Mitsubishi GR-HEV en CA-MiEV doen pijn aan je ogen

Auteur: , 13 Reacties

Ai, Caramba. Probeert een Japans designteam hier de Pontiac Aztek en SsangYong Rodius naar de kroon te steken?

Mitsubishi-CA-MiEV-Concept

Enkele weken geleden lanceerde Mitsubishi teasers voor een hybride pickup (GR-HEV ; Grand Runner Hybrid Eletric Vehicle) en de voorbode van een nieuwe elektrische personenwagen (CA-MiEV ; Compact & Advanced), die in de voetsporen van de weinig geslaagde i-MiEV moet treden. En misschien hadden ze het beter bij de teasers kunnen houden, vooral waar het de GR-HEV aangaat.

Voor wie toch nieuwsgierig is: in de respectievelijke gallery’s vind je afbeeldingen van de conceptuele Mitsubishi-units. Veel meer hebben we er niet over te melden, de meeste informatie staat al in het vorige artikel.




13 reacties

Het moet echt verboden worden dat deze bakken in nederland op de openbareweg komen
Spuuglelijk, doet mijn naam eer aan!

Met name de achterkant van de GR-HEV, zo groot en lomp.
Kleuters zijn wel lekker goedkoop op de loonlijst. Elk voordeel heeft zijn nadeel.
Dit zou zelfs bij hotwheels niet door de keuring komen
Tsja, ik vind het allemaal wel meevallen. Niet beter of erger dan de meeste electro-concepten van BMW. De GR-HEV vind ik wel lelijk, maar dat heb ik met vrijwel alle pickups. Wat de CA-MIEV betreft: Natuurlijk hoort er een gesloten front met ‘high tec’ uitstraling bij, want een grill hoort bij verbrandingsmotoren. En de koets? Sinds de Prius II is het een vaste keuze voor hybride / electro ontwerpen om ze de vorm van een liftback te geven. Een vorm die we bijna kwijt waren geraakt, maar ooit heel normaal was: vrijwel alle hydropneumaten van Citroën, van DS t/m C6. Renault 25, 21, Ford Sierra, Scorpio. Toyota Corolla.
Verder is het typisch een concept. Die ribben langs de voorruit, het ontbreken van spiegels en handgrepen, kekke lampjes – dat haalt het allemaal nooit.
Wauw, ik merk gewoon elke post van jou weer dat mijn smaak voor design het tegenovergestelde is van het jouwe sir_smokalot.

Ik vind het namelijk allebei hele gave concept designs.
Doe dit op groen7 aub
@camber24:
Daar staan ze ook….
Het blijft toch autonieuws, ik zie/lees dit liever dan een bericht van een skïer die een boete krijgt of het zoveelste rapper met auto’s bericht.
Lambo style!
Japanse concepten zijn wel vaker lelijk. Toyota kan daar ook goed weg mee. Meestal zie je er uiteindelijk maar weinig van terug in het productiemodel, en wordt het toch nog een net karretje…
Recht van voren vind ik ze allebei wel te pruimen. Verder mogen ze dat zwevende Mitsubishi-logo in de velgen ook wel houden. Voor de rest hoop ik dit design niet terug te zien.

Technisch gezien waarschijnlijk wel interessant. De i-MiEV vind ik als ontwerp nog steeds de meest geslaagde elektrische auto. De blastingontduikers denken daar waarschijnlijk anders over, gezien de ronduit tegenvallende verkopen.
Het mag dan crisis zijn bij Mitsubishi, humor hebben ze nog wel. Die GR-HEV heeft een “pas op achterkant zwenkt uit” bord nodig.
Dit soort auto’s wil ik echt niet op onze wegen zien!
Gelukkig is het merk in België bijna helemaal verdwenen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).