• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mansory Cormeum – een vleugel met een SLS er aan

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 maart 2011 om 10:15 – 25 Reacties

Mansory_Cormeum_SLS


Het tunersgilde heeft aan de Mercedes SLS AMG een dankbaar object: over de beursvloer van Genève staan niet minder dan vier SLS’jes verspreid. Veelvraat Mansory kon het ook niet laten om zijn designers op de Mercedes-supercar los te laten, en dit is het resultaat.

Maar liefst 90 kg wisten de Zwitsers van de SLS te schaven. Met 1.610 kg was hij voor Mercedes-begrippen al aan de graterige kant, maar bij dergelijke modellen geldt altijd het devies ‘less is more’, dus dat kunnen we alleen maar toejuichen. Combineer dit met een vermogensstijging naar een nette 660 pk (dankzij een toegevoegde compressor) en je weet dat je hiermee aardig vlotte rondjes Nordschleife kunt doen.

Voor de pk-fetishisten schijnt er ook nog een upgrade naar 800 pk beschikbaar te komen, maar vooralsnog moeten we ’t hier even mee doen. Resteert mij nog een kleine quote te leveren: when the Boogeyman goes to sleep every night, he checks his closet for the Mansory Cormeum.


Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Viva Germania! Dit is de nieuwste creatie van Mansory
  • Nederlandse Mercedes SLS occasion kost één miljoen euro
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Autoshows, geneve-2011, mansory, Mercedes, SLS, tuning

Vorig bericht: « De Tomaso Deauville Concept in het echt
Volgend bericht: Autoblog video: autosalon Genève 2011 (deel 2) »

Lees Interacties

Reacties

  1. GOD zegt

    2 maart 2011 om 10:18

    Die voorkant trekt op niks.

    Login om te reageren
  2. maartendn zegt

    2 maart 2011 om 10:20

    allemaal een beetje nep.. die picknicktafel had ook niet gehoeven.. ’n slr voorkantje , ferrari koplampen ofseuw..
    ik wordt er niet warm van, sorry

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    2 maart 2011 om 10:33

    Said it before say it again FUGLY

    Login om te reageren
  4. rotarypowah zegt

    2 maart 2011 om 10:34

    Die Ferrari 599 (toch?) voorlichten zijn een stuk beter dan wat Mercedes er zelf in hangt. Die vouwen en gaten en frutsels in de bumpers hoeven van mij niet, maar dat neusje is beter dan standaard, als je ’t mij vraagt.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      2 maart 2011 om 10:34

      @rotarypowah: ho, wacht. ‘zijn een stuk beter’. Daar weet ik niets van. Ik bedoel dat het er beter uitziet ;)

      Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    2 maart 2011 om 10:35

    Wat een machtig boekenschap… kan je je laatste 24 delige encyclopedie op kwijt!

    Login om te reageren
  6. Crosscabouter zegt

    2 maart 2011 om 10:45

    @sir_smokalot: Kleine toevoeging :). van wie is deze quote? Wel zo netjes om dan de persoon bij name te noemen :).

    Ontopic: Wat gebruiken die lui bij Mansory om dit soort dingen te ontwikkelen? Al geldt dit wel voor meer tuners :P

    Login om te reageren
  7. Forza zegt

    2 maart 2011 om 10:47

    AAAAAAAAAAAAAH!!! is eigenlijk het enige zinnige wat ik kan uitbrengen na het zien van deze foto’s. Hoe haal je het is godsvredesnaam in je hoofd om de SLS zo te hervormen. Domweg jammer dit.

    Login om te reageren
  8. WinkeB zegt

    2 maart 2011 om 10:56

    Voetgangersveiligheid iemand?

    Login om te reageren
    • davidve zegt

      2 maart 2011 om 19:13

      @WinkeB: -Edit: Nutteloze bijdrage!-
      On-topic: Blijf van die SLS af, moet gewoon orrigineel blijven.

      Login om te reageren
  9. Jokkebrok zegt

    2 maart 2011 om 10:57

    W….T…..*!!!

    Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    2 maart 2011 om 11:10

    Ghi…leuk opschrift @Sir ! :lol:

    @Sir: we zien heel vaak gepimpte, gesjonniede, geoliede machines langskomen op AB…maar hoeveel van die krengen worden er nou uiteindelijk verkocht, zoals met deze SLS etc..ect..?

    Login om te reageren
    • mout zegt

      2 maart 2011 om 15:42

      @Megakix: Die dingen raken best verkocht. Maar allemaal aan olieboeren, families van ‘leiders’ in N.A., en (familie van) mensen die in 10 jaar héél veel geld hebben ‘gevonden’ in Rusland.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        2 maart 2011 om 23:21

        @mout: ja, dat zo’n exemplaar (die klaar is) verkocht wordt, dat plaats ik nog. Maar het is toch een ‘one off’ dan ? Wie gaat er dan nog eentje bestellen…ik bedoel, die gasten zijn zó jaloers en happig op nieuwe dingen, dat ze altijd iets alleen voor zichzelf wensen. Kortom, hoeveel van DEZE amg worden er uiteindelijk verkocht ? 1….2 ?

        Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      4 maart 2011 om 19:24

      @Megakix: ik neem aan dat Masonry ook kleiner grut verkoopt zoals open lucht filters. Dan zouden ze hiermee laten zien wat ze kunnen om vervolgens aan Astra en Golf bestuurders wat low-budget tuningsmateriaal te kunnen verkopen.

      Login om te reageren
  11. stekel zegt

    2 maart 2011 om 11:11

    handig, een rijdende picknicktafel met anti-aanbaklaag!

    Login om te reageren
  12. Bo1972 zegt

    2 maart 2011 om 11:16

    Wanneer je dit zou aanschaffen heb je visueel duidelijk een beperking.

    Login om te reageren
  13. a3aan zegt

    2 maart 2011 om 11:41

    Zucht… kan Mansory niet beter een cariere switch overwegen?

    Rollator improvement of zo, zijn ze vast heel goed in en is een stuk minder schadelijk dan het werk wat ze nu doen.

    Login om te reageren
  14. neal zegt

    2 maart 2011 om 12:32

    crashtesten voor voetgangersveiligheid zijn enkel van toepassing op wagens waarvan er meer dan 500 per jaar geproduceerd worden.

    Ik stel me toch vragen bij de structurele stijfheid van het geheel als je stalen/alu bodypanelen begint los te boren om deze ter vervangen door carbon.

    Hoe fixeer je dat? met bouten en of carrosseriekit?

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    2 maart 2011 om 13:01

    “Mansory” en “designers” in één zin. Haha…

    Login om te reageren
  16. lowlow zegt

    2 maart 2011 om 17:22

    Mansory = marginale prutser. Jammer dat die achterlijke Arabieren hem sponsoren om nog meer van deze onzin te maken

    Login om te reageren
  17. autoblogamateur zegt

    2 maart 2011 om 18:54

    whaha, dit ziet er woest uit…
    maar ik vind toch dat je beteren kunt krijgen..
    en die dikke mclaren-neus is ook niet echt mooi:s

    Login om te reageren
  18. Freude_am_Fahren zegt

    2 maart 2011 om 19:09

    Echt ongeloooooflijk lelijk! Niet normaal !

    Login om te reageren
  19. Dimglor zegt

    3 maart 2011 om 21:23

    Het enige mooie aan deze wagen zijn de velgen…
    Voor de rest zie ik echt niet de behoefte om bij Mansory langs te gaan met je SLS…

    Login om te reageren
  20. betonstaal zegt

    4 maart 2011 om 19:25

    Al die versies tegen elkaar in een dragrace en een rondje Zandvoort.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North