• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maserati Spyder EVO is misschien iets te dik

Auteur: willeme, gepost 20 januari 2022 om 10:02 – 15 Reacties

Maserati Spyder Evo

Kan dat? Te dik? De Maserati 4200 Spyder Evo bewijst van wel.

Wie weleens op Marktplaats gaat zoeken naar een leuke sportieve coupé, zal erachter komen dat Maserati’s bijzonder betaalbaar zijn. Natuurlijk, in aanschaf is het goedkoop, qua onderhoud is het duur. Dat is altijd zo bij dit soort auto’s. Echter, Maserati’s zijn wel héél erg goedkoop in aanschaf en mogelijk stervensduur in onderhoud.

In plaats van kosten maken te ontlopen (en een Lexus SC430 te kopen), kun je het ook omarmen. Dat geld gaat toch wel je portemonnee uit. GS Exclusive uit Albstadt (onder Stuttgart) is een bedrijf dat je er graag bij helpt. Dat is een Duitse tuner die zich specifiek richt op Maserati. Niet alleen kun je er terecht voor een spoiler op een Levante of een chipje voor een Ghibli. Nee, bij GS Exclusive zijn ze gek op Maserati en hebben ze een youngtimer compleet onder handen genomen.

Maserati Spyder EVO

Grote grille

Het eindresultaat is de Maserati Spyder EVO by GS Exclusive. Het eindresultaat is ook meteen wat je eigenlijk over het hoofd moet zien. Het is namelijk nogal veel om te verwerken en het is nog maar de vraag of het bij de Maserati past. Aan de voorkant zien we een nieuwe grille. De originele Spyder-grille is veel kleiner en heeft niet de verticale spijlen. Het lijkt op de grille van de GranTurismo. Past het? Ai. Het is een beetje alsof je een Panamericana-grille op een W204 C-Klasse C220 CDI C63-uitgevoerd plakt.

  • Maserati Spyder EVO
  • Maserati Spyder EVO

De rest van de bodykit is nogal over de top. Er is een enorme bubbel in de motorkap, iets te dikke sideskirts en een achterbumper waar collega @nicolasr ongeveer 5 artikelen over kan uitweiden. Maar wat zien wij nog maar aan de achterkant? Boomerang-achterlichten! Destijds moesten deze achterlichten van de 3200GT sneuvelen omdat die schitterende achterlichten niet naar wens waren bij het Amerikaanse publiek.

  • Maserati Spyder EVO
  • Maserati Spyder EVO
  • Maserati Spyder EVO

Velgen Maserati Spyder Evo

Op deze auto misstaat het zeker niet. De wielen zijn 20 inch Work VSXX-velgen. Verder is de auto verlaag middels een schroefset van KW Suspension. Dus je kan de hoogte instellen. Een andere prettige upgrade is een big brake kit. Een Capristo-uitlaat moet ervoor zorgen dat je de 4.2 liter V8 nog beter kunt horen. Met nog wat kleine upgrades halen de Duitsers 460 pk uit de motor.

De specialiteit van GS Exclusive is het herbekleden van het interieur. Dat doen ze met bijzonder fraaie leder- en alcantara soorten. In dit geval ook met carbon en zelfs de nodige Italiaanse vlaggetjes.

  • Maserati Spyder EVO
  • Maserati Spyder EVO
  • Maserati Spyder EVO
  • Maserati Spyder EVO
  • Maserati Spyder EVO

Het totaalplaatje is wel een beetje vreemd. Het is zeker een dikke auto, maar die gekke bodykit is net even iets te veel van het goede. Het mooie is, je kan alles kiezen wat je wil. Dus als jij alleen een nieuwe interieur, boomerang-achterlichten, onderstel, remmen, motor en uitlaat wil aanpassen, dan kan dat ook! Mocht je een Coupé hebben, dan passen ze die bij GS Exclusive ook aan voor je. Alle onderdelen kun je nu bestellen. Goedkoop is het niet, maar gelukkig valt de aanschaf relatief gezien heel erg mee.

Meer lezen? Check het het verhaal van de Maserati met rare achterlichten!

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
  • Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham
    Bespoke Maserati MC20 voor David Beckham

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

alcantara, banden, bodykit, Cabrio, carbon, evo, KW-suspension, Maserati, spoiler, spyder, tuning, uitlaat, V8, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Zover kom je met een elektrische camper op vakantie
Volgend bericht: Toyota Smart Connect: infotainmentreview »

Lees Interacties

Reacties

  1. anthwan zegt

    20 januari 2022 om 10:54

    Nog nooit zo’n bij mekaar geraapt zooitje gezien, vreselijk. Smaken verschillen zullen we maar zeggen.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    20 januari 2022 om 11:30

    De grille en de skirts gaan wel (als je de auto in een chique kleur uitvoert) maar de wielen en de F430 achterbumper (@willeme dat moet jij toch ook gezien hebben) maken hem net fout. Dus een coupé met deze grille, skirts boomerang achterlichten, originele wielen, of iets van de Granturismo (Birdcage of Neptune) en dan uitgevoerd in bordeaux rood, dan lust ik hem wel.

    Login om te reageren
  3. cthijs zegt

    20 januari 2022 om 14:25

    Hij kan het wel hebben.vind het niet echt overdreven

    Login om te reageren
  4. tortuga zegt

    20 januari 2022 om 14:53

    Vind de F430 achterbumper niet mooi staan hier op 😕 de voorbumper is wel veel beter als origineel (sportiever) graag in coupe in het geel aub

    Login om te reageren
  5. base85v zegt

    20 januari 2022 om 15:01

    Achterbumper.. neuh.. velgen bah.. leuk onder een mk2 golfje ofzo. Deze auto is in standaard trim toch echt het mooist!

    Login om te reageren
  6. pignon zegt

    20 januari 2022 om 15:48

    Typisch gevalletje: niet omdat het moet, maar omdat het kan

    En als ik dan toch mag kiezen, dan neem ik niets, behalve de originele maserati spyder. Mooi genoeg van zichzelf.

    Login om te reageren
  7. lithiumion zegt

    20 januari 2022 om 20:01

    Volgens mij is het gewoon een natuurkundewet: er is geen Italiaanse wagen er ooit mooier op geworden nadat het onder handen is genomen door een tuner. Het Kan best zo zijn en het is ook zeker subjectief, maar ik heb het nog niet gezien.

    Login om te reageren
    • pa045 zegt

      20 januari 2022 om 20:20

      Dit geval slaat natuurlijk volledig de plank mis. Maar de vroeger door Madeno racing aangepaste Alfa’s (vooral de 155) zijn toch nog altijd schitterend en spreken jouw wet tegen.

      Login om te reageren
      • red5 zegt

        23 januari 2022 om 10:53

        Technisch aantrekkelijker zijn die Madeno Alfa’s zeker, maar niet voor het oog.

        Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      21 januari 2022 om 00:45

      Abarth wellicht.

      Login om te reageren
  8. Willson zegt

    21 januari 2022 om 06:56

    De velgen die zijn toch echt over de top !!

    Login om te reageren
  9. Kevin zegt

    21 januari 2022 om 07:58

    Het valt me nu pas op maar, heeft zo’n ding nou gewoon de koplampen van een punto?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      21 januari 2022 om 09:18

      @kevinsneijers:

      Nee, de Maserati 3200GT had deze lichten ook al. Die auto kwam in 1998 op de markt. De Grande Punto heeft koplampen die er sterk op lijken. Dat is overigens geen toeval, want beide auto’s zijn door Giorgetto Giugiaro van Italdesign ontworpen. Dus dat er overeenkomsten zijn, heb je goed gezien! Het zijn alleen niet letterlijke dezelfde koplampen ;-)

      Login om te reageren
      • Kevin zegt

        21 januari 2022 om 09:25

        Gekke italianen

        Login om te reageren
  10. 3246cm252kw zegt

    21 januari 2022 om 13:27

    Wat een prachtig design zeg 😍

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North