• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mansory Carbonado (Aventador) heeft nu 1.250 pk

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 maart 2013 om 10:07 – 25 Reacties

Afbeelding Mansory Carbonado (Aventador) heeft nu 1.250 pkAfbeelding Mansory Carbonado (Aventador) heeft nu 1.250 pkAfbeelding Mansory Carbonado (Aventador) heeft nu 1.250 pkAfbeelding Mansory Carbonado (Aventador) heeft nu 1.250 pkAfbeelding Mansory Carbonado (Aventador) heeft nu 1.250 pk

Mansory Carbonado (bi-)Turbo
Goedemorgen! De brute Lamborghini’s vliegen je om de oren deze ochtend. Mansory doet zijn duit in het zakje door zijn Carbonado, op basis van de Aventador, op te voeren naar 1.250 pk.

Qua uiterlijk doet de Carbonado zijn rare naam nog steeds eer aan. Je moet er van houden zullen we maar zeggen. De atmosferische motor zonder drukvulling kietelen, dat had Mansory al eens gedaan, met 754 pk en 750 Nm als resultaat, maar dit keer zijn de ijzeren longen uit de kast getrokken.

Mansory was kennelijk bi-curious, want het monteert twee dikke turbo’s op de Aventador, met als resultaat een allesverschroeiende 1.250 paardjes. Het maximumkoppel blijft elektronisch aangelijnd, en komt niet boven de 690 Nm uit. Desalniettemin accelereert dit beest in 2,6 seconden naar de 100, en belooft Mansory een topsnelheid van 380 km/u.

De Carbonado is overigens nóg breder dan de standaard-Lambo: 40 milimeter voor, en aan de achterkant heb je zelfs 50 milimeter extra auto om rekening mee te houden. Bandjes? Pirelli P-ZERO’s in VA 255/30 ZR20 en HA 345/25 ZR21. Smokin’. Afgaand op wat er in de deurlijst staat worden er in totaal zes van deze, excuse my French, rijdende hoerenkasten gebouwd.

Ook interessant!

  • Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
    Lamborghini is nog niet klaar met uitmelken Aventador
  • Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
    Haha, Lamborghini gaat Aventador nog verder uitmelken
  • Officieel ten einde: de Lamborghini Aventador
  • Dit kun je verwachten van de allerlaatste Aventador

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

aventador, carbonado, geneve-2013, Lamborghini, mansory, tuning

Vorig bericht: « Autoblog Uitzending Gemist: Top Gear S19E06
Volgend bericht: Mitsubishi GR-HEV en CA-MiEV doen pijn aan je ogen »

Lees Interacties

Reacties

  1. borealis zegt

    4 maart 2013 om 10:13

    oei wat fout.. Vooral bij dat stuur blegh. Een beetje te als je het mij vraagt..

    Login om te reageren
  2. vincent_995 zegt

    4 maart 2013 om 10:13

    Ik vind het wel gek dat het koppel niet veranderd is, waarom hebben ze dat zo gedaan?

    ik zou toch naar underground Racing gaan voor mijn turbokit.

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      4 maart 2013 om 10:34

      @vincent_995: ik denk om de bak + koppeling te beschermen.

      Login om te reageren
  3. kapiteinaudi zegt

    4 maart 2013 om 10:17

    De Aventador vind ik één van de mooiste auto’s die er zijn, maar wanneer de tuners er met hun handjes aankomen……..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 maart 2013 om 12:06

      @kapiteinaudi:
      Toch is dit minder lelijk dan die Venono, die ziet er uit als of die ontworpen is tijdens een LSD trip….

      Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    4 maart 2013 om 10:19

    Wat een totaal nutteloze performance upgrade. Schroef je er 550pk bij tov het origineel en laat je het koppel ongemoeid. De bak zal wel niet meer aankunnen. Dus onzintuning. Die 0,1-2 sec sneller naar de 100 merk je denk ik niet eens. Doe maar een gewone, snel zat en ik hoef dan niet met zo’n afzichtelijke bodykit rond te rijden.

    Login om te reageren
  5. HDM zegt

    4 maart 2013 om 10:35

    Duidelijk is het geven van namen aan hun auto’s geen sterk punt…. carbonado…

    Login om te reageren
  6. guusboum zegt

    4 maart 2013 om 10:35

    Turbos op een lambo; hoort nie, en zonde, probeer dan atmosferisch de pk’s te vermeerderen dat merk je ook tenminste!

    Login om te reageren
  7. JamesBond007 zegt

    4 maart 2013 om 10:42

    Te heet gebakken carbonado..

    Login om te reageren
  8. ej20g zegt

    4 maart 2013 om 10:43

    Klinkt allemaal erg lekker, maar inderdaad jammer dat ze dat niet de moeite nemen de versnellingsbak te versterken voor het monsterlijke koppel dat er ongetwijfeld uitkomt als de begrenzer eraf gaat. Dan doen ze het bij Underground Racing toch beter met een volledig versterkte aandrijflijn. Ook vind ik het uiterlijk van de Aventador van Underground Racing mooier omdat ze alleen de wielen vervangen. Dit is veel te opvallend naar mijn smaak.

    Login om te reageren
  9. rodger zegt

    4 maart 2013 om 10:46

    Om het nog maar niet te hebben over die basisschool niveau photoshops…

    Login om te reageren
    • maurits123 zegt

      4 maart 2013 om 19:06

      @rodger: hahaha echt he!

      Login om te reageren
  10. solmatje zegt

    4 maart 2013 om 10:50

    Met adv.1 velgen eronder.. Koop ik hem (misschien.. Ooit, waarschijnlijk nooit)

    Login om te reageren
  11. gforce zegt

    4 maart 2013 om 11:07

    Mooie Opel Adam velgen eronder!

    Login om te reageren
  12. pieterveer zegt

    4 maart 2013 om 12:05

    Ik moet altijd wel lachen om die wansmaak van Mansory. Zij zelf waarschijnlijk ook om die van hun gefortuneerde clientèle.

    Login om te reageren
  13. vottek zegt

    4 maart 2013 om 12:11

    Mmmmh Carbonara…wait

    Login om te reageren
  14. laurensvzb zegt

    4 maart 2013 om 13:52

    Dat is wel spannend, om die 1250 pk te halen met 690 Nm. Het blok moet dan zo’n 12.750 toeren gaan draaien, lijkt me het nut van de turbo’s een beetje te niet doen… Foutje?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      4 maart 2013 om 14:20

      @laurensvzb: het koppel is gelimiteerd. Het koppel zal zonder begrenzer wel tegen de 1000 Nm aan kruipen of er overheen gaan.

      Login om te reageren
      • laurensvzb zegt

        4 maart 2013 om 14:34

        @ej20g: Maar dat koppel moet je wel daadwerkelijk ontwikkelen om het vermogen te behalen. Het vermogen volgt uit het koppel en het toerental (en pi), zie http://en.wikipedia.org/wiki/Torque voor een kleine uitleg.

        Login om te reageren
        • ej20g zegt

          4 maart 2013 om 15:11

          @laurensvzb: daar ben ik van op de hoogte. Hoe ze het begrenzen weet ik niet, maar blijkbaar is er wel een manier dat het kan. Dat was alleen mijn punt. Ik had liever gezien dat ze de aandrijflijn hadden versterkt, want nu gaat er een hoop koppel verloren wat de auto nog een stuk sneller had kunnen maken.

          Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      4 maart 2013 om 15:55

      @laurensvzb: Hij heeft nu zelfs minder koppel dan de gekietelde versie zonder turbo’s. 750Nm tegen 690Nm. Vreemde manier van tunen dan. Uit een NA motor meer koppel halen dan uit een Twin Turbo versie…..

      Login om te reageren
  15. JaxDryke zegt

    4 maart 2013 om 14:27

    Ik vind de standaard Aventador érg lelijk, maar deze maakt een hoop goed !!

    Login om te reageren
  16. meneersander zegt

    4 maart 2013 om 17:30

    Wat een afschuwelijke autoz,

    Login om te reageren
  17. lupogti1 zegt

    4 maart 2013 om 23:30

    ik vind dit wel vet eigenlijk…

    Login om te reageren
  18. mezos zegt

    5 maart 2013 om 07:46

    Dit is een soort hypercar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North