij wat uit, en dan gaat hij over de kop… :? Ja, natuurlijk doet een Aston Martin dat niet uit zichzelf! Zelfs een Logan zou dat nog kunnen. :roll:

    Login om te reageren
  34. Emile_Benz zegt

    8 oktober 2008 om 23:07

    ’t moest vanuit ’n uitwijkmanoeuvre gebeuren… Hij moest zogenaamd uitwijken omdat z’n bond-girl gekneveld lag midden op de weg.

    Login om te reageren
  35. japp zegt

    8 oktober 2008 om 23:18

    hij heeft gewoon t beste voor met alle austin martins…
    hij is zeer gedreven kosten wat kost elke dbs te restaureren..

    als je het geld hebt is er toch niets mis mee?

    ik snap m wel.. zou t alleen niet met austin martin doen.. maar met mooie lamborghini’s ..

    goeie man :D goeie man :D

    gr. japp

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    8 oktober 2008 om 23:43

    Hij mag dan wel een mafkees zijn maar hij is in ieder geval een rijke mafkees.

    En dat kunnen we niet van jou zeggen Ruben! Dat je rijk bent…

    Login om te reageren
  37. RubenBaeten zegt

    9 oktober 2008 om 00:26

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    9 oktober 2008 om 00:41

    :lol: O, yes I di-ih. ;)

    Login om te reageren
  39. Ei zegt

    9 oktober 2008 om 08:55

    Die gedeukte versie lijkt wel een beetje op een Rapide…

    http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04_03/AstonCrushed2MOS_468x270.jpg

    Login om te reageren
  40. IVR zegt

    9 oktober 2008 om 09:31

    die bedragen kloppen niet, sinds wanneer kost een DBS 257.000 – 88.000?

    Login om te reageren
  41. Tripple zegt

    9 oktober 2008 om 12:18

    dus augustus wil beweren dat , dat ding niet als een blok op de weg ligt???
    hoe ligt het dan op de weg, als pak boter

    Login om te reageren
  42. august zegt

    9 oktober 2008 om 16:06

    Nee knul, ik beweerde dat Sjaak, Frans of Dirk in de marketingpraatjes van AM was getrapt. Door in een gelegenheid als deze te stellen dat de DBS zó goed was ‘dat men eerst.. alvorens..’ etc. etc. Daarnaast beweerde ik dat er bovendien niets vreemds hoeft te zijn aan de stelling dat dat ding niet om wilde pleuren. Zoals Citrofiel zei: “Ja, natuurlijk doet een Aston Martin dat niet uit zichzelf! Zelfs een Logan zou dat nog kunnen”. Maar met hun interessante anekdote heeft AM dus het zoveelste ‘zieltje’ gewonnen. Het wordt overgenomen, verder verteld, op tv vermeld, op fora gezet. En ziedaar, een DBS ligt als een blok op de weg. Zonder dat er een (voor zover mogelijk) objectieve rijtest aan te pas heeft hoeven komen.
    Ook dát is geen ramp. Ik wees er slechts op, zie gerust mijn eerste opmerking.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North