• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Marketing alert: Touareg trekt Boeing 747

Auteur: autoblogger, gepost 23 november 2006 om 14:21 – 77 Reacties

Volkswagen Touareg V10 TDI trekt Boeing 747


Wat nou PC Hooft tractor?

Volkswagen wil met een persbericht over de Touareg V10 TDI nog even wat extra aandacht vragen voor deze Boeing-killer. De 5-liter V10 heeft de beschikking over 313 pk en 750 Nm max koppel, dit was voldoende om de 155 ton zware 747 van z’n plaats af te krijgen. Er was echter wel 4300 kilo extra ballast nodig om de Touareg aan de grond te houden.

De stunt werd gedaan op het Dunsfold Aerodrome, 40 mijl te zuiden van Londen. De VW heeft het vliegtuig uiteindelijk 150 meter op sleeptouw kunnen nemen, met een snelheid van 5mph (8km/u). Tja, de Touareg V10 werd afgelopen jaren niet voor niets door de UK Caravan Club gekozen als “Towcar of the Year” ;)

Update: bekijk hieronder ook het filmpje van Fifth Gear (met dank aan El-Loco voor de tip) of bekijk een video op whatcar.com.

Volkswagen Touareg V10 TDI trekt Boeing 747
Volkswagen Touareg V10 TDI trekt Boeing 747
Volkswagen Touareg V10 TDI trekt Boeing 747
Volkswagen Touareg V10 TDI trekt Boeing 747

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

boeing, Diesel, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, touareg, Volkswagen

Vorig bericht: « Verkeerdregels
Volgend bericht: BMW 3-serie ACS3 Coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nullius zegt

    23 november 2006 om 14:26

    Grappig :)
    Wel origineel

    Login om te reageren
  2. BMW320CI zegt

    23 november 2006 om 14:27

    Zoveel gewicht , en je ziet nog de voorkant een beetje omhoog komen…wel een prestatie hoor

    Login om te reageren
  3. KoboC zegt

    23 november 2006 om 14:28

    Goede stunt. Ze hadden naar verluidt 4300kg in de toureag als ballast gelegd om het ding met zijn zwarte voetjes op de grond te houden. Wie verzint zoiets in godsnaam. Ik mag hem wel. :)

    Login om te reageren
  4. floris zegt

    23 november 2006 om 14:29

    anders heb je effe veel koppel

    Login om te reageren
  5. KoboC zegt

    23 november 2006 om 14:29

    Ow stond trouwens toch in het artikel. Neemt niet weg dat het een erg gave actie is… :)

    Login om te reageren
  6. Cees zegt

    23 november 2006 om 14:30

    @ KoboC

    Goed gelezen van die 4300 kg extra ballast, het staat ook alleen maar dikgedrukt in de topic hor ;-)

    Login om te reageren
  7. Dinobe zegt

    23 november 2006 om 14:35

    “SUV’s zijn zielig” ;)

    Login om te reageren
  8. R zegt

    23 november 2006 om 14:42

    De koppeling en de versnellingsbak waren toch zeker niet standaard??

    Login om te reageren
  9. Pmo zegt

    23 november 2006 om 14:42

    goed voor de aandrijflijn en koppelingsplaatjes…zou deze niet als okkasie kopen ;-)

    knap? weet ik niet. Zou dit met -zeg- een S400 CDI niet ook gewoon lukken?

    Login om te reageren
  10. Alwood zegt

    23 november 2006 om 14:45

    nou, dan moeten ze nu maar een Q7 voor een airbus zetten ;)

    Login om te reageren
  11. bramwillemse zegt

    23 november 2006 om 14:48

    en dan een G-klasse voor een volgeladen antonov? :D

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    23 november 2006 om 14:52

    als ik naar de foto’s kijk vraag ik me af waar die 4300kg zit…. En is het maximale toegestane gewicht van de Touareq niet veel lager? Wat hebben ze allemaal aan moeten passen zodat het ding niet krom trok, of instortte onder het gewicht?

    Login om te reageren
  13. Carfreak zegt

    23 november 2006 om 14:54

    john massel heeft een boeing vooruit getrokken met zijn lichaam, een koord rond zijn buik ;-), en een trein voortgetrokken met zijn tanden ;-) dus proficiat voor die John, en ik zou zeggen, met elke V10 zou ziets wel lukken

    Login om te reageren
  14. Kachel 2.8 q zegt

    23 november 2006 om 14:55

    @BMW320Ci
    Nogal logisch dat de neus omhoog komt. Enig idee hoeveel 155 ton in kilo’s is??? Ben benieuwd wat de 6.0 V12 TDI van het VAG concern dan kan doen. Hem laten opstijgen ofzo?

    Login om te reageren
  15. Kachel 2.8 q zegt

    23 november 2006 om 15:00

    @Carfreak
    Misschien is dat wel zo, maar nog geen enkel autoconcern heeft het gedaan. Dat is het leuke eraan.

    Login om te reageren
  16. amowois zegt

    23 november 2006 om 15:13

    filmpje ?? :P dit is bijna ongeloveloos…

    Login om te reageren
  17. Pieter zegt

    23 november 2006 om 15:24

    Nog de X5

    Login om te reageren
  18. fred zegt

    23 november 2006 om 15:25

    heel erg leuk allemaal, maar de koppeling zal wel aan gort liggen.
    die wagentjes die normaal zo’n vliegtuig trekken, wat hebben die onder de motorkap ?

    Login om te reageren
  19. Tim zegt

    23 november 2006 om 15:26

    Iemand opgevallen dat dit de gefacelifte touareg is? De koplichten hebben iets van de VW Polo, en de Eos.. Of bedriegen mijn ogen me?

    Login om te reageren
  20. autoblogger zegt

    23 november 2006 om 15:27

    @R en Pmo: Nope, volgens mij is het vrij standaard gebleven. Uit het persbericht: The car’s engine, self-levelling air suspension, wheels, tyres and structure were all standard. One precaution that turned out to be unnecessary was the fitment of the 4.56 axle ratio from the Touareg V8 model in place of the 3.27 gearing of the V10.

    Login om te reageren
  21. henk zegt

    23 november 2006 om 15:31

    mooie stunt

    Login om te reageren
  22. joris&eno zegt

    23 november 2006 om 15:51

    leuke stunt, maar hebben jullie geen filmpje hiervan?

    Login om te reageren
  23. Deon zegt

    23 november 2006 om 15:52

    Ben benieuwd wat er in de autopapieren van die Touareg staat:
    Leeggewicht: slordige 6.5 ton
    Maximum trekgewicht: zo’n 160 ton

    Ik zou zeggen: Kom maar op met die paardentrailer!
    (alleen wel oppassen in de modder, want met een auto van 6.5 ton loop je wel redelijk de kans dat je er diep inzakt :P)

    Login om te reageren
  24. FrankH zegt

    23 november 2006 om 16:00

    Erg cool. Zal me ook wel een flinke zak duiten gekost hebben deze actie :)

    Vind het blauw de Touareg trouwens erg goed staan.

    Login om te reageren
  25. Deon zegt

    23 november 2006 om 16:02

    @ Carfreak

    Ja… maar toen hij dat deed had John gewoon mazzel!
    ….
    …
    ….
    verschrikkelijke woordgrap, weet ik.. ik schaam me ook diep…

    Login om te reageren
  26. 911 zegt

    23 november 2006 om 16:14

    JA maar dit is niet eerlijk hij heeft over duidelijk wind mee!! ;) ;)

    wel een leuke prestatie van VW bijna net zo leuk als de grap van DEON :P

    Login om te reageren
  27. slk55 amg zegt

    23 november 2006 om 16:19

    knappe prestatie! wat ziet die gefacelifte touareg er toch goed uit (vooral op de 3e foto)! vooral in deze kleurencombi en met deze velgen. ben zeer benieuwd of er nog een diesel boven de v10 van VW komt te staan. Misschien stoppen ze de V12 diesel van de Q7 ook wel in de Touareg.
    Ik ben erg benieuwd naar filmpjes, want ik vind het bijna ongelooflijk dat zo’n (kleine en lichte) auto zo’n groot zwaar vliegtuig kan voorttrekken. hoe dan ook prachtige stunt van Volkswagen.

    Login om te reageren
  28. Rick dos zegt

    23 november 2006 om 16:26

    Haha! Heel goed gedaan! Truc hiervan is natuurlijk om het gevaarte in beweging te krijgen, de rest volgt van zelf.
    Zo zag ik ook eens een kerel een Boeing 737 (dacht ik) trekken…….

    Login om te reageren
  29. 911 zegt

    23 november 2006 om 16:27

    @ slk 55 amg
    ik ben het helemaal met je eens op de 3e foto ziet ie er erg geslaagd uit helemaal de kleur stelling en de velgen

    Login om te reageren
  30. Djivy zegt

    23 november 2006 om 16:55

    “Zo zag ik ook eens een kerel een Boeing 737 (dacht ik) trekken…….”

    Als het met z’n tanden was, Rick, dan was het zeker de sterkste man van de Lage Landen aka John Massis ;) http://nl.wikipedia.org/wiki/John_Massis

    Die trok zowat alles, en had daarvoor geen 4300 (!!WTF?!!) kilo ballast nodig.

    Login om te reageren
  31. D@NNY zegt

    23 november 2006 om 16:56

    Wie zegt dat hij m trok……..zijn foto’s, dus misschien staat hij net zo stil als het plaatje zelf……..Gewoon reclame stuntje.

    Login om te reageren
  32. Mpower zegt

    23 november 2006 om 16:57

    Nu nog inderdaad even wachten op de V12 TDI quattro die de boeing 747 de skischans op gaat rijden.. Prachtig dit, vooral die laatse foto.

    Login om te reageren
  33. august zegt

    23 november 2006 om 17:11

    @FrankH “Erg cool. Zal me ook wel een flinke zak duiten gekost hebben deze actie”

    financiert jouw accountant zulke grappen met jouw geld?

    Login om te reageren
  34. Paulo zegt

    23 november 2006 om 17:19

    Geniaal idee gewoon! Hopelijk duikt er ook nog ergens een video van op

    Login om te reageren
  35. SaxoVTS zegt

    23 november 2006 om 17:24

    Dat ziet er wel indrukwekkend uit. Eigenlijk vind ik het alleen een prestatie als de auto niet (al te) gemodificeerd is. Anders zou je dit bij wijze van spreken met elke auto kunnen doen.

    Login om te reageren
  36. Koen zegt

    23 november 2006 om 18:00

    Dunsfold Aerodrome? Ik dacht dat ze daar Top Gear altijd opnemen? Misschien krijgen we dan wel bewegende beelden in de eerstvolgende Top Gear serie…

    Login om te reageren
  37. peetster zegt

    23 november 2006 om 18:13

    Ik moet zeggen dat Volkswagen wel heel goed is in reclame maken…Prachtig!
    Of et nou wel of niet te doen is, technisch gezien..kom er maar eens op..Haha!

    Login om te reageren
  38. slk55 amg zegt

    23 november 2006 om 18:16

    -edit: tig keer dezelfde link posten heeft geen zin-

    Login om te reageren
  39. Appeltje zegt

    23 november 2006 om 18:28

    @Tim
    is inderdaad de gefacelifte Touareg met een andere waffel ook.

    Wat moet ik me nou voorstellen bij die 4300kg extra ballast? Anders kwamen de voorwielen van de grond? Of wat? En waar zit die 4300kg?

    Login om te reageren
  40. Zoef zegt

    23 november 2006 om 18:43

    @Carfreak: het was John Massis, niet Massel.
    http://www.massis.be:
    1972:
    houdt in Grimbergen een vliegtuig van 700 paardekracht op 1800 toeren tegen .

    Was iets kleiner dan een 747 dus.

    Login om te reageren
  41. deora zegt

    23 november 2006 om 19:04

    vette kleur voor een Touareg :D mijn buurman heeft ook een V10 TDI alleen die is grijs

    Login om te reageren
  42. piet zegt

    23 november 2006 om 20:03

    Gaat de audi Q7 V12 TDI dan twee vliegtuigen kunnen trekken :p

    Login om te reageren
  43. luck zegt

    23 november 2006 om 20:35

    nu snap ik waarom ze hem zo noemen tow car of the year

    Login om te reageren
  44. Sander zegt

    23 november 2006 om 20:43

    Benieuwd waar ze die 4300 kilo verstopt hebben..

    Login om te reageren
  45. Deon zegt

    23 november 2006 om 21:46

    @ Sander

    In de gigantische kofferruimte met (hoogstwaarschijnlijk) weggehaalde achterbank misschien?

    Login om te reageren
  46. slk55 amg zegt

    23 november 2006 om 21:49

    @autoblogger

    nou, nou, “tig keer de zelfde link poste heeft geen zin”

    Ik heb hem ‘maar’ drie keer gepost, en niet eens op dezelfde topics. Ik snap dat hij totaal niks met het onderwerp te maken had, maar ik vond hem wel grappig.

    Login om te reageren
  47. Bertuss zegt

    23 november 2006 om 22:04

    Haa wel gaaf … zie het al voor me “Schat … ik parkeer de Boeing even … zet jij koffie” hahahaha. Maar nui serieus … het is geen lelijke auto, goede prestaties, maar natuurlijk volkomen zinloze wagens … geen mens die zoiets nodig heeft.

    Login om te reageren
  48. Guulke zegt

    23 november 2006 om 22:15

    Wat zou zo’n Touareg nou van 0 tot 100 doen met zo’n joekel op sleeptouw?

    Login om te reageren
  49. JANUS zegt

    23 november 2006 om 22:20

    Mooie stunt, hele mooie foto’s, kikke auto.
    Volgens mij wel heeeeeel slecht voor je aandrijflijn !

    Login om te reageren
  50. Pannekoek zegt

    23 november 2006 om 22:21

    @ JANUS

    Ik denk dat die wel versterk was, bij die kracht zou hij volgens mij gewoon kapot knappen :S

    Login om te reageren
  51. swa zegt

    23 november 2006 om 23:03

    is da ni de geface lifte ?

    Login om te reageren
  52. marruk zegt

    23 november 2006 om 23:21

    idd, ik ben ook wel benieuwd hoe een V12 TDI
    in de Q7 dit zou doen, die heeft nog 250Nm éxtra.
    En bovenal vind ik de Q7 10 keer mooier
    dan zn broertje van VW. Komt die V12 TDI
    eigenlijk ook in de gefacelifte Cayenne?
    Zal nog wel geen nieuws over te vinden zijn,
    maar nu Porsche toch aan het moderniseren is..
    1000Nm in een van voren better looking
    Cayenne Turbo lijkt mij ook wel iets hoor..

    Login om te reageren
  53. armada zegt

    24 november 2006 om 08:40

    Ik denk persoonlijk dat er in industrieele automatische transmissie en een vloeistof koppeling op is gezet, want er is op deze planeet volgens mij geen handbak/droge koppeling te vinden die dat ook maar een halve minuut zou overleven.

    Login om te reageren
  54. Jerro zegt

    24 november 2006 om 12:27

    superstrakke actie! ik vind de touareg wel een gave auto, en hij kan dus ook nog een caravan of privejet trekken,.. praktisch,,,….?!

    Login om te reageren
  55. Ilir zegt

    24 november 2006 om 14:48

    Leuk voor als ik de volgende keer op vakantie ga met mn boeing 747…
    Maar wat heb je hier nou in godsnaam aan?

    Login om te reageren
  56. Jeroen zegt

    24 november 2006 om 19:42

    Wat doet het er nou toe wat je hieraan hebt, het is toch geweldig dat dit technisch mogelijk is! Trouwens mooie facelift, zo kan de touareg wel weer een paar jaartjes mee! nu de phaeton nog, dan hebben alle vw’s weer een nieuw smoeltje. Is het iemand opgevallen dat dit de 747 uit de nieuwe James Bond is (zie dubbele motoren en extra brandstof tanks) daar hoor ik niemand over..

    Login om te reageren
  57. floef zegt

    25 november 2006 om 11:15

    hahaha , lachen! ja je hebt inderdaad veel vermogen nodig om dat ding te kunnen trekken!

    Login om te reageren
  58. berry zegt

    25 november 2006 om 14:10

    Ik zou toch wel graag een filmpje willen zien, want ik kan ook mijn escortje 1.3 ervoor zetten en een paar kekke foto’s maken, maar dat gelooft ook niemand natuurlijk…
    Wel superstoer als dit met (natuurlijke totaal geprepareerde) Touareg gelukt is.

    Login om te reageren
  59. autoblogger zegt

    25 november 2006 om 14:27

    @berry: filmpje op http://www.whatcar.com/news-article.aspx?NA=223120

    Login om te reageren
  60. leba zegt

    28 november 2006 om 16:23

    ze hadden die boeing het ,,eiervliegtuig” moeten noemen!

    Login om te reageren
  61. marruk zegt

    28 november 2006 om 23:13

    @ leba:

    ziet er ook één voor het eerst een vliegtuig
    van de voorkant…

    Login om te reageren
  62. McD zegt

    29 november 2006 om 15:27

    brilliant!

    Login om te reageren
  63. dekster zegt

    5 december 2006 om 18:40

    http://www.youtube.com/watch?v=05zRyoBbcfI

    tom ford (vergeef me als ik verkeerd ben) zat achter het stuur ;)

    Login om te reageren
  64. Vossie zegt

    28 december 2006 om 10:47

    Het is wel een rare 747! Normaal hangen de 4 motoren ieder voor zich onder de vleugel, maar hier hangt er per vleugel een pod met 2 motoren…. Vreemd?!

    Login om te reageren
  65. VW freak zegt

    6 januari 2007 om 12:52

    het is gewoon prachtig gedaan en paar zandzakken achterin en een hogere
    bandendruk geweldig

    P.S. heeft de 747 ook en facelift gehad

    Login om te reageren
  66. fordje sportje zegt

    13 januari 2007 om 21:04

    Is het iemand opgevallen dat deze 747 de motoren nogal afwijkend gemonteerd heeft. 2×2 i.p.v. 4×1 met additionle topedo’s (brandstoftanks).
    Weet iemand hier iets zinnigs over te melden ?

    Login om te reageren
  67. Djonoma zegt

    7 februari 2007 om 08:25

    FF voor air fans.

    Boeing 747-236B
    N88892 (fictional Hollywood registration) (aka N9747P) (cn 21831/440) former G-BDXJ.

    vliegtuig gebruikt voor James Bond film
    staan plaats Dunsfold (EGTD)

    Login om te reageren
  68. Ernst-Jan zegt

    28 februari 2007 om 21:11

    @Jeroen, ja die brandstoftanks horen er niet maar die ‘dubbele moteren’ een 747 is 4 motorig.

    Ik vind ook dat die motoren te dicht op elkaar zitten, dat hoort niet zo.

    maar het allermooiste van deze reclame stunt vond ik de tekst die er in sommige advertenties bij stond:
    Overdrijven mag in reclame (van daar die vouwwagen)

    En klopt het dat hij is beginnen te trekken in de 2de versnelling?

    Login om te reageren
  69. Bert zegt

    29 maart 2007 om 14:01

    Nu nog ff laten zien dat je de jumbo ook aan een touwtje met voldoende snelheid los trekt van de baan, dan ben je een echte held. Kunnen ze bij Pratt & Whitney wel inpakken.

    Login om te reageren
  70. Danny zegt

    19 mei 2007 om 22:25

    Ze mogen het ook wel eens proberen met een Porsche Cayenne. Kijken wat hij er van bakt..

    Login om te reageren
  71. FORDGTFREAK!!! zegt

    10 augustus 2007 om 13:56

    dit vliegtuig is van koolstofvezel zeker enne wel toevallig dat er volkswagen toeraeg op dat vliegtuigie staat

    Login om te reageren
  72. Bavo zegt

    8 mei 2008 om 20:59

    Ik heb ze dat zien doen op 5th gear, was wel knap :)
    die 4,3 ton was wel eerder voor grip op de banden te behouden ipv te voorkomen dat de touareq omhoog zou komen

    Login om te reageren
  73. Bavo zegt

    8 mei 2008 om 21:00

    @Ernst-Jan: van die 2de versnelling zou kunnen, dan heb je immers meer kracht om te trekken

    Login om te reageren
  74. Fiere zegt

    7 oktober 2008 om 19:45

    Moet ik dit wel geloven..?

    Login om te reageren
  75. mike zegt

    13 april 2009 om 13:07

    volgens mij geeft dat vliegtuig gewoon gas en is het omgekeerd: de boeing duwt de auto.

    Login om te reageren
  76. FiatFreak zegt

    13 april 2009 om 13:10

    knap zeg. ongelooflijk

    Login om te reageren
  77. Fiere zegt

    13 april 2009 om 14:08

    Zie ik op het laatste plaatje maar één straalmotor?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North