
Sinds Evert Louwman de Hessing-toko overnam leek er een heuse exodus van luxemerken op gang te zijn gekomen. Nadat Bentley de benen nam en bij Pon in trok, verhuisde ook Rolls-Royce naar Eindhoven. Gelukkig krijgt Louwman wél Maserati.
Maserati, in 2011 goed voor 13 tenaamstellingen in Nederland (in 2010 waren dit er 36), blijft dus in het prestigieuze pand aan de A2. Hoe Vrouwe Fortuna over Lamborghini en Bugatti zal beslissen is nog onduidelijk.
De kans dat de kapitale showroom in de toekomst nog een beetje gevuld blijft is trouwens vrij groot, althans als het aan de ambitieuze plannen van Maserati ligt. Het merk dat nu nog goed is voor zo’n 5- à 6.000 verkopen per jaar is van plan op korte termijn door te groeien naar maar liefst 50.000 verkopen. Dit alles dankzij een aantal nieuwe modellen.
Interim-directeur Berend Hulshoff:
“Voor onze clientèle is dit uitstekend nieuws. Men was al gewend om naar onze showroom aan de A2 te komen en men kan nu ook officieel van onze hoogstaande kennis en service gebruik blijven maken. Zowel wat betreft de aankoop als het onderhoud.”
Hoe willen ze op korte termijn 10x meer auto´s gaan verkopen dan? 2 halen 1 betalen?
@rijbewijzer: elk automerk wil groeien. Er is echter een groot verschil tussen willen en kunnen…
@rijbewijzer: er komen redelijk wat nieuwe modellen:
– Vernieuwde Quattroporte
– Kleinere sedan onder de Quattroporte
– Nieuwe SUV
Vooral van die ‘kleine’ sedan verwachten ze er veel te verkopen.
@robbie: en hoe zit het met de Cinqueporte? Fake of realiteit?
@Carreza: time will tell…
@robbie: en ook nig de alfa romeo 4c , die in dezelfde fabriek word gemaalt.
@subaru4ever: dus? Dat heeft toch niks te maken met de verkoopdoelstellingen van Maserati. Er zit namelijk geen Maserati badge op.
@robbie:
Misschien dat er na wat aanpassen wel een Maserati van wordt gemaakt. Maserati heeft om te overleven op de lange termijn wel een klein(er) model nodig imo.
Goed nieuws voor Louwman.
Lamborghini zal nog wel naar PON gaan, dus zullen ze het daarmee moeten doen. Ach ja, 10 Quattroportes in een showroom lijkt me nog niet zo slecht. :D
@Carreza: liever 10 quatroportes in de showroom, dan een aantal aygo’s, priussen, yarrissen en een aantal luxe priussen met een lexus logo.
Had trouwens gehoord dat de bedoeling is dat dit een subdealer van McLaren gaat worden, en Europees hoofddealer van de Lexus LF-A
@nelly0183: de LFA is toch al uitverkocht? Lijkt me dus niet echt zinvol.
McLaren heeft al aangegeven dat een dealer in Nederland nog geen nut heeft. Ook wil McLaren in zelfstandige panden zitten.
@robbie: Lexus Lf-A krijgt een opvolger die nog extremer wordt, stond pas nog op deze site als ik me niet vergis.
@nelly0183: verre toekomstmuziek. Veel exemplaren zullen er niet verkocht gaan worden.
@robbie: erm in het middenoosten zit McLaren in hetzelfde pand als bmw, zowel in dubai, abudhabi, kuwait, qatar, en saudi arabia….. alleen staand pand is dus wat de nederlandse dealers willen om zo succesvol te lijken…
@nelly0183: Voor een McLaren moet je naar België. Bezoekje waard!
Of ze die 50.000 daadwerkelijk gaan halen is nog maar de vraag, maar denk dat Maserati de komende 2 jaar zeker ‘grote’ aantallen kan gaan draaien met nieuwe modellen als de nieuwe Quattroporte (wat een beauty trouwens!), een kleinere sedan (de naam Levante wordt regelmatig genoemd) en de Kubang.
Ik gun het ze in ieder geval van harte, prachtig merk!
Voor mij (met de nadruk op mij, ieder z’n smaak) gaat er nog steeds niets boven het geluid van zo’n Tridente;)
@raul88: hoe kan je nou zeggen dat de nieuwe Quattroporte een beauty is? Die auto is nog niet eens onthuld!
Sterker nog, op alle spyshots is de auto volledig ingepakt. Er is niks zinnigs over te zeggen.
Munsterhuis verkoopt ook Maserati, evenals Driessen.
Louwman zal dus niet verantwoordelijk zijn voor alle Masers in NL
@RudyV: Je bent me voor!
@RudyV: +1 en er zijn in totaal 5 “servicepartners”, waaronder Kroymans (dat letterlijk om de hoek zit).
@RudyV:
Daarom is het ook Louwman exclusive cars. Driessen en Munsterhuis mogen alleen de mini quattroporte verkopen. Voor de andere modellen ga je maar moeite doen en nemen.
@bempi: Dikke vette bull shit! Louwman doet precies hetzelfde als Munsterhuis & Driessen qua Maserati.
Het zijn alle drie volledige Maserati dealers. Louwman is niet beter/anders dan die andere 2.
Dat was voorheen ook niet het geval toen er nog Hessing op de gevel stond.
@robbie: Dude, je sarcasme-0-meter is stuk.
@ricardo:
:lol:
@robbie:
Relax was grapje. ;)
@robbie: Er zit wel wat verschil tussen Louwman en Driessen. Laten we zeggen dat de eerste nog wat duurder is terwijl de kwaliteit echt hetzelfde is ;)
Mooi, blijft er temminste 1 goed merk in de geluidswal, beter dan dat alles weggaat en er een toyota/lexus dealer komt.
Overigens geven die aantal tenaamstellingen ook een vertekend beeld, er worden namelijk ook veel NL Maserati’s verkocht aan onze zuiderburen.
@raul88: true!
@raul88: En ook aan onze buren in het Oosten (Munsterhuis in Hengelo OV).
1 van de twee Italiaanse sportautomerken heeft tie dus al,nou Ferrari nog.
@norge: Ferrari zit al 50 jaar 15 kilometer verderop bij Kroymans. Dat vertrekt daar niet.
@robbie: Ook Munsterhuis in Hengelo verkoopt Maserati en Ferrari.
@kp92: duh! Maar die zitten niet om de hoek bij Kroymans ;)
@robbie: Kroymans mag wat mij betreft vandaag nog failliet gaan wat die allemaal fout hebben gedaan in de afgelopen jaren is echt ziek.
Op de winst die Kia Motors maakte de verkoop van Ssangyoung, Saab, Alfa Romeo, Maseratie, Jaguar, Hummer, Corvette, Caddilac en Ferrari financieren. Zelfs de grootste optimist zou voorzien dat een aantal merken die ik eerder noemde nooit winst zouden maken.
Frits snapte er kortom geen klote van!
@Robbie: Je hebt gelijk, dacht dat ik laatst in een Italiaans blad foto’s had gezien die vrijgegeven waren vanuit Maserati zelf, maar naslagwerk leert mij dat dit enkel een impressie was. Kan hier dus onmogelijk iets over zeggen, my mistake;)
@kp92: Inderdaad! Deze cijfers moeten dus met een korreltje zout worden genomen..
Zo, ze hebben in ieder geval alle ruimte voor dat ene merk dan…
Krijg je alleen bij je Maserati een Toyota CT200H mee bij een onderhoudsbeurt:P
@meneersander: dat is wel een Lexus, wat een hoog aanzien geniet!
@meneersander: Mensen die Maserati e.d. rijden brengen hun auto toch niet zelf voor een beurtje naar de garage.
@bobb: waarom niet? Dat ritje is toch juist leuk? Lekker over de afsluitdijk naar …
Weet iemand toevallig wanneer de F12berlinetta bij de dealers (Munsterhuis) verschijnt? Dan ga ik weer eens een keertje langs bij Munsterhuis.
@kp92: dat gaat nog wel ff duren. Reken maar op eind 2012.
@robbie: Ok, thanks, wel jammer. Ben zeer benieuwd. Sinds zeg maar de F430 ga ik bij iedere nieuwe Maser of Ferrari wel ff kijken bij Munsterhuis.
@kp92:
Lijkt me vervelend, mensen die ‘even komen kijken’. En wat doe je dan? Er omheen staan en nadenken over een intelligente vraag?
bij het horen van de naam louwman krijg ik altijd terstond gasvorming
@Soulmaster: LPG? :D
@Carreza: biogas :)
Als je z’n auto aanschaft koop je hem toch gewoon bij de fabriek zelf
@mbevo: Ja, tenzij je niet een ritje vanuit Italië naar Nederland kunt plannen. Kan ook prima via de dealer, maar zelf ophalen blijft het leukst. Bovendien krijg je dan ook eventjes een rondleiding en volgens mij kun je zelfs tijdens de bouw van je eigen auto komen kijken.
@zender: Idd dealers zijn voor de luie mensen,en voor het geld wat je aan hun betaald kan je toch weer een extra optie kopen:P Alleen voor onderhoud heb je een dealer nodig,en idd wat is er mooier om je eigen wagen in aanbouw te zien:)