Sinds Evert Louwman de Hessing-toko overnam leek er een heuse exodus van luxemerken op gang te zijn gekomen. Nadat Bentley de benen nam en bij Pon in trok, verhuisde ook Rolls-Royce naar Eindhoven. Gelukkig krijgt Louwman wél Maserati.
Maserati, in 2011 goed voor 13 tenaamstellingen in Nederland (in 2010 waren dit er 36), blijft dus in het prestigieuze pand aan de A2. Hoe Vrouwe Fortuna over Lamborghini en Bugatti zal beslissen is nog onduidelijk.
De kans dat de kapitale showroom in de toekomst nog een beetje gevuld blijft is trouwens vrij groot, althans als het aan de ambitieuze plannen van Maserati ligt. Het merk dat nu nog goed is voor zo’n 5- à 6.000 verkopen per jaar is van plan op korte termijn door te groeien naar maar liefst 50.000 verkopen. Dit alles dankzij een aantal nieuwe modellen.
Interim-directeur Berend Hulshoff:
“Voor onze clientèle is dit uitstekend nieuws. Men was al gewend om naar onze showroom aan de A2 te komen en men kan nu ook officieel van onze hoogstaande kennis en service gebruik blijven maken. Zowel wat betreft de aankoop als het onderhoud.”
rijbewijzer zegt
Hoe willen ze op korte termijn 10x meer auto´s gaan verkopen dan? 2 halen 1 betalen?
Carreza zegt
@rijbewijzer: elk automerk wil groeien. Er is echter een groot verschil tussen willen en kunnen…
robbie zegt
@rijbewijzer: er komen redelijk wat nieuwe modellen:
– Vernieuwde Quattroporte
– Kleinere sedan onder de Quattroporte
– Nieuwe SUV
Vooral van die ‘kleine’ sedan verwachten ze er veel te verkopen.
Carreza zegt
@robbie: en hoe zit het met de Cinqueporte? Fake of realiteit?
robbie zegt
@Carreza: time will tell…
subaru4ever zegt
@robbie: en ook nig de alfa romeo 4c , die in dezelfde fabriek word gemaalt.
robbie zegt
@subaru4ever: dus? Dat heeft toch niks te maken met de verkoopdoelstellingen van Maserati. Er zit namelijk geen Maserati badge op.
CapsLock zegt
@robbie:
Misschien dat er na wat aanpassen wel een Maserati van wordt gemaakt. Maserati heeft om te overleven op de lange termijn wel een klein(er) model nodig imo.
Carreza zegt
Goed nieuws voor Louwman.
Lamborghini zal nog wel naar PON gaan, dus zullen ze het daarmee moeten doen. Ach ja, 10 Quattroportes in een showroom lijkt me nog niet zo slecht. :D
nelly0183 zegt
@Carreza: liever 10 quatroportes in de showroom, dan een aantal aygo’s, priussen, yarrissen en een aantal luxe priussen met een lexus logo.
Had trouwens gehoord dat de bedoeling is dat dit een subdealer van McLaren gaat worden, en Europees hoofddealer van de Lexus LF-A
robbie zegt
@nelly0183: de LFA is toch al uitverkocht? Lijkt me dus niet echt zinvol.
McLaren heeft al aangegeven dat een dealer in Nederland nog geen nut heeft. Ook wil McLaren in zelfstandige panden zitten.
nelly0183 zegt
@robbie: Lexus Lf-A krijgt een opvolger die nog extremer wordt, stond pas nog op deze site als ik me niet vergis.
robbie zegt
@nelly0183: verre toekomstmuziek. Veel exemplaren zullen er niet verkocht gaan worden.
spykerboy zegt
@robbie: erm in het middenoosten zit McLaren in hetzelfde pand als bmw, zowel in dubai, abudhabi, kuwait, qatar, en saudi arabia….. alleen staand pand is dus wat de nederlandse dealers willen om zo succesvol te lijken…
Carreza zegt
@nelly0183: Voor een McLaren moet je naar België. Bezoekje waard!
raul88 zegt
Of ze die 50.000 daadwerkelijk gaan halen is nog maar de vraag, maar denk dat Maserati de komende 2 jaar zeker ‘grote’ aantallen kan gaan draaien met nieuwe modellen als de nieuwe Quattroporte (wat een beauty trouwens!), een kleinere sedan (de naam Levante wordt regelmatig genoemd) en de Kubang.
Ik gun het ze in ieder geval van harte, prachtig merk!
Voor mij (met de nadruk op mij, ieder z’n smaak) gaat er nog steeds niets boven het geluid van zo’n Tridente;)
robbie zegt
@raul88: hoe kan je nou zeggen dat de nieuwe Quattroporte een beauty is? Die auto is nog niet eens onthuld!
Sterker nog, op alle spyshots is de auto volledig ingepakt. Er is niks zinnigs over te zeggen.
RuVi zegt
Munsterhuis verkoopt ook Maserati, evenals Driessen.
Louwman zal dus niet verantwoordelijk zijn voor alle Masers in NL
Justawheelchairguy zegt
@RudyV: Je bent me voor!
robbie zegt
@RudyV: +1 en er zijn in totaal 5 “servicepartners”, waaronder Kroymans (dat letterlijk om de hoek zit).
bempi zegt
@RudyV:
Daarom is het ook Louwman exclusive cars. Driessen en Munsterhuis mogen alleen de mini quattroporte verkopen. Voor de andere modellen ga je maar moeite doen en nemen.
robbie zegt
@bempi: Dikke vette bull shit! Louwman doet precies hetzelfde als Munsterhuis & Driessen qua Maserati.
Het zijn alle drie volledige Maserati dealers. Louwman is niet beter/anders dan die andere 2.
Dat was voorheen ook niet het geval toen er nog Hessing op de gevel stond.
ricardo zegt
@robbie: Dude, je sarcasme-0-meter is stuk.
bempi zegt
@ricardo:
:lol:
bempi zegt
@robbie:
Relax was grapje. ;)
zender zegt
@robbie: Er zit wel wat verschil tussen Louwman en Driessen. Laten we zeggen dat de eerste nog wat duurder is terwijl de kwaliteit echt hetzelfde is ;)
phantom95 zegt
Mooi, blijft er temminste 1 goed merk in de geluidswal, beter dan dat alles weggaat en er een toyota/lexus dealer komt.
raul88 zegt
Overigens geven die aantal tenaamstellingen ook een vertekend beeld, er worden namelijk ook veel NL Maserati’s verkocht aan onze zuiderburen.
robbie zegt
@raul88: true!
Justawheelchairguy zegt
@raul88: En ook aan onze buren in het Oosten (Munsterhuis in Hengelo OV).
norge zegt
1 van de twee Italiaanse sportautomerken heeft tie dus al,nou Ferrari nog.
robbie zegt
@norge: Ferrari zit al 50 jaar 15 kilometer verderop bij Kroymans. Dat vertrekt daar niet.
Justawheelchairguy zegt
@robbie: Ook Munsterhuis in Hengelo verkoopt Maserati en Ferrari.
robbie zegt
@kp92: duh! Maar die zitten niet om de hoek bij Kroymans ;)
nelly0183 zegt
@robbie: Kroymans mag wat mij betreft vandaag nog failliet gaan wat die allemaal fout hebben gedaan in de afgelopen jaren is echt ziek.
Op de winst die Kia Motors maakte de verkoop van Ssangyoung, Saab, Alfa Romeo, Maseratie, Jaguar, Hummer, Corvette, Caddilac en Ferrari financieren. Zelfs de grootste optimist zou voorzien dat een aantal merken die ik eerder noemde nooit winst zouden maken.
Frits snapte er kortom geen klote van!
raul88 zegt
@Robbie: Je hebt gelijk, dacht dat ik laatst in een Italiaans blad foto’s had gezien die vrijgegeven waren vanuit Maserati zelf, maar naslagwerk leert mij dat dit enkel een impressie was. Kan hier dus onmogelijk iets over zeggen, my mistake;)
@kp92: Inderdaad! Deze cijfers moeten dus met een korreltje zout worden genomen..
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Zo, ze hebben in ieder geval alle ruimte voor dat ene merk dan…
meneersander zegt
Krijg je alleen bij je Maserati een Toyota CT200H mee bij een onderhoudsbeurt:P
nelly0183 zegt
@meneersander: dat is wel een Lexus, wat een hoog aanzien geniet!
bobb zegt
@meneersander: Mensen die Maserati e.d. rijden brengen hun auto toch niet zelf voor een beurtje naar de garage.
zender zegt
@bobb: waarom niet? Dat ritje is toch juist leuk? Lekker over de afsluitdijk naar …
Justawheelchairguy zegt
Weet iemand toevallig wanneer de F12berlinetta bij de dealers (Munsterhuis) verschijnt? Dan ga ik weer eens een keertje langs bij Munsterhuis.
robbie zegt
@kp92: dat gaat nog wel ff duren. Reken maar op eind 2012.
Justawheelchairguy zegt
@robbie: Ok, thanks, wel jammer. Ben zeer benieuwd. Sinds zeg maar de F430 ga ik bij iedere nieuwe Maser of Ferrari wel ff kijken bij Munsterhuis.
pursuit zegt
@kp92:
Lijkt me vervelend, mensen die ‘even komen kijken’. En wat doe je dan? Er omheen staan en nadenken over een intelligente vraag?
KEV9 zegt
bij het horen van de naam louwman krijg ik altijd terstond gasvorming
Carreza zegt
@Soulmaster: LPG? :D
KEV9 zegt
@Carreza: biogas :)
mbevo zegt
Als je z’n auto aanschaft koop je hem toch gewoon bij de fabriek zelf
zender zegt
@mbevo: Ja, tenzij je niet een ritje vanuit Italië naar Nederland kunt plannen. Kan ook prima via de dealer, maar zelf ophalen blijft het leukst. Bovendien krijg je dan ook eventjes een rondleiding en volgens mij kun je zelfs tijdens de bouw van je eigen auto komen kijken.
mbevo zegt
@zender: Idd dealers zijn voor de luie mensen,en voor het geld wat je aan hun betaald kan je toch weer een extra optie kopen:P Alleen voor onderhoud heb je een dealer nodig,en idd wat is er mooier om je eigen wagen in aanbouw te zien:)