• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Viva Germania! Dit is de nieuwste creatie van Mansory

Auteur: machielvdd, gepost 24 mei 2021 om 20:08 – 10 Reacties

Een Mansory G 63 is het toppunt van Duitse foutheid, maar de tuner gooit er een Italiaans kreet tegenaan.

Er zijn weinig auto’s met een meer masculien voorkomen dan een Mercedes-AMG G 63. Toch zijn er genoeg mensen die het nodig vinden deze auto nog wat extra stoer te maken. De G 63 is namelijk een geliefd object voor tuners.

Ook bij Mansory kunnen ze geen genoeg krijgen van de G-klasse. Met regelmaat komen ze namelijk met een nieuwe variatie op dit thema. Van gepantserde G-klasses tot pick-ups: we hebben het allemaal al voorbij zien komen.

Nu komt Mansory weer met een nieuwe variant op de proppen: de Viva Edition. Waar dat Viva vandaan komt is niet geheel duidelijk, want dat is een Italiaanse kreet. En deze G-klasse is net zo Italiaans als een bratwurst etende Dieter Zetsche.

Deze G 63 heeft de gebruikelijk Mansory-kuur gekregen met andere bumpers, extra brede wielkasten, een luchthapper op de motorkap, LED-verlichting op het dak en 24 inch velgen. Daarbij zijn ze uiteraard niet te zuinig geweest met carbon. Verder zijn alle Mercedes-logo’s opgespoord, vakkundig verwijderd en vervangen voor Mansory-logo’s. Op deze manier worden alle sporen van het Mercedes-verleden uitgewist. Want Mansory is natuurlijk een veel prestigieuzer merk.

  • Mansory Viva Edition
  • Mansory Viva Edition
  • Mansory Viva Edition
  • Mansory Viva Edition
  • Mansory Viva Edition

Ook het interieur is niet veilig gebleven voor Mansory. Het zwart-wit thema wordt hier voortgezet en Mansory is druk in de weer geweest met stiksels. Het resultaat is een bijzonder overdadig interieur, zoals de klanten het blijkbaar graag zien.

Was dat het? Nee, de Mansory heeft óók de motor aangepakt. Een G 63 produceert standaard 585 pk en 850 Nm koppel, maar die getallen mag je doorstrepen. Mansory heeft er in deze Viva Edition 720 pk en 1.000 Nm van weten te maken met een aangepast motormanagement en uitlaatsysteem. De handgreep op het dashboard zal dus misschien nog wel eens van pas komen.

Deze Mansory G 63 Viva Edition zal een zeldzame verschijning blijven, want Mansory gaat maar 10 stuks bouwen. Uiteraard kunnen klanten wel onbeperkt andere Mansory G-klasses bestellen, maar ja, dat zijn geen Viva Edition’s.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Gelekt: vermogen van BMW M2 xDrive valt tegen
  • Herrie maken met de auto? De politie houdt je in de gaten!
    Herrie maken met de auto? De politie houdt je in de gaten!
  • Bentley schokt met design van nieuw model
    Bentley schokt met design van nieuw model
  • Nederlandse overheid grootste dreiging voor stijgende benzineprijs
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, mansory, Mercedes, mercedes-amg, tuning

Vorig bericht: « Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
Volgend bericht: Hot Hatch diesels, dit zijn er nog eens 8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    24 mei 2021 om 20:17

    Een AMG G63 masculien? Nou nee hoor…
    Marijke Helwegen is toch ook niet het toppunt van vrouwelijke elegantie?

    Login om te reageren
  2. thjvanvlerken zegt

    24 mei 2021 om 20:27

    Doe mij maar een off road ready g wagon in olijf groen. Al die bling doet de g wagon niet veel goeds. Ook ben ik benieuwd of er nog een 6 cilinder benzine uit komt.

    Login om te reageren
  3. vacano zegt

    24 mei 2021 om 20:41

    Snap niet dat men zich bezighoud met een G te tunen!
    Is standaard al snel zat, bij 200 heb je je handen vol om het op de we te houden en als er windstoten zijn kan je die snelheid maar beter vergeten.
    140-160 is zat genoeg en de radio iets harder want je word knettergek van de windgeluiden bij die snelheden.
    Is wel één van de weinige wagens die weinig afschrijft

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    24 mei 2021 om 20:50

    Doe mij maar een Range Rover Vogue, veel stijlvoller. En als dat niet kan desnoods een Renault Clio Elle of een Libelle microcar.

    Overigens als je op techniek Viva G zoekt krijg je wel een hele rare gebruiksaanwijzing en technische uitleg.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 mei 2021 om 09:18

      Dank je. Die gebruiksaanwijzing helpt enorm om deze auto te waarderen.

      Login om te reageren
  5. fendercd60 zegt

    24 mei 2021 om 21:12

    😂

    Login om te reageren
  6. erce zegt

    24 mei 2021 om 23:34

    De spatiëring van de gestikte letters “VIVA” op de stoelen is net zo lelijk als de rest van de auto. Consequent zijn ze dan weer wel bij Mansory.

    Login om te reageren
  7. erics zegt

    25 mei 2021 om 07:38

    Stiksel letterspatiering is niet alleen lelijk, het is zelfs anders dan op de middentunnel….. oh ja, de rest ? Echt Mansory, alles te veel.

    Login om te reageren
  8. mgmbh zegt

    25 mei 2021 om 08:18

    Mij viel gelijk die ledring van het logo op de grill op. Lijkt net een driekoplampig gedrocht zo

    Login om te reageren
  9. Cuprafan123 zegt

    25 mei 2021 om 21:16

    En zoals het mansory betaamd wordt het er niet mooier op. Ze zijn in ieder geval consequent maar mijn god, waarom zo verpauperen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North