
Dat gaat crimineel hard met deze Mansory Bentley Flying Spur. Eigenlijk alles is extreem aan dit ding.
Zo’n anderhalf jaar geleden presenteerde Mansory de nieuwe Bentley Flying Spur op hun eigen manier. En dat is meer dan wat plaatjes in een studio van een model. Hier zien we het echte werk in levende lijve. En echt alles aan deze Mansory Flying Spur is over de top. Precies wat je bij deze tuner mag verwachten.
Het begint met een overdaad aan carbon, wat met een auto van meer dan twee ton heel raar aanvoelt. Een kopstaart botsing maken met deze Bentley is een dure grap. Zowel de complete voorkant als de motorkap is gemaakt van carbon. De rekening loopt dan al gauw in de vele tienduizenden euro’s als dat neusje gekrenkt wordt.
Mansory Flying Spur
Grote kans dat je dit monster sowieso in je binnenspiegel ziet, want de Mansory eist de linkerbaan op. De W12 is opgepompt tot 710 pk en een schofterige 1.000 Nm aan koppel. Ondanks het formaat van de auto snelt de Flying Spur in slechts 3,6 seconden naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 340 km/u. De bomen groeien spontaan uit de grond met de CO2-uitstoot van 323 gram per kilometer.

Dit specifieke exemplaar is een combinatie van carbon, zwart en rode accenten als finishing touch. In het interieur is gekozen voor wit leder. Pas dus op met het knoeien van cola als je net door de McDrive bent geweest.










Wat stoer die rode lijn langs de velgen…
@pindakoning: dat is zooo 2010
Nee. Doe mij toch maar een origineel exemplaar. Daar mag dan wel gerust een chipje van MTM in. Het zelfde vermogen, maar véél meer klasse.
@dutchdriftking: precies dat! Ik heb die rode lijntjes en zeker dat Carbon nooit kunnen waarderen.
Man, sorry, maar vind dit he-le-maal niets ! Doet mijn maar een fabrieksorigineel exemplaar.
Met die grille is het een slicer / dicer voor voetgangers die de Bentley op z’n pad ’treft’.
Die voorkant vind ik wel heel bruut zeg! Achterkant en die rode pin stripe vind ik wat minder geslaagd.
Maar ach, ik zou m niet afslaan wanneer deze bolide me word aangeboden.
@generaalalfa: ik ook niet maar ik zou m wel direct aanpassen naar wat meer klasse.
@christian85: klasse.. ja dat vind ik lastig. Want wat jij klasse vind, vind een ander misschien wel Mwah.
Een Bentley heeft in mijn ogen altijd wel klasse. Ook in deze bolide is met mooie materialen gewerkt en hoog waardig in elkaar geschroefd.
Iets anders dan tuning van een golf of andere auto’s van het VAG concern.
Stoere wagen, eens wat anders dan de standaard uitvoeringen.
wel vet hoor…maar laat dat carbon achterwege……
Best dik ding, mooi alternatief voor een Abt RS6-R
Vind bij dit soort wagens vaak juist hoe minder lijnen er op de auto zitten hoe beter….dus al die CF tierlantijntjes mogen inderdaad optyfen. Vermogen etc mag op zich best.
Een CO2-uitstoot van 323 gram per kilometer is eigenlijk heel beschaafd als je dit afzet tegen de opgegeven cijfers over het koppel, vermogen en prestaties van zo’n W12 blok.
Zo’n Bentley heeft cilinderafschakeling, dus tijdens de WLTP test rijdt de wagen als een 4 cilinder rond…
Seriously, kan je in deze dure auto niet eens het zitvlak verlengen van de voorstoelen?
Wat mij betreft echt wel een must have!