• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mag je een BMW Z8 tunen? Bij Senner vinden ze van wel

Auteur: robbie, gepost 30 januari 2012 om 23:34 – 29 Reacties

BMW Z8 Senner Tuning
Met een oplage van slechts 5.703 exemplaren is de BMW Z8 zeer zeker een zeldzame auto te noemen. Is het dan niet zonde om zo’n auto bij een tuner langs te sturen? Bij Senner Tuning hebben ze daar helemaal geen problemen mee. Ze hebben een zwart exemplaar voorzien van de nodige aanpassingen.

Onder de motorkap ligt nog steeds dezelfde 5.0 V8 die we kennen uit de M5 (E39), maar het vermogen is wel opgekrikt van 400 pk/500 Nm tot 450 pk/535 Nm. Dat is bereikt door onder andere een sportief luchtfilter en een nieuw uitlaatsysteem.

Daarnaast zijn er ook nog andere remmen gemonteerd en zien we een setje 19 inch Work Schwert SC1 velgen. De prijs van dit alles? Volgens Senner kost dit grapje ‘slechts’ € 18.900. En ze durven zelfs te stellen dat ervoor zorgt dat je Z8 nog begeerlijker en waardevoller wordt.

Persoonlijk hoeft dit van mij eigenlijk niet zo. De enige ‘getunede’ Z8 die ik wel kan waarderen is de Alpina Z8.

Ook interessant!

  • Z8 of i8: welke exotische cabrio van BMW kies jij?
  • 'BMW Z8 Coupé' met M3 motor is pure perfectie
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW gaat voor gave groene velgen

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, senner, tuning, velgen, z8, zwart

Vorig bericht: « Alfa Romeo 8C Competizione General Lee look-alike
Volgend bericht: Jerry Seinfeld verliest Acura NSX aan Jay Leno »

Lees Interacties

Reacties

  1. opgooier zegt

    30 januari 2012 om 23:41

    Wat betreft tuning valt het mee, persoonlijk zou ik een dergelijke auto toch in de originele staat houden. Zo’n Z8 blijft toch een prachtige auto, tijdloos design wat mij betreft!

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      31 januari 2012 om 00:31

      @opgooier: Zekers, hij blijft tof!

      Login om te reageren
    • umadbrah zegt

      31 januari 2012 om 10:28

      @opgooier: Je moeder valt wel mee.

      (Post scriptum: Z8 is geil, zeker getuned.)

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      31 januari 2012 om 14:37

      @opgooier: inderdaad, het is echt een tijdloos design. Wat een pracht auto blijft dit toch zeg, hij klopt gewoon. Hier moeten ze nou een nieuw model van gaan maken.

      Login om te reageren
  2. jensdm zegt

    30 januari 2012 om 23:43

    Ziet er netjes uit, al zou ik toch meer voor de gewone Z8 gaan.

    Mooie update voor de autoblog app trouwens!

    Login om te reageren
    • erce zegt

      31 januari 2012 om 08:19

      @jensdm: mooie update? als in dat het scherm zwart blijft en vervolgens er uit klapt bedoel je?

      Login om te reageren
  3. tuning zegt

    30 januari 2012 om 23:44

    Ik zag er laatst een standaard versie van rijden, echt een gaaf ding!

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    30 januari 2012 om 23:53

    Van een GT een sportwagen maken ? Mag dat?

    Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      31 januari 2012 om 08:28

      @norge: goede vraag, ik zou het niet durven zeggen.

      Er zijn zat GT’s die sneller en veel krachtiger zijn dan deze Z8 na het tunen en als een BMW 6 serie een GT is, wat is het bestaansrecht dan van de M6 ?

      Het is een beetje hetzelfde als de discussie over ongeblazen versus geblazen motoren, en ook daar kom ik niet uit.

      Aan de ene kant is een ongeblazen motor eleganter en aan de andere kant kun je mbv een redelijk eenvoudige ingreep (sort of) het vermogen met 25% verhogen. Dat kan toch ook niet slecht zijn ?

      Wie het weet mag het zeggen.

      Login om te reageren
  5. SNDR zegt

    30 januari 2012 om 23:57

    Doe mij die Alpina Z8 maar. De vermogens upgrade is dan wel weer interessant…

    Login om te reageren
  6. EJS zegt

    31 januari 2012 om 00:15

    Ik vind dit niks, maar voor een Alpina V8 Roadster gaan zou ik ook niet doen.. Waar de BMW Z8 het blok uit de E39 M5 heeft, had de Alpina V8 Roadster de V8 uit de toenmalige X5 die getuned was door Alpina.. Deze was met 381 pk bij 5800 tpm een stuk luier dan de hoogtoerige V8 in de gewone Z8 en klinkt ondanks de Alpina-treatment een stuk minder lekker ;)

    Login om te reageren
  7. floryn zegt

    31 januari 2012 om 00:26

    Op zich is het wel dé auto om eens lekker aan te gaan friemelen met wat sleutels. Het ontwerp en het blok zijn fenomenaal goed, maar volgens rijtesten was het weggedrag niet erg fijn. Ik zou dan eerder wat energie in de wegligging stoppen, maar een luchtfilter en uitlaat zijn ook niet al te moeilijk. De prijzen van tweedehands modellen blijven trouwens best hoog. Betekent dat dat alle kritiek toch wat overtrokken was?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      31 januari 2012 om 00:40

      @floryn:

      Niet echt gewoon dat die heel exclusief (nuja minder dan 2000 exemplaren is zeldzaam), nogal mooi en degelijk en bruikbaar is.

      Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    31 januari 2012 om 00:35

    Een Z8 is een mooie wagen (wat ook zowat het enige aan die wagen is) blijf er dus met je tuning tengels vanaf. Als je per se veel vermogen wil, moet je misschien naar een andere auto zoeken en als je per se die velgen wil moet je misschien een andere planeet zoeken.

    Login om te reageren
  9. Skaars zegt

    31 januari 2012 om 00:41

    Zo’n wagen op Continental banden… pauper ten top.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      31 januari 2012 om 09:19

      @Skaars:

      leg die opmerking maar even uit

      Login om te reageren
  10. michelyman zegt

    31 januari 2012 om 02:05

    Hier in Bergen op Zoom rijd er eentje rond, komt ook omdat die man een aardige BMW verzameling heeft. Blijft een apart autootje van de achterkant. Jammer dat ze deze hebben getuned, ach het is mijn auto niet ;)

    Login om te reageren
  11. vale46 zegt

    31 januari 2012 om 08:29

    Tuurlijk is dat niet erg! Er zijn zo veel ‘zeldzame’ Ferrari’s en Lambo’s die bij de tuner langs gestuurd worden.
    Ik vind het resultaat best nog wel mooi.
    Alleen heb ik wel mijn twijfels of de waarde van de auto erdoor gaat stijgen, originaliteit is wel een grote meerwaarde bij een zeldzame auto.

    Ik wist overigens niet dat er een dikke 5.0 V8 in lag! Nooit gedacht toen ik eens eentje op een parking had zien staan (en uitgebreid bestudeerd heb)

    Login om te reageren
  12. spykerboy zegt

    31 januari 2012 om 08:34

    op de velgen na, zeg ik ja dat mag :)

    Login om te reageren
  13. StijnB zegt

    31 januari 2012 om 09:13

    Dus na aanpassing van de remmen zien we nog steeds zo’n triestige klauwen met volle (niet geperforeerde) schijven. Zijn 18.000 euro echt wel waard…

    Login om te reageren
  14. Carreza zegt

    31 januari 2012 om 09:18

    Fantastische wagen dus neen, je mag deze niet tunen al hebben ze het hier nog wel netjes gelaten.

    Login om te reageren
  15. B3nk0 zegt

    31 januari 2012 om 09:28

    Ik moet het vragen: waar is de koplamp van gemaakt want ik zie dit regenboog effect op veel sport-autos (Lambo, Ferrari, Koenigsegg?

    Plastic?

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      31 januari 2012 om 11:29

      @B3nk0:

      Het koplampglas is in een bepaalde vorm geslepen, en werkt als een soort prisma. Door de lichtval in het glas naar de camera toe krijg je dit kleureffect.

      Login om te reageren
  16. Nico94 zegt

    31 januari 2012 om 10:42

    Vind hem er wel vet uitzien!

    Login om te reageren
  17. drivingpleasure zegt

    31 januari 2012 om 14:38

    Het is en blijft een hele mooie auto

    Login om te reageren
  18. pax1004 zegt

    31 januari 2012 om 16:07

    Ziet er inderdaad netjes uit. Mooi werk.

    Login om te reageren
  19. Sjonny zegt

    31 januari 2012 om 17:17

    Prachtige auto, maar een setje velgen, luchtfilter en een uitlaat voor 18000 vind ik tog een beetje veel van het goede

    Login om te reageren
  20. isobmw zegt

    31 januari 2012 om 20:05

    Ziet er wel leuk uit, maar ben nooit fan geweest van de Z

    Login om te reageren
  21. kevinRS6 zegt

    1 februari 2012 om 09:46

    Verkracht!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North